Iisalmen paikallisliikenne

No se eikun toiminta Niskasella Iisalmessa laajenee, ja samalla konsernin automäärä. :) Tällähetkellä kalustossa ei ole sopivia autoja liikennöintiin Iisalmessa, niin saas nähdä että mitä sitten tulee paikkureiksi. :)


Kesäkuun alussa tosiaan Niskanen alkoi hoitamaan tuota Iisalmen paikallisliikennettä, niin onko kukaan nähnyt että minkälaista kalustoa siellä tällähetkellä on ajossa? Tietysti muutamia matalia löytyy jo ennestään, mutta että onko tehty sitten kalustohankintoja ihan varta vasten tuon liikenteen hoitamista varten? Oulussa toki sopivia paikkureita olisi, mutta taitavat siellä päässä tarvita ne itse.
 
Kesäkuun alussa tosiaan Niskanen alkoi hoitamaan tuota Iisalmen paikallisliikennettä, niin onko kukaan nähnyt että minkälaista kalustoa siellä tällähetkellä on ajossa? Tietysti muutamia matalia löytyy jo ennestään, mutta että onko tehty sitten kalustohankintoja ihan varta vasten tuon liikenteen hoitamista varten? Oulussa toki sopivia paikkureita olisi, mutta taitavat siellä päässä tarvita ne itse.
Lievästi vanhaa tietoa: suunnilleen kuukausi sitten Iisalmen linja-autoaseman seutuvilla havaitsin pyörähtelemässä BPA-278 8900LE, GOI-305 8700LE ja joku Oulun värinen Scala. 8900 ainakin oli numerolinjalla. Muista veikkaisin, että toinen oli sillä toisella numerolinjalla ja toinen varmaankin jollain seutulinjalla.
 
Iisalmen paikallisliikenteen kilpailutus on alkanut, mikä kovasti kielii siitä, että edellisen sopimuksen mahdollistamat optiot (1+1v) jää käyttämättä. Muutoksia ei ole luvassa, paitsi että liikennöitsijä vaihtunee.

Niskasen omavaraisuus tipahti jo ennen saneerausta ja siihen johtaneita syitä kovasti pakkaselle, joten enpä usko että ainakaan emon nimissä pääsevät osallistumaan, Rautalammin Auton nykytilanteesta en osaa sanoa, kun tilinpäätökset ovat vielä toimittamatta kummaltakin PRH:lle.
 
Viimeksi muokattu:
Melko yllättävää sinänsä, että myös Rautalammin Auto vedetty tuohon mukaan, tai sitten myös heidän nimissään myös tehty tarjous. Ymmärtääkseni kummatkin Niskasen jäljellä olevista yrityksistä on suljettu pois ELY:n kilpailutuksista, viimekesänä Varpaisjärven ja Suonenjoen/Rautalammin suunnasta osa vuoroista meni Savonlinjalle, saapahan nähdä miten tulevissa kilpailutuksissa käy, muutamia kohteita menee uudelleenkilpailutukseen tulevana kesänä.
 
Melko yllättävää sinänsä, että myös Rautalammin Auto vedetty tuohon mukaan, tai sitten myös heidän nimissään myös tehty tarjous. Ymmärtääkseni kummatkin Niskasen jäljellä olevista yrityksistä on suljettu pois ELY:n kilpailutuksista, viimekesänä Varpaisjärven ja Suonenjoen/Rautalammin suunnasta osa vuoroista meni Savonlinjalle, saapahan nähdä miten tulevissa kilpailutuksissa käy, muutamia kohteita menee uudelleenkilpailutukseen tulevana kesänä.
Poissulkuperusteena oli se, ettei saman konsernin tarjouksia voitu katsoa "toisistaan riippumattomaksi ja itsenäisiksi".

Omaan silmään vaikutti, että yritetään pelata pois oikeudellisesti kestävimmällä perusteella, eikä esim. vakavalla virheellä ammattitoiminnassa tms, joissa on enemmän vielä tulkinnan varaa.
 
Iisalmen alueella näemmä käynnissä kilpailutus ajalle 6.8.2024-3.6.2027 näistä kohteista:

1. Iisalmi-Peltosalmi-Honkakoski-Iisalmi
2. Iisalmi-Joutsenjoki-Iisalmi
3. Pemo-Iisalmi-Joutsenjoki-Iisalmi
4. Iisalmi-Ihotunlahti-Iisalmi
5. Iisalmi-Taipale-Honkakoski-Iisalmi
6. Iisalmi-Koukunjoki-Honkakoski-Iisalmi
7. Paisua-Iisalmi-Pemo
8. Tyynelä-Iisalmi
9. Iisalmi-Vänninmäki-Iisalmi
10. Lappetelä-Iisalmi
11. Iisalmi-Lappetelä

Linkki hankintailmoitukseen: https://www.hankintailmoitukset.fi/fi/public/procedure/6415/enotice/8270/
 
Takaisin
Ylös