Sivu 1 / 5 12345 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/61

Viestiketju: Linja 1:n kapasiteetin riittävyys

  1. #1

    Liittynyt
    15.09.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    197

    oletus Linja 1:n kapasiteetin riittävyys

    Kuluvan syksyn aikana on ykkösen reitille pääasiassa Nuolialantien varrelle valmistunut merkittävästi asuntoja. TVA:n kolmesta remontissa olleesta talosta Koivukujalla (Nuolialantien alkupää) on valmistunut kaksi. Viimeisin viime viikolla. Nuolialantien keskivaiheilla rakenteilla olleet kolme Pirkan Opiskelija-asuntojen taloista viimeinenkin on saanut viime viikonloppuna asukkaat. Nuolialantien päässä, Pereentien risteyksessä, on valmistunut kaksi ASO taloa ja rakenteilla on vielä yksi osakeyhtiötalo. Tämän lisäksi tietenkin Härmälänranta.
    Pikku Antin autosta on kumi puhjennut.

  2. #2

    Liittynyt
    23.04.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    273

    oletus Vs: Linja 1:n kapasiteetin riittävyys

    Lisäksi taloja rakentuu kovaa vauhtia myös Pirkkalan puolella. Varmasti ongelmia syntynee piankin, jos niihin ei osata reagoida. Aiemmasta mielipiteestäni poiketen totean aamun lisävuorojen olleen suhteellisen hyvä ratkaisu - mutta ei pysyvänä.

    Ykkösellä ongelmia on ollut useita, mutta jos puhutaan puhtaasti kapasiteettiongelmista, keskittyvät ne lähinnä iltapäiväruuhkaan. Aamuruuhkassakin on toki hyvin täysiä vuoroja ja Härmälässä jää porukkaa pysäkeille. Myös viikonloppuisin on ainakin joillakin vuoroilla ollut kolmosesta poiketen mukavan vilkasta, jopa täyttä.

    Iltapäiväruuhka onkin sitten kunnon ongelma. Olen monena päivänä kuullut ihmisten valittelevan, että TAYS:n ja linja-autoaseman väliltä on vaikeaa päästä kyytiin ollenkaan, ja voin myös allekirjoittaa tämän ongelman. Ongelma pahenee, kun vuorovälit kasvavat erityisesti heti kl 16 jälkeen, jolloin vuoroväli venyi Koskipuistosta Pirkkalaan kerran jopa 19 minuuttiin (ei muita liikennehäiriöitä). Oravanpyörä pahenee kun tyhjät autot ohittelevat täysiä. Tiedä nyt mitä sitten tuossa pitäisi tehdä. Iso saavutus olisi saada liikennevaloetuudet kaikkiin autoihin, vaikka se kaikkia ongelmia todellakaan ratkaise.

  3. #3
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2953

    oletus Vs: Linja 1:n kapasiteetin riittävyys

    Jotenkin muutaman kuukauden seurannalla voi jo päätellä, että VDL:t ovat aivan väärässä paikkaa. Näillä sopisi kurvailla vaikka 11:lla, 27:lla, 45:lla ja Nokian sisäisillä, mutta ykkönen on aivan väärä linja niille. Tilannetta voi seurata vaikka linja-autoaseman pysäkin kohdilla, jossa yleensä Citea menee etusiltaa myöten täynnä Pirkkalan suuntaan ja perässä tulee sitten teliauto... yhden Citean voisi välittömästi vaihtaa päikseen jonkun Veolia-taustaisten Scalan kanssa.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  4. #4
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Linja 1:n kapasiteetin riittävyys

    Mielestäni koko ykköslinja on nykymallilla huonosti suunniteltu. Kalustokoko pitäisi olla sama (=teli) kautta linjan ja aikataulu ihan oikeasti porrastettu muiden linjojen kanssa - molemmissa päissä reittiä! Ykkösen ongelmat heijastuvat myös linjalle 11, kun kosken länsipuolelle/-lta on myös kysyntää Härmälän suunnasta/suuntaan. Tämä näkyykin jopa päiväsaikaan siinä, että linjan 11 autot ovat varsin täysiä.

