Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus kohteista 23 - 26

kuukanko

Moderaattori
Tunnistettu jäsen
Liittynyt
24 Kesäkuu 2005
Viestit
7,557
Tampereen Logistiikka Liikelaitos on avannut tänään kilpailutuksen Tampereen joukkoliikenteen kohteista 23 - 26. Tarjouspyyntö löytyy tarjouspalvelu.fi:stä (vaatii rekisteröitymisen).

Kohteet ovat:
  • Kohde 23: linjat 63 ja 65. Sopimuskausi noin 2 vuotta 7.8.2014 alkaen linjalla 63 ja 11.8.2014 alkaen linjalla 65. Linjalla 63 1 matala tai korkea bussi, linjalla 65 2 matalaa.
  • Kohde 24: linja 77. Sopimuskausi 2 vuotta 7.8.2014 alkaen + 1 vuoden optiomahdollisuus. 1 matala tai korkea bussi.
  • Kohde 25: linja 44. Sopimuskausi 2 vuotta 11.8.2014 alkaen. 2 matalaa tai korkeaa bussia.
  • Kohde 26: linja 46. Sopimuskausi 2 vuotta 11.8.2014 alkaen. 2 matalaa tai korkeaa bussia. Kohteeseen kuuluu myös linjan 45 lähtöjä.
Kohteissa ei ole keski-ikävaatimusta. Kaluston maksimi-ikä on 15 vuotta ja päästötasovaatimus Euro3. Kaluston on oltava tilaajavärityksessä.

Kaikissa kohteissa hinnan osuus on 97,5 pistettä ja kaluston osuus 2,5 pistettä (1,5 pistettä päästötasosta ja 1 piste ilmastoinnista. Päästötasopisteytys on Euro4 0,75 pistettä ja Euro5 1,5 pistettä).
 
  • Kohde 25: linja 44. Sopimuskausi 2 vuotta 11.8.2014 alkaen. 2 matalaa tai korkeaa bussia.
Kohteissa ei ole keski-ikävaatimusta. Kaluston maksimi-ikä on 15 vuotta ja päästötasovaatimus Euro3. Kaluston on oltava tilaajavärityksessä.

Kaikissa kohteissa hinnan osuus on 97,5 pistettä ja kaluston osuus 2,5 pistettä (1,5 pistettä päästötasosta ja 1 piste ilmastoinnista. Päästötasopisteytys on Euro4 0,75 pistettä ja Euro5 1,5 pistettä).
Paunulla olis ainakin ylimääräsiä autoja noita kohteita varten.
Mikä lie tuo linja 44? Näkyy Kangasalan ja Lempäälän kartoissa kiertelämässä harvaan asuttuja alueita. En ole ikinä ollut tietoinenkaan tästä reitistä jos sitä edes nykyisellään ajetaan millään tavalla.

http://joukkoliikenne.tampere.fi/media/user/files/kartat/seutukartta_kangasala.jpg
http://joukkoliikenne.tampere.fi/media/user/files/kartat/seutukartta_lempaalavesilahti.jpg

Edit: Ilmeisesti tämän (Kangasala-Valkeakoski) linjan jatkoa, kiitos killerpopille
 
Viimeksi muokattu:
Kuka liikennöi linjaa 65 heinäkuun ja elokuun alun ajan?
Tosiaan, tuonne pöytäkirjaan on merkitty että linja ajaisi tunnin välein ruuhka-aikaan tällä 2. kesäkaudella. Ilmeisesti sitten TKL:n heiniä tuo kesäaikaan...?
 
Viimeksi muokattu:
Noin vähäisen liikenteen hankkiminen reiluksi kuukaudeksi on varmaan sallittua ilman kilpailutustakin, joten periaatteessa sen voi suorahankkia miltä tahansa yksityiseltäkin liikennöitsijältä.
 
Linja-auton sisällä katon ja seinän taitekohdassa tulee ikkunoiden yläpuolelle seisomasiltojen ja poistumisteiden läheisyyteen varata 300 mm:n korkuinen alue tariffi-, ohje- ja mahdollisesti informaatiotarroja varten vapaana pitkittäisistä listoista ja muista epätasaisuuksista.
Liite 2 Kalustovaatimukset

Aikookohan JOLI asennella jotain hinnastotarroja ovien yläpuolelle Helsingin ratikan ja metron tapaan? Muistanko oikein, ettei edellisessä kilpailutuksessa vaadittu tätä?
 
Nykyinen hintainformaatio on lievästi sanoen puutteellista. Katokselliselta pysäkiltä autoon nouseva matkustaja saa hinnan selville vain kysymällä kuljettajalta. Suomalainen ei kysy, vaan lyö viisi- tai kaksikymppisen rahastuspöydälle. Kuljettajan kysyttyä pienempää rahaa sanovat, ettei sa???na ole, vaikka kolikoita on taskuissa niin, että farkut meinaa valua nilkkoihin. Pysäkkiaikataulun yhteydessä pitäisi ehdottomasti olla käteishinnat, niitten ikärajat, ja selostus vaihto-oikeudesta. Nyt kuljettaja saa alituiseen olla selittämässä lippujärjestelmää "Matkahuollon järjestelmään" tottuneille turisteille.
 
Nykyinen hintainformaatio on lievästi sanoen puutteellista. Katokselliselta pysäkiltä autoon nouseva matkustaja saa hinnan selville vain kysymällä kuljettajalta. Suomalainen ei kysy, vaan lyö viisi- tai kaksikymppisen rahastuspöydälle. Kuljettajan kysyttyä pienempää rahaa sanovat, ettei sa???na ole, vaikka kolikoita on taskuissa niin, että farkut meinaa valua nilkkoihin. Pysäkkiaikataulun yhteydessä pitäisi ehdottomasti olla käteishinnat, niitten ikärajat, ja selostus vaihto-oikeudesta. Nyt kuljettaja saa alituiseen olla selittämässä lippujärjestelmää "Matkahuollon järjestelmään" tottuneille turisteille.

Katoksellisilla pysäkeillähän on hintataulukko suomeksi ja englanniksi, mukaan lukien infoa matkailijakortista ja ikärajoista?
 
Katoksellisilla pysäkeillähän on hintataulukko suomeksi ja englanniksi, mukaan lukien infoa matkailijakortista ja ikärajoista?

Onhan niissä. Tosin aikankin tuosta Rantaperkiön pysäkiltä puuttui laput muutamia viikkoja kun joku oli käynyt rikkomassa en taulun.
 
Tampereen Logistiikka Liikelaitos on päättänyt korjata tämän kilpailutuksen tarjouspyyntöä. Kaikki mahdollisesti saapuneet tarjoukset on kumottu, eikä uusia tarjouksia voi jättää ennen kuin hankintayksikkö on julkaissut Hilmaan ja Tarjouspalvelu.fi:hin korjausilmoituksen.
 
Korjattu tarjouspyyntö on nyt tarjouspalvelussa.
KORJATTU 8.4.2014: Korjattu liitteeseen 6 suoritteet kohteen 25 suoritemäärät. Lisäksi korjattu hankinnan kohteen kriteereihin kohteen 25 vertailuhinnan laskentakaava.

Lisäkysymysten jättöpäivä on huomenna 23.4.2014 klo 12.00.
Tarjousten viimeinen jättöpäivä on 19.5.2014 klo 16.00.
 
Tarjouspyyntöä on päivitetty tänään lisäämällä kilpailuun linja 41 Kangasala - Ponsa - Orivesi.

Linja 41 on lisätty pääosin kohteeseen 26, johon on lisätty yksi bussi sitä varten. Lisäksi kohteessa 25 toinen busseista käy välillä linjalla 41.
 
Viimeksi muokattu:
Tampereen kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunnalle esitetään ensi viikon kokouksessa ylimääräisen kokouksen pitämistä 25.6. "tiedossa olevien asioiden vuoksi". Tulisikohan tämän kilpailun tulokset silloin.
 
Takaisin
Ylös