Koiviston Auto ostanut Koskilinjat Oulusta

aki

Liittynyt
30 Kesäkuu 2005
Viestit
4,281
Koiviston auto-konserni on ostanut Koskilinjat Oy:n koko osakekannan, näin kerrotaan koskilinjojen kotisivuilla. Koskilinjojen toimitusjohtajaksi on nimetty Kuopionliikenteen toimitusjohtaja Reijo Hobin.
 
Vs: Koiviston auto ostanut Koskilinjat Oulusta

Ja en voi olla herkuttelematta muutamalla ostosta seuranneella seikalla, millaisia (puuttuneita) nykyaikaisia automalleja KA-konserniin vihdoin saatiin:

- Lahti Scala
- Volvo 8700LE
- Volvo 9700
- Carrus Vega

Mielenkiintoista nähdä millä aikavälillä tapahtuu siirtoja eri yksiköiden kera kaluston suhteen, päätyykö esim tiluriautot Gold Linen tuotemerkin alle (mmm... 9700 voisi olla todella nätti näky).
 
Vs: Koiviston auto ostanut Koskilinjat Oulusta

Ja minä en voi olla surkuttelematta yhden hyvän bussiyhtiön kohtaloa. Koskilinjat oli niitä firmoja, jotka hoitivat tehtävänsä kunnialla. Yhtiön pitkäaikainen toimitusjohtaja, viime kesänä edesmennyt Rainer Lindeman, totesikin vähän ennen kuolemaansa, että hän yrittää hoitaa hommat niin hyvin ettei päättäjien tarvitse edes puhua kilpailutuksesta. Nuorempi sukupolvi pisti nyt sitten firman lihoiksi ja pahasti pelkään, että Oulun joukkoliikenne joutuu kärsimään siitä.
 
Vs: Koiviston auto ostanut Koskilinjat Oulusta

Uutta kalustoa tuskin tullaan enää hankkimaan samaan tahtiin, joten voisi kuvitella että entiset Espoon Auton laatikot säilyvät Oulun katukuvassa vielä useita vuosia samoin kuin Lahti nelisataset.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Koiviston auto ostanut Koskilinjat Oulusta

KA-yhtymän maine ja omat kokemuksetkin paikallisliikenteen hoidosta ovat hieman kyseenalaiset, mutta järkeenkäypäähän on tietysti hyökätä tommoisella alueella ja firmaan, jolla on liki monopoliasema, veikkaan ettei ihan halpa kauppa ollut.

Koskilinjat on hoitanut hommansa viimeisen päälle hienosti, ehkäpä joskus 20 v päästä kun meikäläinen on kuollut ja kuopattu saavat Oululaiset uusia perkeleen rumia Kabusseja, kun sinne muualta tästä vuosien päästä siirretyt laatikkowiimat on viimeinkin 45 vuoden palvelun jälkeen tulleet tiensä päähän- ja jos multa kysyttäisiin , niin mieluummin kulkisin laatikkoWiimalla kuin uudella tai minkäänlaisella Kabusilla.

Oulu on kuitenkin kasvukeskus ja johdossakin on varsin nuorekkaan ja pätevän tuntuisia tyypejä- ehkäpä ne eivät anna joukkoliikenteen valua samalle tasolle kuin KA-yhtymän aiemmin valitettavasti valtaamissa kaupungeissa.
 
Viimeksi muokattu:
Vs: Koiviston auto ostanut Koskilinjat Oulusta

eikös kaluston maksimi-ikä ole ollut koskilinjoilla n.17 vuotta, joten tänä vuonna poistoiässä olisi seuraavat autot:

Wiima K202

9 # ex EA 266
14 # ex EA 268
22 # ex EA 278
25 # ex EA 279
27 # ex EA 283?
42 # ex VL 182 (vm-87) onko jo poistettu?
47 # ex EA 284
51 # ex EA 100
56 # ex EA 141
91 # ex EA 140
93 # ex EA 260

Lahti 400 # 34(vm-88), 35 ja 65

näiden kaikkien autojen poistoon tuskin oltaisiin päästy muutenkaan tämän vuoden aikana mutta nyt nämä säilynevät koiviston auton riveissä vielä useita vuosia, jos ei oulussa niin sitten jossain muussa KA-kaupungissa. Ei sillä että toivoisinkaan näiden poistamista sillä hyviä pelejä nuo ex EA:t olivat täällä pk-seudulla ja ovat hyvässä iskussa varmasti edelleen.
 
Vs: Koiviston auto ostanut Koskilinjat Oulusta

aki sanoi:
Uutta kalustoa tuskin tullaan enää hankkimaan samaan tahtiin, joten voisi kuvitella että entiset Espoon Auton laatikot säilyvät Oulun katukuvassa vielä useita vuosia samoin kuin Lahti nelisataset.

Toivotaan että Oulussa asiat menevät paremmin kuin eräässä toisessa KA-kaupungissa, jossa liikenneluvan myöntäjän on pitänyt patistaa yritystä parantamaan kalustoaan....
 
Vs: Koiviston auto ostanut Koskilinjat Oulusta

Ozzy sanoi:
-- ehkäpä joskus 20 v päästä kun meikäläinen on kuollut ja kuopattu saavat Oululaiset uusia perkeleen rumia Kabusseja, kun sinne muualta tästä vuosien päästä siirretyt laatikkowiimat on viimeinkin 45 vuoden palvelun jälkeen tulleet tiensä päähän --

Ensimmäinen ajatukseni artikkelia aamun lehtestä lukiessani oli Kabuksien rantautuminen Ouluun matkustajien riemuksi. Arvatkaapa, menikö kahvi väärään kurkkuun. En tunne Koiviston auton kalustopolitiikkaa kovin hyvin, mutta Koskilinjat on sentään päivittänyt bussikantaansa laatukalustolla tasaisin väliajoin. Pah.
 
Vs: Koiviston auto ostanut Koskilinjat Oulusta

Meni kyllä mullakin kahvi väärään kurkkuun tänä aamuna ku lehden aukaisin.
Kohta ne koskilinjojen vanhat autot on melko varmasti kuopiossa koska täällä edes kaupunki ei ole vielä tuosta kalustosta suuremmin huudellut.Pitääpäs keljuilla seuraavan kerran oulussa työkeikalla käydessäni koskilinjojen kollegoille uudesta isännästä.Kuka muuten joutuu väistymään koskilinjojen johdosta kun hobinista tulee TJ ouluun.
 
Vs: Koiviston auto ostanut Koskilinjat Oulusta

cummins sanoi:
Kuka muuten joutuu väistymään koskilinjojen johdosta kun hobinista tulee TJ ouluun.
Yksi myyjistä, Rauli Lindeman. Eiköhän hän väisty ihan vapaaehtoisesti varallisuuseläkkeelle tai sijoittamaan rahoja muihin bisneksiin.
 
Vs: Koiviston auto ostanut Koskilinjat Oulusta

Perkele, enpä muuta voi todeta, kuin että onneksi en ole oululainen. Niin kauan on omalta kannaltani hyvin, kunhan eivät osta Länsilinjoja (heh, annoinko nyt konsernille vuoden idean?)...
 
Vs: Koiviston auto ostanut Koskilinjat Oulusta

ultrix sanoi:
Perkele, enpä muuta voi todeta, kuin että onneksi en ole oululainen.

Yhdyn samaan kommenttiin.. En tiedä kurjempaa matkustustapaa kuin KABUS-merkkisillä busseilla matkustaminen.. Ne on sitten niin kauheita, niin kaupunkiautot kun myös kaukoliikenne..
 
Vs: Koiviston auto ostanut Koskilinjat Oulusta

aleo1@luukku.com sanoi:
Yhdyn samaan kommenttiin.. En tiedä kurjempaa matkustustapaa kuin KABUS-merkkisillä busseilla matkustaminen.. Ne on sitten niin kauheita, niin kaupunkiautot kun myös kaukoliikenne..
Mikä niissä niin kauheata on? Minä olen matkustanut sekä kaupunki- että kaukoliikennekabusissa enkä pidä kumpaakaan mitenkään hirveänä.
 
Ei ole kysymys pelkästä KALUSTOSTA

Hiljainen hetki viimeisen suomalaisen, itsenäisen ja suurehkon paikallisliikenneyrityksen muistolle.

Vaikka Oulun kaupungin joukkoliikenne- ja kaavoituspolitiikka on mitä on, Koskilinjat on tehnyt parhaansa ja siitä on jäänyt aina mielikuva eteenpäin yrittävänä yhtiönä, joka tekee työtään asiakkaan parhaaksi. Kyse ei ole pelkästään kalustosta, vaan asenteesta paikallisliikenteeseen ja alalla toimimiseen. Yhtiö on ollut aito, yrittäjähenkinen Oy, jossa on samalla yhdistynyt sekä ammattimaisuus että inhimillisyys.

Satunnaisena Oulun tilapäisasukkaana Koskilinjoja tulee väkisin ikävä.
 
Vs: Koiviston auto ostanut Koskilinjat Oulusta

Tämmöinen uutinen tuli bongattua paikallisesta Forum24-ilmaisjakelulehdestä jokin aika sitten:

oubus.jpg


Olisikohan totaalinen Kabus-invaasio sittenkin vältettävissä Oulussa? :)
 
Takaisin
Ylös