    Koko ykkösen olisi mieluusti voinut toteuttaa eri tavalla. Pirkkalan päässä olisi pitänyt säilyttää KTV-lenkki ja lentoasema hoitaa omalla linjalla. Samoin olisin säilyttänyt linjan 45 siten, että reitti ulottuisi keskustaan saakka. Miksei vaikka niin, että jopa tuo 45 olisi voinut olla Kangasala - Pirkkala - Lentoasema, esimerkiksi.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  5. #5

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    672

    oletus Vs: Linja 1:n kapasiteetin riittävyys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Mielestäni koko ykköslinja on nykymallilla huonosti suunniteltu. Kalustokoko pitäisi olla sama (=teli) kautta linjan ja aikataulu ihan oikeasti porrastettu muiden linjojen kanssa - molemmissa päissä reittiä! Ykkösen ongelmat heijastuvat myös linjalle 11, kun kosken länsipuolelle/-lta on myös kysyntää Härmälän suunnasta/suuntaan. Tämä näkyykin jopa päiväsaikaan siinä, että linjan 11 autot ovat varsin täysiä.

    Koko ykkösen olisi mieluusti voinut toteuttaa eri tavalla. Pirkkalan päässä olisi pitänyt säilyttää KTV-lenkki ja lentoasema hoitaa omalla linjalla. Samoin olisin säilyttänyt linjan 45 siten, että reitti ulottuisi keskustaan saakka. Miksei vaikka niin, että jopa tuo 45 olisi voinut olla Kangasala - Pirkkala - Lentoasema, esimerkiksi.
    Puit sanoiksi sen, mitä itsekin tuosta mietin. Tuntuu, että tuosta linjasta on tullut tuon all-in-one-käytännön ansiosta sellainen mammutti, ettei se oikein jouhevasti taivu mihinkään kunnolla. Lisäksi surullisen kuuluisa pyhäpäivä menee ykkösellä edelleenkin päällekkäin (=peräkkäinajona) Linnainmaalla kasin ja Härmälässä 11:n osalta. Ei kai olisi rakettitiedettä ruuvata ykkösen lähtöaikoja varttia eri suuntaan, niin ratkeaisi molemmat kerralla, ja molempiin saataisiin aito 15 minuutin minimivuoroväli kaikille päiville.

  6. #6

    Liittynyt
    23.04.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    273

    oletus Vs: Linja 1:n kapasiteetin riittävyys

    Samaa mieltä siitä, että kaikki ykkösen autot pitäisi olla telejä. En ymmärrä kenen neropatin älynväläys tämäkin oli, kun hiljaisemmillakin linjoilla (esimerkiksi 4 ja 8) on kaikki autot telejä suuremmasta vuorovälistä huolimatta.

    En lähtisi purkamaan nykyistä 1+45-mallia Kangasalan päässä, perusteena esimerkiksi asiointiyhteydet Lentolan Prismalle. En ole bussia siellä päässä tosin käyttänyt, vaikka alueen tunnenkin.

    En myöskään ottaisi KTV-lenkkiä käyttöön. Vaikka se lisäsikin vuorojen määrää näennäisesti erityisesti hiljaisina aikoina, se oli sekava ainakin Paunun yksinvaltiuden ajan aikatauluilla. Lisäksi Turkkiradan kysyntä on hyvin vähäistä ruuhka-aikojen ulkopuolella ja silloinkin melko vähäistä omien havaintojeni mukaan, joten siellä liikutellaan tyhjiä penkkirivejä (kuten myös 45:llä liikuteltaisi teliautoilla, jos ykköstä jatkettaisiin Kangasalan asemalle). Kysyntää Vähäjärvelle on ilmeisesti sen verran vähän, että perjantai-illan vuoroja ei ajeta lainkaan Suupantoria pidemmälle.

    Alun perinhän Kyöstin vuorot piti hoitaa Kurikka-linjalla (Kyöstistä nykyistä reittiä mukaillen Suupantorin kautta Kurikan läpi, uutta Linnakalliontietä - välivaiheessa moottoritietä - Saapastien läpi Messukeskukselle ja siitä eteenpäin). Sama linja olisi hoitanut myös nykyiset 14N-vuorot, mutta päättäri siirrettiin Pereelle ja yksi linja tavallaan hävisi Pirkkalan reittisuunnitelmasta. Etuna siinä oli ennen kaikkea Kurikan huomattavasti parempi vuorotarjonta, laajemmat yhteydet Partolaan ja Kyöstin parempi vuorotarjonta nykyiseen verrattuna ennen kaikkea hiljaisina aikoina. Samalla vuorotarjonta paranisi myös Vaittiin ja lentoasemalle, kun vuoroja vapautuu Kyöstiltä niihin. Ruuhka-ajan lisävuorot ajettaisiin tässäkin vaihtoehdossa Kyöstiin (lyhyt matka Suupantorilta, hyvä ajantasauspaikka ja samalla palvellaan Kyöstiä).

