Sivu 1 / 9 12345 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/134

Viestiketju: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

  1. #1
    Resiina avatar
    Liittynyt
    04.07.2005
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    870

    oletus Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Kuuma-kuntien aikataulut 2007-08 ja kartat on julkaistu osoitteessa http://www.tuusula.fi/html/joukkolii...0708.index.htm Nurmijärven aikataulut löytyvät osoitteesta http://www.nurmijarvi.fi/palvelut/li...ssiaikataulut/

    Kuuma-kuntien aikatauluista:
    Keravan siirryttyä YTV-liikenteen piiriin suurin osa Keravan aikatauluista tippui Kuuma-kuntien aikatauluvihkosesta pois. Sen sijaan sinne on tullut Mäntsälän ja Pornaisten aikataulut ja reittikartat, mikä on sinänsä positiivinen asia, kunhan ihmiset löytäisivät vielä tämän palvelun.
    Kesäliikenteen 07 alussa loppui pitkään liikennöity linja 845 Kerava - Järvenpää. Kyseistä linjaa liikennöi alunperin Klaavolan Linja Ky. Savonlinjan ostettua kyseisen firman 1990-luvulla linja siirtyi savolaiselle, muutama vuosi sitten linjalta karsittiin suurin osa vuoroista, jonka jälkeen linjalle jäi vain yksi lähtö suuntaansa ja nyt se lopetettiin kokonaan.

    (Laitoin tämän ketjun muun Suomen paikallisliikenteen sekaan koska Tuusula, Järvenpää, Pornainen ja Mäntsälä eivät ole liittymässä YTV:n piiriin vielä muutamaan vuoteen)
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 08.08.2007 kello 11:13. Syy: kirjoitusvirheet

  2. #2

    Liittynyt
    11.05.2006
    Viestejä
    342

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Jännä asia tuossa aikataulukoosteessa on nuo linjoille annetut numerot. Järvenpäässä ne taitavat olla ihan oikeasti käytössä (nuo linjanumerot 21 - 25) ja onhan siinä joitakin u-linjojen numeroita, mutta mitä merkitystä on noilla muilla numeroilla? Tuskin pikavuorot koskaan alkavat oikeasti käyttää numeroa 9. Mäntsälä, Pornainen ja Tuusula ovat saaneet oman lukualueen linjoilleen, mutta käytetäänkö missään vaikka linjan 37 Mäntsälä - Porvoo numeroa tämän julkaisun ulkopuolella?

  3. #3
    Jazu avatar
    Liittynyt
    07.08.2006
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestejä
    92

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Nuo numerot, joita aikatauluvihkosessa käytetään ovat sarjanumeroita, jotka kertovat linjan reitin kuntien sisällä, mutta Järvenpäässä paikallisliikenteessä ne (21-24 ja nyt 25) jouduttiin ottamaan käyttöön epäselvyyksien vuoksi.

    Ennen uudelleen numerointia linjanumerot menivät näin:

    21, 21K = entinen linja 2, 2K (Asema-Terveyskeskus)

    22 = entinen linja 3 (Asema-Jamppa-Metso-Nummenkylä)

    23 = entinen linja 8 (Asema-Haarajoki)

    24 = entinen linja 9 (Järvenpään palvelulinja)

    25 = Järvenpää-Kellokoski ilman linjanumeroa

    Sitten panin vielä merkille, että Nummenkylässä on myös tapahtunut pieniä reittimuutoksia palvelemaan Puurtajankadun teollisuusaluetta (Linja 22Y). Mäntsälän palvelulinjan Kimpsun vuoroja ei jostain syystä ole painettu aikatauluvihkoon.
    Viimeisin muokkaaja Jazu; 10.08.2007 kello 11:03.

  4. #4
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Vuosia sitten Järvenpäässä oli ainakin linjat 206 ja 306. 206 ajoi Rautatieasema-Saunakallio-Valmet-Nummenkylä ja edelleen Rautatieasemalle. 306 ajoi taas Rautatieasema-Kyrölä ja edelleen Rautatieasemalle. Tuo oli joskus vuonna 1997.
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  5. #5
    Jazu avatar
    Liittynyt
    07.08.2006
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestejä
    92

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    No kerrataan nyt nekin...

