Koiviston Auto ostanut Koskilinjat Oulusta

Vs: Koiviston auto ostanut Koskilinjat Oulusta

Jokos siellä Oulussa on Koiviston auto heittänyt Buscomit Oulujokeen?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Koiviston auto ostanut Koskilinjat Oulusta

Jokos siellä Oulussa on Koiviston auto heittänyt Buscomit Oulujokeen?

Buscomit ovat toistaiseksi tallessa, mutta aikataulut on sössitty monilta osin. Onneksi pyörällä pääsee...
 
Vs: Koiviston auto ostanut Koskilinjat Oulusta

Linja 19 meni ennen kesäarkisin tunnin välein 8-16 välillä Oulun keskustasta Pajuniemeen ja takaisin. Nykyään lähtöjä on vain kolme päivässä keskustaan ja kolme takaisin. Oulunsalon keskustaan on 7 km matka ja sieltä lähtee bussi 19 tiheämmin. Hailuodon bussi kulkee pari kertaa päivässä. Mutta kyllä on naurettavaa, että kehittyvällä kaupunkialueella joku asuinalue on kolme kertaa päivässä kulkevan bussin varassa! No, jokaisella on siellä kyllä jo auto, koska ilta- ja viikonloppuvuorot oli lopetettu jo vuosia sitten.
 
Vs: Koiviston auto ostanut Koskilinjat Oulusta

Kuinka paljon tuhoa KA on saanut nyt sitten Oulussa aikaiseksi? Katukuvassa ainakin vielä näkyy Koskilinjat. Itse kyllä suren, että isot ja tässä tapauksessa myös melko huonon maineen saaneet konsernit valtaavat lisää ja lisää.. Mihin tämä suomi ajautuu.. Noh, onneksi on vielä edes Alamäki..
 
Vs: Koiviston auto ostanut Koskilinjat Oulusta

Nyt kun kahtelin uusia talviaikatauluja niin lisää on sössitty ja väitetään ettei muka omistajamuutoksella ole asian kanssa tekemistä. Kempeleeseen lähtee tällä haavaa 4 eri linjaa: 9, 13, 22 ja 26. Linjat 9 ja 22 ajavat molemmat n. tunnin välein eli joka toinen vuoro päivittäin on 9 ja toinen taas 22. Molemmat linjat menevät suunnilleen samaa kautta Kempele - Oulu välillä.

Linja-autovuorot sitten lähtevätki aamulla johonki aikaan ja sitten päivällä 5 min. siitä myöhemmin ja iltapäivällä suunnilleen sama homma eli koko ajan vaihtuu eikä voi siihen luottaa enään että lähtisivät samalla minuutilla joka puolen tunnin välein, kuten aikasemmin. Joka vuorolla oli vielä joku lisäkirjain ja numero osoittamas minne se on sitte lopulta menossa.

Linja 13 ajelee kuitenkin vielä samaan tapaan kuten viime talven sekä aikasemmatkin talvet.

Linja 25 viime talvelta muuttui linjanumeroksi 26. lähdöt aamulla ja iltapäivällä. Reitissä mitään muutosta en huomannut.

Huonompaan suuntaan mennään ja lujasti.
 
Tuskinpa on sattumaa. Yleensä siinä on päivän puhuttavammasta aiheesta juurikin galluppi.
 
Mikähän tarve niillä Tommolan pojilla on sössiä hyvin toiminut systeemi. En viitsi edes kuvitella, jos ne keksii alkaa operoida pk-seudulla millaista jälkeä syntyy. Noh, se nyt melko kaukaista, onneksi..
 
En viitsi edes kuvitella, jos ne keksii alkaa operoida pk-seudulla millaista jälkeä syntyy. Noh, se nyt melko kaukaista, onneksi..

YTV-alueella aikataulut suunnittelee tilaaja, eli ihan samoilla tauluilla täällä Koiviston Auto -yhtymä ajelisi kuin mikä tahansa muu kilpailussa voiton vienyt bussifirma. Ja onhan tästä kokemuksia vuosilta 1995 - 2005, jolloin KA-yhtymä ajoi kilpailutettua YTV-liikennettä Oy Liikenne Ab:n ja Lähilinjojen nimissä. Jos sitten puhutaan linjaliikennelupaliikenteestä, niin tokihan KA-yhtymä ajelee Helsinkiin linjaa muun muassa Mäntsälä-Järvenpää-Hyrylä -akselilta ja Porvoon suunnasta.
 
YTV-alueella aikataulut suunnittelee tilaaja, eli ihan samoilla tauluilla täällä Koiviston Auto -yhtymä ajelisi kuin mikä tahansa muu kilpailussa voiton vienyt bussifirma.

Aivan kyllä, tämä pelastaa paljon. Onko Oulussa sitten kilpailuttamaton liikenne, jos liikennöitsijä saa tehdä mitä lystää?
 
Onko Oulussa sitten kilpailuttamaton liikenne, jos liikennöitsijä saa tehdä mitä lystää?
Suomessa kaupunkijoukkoliikenne on tällä hetkellä kilpailutettua vain YTV-alueella (vain bussiliikenteen osalta) ja Turussa. Olikohan lisäksi Tampereella se jokin uusi bussilinja, jonka liikenne kilpailutettiin myos? Muualla vasta mietitaan.
 
Olikohan lisäksi Tampereella se jokin uusi bussilinja, jonka liikenne kilpailutettiin myos? Muualla vasta mietitaan.

Tampereella on käsittääkseni toistaiseksi kilpailutettu vain palvelulinjat ja pikkubussilinja 32 sekä Teiskon liikenne (pl kaukoliikenne). Tampereella on kuitenkin jo siirrytty tilaaja-tuottaja -malliin eli sielläkin aikataulut määrittelee kaupungin joukkoliikenneyksikkö, joka sitten ostaa liikenteen joko liikennelaitokselta tai tarjouskilpailun perusteella yksityisiltä.
 
Koskilinjat on parantanut Kempeleen yhteyksiä. Nyt pääsee OYSiin kerran tunnissa ysillä ja Linnanmaallekin pääsee 22:lla kerran tunnissa. Linjalla 13 pääsee nyt lauantaiaamunakin OYSiin töihin kyytiä tarvitsevat. OIKEIN HYVÄ!:)
 
Ihan yhtä hyvin pääsee OYS:lle lauantaisin ja sunnuntaisinki linjalla 9 Kempeleestä.
 
Linjan 9 ensimmäiset vuorot lähtevät lauantaisin ja sunnuntaisin Kempeleen suunnalta (Murrosta 7.45/9.45) niin myöhään, ettei niillä ehdi aamulla töihin esim. OYS:aan. Linjan 13 ensimmäinen lähtö Kempeleestä on lauantaiaamuna 6.05, joten vain sillä ehtii töihin esim. seitsemäksi tai vaikka kahdeksaksi.
 
Takaisin
Ylös