    Jokuhan taisi jo mainita, että kasin aikataulua rukkaamalla pyhisin ja iltaisin saataisiin tasaisempaa vuoroväliä Teiskontielle ja Tesomalle. Tämä on luonnollisesti toteutettava, jos todistettu ongelmatodellakin saadaan ratkottua näin (en ole tarkemmin ratkaisuun perehtynyt).

    En haluaisi myöskään vähätellä tukemiani Hatanpään valtatien joukkoliikennekaistojen merkitystä vuorotarjonnan tasaisuuden ylläpitämisessä.
    Viimeisin muokkaaja Precise; 06.11.2014 kello 14:02.

  7. #7

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    672

    oletus Vs: Linja 1:n kapasiteetin riittävyys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Precise Näytä viesti
    Samaa mieltä siitä, että kaikki ykkösen autot pitäisi olla telejä. En ymmärrä kenen neropatin älynväläys tämäkin oli, kun hiljaisemmillakin linjoilla (esimerkiksi 4 ja 8) on kaikki autot telejä suuremmasta vuorovälistä huolimatta.
    Jokuhan taisi jo mainita, että kasin aikataulua rukkaamalla pyhisin ja iltaisin saataisiin tasaisempaa vuoroväliä Teiskontielle ja Tesomalle. Tämä on luonnollisesti toteutettava, jos todistettu ongelmatodellakin saadaan ratkottua näin (en ole tarkemmin ratkaisuun perehtynyt).
    Tesoman päällekkäisyys ratkaistiin sillä, että 17:n aikataulua rukattiin jostain käsittämättömästä syystä 8:n sijaan. Tokihan ongelma Tesomalla ratkesi, mutta samalla itäpäässä ei juurikaan muutosta tullut aiempaan tilanteeseen Linnainmaa - keskusta -suunnassa. Kasia muuttamalla olisi ratkaistu 2 ongelmaa kerrasta, nyt ainoaksi vaihtoehdoksi ilman uutta dominoefektiä lännessä jää muuttaa ykkösen lähtöaikoja.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Precise Näytä viesti
    En haluaisi myöskään vähätellä tukemiani Hatanpään valtatien joukkoliikennekaistojen merkitystä vuorotarjonnan tasaisuuden ylläpitämisessä.
    Hatanpään valtatie tarvitsee kyllä joukkoliikennekaistat, mutta ongelmana on edelleen vain se, miten ne sujuvammin toteutetaan. Aiemmin onkin jo mainittu, että perinteiset reunabussikaistat eivät käytännössä toisi juurikaan muutosta nykytilanteeseen ison liittymämäärän vuoksi. Ehkä keskikaistat, jonka pysäkeiltä esim. valoetuuksin toteutettavat suojatievalot reunassa olevien ajokaistojen yli? Suojatiet saisivat heti-vihreän bussin tullessa pysäkille, joka jatkuisi liikkeellelähtöön saakka, tuokaan ei tosin joka kohtaan sopisi. Helppoa ratkaisua tuohon kadunpätkään ei kuitenkaan ole.

  8. #8
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    887

    oletus Vs: Linja 1:n kapasiteetin riittävyys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Precise Näytä viesti
    Iltapäiväruuhka onkin sitten kunnon ongelma. Olen monena päivänä kuullut ihmisten valittelevan, että TAYS:n ja linja-autoaseman väliltä on vaikeaa päästä kyytiin ollenkaan, ja voin myös allekirjoittaa tämän ongelman. Ongelma pahenee, kun vuorovälit kasvavat erityisesti heti kl 16 jälkeen, jolloin vuoroväli venyi Koskipuistosta Pirkkalaan kerran jopa 19 minuuttiin (ei muita liikennehäiriöitä)
    Tänään klo. 18 aikoihin vuoroväli lienee ollut tuo 20 minuuttia ellei ylikin, 18.03 ja 18.18 vuorot olivat peräkkäin Koskipuistossa myöhemmän lähtöajalla. Ongelmahan tuossa on että Vatialaan on liian vähän ajoaikaa iltapäivisin, ja se sitten heijastuu Pirkkalan suuntaan. Pirkkalan päässä saa taas aikataulun kiinni mutta eihän se Pirkkalan suuntaan matkustavia lämmitä.

