Talvikausi 2014-2015

Hieman kummalliselta (lievästi sanottuna) vaikuttaa tuo kolmosen aikataulu. Minkä ihmeen takia on keksitty laittaa noita extravuoroja Hervannan ja torin välille kun lähestulkoon linjalla käytössä olevilla autoilla olisi saatu aikaiseksi jo kahdella muulla linjalla käytössä oleva 7,5 minuutin vuoroväli linjan koko pituudelta. Sellaisesta olisi huomattavasti enemmän hyötyä kuin siitä että vuorojen ollessa myöhässä ajettaisiin miten sattuu eli peräkkäinajo lisääntyisi. On se kuitenkin niin että linjan länsipäässäkään tällainen tarjonta ruuhkassa ei olisi mitenkään liikaa.
 
Hieman kummalliselta (lievästi sanottuna) vaikuttaa tuo kolmosen aikataulu. Minkä ihmeen takia on keksitty laittaa noita extravuoroja Hervannan ja torin välille kun lähestulkoon linjalla käytössä olevilla autoilla olisi saatu aikaiseksi jo kahdella muulla linjalla käytössä oleva 7,5 minuutin vuoroväli linjan koko pituudelta. Sellaisesta olisi huomattavasti enemmän hyötyä kuin siitä että vuorojen ollessa myöhässä ajettaisiin miten sattuu eli peräkkäinajo lisääntyisi. On se kuitenkin niin että linjan länsipäässäkään tällainen tarjonta ruuhkassa ei olisi mitenkään liikaa.

Ehkä siellä on laskettu, että 7,5 minuutin vuoroväli ei kerta kaikkiaan riittäisi Hervannan päässä, ja laitettu rajalliset resurssit sinne missä niitä eniten tarvitaan. Edesmennyt linja 30 oli 10 minuutin vuoroväleineen aivan tukossa tiettyinnä aikoina, ja nythän siihen tulee viellä Sammonkadun kuormitus lisää.
 
Takaisin
Ylös