    106: Asema-Laurila-Nummenkylä-Valmet-Jamppa-Asema

    206: Asema-Jamppa-Valmet-Nummenkylä-Laurila-Asema

    306: Asema-Terhola-Mikonkorpi-Ristinummi-Kyrölä-Asema

    406: Asema-Jamppa-Valmet-Puurtajankatu-Nummenkylä-Jamppa-Asema

    12: Terveyskeskus-Asema-Laurila-Haarajoki

    Linjatarjonta oli 90-luvulla muutenkin ihan toista luokkaa kuin nyt. Esim. 12:sta ajettiin kahdella autolla ja vuoroväli oli puoli tuntia aamusta iltaan.

  6. #6
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jazu Näytä viesti
    Linjatarjonta oli 90-luvulla muutenkin ihan toista luokkaa kuin nyt. Esim. 12:sta ajettiin kahdella autolla ja vuoroväli oli puoli tuntia aamusta iltaan.
    Näinhän se on. Nykyisinhän ajetaan kai tunnin välein, ja viikonloppuisin huonommin. Mutta ei silloinkaan sunnuntaisin liikkunut, ja lauantaisin oli kai tunnin välein.
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  7. #7
    Jazu avatar
    Liittynyt
    07.08.2006
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestejä
    92

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Näinhän se on. Nykyisinhän ajetaan kai tunnin välein, ja viikonloppuisin huonommin. Mutta ei silloinkaan sunnuntaisin liikkunut, ja lauantaisin oli kai tunnin välein.
    Juu, no Numppariin pääsee vielä kahdesti tunnissa. Talkoo voiminhan näitä vuoroja ajellaan kun kaupunki lopetti rahallisen tuen paikallisliikenteeltä. Tämä on sitä K-U:n "kuumaa kasvua" eli autoistetaan kaupungit.

  8. #8
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3390

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Tuli käytyä Järvenpäässä Ti 18.9 ja linjalla 3 näkyi ajavan SL 5 (Wiima M310). En tiedä, onko tämä vakiokalustoa Järvenpään sisäisessä liikenteessä, mutta jostain olen lukenut, että liikenne hoidetaan lähes kokonaan matalalattiakalustolla.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 19.09.2007 kello 12:12. Syy: lisätty isoja kirjaimia ja välimerkkejä

  9. #9
    Jazu avatar
    Liittynyt
    07.08.2006
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestejä
    92

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    SL 5 (Wiima M310). En tiedä, onko tämä vakiokalustoa Järvenpään sisäisessä liikenteessä, mutta jostain olen lukenut, että liikenne hoidetaan lähes kokonaan matalalattiakalustolla.
    Se on Tuomisen vanhoja autoja ja pyörii silloin tällöin paikkurissa. Satunnaisia sarjoja olen nähnyt myös ajettavan jollakin SL:n Eagle 560:llä (ovitus 1+0+1), mutta pääosin paikkuri hoidetaan kokonaan autoilla ESLL:n Säffleillä 118, 581 ja 582.

    Linjaa 3 ei käytännössä enää ole, vaan se on sekavuuden vuoksi muutettu linjaksi 22, mutta satunnaisesti paikkurissa pyörivien autojen kilpiä ei ole ohjemoitu näille uusille numeroille.

  10. #10
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1271

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Tuli käytyä Järvenpäässä Ti 18.9 ja linjalla 3 näkyi ajavan SL 5 (Wiima M310).
    Eikös Jäken paikkurilinjat ole numeroitu 20-sarjaan? 21 Terveyskeskukselle, 22 Nummenkylään ja 23 Haarajoelle.

  11. #11
    Resiina avatar
    Liittynyt
    04.07.2005
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    870

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Keski-uudellamaalla otetaan vuodenvaihteessa käyttöön uusi seutulippu
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Sipoo
    Keski-Uudenmaan seutulippu käyttöön 2.1.2008
    Keski-Uudenmaan kuntien Järvenpään, Mäntsälän, Nurmijärven, Pornaisten ja Tuusulan sekä Hyvinkään ja Sipoon yhteinen seutulippu tulee voimaan 2.1.2008.

    Uudella seutulipulla voi tehdä kyseisten kuntien alueen bussiliikenteessä eripituisia matkoja rajattomasti 30 päivän ajan. Lipulla voi matkustaa myös Keravalle ja Keravalta YTV:n sopimuksen ulkopuolisilla linjoilla 833, 850 ja 853. Vaihtamista bussista toiseen ei myöskään ole rajoitettu. Lippu ei kelpaa pikavuoroliikenteessä eikä osamaksuna alueen ulkopuolelle suuntautuvilla matkoilla. Lippua myydään kyseisten kuntien asukkaille. Lippua ensimmäisen kerran ostettaessa tulee todistaa henkilöllisyys. Seutulippu on henkilökohtainen. Seutulippu on voimassa 30 päivää ostohetkestä.

    Lipun hinta on 60 €. Lisäksi ensimmäisellä ostokerralla veloitetaan 6,50 euron maksu Oy Matkahuolto Ab:n matkakortista, johon matkat ladataan. Ensimmäinen lataus suoritetaan Oy Matkahuolto Ab:n lipunmyyntipisteessä, seuraavat lataukset voidaan suorittaa myös busseissa.

    Seutulippua voi ostaa Hyvinkään, Järvenpään, Hyrylän, Mäntsälän, Nurmijärven, Klaukkalan, Rajamäen ja Nikkilän Oy Matkahuolto Ab:n lipunmyyntipisteistä. Alueen ulkopuolelta seutulippua voi ostaa myös Keravan ja Helsingin Kampin toimipisteistä. Seutulippua voi ostaa 2.1.2008 alkaen. Matkahuollon toimipisteissä on saatavissa tarkemmat ohjeet oikeudesta kortin hankintaan, lipun kelpoisuudesta jne.
    http://www.sipoo.fi/fi/ajankohtaista...tem&itemid=151
    K-U aikataluja
    http://www.tuusula.fi/html/joukkolii...0708.index.htm

  12. #12
    kemkim avatar
    Liittynyt
    25.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Kyselin Porvoon kaupungin liikenneinsinööriltä, miksi seutulippua ei ole sinne saatu ja ehdotin syyksi autoilijoiden työmatkavähennysten pienenemistä. Hahaa, johan tärppäsi!

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Porvoon kaupungin liikenneinsinööri
    Viime vuosikymmenen lopulla Porvoossa on suunniteltu Porvoo-Helsinki välin työmatkojen tukemista edullisemmalla lipulla. Hankkeen rahoitukseen olisi silloin saanut - ja saa luonnollisesti edelleenkin - lääninhallitukselta noin 50 % tuen, kuten muutkin vastaavassa asemassa olevat kunnat saavat. Hanke aiheutti ilmeisesti paljonkin ristiriitoja, varmaankin juuri mainitsemastasi syystä, eikä silloin edennyt päätöksentekoelimissä.

    Asiaan ollaan kyllä palaamassa: katuosasto yritti viime kesänä varata tarkoitusta varten määrärahaa tälle vuodelle, jotta lipputuki voitaisiin ottaa käyttöön v. 2008, mutta osaston määrärahoja karsittiin ankaralla kädellä, joten asia ei vielä ole etenemässä. Yritämme jatkossa uudelleen, mutta korostamatta argumentoinnissa autoilijoiden/joukkoliikenteen käyttäjien vastakkainasettelua. Suurin osa ihmisistähän käyttää sekä yksityisautoa että joukkoliikennettä sujuvasti tilanteesta riippuen, joten elinvoimainen joukkoliikenne on kaikkien etu.
    Viimeisin muokkaaja vko; 05.01.2008 kello 17:48. Syy: lainaus lainaukseksi
    Yöbussissa on tunnelmaa

  13. #13
    Jazu avatar
    Liittynyt
    07.08.2006
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestejä
    92

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Keski-Uudenmaan kesäaikataulujen myötä tuli joitain pieniä muutoksia:

    Järvenpää:

    Linja 21: Asema - Terveyskeskus


    Menetti kaksi arkivuoroa ja yhden lauantaivuoron. K-vuorot Sipoontien kautta lopetettiin kokonaan.

    Linja 22: Asema - Jamppa - Nummenkylä

    Menetti kolme arkivuoroa ja sai yhden lauantaivuoron lisää. Linjan liikennöintiaikaa on myös lisätty viimeisen lähdön ollessa arkisin klo 20.35 Asemalta ja 20.55 Nummenkylästä.

    Linja 23: Asema - Pellonkulma - Linjatie

    Sai neljä arkivuoroa lisää ja liikennöintiaika on myös pidennetty viimeisen lähdön ollessa arkisin klo 20.05 Asemalta ja klo 20.20 Linjatieltä. Linjan reitti on myös muuttunut Haarajoella kiertäen nyt Petäjätien ja Lehmustien kautta.