    Liittyen lentoaseman liikennöintiin ja kapasiteettiin http://www.tamperelainen.fi/artikkel...akuljetuksille

  9. #9

    Liittynyt
    23.04.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    273

    oletus Vs: Linja 1:n kapasiteetin riittävyys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp Näytä viesti
    Tänään klo. 18 aikoihin vuoroväli lienee ollut tuo 20 minuuttia ellei ylikin, 18.03 ja 18.18 vuorot olivat peräkkäin Koskipuistossa myöhemmän lähtöajalla. Ongelmahan tuossa on että Vatialaan on liian vähän ajoaikaa iltapäivisin, ja se sitten heijastuu Pirkkalan suuntaan. Pirkkalan päässä saa taas aikataulun kiinni mutta eihän se Pirkkalan suuntaan matkustavia lämmitä.

    Liittyen lentoaseman liikennöintiin ja kapasiteettiin http://www.tamperelainen.fi/artikkel...akuljetuksille
    Satuin vielä itse osumaan tuohon. Myöhästyin 17.46 vuorosta ja Lissun mukaan 1L oli vielä 18.01 oli Kiveliönkadulla. Odottelin semmoiset reilu 25 minuuttia. Katselin että tulee tekemään aika tiukkaa lentoasemalle, vaikka siellä on vartti aikaa tasata. Semmoista ykkösellä tänään.

    Joukkoliikennekaistoihin sen verran, että risteävien teiden ongelmahan on nimenomaan pohjoisen suuntaan. Länsipuolella poikkikatuja on vähän. Itäpuolelta poistaisin melkein kaikki poikkikadut pihoihin, sillä niihin pääsee myös taka- ja sivukautta. Jokikadun ja Lahdenperänkadun välille jättäisin seuraavat idän poikkikadut: Valtatie 30:n eteläramppi, Lokomonkatu, Hatanpään puistokuja, Lokomonkatu. Teen tästä vielä laajemman selvityksen viralliseen topiciin myöhemmin.

  10. #10
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    708

    oletus Vs: Linja 1:n kapasiteetin riittävyys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp Näytä viesti
    Tänään klo. 18 aikoihin vuoroväli lienee ollut tuo 20 minuuttia ellei ylikin, 18.03 ja 18.18 vuorot olivat peräkkäin Koskipuistossa myöhemmän lähtöajalla. Ongelmahan tuossa on että Vatialaan on liian vähän ajoaikaa iltapäivisin, ja se sitten heijastuu Pirkkalan suuntaan. Pirkkalan päässä saa taas aikataulun kiinni mutta eihän se Pirkkalan suuntaan matkustavia lämmitä.
    Hämmästyttävintä tässä kertomassasi "parivedossa" oli se, ettei kummassakaan autossa ollut edes normaalia kuormaa, vajaana kulkivat molemmat. Yleensähän tuohon aikaan myöhässä oleva vuoro kerää tuhdin seisomakuorman ihan viimeistään Koskipuistosta.

    Sellainen varovainen näppituntuma on tullut, että ykkösen vuoroväli harvenee hieman liian aikaisin arkena (muiden tässä ketjussa jo mainittujen ongelmien lisäksi).
    Elämä on, mikset sinäkin?

  11. #11

    Liittynyt
    24.10.2013
    Viestejä
    117

    oletus Vs: Linja 1:n kapasiteetin riittävyys

    Ykkösen ruuhkia auttaisi kun 11 kulkisi huomattavasti useammin. Ajelin muutaman päivän 11:ta ja seisomakuorma on monella lähdöllä, kumpaankin suuntaan. Vartin vuoroväli olisi suorastaan välttämätön ruuhkatunteina.

  12. #12

    Liittynyt
    05.07.2005
    Viestejä
    294

    oletus Vs: Linja 1:n kapasiteetin riittävyys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rebiaf Näytä viesti
    Ykkösen ruuhkia auttaisi kun 11 kulkisi huomattavasti useammin. Ajelin muutaman päivän 11:ta ja seisomakuorma on monella lähdöllä, kumpaankin suuntaan. Vartin vuoroväli olisi suorastaan välttämätön ruuhkatunteina.
    Kirjoitin tänne kesäkuussa ennen 30.6. muutoksia, että sen hetkisillä matkustajavirroilla Härmälästä Koskipuiston länsipuolelle linjan 11 kapasiteetti ei tule millään riittämään, mutta jonkin verran matkustustottumuksetkin ovat muuttuneet linjastomuutosten ja linjan 11 harvan vuorovälin myötä.

    Mielestäni pitäisi perustaa erillinen ruuhkalinja Härmälänranta - Pyynikintori, jota ajettaisiin ruuhka-aikaan 10-15 minuutin välein. Esimerkiksi nykyään 11:llä ei pääse kunnolla Härmälästä Pyynikintorin ympäristön lukuisiin kouluihin aamulla, koska 7.10 vuoro jää Keskustorille ja 7.25 vuorolla ei ehdi ajoissa.

    Härmälän ruuhkalinjan myötä ykkönen voisi ajaa Pirkkalaan tasaisesti 10 min välein (2 vuoroa tunnissa kullekin haaralle). Sitä tosin en tiedä, että riittääkö 6 vuoroa tunnissa Vatialan suuntaan.

    EDIT:

    Lissussa havaittu linjalla 1 neljän auton ryväs itäänpäin klo 16.45. Tuohan tietää pahimmillaan 30 min vuoroväliä. Tosin tämä päivä on kelien vuoksi myöhästymisten suhteen poikkeuksellinen.

    Viimeisin muokkaaja Jufo; 07.11.2014 kello 17:29.

  13. #13
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Linja 1:n kapasiteetin riittävyys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jufo Näytä viesti
    Härmälän ruuhkalinjan myötä ykkönen voisi ajaa Pirkkalaan tasaisesti 10 min välein (2 vuoroa tunnissa kullekin haaralle). Sitä tosin en tiedä, että riittääkö 6 vuoroa tunnissa Vatialan suuntaan.
    No kun ite aattelin, että jos tuo KTV-lenkki olis jätetty henkiin, niin tuolla 10 min vuorovälillä sitten joka toinen sitä pitkin myötäpäivään, joka toinen vastapäivään. Olisi mielestäni selkeä. Lentoaseman voisi hoitaa jollain muulla tavalla, kohdistaen lähtöjä enemmän kysynnän mukaan.

    Jos taas 11 kulkisi ruuhkassa 20 min välein ja mainittu ruuhkalinja myös, niin silloinhan ainakin teoriassa Härmälää palveltaisiin 5 minuutin välein. Itään kyllä riittäisi varmastikin tuo 10 min, kunhan kalustokoko on oikea (=teli). Ja tietty mikäli aikataulun porrastus kasin kanssa olisi tehty järkevästi. Lisäkapasiteettiakin tuonne olisi saatavissa - nimittäin linjan 45 avulla mikäli sen reitti ulottuisi keskustaan saakka.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  14. #14
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    887

    oletus Vs: Linja 1:n kapasiteetin riittävyys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jufo Näytä viesti
    Mielestäni pitäisi perustaa erillinen ruuhkalinja Härmälänranta - Pyynikintori, jota ajettaisiin ruuhka-aikaan 10-15 minuutin välein. Esimerkiksi nykyään 11:llä ei pääse kunnolla Härmälästä Pyynikintorin ympäristön lukuisiin kouluihin aamulla, koska 7.10 vuoro jää Keskustorille ja 7.25 vuorolla ei ehdi ajoissa.
    Härmälänrannassa ei vaan taida olla mitään järkevää paikkaa päätepysäkille. Ehkä parempi ratkaisu olisi vetää linja Partolan kautta messukeskukselle? Samalla saataisiin paremmat yhteydet Partolan kauppakeskukselle ja messukeskukselle. Aamuisin lähdöt messukeskukselta :15 ja :45 ja iltapäivisin Pyynikintorilta :10 ja :40 niin olisi synkattu 11 kanssa.

  15. #15
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Linja 1:n kapasiteetin riittävyys

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp Näytä viesti
    Härmälänrannassa ei vaan taida olla mitään järkevää paikkaa päätepysäkille. Ehkä parempi ratkaisu olisi vetää linja Partolan kautta messukeskukselle? Samalla saataisiin paremmat yhteydet Partolan kauppakeskukselle ja messukeskukselle. Aamuisin lähdöt messukeskukselta :15 ja :45 ja iltapäivisin Pyynikintorilta :10 ja :40 niin olisi synkattu 11 kanssa.
    Mites olis tähän jatkoksi ruuhkalinja Pirkkahalli-Keskustori-Reuharinniemi? Samalla Y35 pois ja kolmosen V-vuoroja vähemmäksi. Lähdöt päätteiltä tosiaan tuolloin :15 45. Tulisi myös hyvä lisäyhteys keskustan länsiosien ja hatanpään välille...
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

Sivu 1 / 5 12345 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Linja 120 lakkautetaan. Uusi linja 107 aloittaa 1.1.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 12.01.2011, 13:55
  2. Joensuun Linja Linja-Karjalalle
    kirjoittanut Ozzy foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 11.11.2008, 17:43
  3. Tampereen ratapihan kapasiteetin kasvattaminen?
    kirjoittanut janihyvarinen foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 04.08.2008, 10:20

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •