Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

Nurmijärven valittua, etteivät halua liittyä HSL:ään, Uudenmaan ELY-keskus on aloittanut seuraavan käyttöoikeussopimuksen kilpailuttamisen Nurmijärven bussiliikenteestä. Sopimusaika on hulppeat 1.1.2019 - 31.12.2028.

Pitkä sopimus mahdollistaa tiukemmat kalustovaatimukset: vuoden 2021 loppuun asti puolet kalustosta on oltava päästöiltään vähintään Euro6-tasoa, sen jälkeen vähintään 80%. Kaiken muun kaluston on oltava päästöiltään vähintään Euro5-tasoa. Kaluston maksimi-ikä on 12 vuotta ja keski-ikävaatimus 8 vuotta (keski-ikävaatimus ei koske vuotta 2028).

Laskenta-aikaa on runsaasti, tarjoukset jätetään vasta 12.12.2017 mennessä. Kilpailu pyritään ratkaisemaan tämän vuoden loppuun mennessä.

Nurmijärven kilpailutus ratkesi nopeasti. Ainoan tarjouksen jätti Nurmijärven Linja Oy, jolta palvelu myös hankitaan: http://www.ely-keskus.fi/documents/...+NMJ.pdf/c5bcd7b7-1be6-47ef-b24f-eaa022c6f5a6

Tarjouspyyntö on varmaankin ollut melko epäselvä ja sisältänyt runsaasti erilaisia riskejä, koska tarkentavia kysymyksiä on esitetty todella paljon. Nämä voisivat olla syitä siihen, ettei tarjouksia lopulta tullut muilta kuin nykyiseltä liikennöitsijältä, vaikka sopimuskauden pituus on pitkä ja sopimuksen arvo suuri.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä onko tämä vakiokalustoa , koska en asu alueella, mutta

Linjalla 23 oli Reissu Ruodin auto numero 8, jokin minibussi
 
Kuka voitti Järvenpään paikallisliikenteen? Ilmeisesti ainakin liikennöitsijä vaihtuu.
 
Onko kenelläkään havaintoa Järvenpään kalustosta?
Näköjään ainakin ikkunapaku COC-368 näkyi tänään linjalla. Oikeita busseja vissiinkin näkyy ainoastaan arkisin. Mikäli tänään kohtaamaani tietotoimistoon on luottaminen, on käytössä jotain lainabusseja siihen asti kunnes KCL:n hankkimat omat autot toimitetaan.
 
Onko kenelläkään havaintoa Järvenpään kalustosta?

BPA-279 Volvo 8900LE Ex. TDF 1203. valkoiset kyljet, katto HSL sininen.

ZKE-707 Volvo 8700. Kymen Charteline väritys.

AUI-817 Volvo 9700NG. E. Rantanen väritys.

Toinen sprintteri löytyy rekisterillä COC-367.

Tuollaisia näkynyt Järvenpäässä pyörimässä.
 
Käväisin pyörähtämässä Järvenpään asemalla lauantaina 11.1.2020.
Kun oli viikonloppu, ajoi Kymen Charterline paikkuria tosiaan valkoisilla pikkumersuilla
COC-369: https://www.flickr.com/photos/166735613@N02/49372941522 ja
COC-368: https://www.flickr.com/photos/166735613@N02/49372820876
12:15 asemalta eri suuntiin lähteneissä 665K-linjan vuoroissa oli Pohjolan Liikenteen autot
990: https://www.flickr.com/photos/166735613@N02/49372874281 (pisteet historiallisen Mariefors-nimen vaalimisesta :) ) ja
992: https://www.flickr.com/photos/166735613@N02/49373121972

---------- Viestit yhdistetty klo 16:15 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 16:08 ----------

Kamerani eteen sattuneiden Kymen Charterlinen Avestark-Mersujen lisäksi talossa on tosiaan myös Mokan bongaama COC-367: sille antaa Trafi valmistenumeroksi WDB9076571P147694 ja samat speksit kuin sisarautoille (mukaan lukien käyttöönottopäivä 30.12.2019).
 
Vs: Havaintoja HSL-alueelta - maaliskuu 2020

Torstai 26.3.

Kymen Charterline #25 (BPA-280, HSL-tilaajaväreissä) / Järvenpää 23Y
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Volvo Bussien Facebook-sivulla on julkaisu Kymen Charterlinen uudesta Järvenpään paikallisliikenteeseen hankitusta 110-ovisesta Volvo 8900LE:stä rekisterillä ZMV-950.
 
VDL Citea LLE-120 tuli juuri vastaan Järvenpään paikkurin linjalla 24L. Kyseinen auto on ollut viime kuukausina monilla liikennöitsijöillä testikäytössä.
 
Takaisin
Ylös