    Linja 24: Asema - Kyrölä - Ristinummi

    Linja ei aja enää Haarajoelle ja palvelulinja nimike on otettu pois. Linja menetti kaksi arkivuoroa. Reitti ei myöskään enää kulje Tuomalan kylän kautta, vaan auto kääntää Erkinkujalla ympäri.

    Linja 643: Helsinki - Hyrylä - Ruotsinkylä / Järvenpää - Hyökännummi

    Linjan myöhäisempi lähtö ajaa nyt Järvenpäässä Jampan kautta Kellokoskelle.
    Lähtöaika Järvenpään Asemalta lauantaisin ja sunnuntaisin klo 03.30.

    Linjat ovat mielestäni saaneet hieman parannuksia, lukuun ottamatta linjaa 21. Liikennöintiajat ovat hieman pidentyneet ja samalla vuorotarjonta on tasaantunut noin kerran tunnissa kulkeviksi vuoroiksi.

  14. #14
    Resiina avatar
    Liittynyt
    04.07.2005
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    870

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Keski-uudemmaan Talviaikataulut 2008-2009 ovat ilmestyneet netissä

  15. #15
    Resiina avatar
    Liittynyt
    04.07.2005
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    870

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Keski-uudemmaan Kesäaikataulut 2009 ovat ilmestyneet netissä

    Porvoon Liikenne Oy haluaa muutoksen Kerava-Nikkilä ja Nikkilä-Söderkulla bussivuoroihin
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Sipoo
    Lausunto linjaliikenneluvasta nro 12031/Porvoon Liikenne Oy / Utlåtande om trafiklov nr 12031/Borgå Trafik Ab
    273/05.05.01/2009
    KH § 134
    Kunnanhallitus/Kommunstyrelsen 12.5.2009

    Valmistelija/Beredare: erikoissuunnittelija/specialplanerare Rita Lönnroth, rita.lonnroth(at)sipoo.fi, rita.lonnroth(at)sibbo.fi

    Porvoon Liikenne Oy hakee muutoksia Kerava–Nikkilä ja
    Kerava–Nikkilä–Kilpilahti -reittejä koskevaan liikennelupaan nro 12031
    .

    Liikennöitsijä perustaa uuden bussilinjan yhdistämällä Keravan ja Nikkilän sekä Nikkilän ja Söderkullan välillä kulkevat vuorot. Tällä toimenpiteellä yhdistetään kunnan kolme kasvukeskusta toisiinsa ja parannetaan yhteyksiä Etelä-Sipoosta Keravalle. Lisäksi syntyy yhteys Keravan rautatieaseman ja Etelä-Sipoon vilkkaan bussiliikenneväylän välille.

    Kahden linjan yhdistäminen merkitsee merkittäviä muutoksia aikatauluihin. Nikkilän ja Keravan välille syntyy uusia vuoroja; viimeinen bussi lähtee Nikkilästä klo 16.10 (ei enää klo 15.10). Myös Nikkilän ja Söderkullan välille syntyy uusia vuoroja, mutta kesäliikenne supistuu ja ensimmäinen aamuvuoro ja ainoa iltavuoro lakkautetaan (viimeinen bussi Nikkilästä lähtee jo klo 17.40, ei enää klo 19.15). Muutokset tulevat voimaan vasta elokuun puolivälissä, joten kesäliikenteen osalta ne tulevat voimaan vasta kesällä 2010. Etelä-Suomen lääninhallitus ostaa Nikkilän ja Keravan välisiä kesäliikennevuoroja. Porvoon Liikenne on luvannut neuvotella lääninhallituksen ja kesäliikenteen vuoroja ajavan bussiyhtiön kanssa mahdollisuudesta ajaa myös kesäisin bussivuoroja Kerava–Nikkilä–Söderkulla -reitillä, jotta työ- ja asiointimatkaliikenne ei vaarantuisi.

    Kunn.joht:n ehdotus
    Kunnanhallitus puoltaa liikennöitsijän liikennelupamuutoksia seuraavin lisäyksin:
    - Kunta edellyttää, että Nikkilästä klo 16.10 lähtevä bussivuoro kulkee Talman kautta, ei Keravantietä pitkin, Keravalle
    - Uuden linjan aikataulusta on tiedotettava matkustajille hyvissä ajoin keväällä 2010
    - Nikkilän ja Söderkullan välinen kesäliikenne on turvattava.

    Päätös
    Kunnanhallitus hyväksyi yksimielisesti esittelijän ehdotuksen.
    Lähde: http://sipoo1.tjhosting.com/kokous/2009824-9.HTM
    Osittain tuohon edelliseen liittyen Porvoon Liikenne hakee myös toista liikenneluvan muutosta
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Sipoo
    Kunnanhallitus/Kommunstyrelsen § 135 12.05.2009

    Lausunto linjaliikenneluvista nro 14506 ja 20017/Porvoon Liikenne Oy / Utlåtande om trafiklov nr 14506 och 20017/Borgå Trafik Ab

    272/05.05.01/2009
    KH § 135
    Kunnanhallitus/Kommunstyrelsen 12.5.2009

    Valmistelija/Beredare: erikoissuunnittelija/specialplanerare Rita Lönnroth, rita.lonnroth(at)sipoo.fi, rita.lonnroth(at)sibbo.fi

    Porvoon Liikenne Oy hakee muutoksia Helsinki–Nikkilä ja
    Nikkilä–Söderkulla–Kitö/Kalkkiranta/Itäsalmi -reittejä koskeviin liikennelupiin nro 14506 ja 20017
    .

    Liikennöitsijä esittää, että luvat nro 14506 ja 20017 yhdistetään
    Helsinki–Söderkulla–Nikkilä/Kalkkiranta -vuoroja vähennetään. Vuorot korvataan Helsinki–Porvoo sekä Kerava–Söderkulla -vuoroilla (liikennöitsijä pyrkii säilyttämään nykyiset Kalkkirannan ja Söderkullan väliset bussivuoroyhteydet kuitenkin niin, että iltavuorot lakkautetaan. Aikataulumuutokset johtuvat lähinnä uuden Kerava–Nikkilä–Söderkulla -linjan käyttöönotosta)
    Hindsbyn ja Immersbyn kautta Landbosta ja Karhusaaresta Nikkilään koulupäivinä kulkevat bussivuorot lakkautetaan (Lounais-Sipoon siirtyminen Helsinkiin 1.1.2009 vaikuttaa koulukuljetustarpeisiin)
    Helsingin ja Kitön välillä ei enää olisi suoria yhteyksiä kesälauantaisin, vaan vaihto tapahtuisi Boxissa.
    Koska ko. liikenneluvat ja liikennöitsijän ehdottamat liikennelupamuutokset koskevat vain osaa kaikista vuoroista ja reiteistä, on vaikeata luoda kokonaiskuvaa siitä, miten hyvin bussit jatkossa palvelevat Keski- ja Etelä-Sipoossa asuvia.

    Kunn.joht:n ehdotus
    Kunnanhallitus puoltaa liikennöitsijän liikennelupamuutoksia sillä ehdolla, että työmatkalaisten ja koululaisten liikkumismahdollisuudet eivät huonone muutosten takia. Bergåsantie sijaitsee Hangelbyn pohjoisosassa noin kuuden kilometrin päässä bussin kääntöpaikasta, joten olisi tarkoituksenmukaista, että liikenneluvan päätepysäkkialueen nimeksi muutettaisiin Kalkkiranta.

    Päätös
    Kunnanhallitus hyväksyi yksimielisesti esittelijän ehdotuksen.
    Lähde: http://sipoo1.tjhosting.com/kokous/2009824-10.HTM
    Sipoo Helsingin seudun joukkoliikenne järjestelmään ?
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Sipoo
    Aloite liikennesuunnitelman laatimiseksi ja julkisen liikenteen parantamiseksi/Heikki Vestman ym.
    4308/V1.11.116/2008
    KV § 77
    Valtuusto 13.10.2008
    Heikki Vestman ja 11 muuta valtuutettua jättivät aloitteen kunnan liikennesuunnitelman laatimisesta ja julkisen liikenteen parantamisesta, liite.
    Valtuusto merkitsi aloitteen tiedoksi.
    KH § 15
    Kunnanhallitus 10.2.2009
    Valmistelija: erikoissuunnittelijare Rita Lönnroth
    Sipoon kunnan rahoittamat kuljetukset maksoivat vuonna 2007 noin 2 miljoona euroa. Tästä summasta noin 1,24 milj. euroa koski opetustoimen kuljetuksia, noin 0,44 milj. euroa sosiaalitoimen kuljetuksia, 0,30 milj. euroa terveydenhuollon kuljetuksia ja 0,13 milj. euroa yleistä joukkoliikennettä. Mikäli halutaan, että linja-autoyhtiöt ajavat useampia bussivuoroja, on kunnan talousarvioon varattava vuosittain resursseja tähän tarkoitukseen.

    Kunnanhallitus käsitteli 13.5.2008 valtuustoaloitetta YTV:n lippualueeseen liittymisestä ja totesi, että asian valmistelua jatketaan siitä lähtökohdasta, että kunta voidaan mahdollisimman pian liittää YTV:n lippujärjestelmään. Valtuusto käsitteli asian 26.5.2008. Kesällä 2008 YTV:n edustaja ilmoitti, että YTV:n taholta ollaan halukkaita yhteistyöhön Sipoon kunnan kanssa, mikäli kunta ensiksi nimeää edustajansa tulevaan neuvotteluryhmään. Vuoden 2010 alussa Helsingin kaupungin liikennelaitos ja YTV:n liikenneosasto muodostavat Helsingin Seudun Liikennekuntayhtymän (HSL). Organisaation perustaminen on kuitenkin vielä kesken. Yhteistyön kehittäminen mahdollisten uusien jäsenten kanssa voi tästä syystä viivästyä.

    Liittyminen pääkaupunkiseudun monimutkaiseen liikennejärjestelmään on hyvin työläs prosessi, joka edellyttää kokopäiväisen liikennesuunnittelijan palkkaamista. Järjestelmän ylläpito ja jatkuva kehittäminen vie myös runsaasti työaikaa. VTT:n laatiman "YTV:n seutulipun 3. vyöhykkeen kustannusvaikutuksia KUUMA-kunnille ja Sipoolle" -raportin mukaan kunnan vuotuinen lipputukiosuus olisi noin 300 000 euroa, jos Sipoo kuuluisi YTV:n lippujärjestelmään. Lipputukiosuus muodostaa kuitenkin vain osan kaikista menoista. Kunta maksaisi vuosittain noin 200 000 euroa YTV:n hallinto- ja markkinointikustannuksista yms. Palvelutason parantamisesta, kuten vuorojen lisäämisestä ja pysäkkien varustelutason parantamisesta, aiheutuvat kustannukset, olisi myös otettava huomioon. Konsultin kanssa on alustavasti sovittu kustannuslaskelman laatimisesta keväällä 2009.
    Kunnan kaavailema tulevien vuosien nopea kasvu edellyttää toimivaa yhdyskuntarakennetta, josta joukkoliikenneyhteydet muodostavat tärkeän osan. Kehitys- ja kaavoituskeskus aikoo vuoden 2009 aikana laatia liikennestrategialuonnoksen, jossa tarkastellaan joukkoliikenteen kehittämismahdollisuuksia ja -vaihtoehtoja suhteessa kunnan kasvustrategian ja Sipoon yleiskaava 2025:n toteuttamiseen.
    Palvelusopimusasetus (PSA) ja todennäköisesti myös uusi joukkoliikennelaki tulevat voimaan 3.12.2009. Tämä merkitsee, että joukkoliikenteen suunnitteluvastuu siirtyy kunnille, jotka joutuvat kilpailuttamaan useimmat bussivuorot ja perustamaan yhteisiä palveluyksiköitä tämän ja muiden tehtävien hoitoon. Ennen vuorojen kilpailuttamista määritellään jokaisen kunnan eri reittien osalta palvelutasotavoitteet, joihin kunta sitoutuu maksajan roolissa.
    Uudet joukkoliikennejärjestelyt merkitsevät myös, että kaikki lippusopimukset romutetaan ja tilalle luodaan aivan uudenlaiset mallit, joista ei ole tällä hetkellä tietoa.Todennäköisesti kunnat eivät enää voi solmia sopimuksia edullisista lipputuotteista paikallisten liikennöitsijöiden kanssa (vapaa kilpailu). Vasta sen jälkeen kun liikenne- ja viestintäministeriö on laatinut ohjeet kunnille, kunta voi tutkia erilaisten lipputuotteiden, kuten nuorisolipun, kehittämismahdollisuuksia. Nykyisiä kunta- ja seutulipputuotteita ynnä muita lipputuotteita (Sipoolippu + vaihtolippu, Porvoon seutulippu, Keski-Uudenmaan seutulippu, Matkahuollon vuosikortit) ei välttämättä ole enää tämän vuoden lopussa.
    Liikennekysymyksiä aiotaan tuoda esille yhä voimakkaamin kunnan strategisessa suunnittelussa. Aiotaan ryhtyä toimenpiteisiin, jotka johtavat liikennetietoisuuden lisäämiseen sekä luottamushenkilöiden että viranhaltijoiden keskuudessa.

    Kunn.joht:n ehdotus
    Kunnanhallitus nimeää edustajat YTV:n ja kunnan yhteiseen neuvotteluryhmään.
    Kunnanhallitus antaa selvityksen valtuustolle tiedoksi ja esittää, että aloite on täten loppuunkäsitelty.

    Päätös
    Kunnanhallitus hyväksyi yksimielisesti esittelijän ehdotuksen. Neuvotteluryhmään nimettiin seuraavat henkilöt: Hans Blomberg, Ari Oksanen, Mikko Aho ja Rita Lönnroth.
    KV § 48
    Valtuusto 2.3.2009
    Päätös
    Valtuusto hyväksyi yksimielisesti kunnanhallituksen ehdotuksen.
    Lähde: http://sipoo1.tjhosting.com/kokous/2009780-14.HTM
    Ja sitten lopuksi toisellainen uutinen koskien Porvoon Liikenne Oy:tä
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Uusimaa
    Porvoon Liikenteen busseissa havaittu kosteus- ja homevaurioita
    04.06.2009 8:05
    Uudenmaan työsuojelupiiri on pyytänyt Porvoon Liikenteeltä kirjallisen selvityksen linja-autoissa havaituista kosteus- ja homevaurioista.

    Porvoon Liikenteen toimitusjohtaja Eero Huttunen kiistää, että kyseessä olisi ongelma, eikä halua kommentoida asiaa Uusimaalle lainkaan.

    –Meihin on oltu yhteydessä, ja me olemme pyytäneet selvityspyynnön työnantajalta, kertoo puolestaan työsuojeluinsinööri Sirkku Lehtimäki Uudenmaan työsuojelupiiristä.

    –Työnantajan on selvitettävä ja arvioitava, mistä linja-autojen rakenteelliset kosteus- ja homevauriot syntyvät (syy) ja miten laajoja ne ovat, sanotaan työsuojelupiirin tarkastuskertomuksessa.

    Salapoliisityötä ei ole joidenkin matkustajienkaan tarvinnut tehdä asian suhteen; joissakin busseissa ovat homesienet rehottaneet niin näkyvästi, että joku huvittunut matkustaja on kännykällään ottanut valokuvankin sellaisesta ja lähettänyt sen paikallislehteen.

    Työsuojeluviranomaisia asia ei kuitenkaan naurata, eikä myöskään kuljettajia, jotka oireilevat.

    –Työnantajan on seurattava altistuneiden työntekijöiden terveydentilaa ja arvioitava, poistuuko työntekijöiden oireilu toimenpiteiden myötä. Tässä on käytettävä työterveyshuoltoa asiantuntijana, sanotaan tarkastuskertomuksessa.

    Lähde: http://www.uusimaa.fi/Uutiset/Paivan...-homevaurioita
    Viimeisin muokkaaja Resiina; 04.06.2009 kello 19:02. Syy: Lisätty tekstiä

Sivu 1 / 9 12345 ... ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. Helsingin, Uudenmaan ja Itä-Suomen raideliikenteestä
    kirjoittanut kouvo foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 07.01.2011, 23:46
  2. Keski-Suomen Liikenne
    kirjoittanut killerpop foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 13.04.2008, 20:21
  3. Raitiovaunutunnelihankkeet Keski-Euroopassa
    kirjoittanut Antero Alku foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 11.07.2007, 01:07
  4. Raitiovaunuhankintoja Keski-Euroopassa
    kirjoittanut vristo foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 17.03.2007, 10:59
  5. Luotijunayhteys Oulusta Keski-Eurooppaan
    kirjoittanut Harri Turunen foorumissa Junat
    Vastauksia: 20
    Viimeisin viesti: 26.09.2005, 00:24

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •