Sivu 2 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/81

Viestiketju: Citylinjoja Ouluun

  1. #16
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Citylinjoja Ouluun

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Kannattaa laittaa tällaiset parannusehdotukset suoraan Koskilinjoille (www.koskilinjat.fi). Josko suunnitteluporras ottaisi asian harkintaan sen jälkeen.
    Täytin Koskilinjojen nettipalautelomakkeen jo ennen Joukkoliikennefoorumille kirjoittamista.

  2. #17

    Liittynyt
    28.08.2005
    Viestejä
    156

    oletus Vs: Citylinjoja Ouluun

    Kävinpä tänään koematkustamassa Citybussin. Ihan asiallinen laite, mutta talvella voi tulla ongelmia lämpöjen kanssa. Leveät ja hitaasti avautuvat/sulkeutuvat ovet, yksinkertaiset lasit ja vain kaksi pientä lämpöpuhallinta matkustamossa.

    Ehkä talvella kannattaa takaoven avaamista välttää, jotta edes pieni määrä lämpöä pysyisi sisällä.

    Lieneekö bussityypin valinta tehty yksinomaan hinnan perusteella, vai onko liikennöitsijä unohtanut, että talvisin Oulussa voi olla aika vilpoista.

    Aika näyttää, miten noiden kanssa selvitään.

  3. #18

    Liittynyt
    23.10.2006
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    534

    oletus Vs: Citylinjoja Ouluun

    Varsin mielenkiintoinen kokeilu; jokohan olisi jollakulla käytännön kokemuksia linjojen toiminnasta ja vähittäisestä vakiintumisesta näin ilmojen kylmetessä?

  4. #19
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Citylinjoja Ouluun

    Matkustin tänään linjalla A klo 9.45 vuorolla, jolloin matkustajia oli 5, ja 12.30 vuorolla, jolloin taisi olla 4. Kyydistä jäin 12.45 Toripakalta lähdön jälkeen Pakkahuoneenkadun jälkimmäisellä pysäkillä, jolloin kyytiin jäi 6 matkustajaa.

  5. #20
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Citylinjoja Ouluun

    Tänään linjan B 14.20 vuorossa Rautatieaseman pysäkiltä lähdettyä kyydissä 8 matkustajaa.

  6. #21
    Assamies avatar
    Liittynyt
    08.01.2008
    Sijainti
    Oulu, Kaukovainio
    Viestejä
    1176

    oletus Vs: Citylinjoja Ouluun

    Eiliset ajot l.ts. ~ookaukset: CB, linja C-84 sekä A-82. Pvm: ke 09.01.-08

    Yleensä linjalla C liikennöi joko KSK:n (lyhennös omani) 82 taikka 84.
    Linjalla B on useimmiten auto 24.
    Linja A:ta ajaa tavanomaisimmin auto n:ro 3.

    Ja kaikki linjathan liikennöivät ½h. väliajoin sekä poikkeavat Oulun (OL) r.as. molempiin reittisuuntiinsa. -Assamies-

  7. #22
    Assamies avatar
    Liittynyt
    08.01.2008
    Sijainti
    Oulu, Kaukovainio
    Viestejä
    1176

    oletus Vs: Citylinjoja Ouluun

    Paikallisliikenteen kertalippujen ajotaksan jälleen noustessa, on pitänyt Oulun Citybussien ajotaksat kutinsa. Ero on nyt tasan kaksinkertainen.
    Kertalipun hinta Oulun kaupungin sisäisellä alueella on 2,80€. Citybussien vaihtokertaliput (ajoaikaa tunti toisella CB:llä) on edelleenkin vain 1,40€.

  8. #23
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Citylinjoja Ouluun

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Assamies Näytä viesti
    Ja kaikki linjathan liikennöivät ½h. väliajoin sekä poikkeavat Oulun (OL) r.as. molempiin reittisuuntiinsa. -Assamies-
    Oulussa käydessäni bussien yksisuuntainen lenkki keskustassa herätti hämmennystä. Minusta bussit voisivat ajaa samaa katua kumpaankin suuntaan kuten muutkin bussilinjat.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  9. #24
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Citylinjoja Ouluun

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Oulussa käydessäni bussien yksisuuntainen lenkki keskustassa herätti hämmennystä. Minusta bussit voisivat ajaa samaa katua kumpaankin suuntaan kuten muutkin bussilinjat.
    Päätepysäkillä kääntyminen lienee parasta tehdä niin, että ainakin yksi kortteli kierretään: Hallituskatu - Torikatu(jossa Toripakan päätepysäkki) - Pakkahuoneenkatu - Kirkkokatu - Hallituskatu ja edelleen rautatieasemalle. Nythän Pakkahuoneenkatua ajetaan muutaman korttelin verran pitemmälle, ennen kuin käännytään poikkikadun kautta Hallituskadulle.

  10. #25

    Liittynyt
    04.07.2006
    Sijainti
    Oulu
    Viestejä
    310

    oletus Vs: Citylinjoja Ouluun

    Kaleva-lehti kirjoittaa internet-versiossaan tänään 15.1.2008 että "Citybussit ylittivät odotukset".

    Koko tarina on luettavissa osoitteesta http://www.kaleva.fi/plus/juttu704985_page0.htm

    Hyvä niin.

  11. #26
    Assamies avatar
    Liittynyt
    08.01.2008
    Sijainti
    Oulu, Kaukovainio
    Viestejä
    1176

    oletus Vs: Citylinjoja Ouluun

    Viime pe eli 11. p:vä linja B:tä eli Medipolis-linjaa ajoi #84.
    -I'm Always Going & Coming Straigth Sideways!

  12. #27
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Citylinjoja Ouluun

    Eilen lauantaina 16.2.2008 linjan A 12.00 vuorossa oli Rautatieaseman pysäkin jälkeen 11 matkustajaa.

  13. #28
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Citylinjoja Ouluun

    Tänään 20.2.2008 linjan A 12.00 vuorossa 9 matkustajaa.

  14. #29
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Citylinjoja Ouluun

    Keskiviikkona 27.2. linjan A kello 12.00 vuorossa 11 matkustajaa. Tämmöiseksikö matkustajamäärä vakiintuu arkipäivän keskivaiheilla?

  15. #30

    Liittynyt
    23.10.2006
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    534

    oletus Vs: Citylinjoja Ouluun

    Tuohan kuulostaa hyvältä. Oikeastaan tuollaista liikennöintiä voisi pitää onnistuneena jo, jos autossa ylipäätään on yleensä joku kyydissä. 5-10 on todella mainio matkustajamäärä keskipäivän aikaan.

    Minkä verran matkustajista mahtaa olla kertalipun ostajia ja minkä verran niitä, joilla jo on kaupunkiliikenteen kausilippu tai seutulippu. 1,40 ei ole aivan olematon raha. Epäilen, ettei monikaan junalla tai kaukobussilla kaupunkiin saapuva maksa tuota summaa päästäkseen muutamaa pysäkinväliä. Olenko väärässä?

    Voisi muuallakin Suomessa olla tarvetta tuonkaltaiselle liikenteelle. Etenkin, jos sekä keskusta, että linja-auto- ja rautatieasemat sijaitsevat erillä toisistaan, ovat etäisyydet usein kuitenkin lyhyitä varsinaiselle paikallisliikenteelle. Tosin muun joukkoliikenteen jatkoyhteytenä tuollainen saisi olla lisämaksuton - eihän ole matkustajan vika, jos asemat (tai keskustat) on sijoitettu huonosti. Lisäisi myös seudullisen joukkoliikenteen toimivuutta, jos naapurikunnista asioille tulleet voisivat mukavasti jatkaa asiointikohteisiinsa.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Hyrynsalmelta ja Ristijärveltä aamulla Ouluun
    kirjoittanut Jouni Seilonen foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 09.07.2010, 21:37
  2. Raahesta aamulla Ouluun?
    kirjoittanut Jouni Seilonen foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 6
    Viimeisin viesti: 05.11.2008, 18:27
  3. Uusi linja-autovuoro Leviltä Ouluun 1.1.2008 alkaen
    kirjoittanut Epa foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 19.11.2007, 13:21
  4. Tram Train Ouluun?
    kirjoittanut heinilg foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 30.10.2007, 10:27

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •