Sivu 4 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 46-60/81

Viestiketju: Citylinjoja Ouluun

  1. #46

    Liittynyt
    28.08.2005
    Viestejä
    156

    oletus Vs: Citylinjoja Ouluun

    Jos citylinjasto joskus ulotetaan Tuiraan, olisi ainoa mielestäni järkevä reitti Koskitietä päästä päähän. Valtatiellähän bussiliikennettä jo on riittävästi. "Reitti D" voisi keskustasta lähdettyään mennä Tulliväylää Rautasillan yli, Tuiran montusta Valtatielle ja sitten Alalaanilantietä Koskitielle ja Koskitietä aina Länsi-Tuiraan asti. Päätepysäkki voisi olla Kaupunginvarikon pihalla.

    Tosin en kyllä pidä tarpeellisena lisätä enää neljättä linjaa ajamaan samaa lenkkiä keskustassa.

  2. #47
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1658

    oletus Vs: Citylinjoja Ouluun

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkunnas Näytä viesti
    Tosin en kyllä pidä tarpeellisena lisätä enää neljättä linjaa ajamaan samaa lenkkiä keskustassa.
    Etkö siinäkään tapauksessa jos linjasta tulisi citylinjoista suosituin ja se lisäisi joukkoliikenteen asiakasmääriä?
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  3. #48

    Liittynyt
    28.08.2005
    Viestejä
    156

    oletus Vs: Citylinjoja Ouluun

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Etkö siinäkään tapauksessa jos linjasta tulisi citylinjoista suosituin ja se lisäisi joukkoliikenteen asiakasmääriä?
    En oikeastaan: siinä tapauksessa voisi olla hyvä miettiä, onko jokin nykyisistä kolmesta linjasta tarpeeton tuolla keskustalenkillä. Kolmella linjalla saadaan sopivasti 10 min vuoroväli. Toki jos citylinjoilla noudatettaisiin Oulun vuoroväliperinteitä, ajaisivat ne kaikki peräkkäin 5 minuutin sisällä, ja sitten olisi 25 min tauko...

  4. #49
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Citylinjoja Ouluun

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkunnas Näytä viesti
    Toki jos citylinjoilla noudatettaisiin Oulun vuoroväliperinteitä, ajaisivat ne kaikki peräkkäin 5 minuutin sisällä, ja sitten olisi 25 min tauko...
    Perinteisesti eli Veljekset Pohjolan aikaan suurimmassa osassa Oulua oli tasaiset tai lähes tasaiset vuorovälit.

  5. #50

    Liittynyt
    28.08.2005
    Viestejä
    156

    oletus Vs: Citylinjoja Ouluun

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jouni Seilonen Näytä viesti
    Perinteisesti eli Veljekset Pohjolan aikaan suurimmassa osassa Oulua oli tasaiset tai lähes tasaiset vuorovälit.
    Oi niitä aikoja.

  6. #51
    Assamies avatar
    Liittynyt
    08.01.2008
    Sijainti
    Oulu, Kaukovainio
    Viestejä
    1176

    oletus Vs: Citylinjoja Ouluun

    Oulun rautatieasemalla saapuu täydestä tunnista alkavana, järjestyksessä Citybusseja seuraavasti:

    Noin tasalta linja C Toripakan pysäkiltä, jonka lähtöaika xx:55.

    Suunnilleen viitisen min. yli tasan tulisi sitten linja B Medipoliksen suunnasta.

    Arviolta kymmenisen min. päälle tasan tulee Linja A Intiöstä.

    Hieman ennen 15 min. yli tasan linja B Medipolikseen, sen lähtöaika on 10 min. yli tasan.

    Hieman yli taikka tasan 15 palaa linja C Limingantullista.

    Muutamaa minuuttia tämän jälkeen saapuu linja A:n Citybussi Toripakalta.

    Huom.: -kaikki nämä ajat siis viitteellisia ja suuntaa-antavia.
    Matka-aika Citybussilla Oulun rautatieasemalta Toripakan päätepysäkille ja päinvastoin kestää n. 4-5min.
    Viimeisin muokkaaja Assamies; 19.02.2009 kello 16:31. Syy: *torpakka*
    -I'm Always Going & Coming Straigth Sideways!

  7. #52
    Assamies avatar
    Liittynyt
    08.01.2008
    Sijainti
    Oulu, Kaukovainio
    Viestejä
    1176

    oletus Vs: Citylinjoja Ouluun

    Tällä kertaa eli tänäiltapäivänä A:ta ajeli Citybussi #82.

    Yleensähän vakiojärjestys on ollut usein tämä:
    Linja A: #3
    Linja B: #24
    Linja C: tavanmukaisemmin #82, toisinaan myös #84.
    #84 toiminut A- ja B- linjojen *vaihtobussina* myöskin.
    -I'm Always Going & Coming Straigth Sideways!

  8. #53
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Citylinjoja Ouluun

    Eilen keskiviikkona 25.2. linjan A klo 12.00 vuorossa 22 matkustajaa.

  9. #54
    Assamies avatar
    Liittynyt
    08.01.2008
    Sijainti
    Oulu, Kaukovainio
    Viestejä
    1176

    oletus Vs: Citylinjoja Ouluun

    Nyt su, 1.3. ja aivan vähäsen aikaa sitten: Citylinja A Intiöön kaartoi Kaupungintalon takaa Toripakalle. Autona oli #24 tällä kertaa. Nyt on Kaupungintalon korjausremontin vuoksi käytössä poikkeusreitti.

    Yhden kerran, noin vajaa vko sitten, A kaartoi Pakkahuoneenkadulta takaisin hakemaan vaihtokuskia päästämään toinen kuski *pois tuurista* eli vaihtamaan työvuorosta.
    -I'm Always Going & Coming Straigth Sideways!

  10. #55

    Liittynyt
    28.08.2005
    Viestejä
    156

    oletus Vs: Citylinjoja Ouluun

    No nyt on saatu Rautatieaseman pysäkkimerkkitolppiin lisäkilvet, joista näkee, mihin suuntaan pysäkeiltä lähtevät citybussit menee.

    Vai ovatko olleet siinä pitkäänkin, minä huomasin vasta nyt.

  11. #56
    Assamies avatar
    Liittynyt
    08.01.2008
    Sijainti
    Oulu, Kaukovainio
    Viestejä
    1176

    oletus Vs: Citylinjoja Ouluun

    Vastakkoin ovat kilvet tulleet, ja oikein hieno hommeli että ovatkin tulleet. Erityisesti vieraspaikkakuntalaiselle niillä on suuri merkitys.

    C-linjan Citybussi #82:n perät hojeltavat edelleen. Sivusuunnassa tuntuu tärinää ja vippausta.
    -I'm Always Going & Coming Straigth Sideways!

  12. #57

    Liittynyt
    14.11.2005
    Viestejä
    190

    oletus Vs: Citylinjoja Ouluun

    Citylinjakokeilua esitetään jatkettavaksi.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kaleva 2.2.2010
    Citybussien toiminnan halutaan jatkuvan Oulussa kolmen vuoden kokeilukauden jälkeen. Tekninen keskus esittää, että cityliikenteen palvelusta tehdään pysyvä osa Oulun kaupungin paikallisliikennettä. Näin ollen liikennöintiä jatketaan nykymuodossaan 24. syyskuuta 2010 jälkeen, jolloin kokeilu päättyy.

    Cityliikennettä on Oulussa hoitanut Koskilinjat Oy.
    Oululaisten keskuudessa tosin sitten herättää laajaa närkästystä linjan C ehdotettu jatkaminen paikallisen marketin oven eteen. Asiointi siinä kaupassa kun helpottuisi liikaa.

  13. #58
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Citylinjoja Ouluun

    Lainaus Alunperin kirjoittanut edsel Näytä viesti
    Oululaisten keskuudessa tosin sitten herättää laajaa närkästystä linjan C ehdotettu jatkaminen paikallisen marketin oven eteen. Asiointi siinä kaupassa kun helpottuisi liikaa.
    Linjalla C on ollut selvästi vähiten matkustajia, joten jotain sille pitäisi tehdä joka tapauksessa. Marketin pääovelta voisi tulla kyytiin varsin vaateliaitakin matkustajia.

  14. #59

    Liittynyt
    28.08.2005
    Viestejä
    156

    oletus Vs: Citylinjoja Ouluun

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jouni Seilonen Näytä viesti
    Linjalla C on ollut selvästi vähiten matkustajia, joten jotain sille pitäisi tehdä joka tapauksessa. Marketin pääovelta voisi tulla kyytiin varsin vaateliaitakin matkustajia.
    Linjaa C voisi jatkaa reilusti niin, että se kiertäisi mahdollisimman monen Limingantullissa, Äimärautiolla ja Oulunlahdessa olevan autohuoltoliikkeen läheltä. Voisi auton huoltoon viedessään palata ihmisten ilmoille Citybussilla ja taas mennä samalla keinoin hakemaan autoa huollosta.

  15. #60

    Liittynyt
    04.07.2006
    Sijainti
    Oulu
    Viestejä
    310

    oletus Vs: Citylinjoja Ouluun

    Citylinjoja pitäisi remontoida myös keskustan osalta. Ei ole minusta mitään järkeä siinä että on tehty taas kuten aina ennekin eli tökätty joukkoliikennereitti johonkin kohtaan infraa miettimättä ja luomatta mitään muuta sen ympärille. Kaikki citylinjat kököttävät arkipäivisin alle kävelyvauhtia etenevässä Pakkahuoneenkadun autoliikenteessä.
    Mielestäni kaikki keskustan alueen reitit tulisi laatia valtaosiltaan sellaisiksi että niillä ei ole muuta moottoriajoneuvoliikennettä jolloin linjanopeus nousisi ja syntyisi enemmän suoritetta suunnilleen samoilla kustannuksilla. Kustannuksilla on merkitystä koska koko Citylinjaliikenne on vahvasti subventoitua. Kun tilaajalla on samaan aikaan väylämonopoli, se voi toimia kuten mielekästä on. Nyt se on vain tilannut liikennevaloihin seisoskelijoita lisää kun se voisi
    - pystyttää liikennevalo-ohjauksen Pakkahuoneenkadun - Isokadun risteykseen
    - asentaa Citybussietuuden kaikkiin liikennevalo-ohjattuihin risteyksiin joista reitit kulkevat
    - nopeuttaa linjanopeutta ja siten ajattaa samalla automäärällä enemmän vuoroja.

    Nyt kuitenkin keskustan seisoskelut vievät ison osan reitin kiertoajasta ja keskustassa eteneminen on kävellen jopa nopeampaa.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Hyrynsalmelta ja Ristijärveltä aamulla Ouluun
    kirjoittanut Jouni Seilonen foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 09.07.2010, 21:37
  2. Raahesta aamulla Ouluun?
    kirjoittanut Jouni Seilonen foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 6
    Viimeisin viesti: 05.11.2008, 18:27
  3. Uusi linja-autovuoro Leviltä Ouluun 1.1.2008 alkaen
    kirjoittanut Epa foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 19.11.2007, 13:21
  4. Tram Train Ouluun?
    kirjoittanut heinilg foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 30.10.2007, 10:27

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •