Sivu 2 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/134

Viestiketju: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

  1. #16
    ESLL avatar
    Liittynyt
    05.01.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    15

    oletus Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Nikkilän MH-asiamies lopetti toimintansa 22.5.2009 ja Sipoon nikkilän MH-pakettipalvelut hoituvat tästä eteenpäin Keravan MH-asiamiehen toimesta osoitteessa asema-aukio 7, Kerava.
    Hymyillään kun tavataan

  2. #17
    Resiina avatar
    Liittynyt
    04.07.2005
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    870

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Uusi sipoon suunnan aikatauluvihkonen on ilmestynyt netissä. Siinä on muutama muutos edelliseen verrattuna esim Linjojen Kerava-Nikkilä ja Nikkilä-Söderkulla yhdistäminen yhdeksi linjaksi Kerava-Nikkilä-Söderkulla.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Sipoo
    SIPOON JA PORNAISTEN UUSI BUSSIAIKATAULUESITE
    Sipoon ja Pornaisten kuntien yhteinen bussiaikatauluesite jaetaan heinäkuun alussa talouksiin. Esitettä saa busseista, ko. kuntien infoista sekä Porvoon ja Kampin linja-autoasemilta. Esitetiedot löytyvät myös nettiosoitteesta www.sipoo.fi > Palvelut > Liikenne. Esite on voimassa 10.8.2009–6.6.2010 (Huom. Esitteen mukainen kouluvuosi alkaa 10.8.2009). Painomäärä on 35 000 kappaletta. Uusi esite ja reittikartta.

    Helsingin ja Porvoon välistä bussivuorojärjestelmää uudistettu
    Monien vuoromuutosten takia esitteen voimaantuloajankohtaa siirrettiin tänä vuonna poikkeuksellisesti kesäkuun alusta elokuun alkuun. Helsingin ja Porvoon välistä bussivuorojärjestelmää uudistettiin bussiyhtiöiden laajana yhteistyöhankkeena. Vuorovälejä tasoitettiin siten, että bussit kulkevat Porvoosta pääsääntöisesti 15 minuuttia vaille ja yli sekä Helsingistä puolelta ja tasan. Ruuhka-aikoina bussit kulkevat 15 minuutin välein.

    Uusi linja: Kerava–Nikkilä–Söderkulla
    Aikatauluesitteessä on myös muita tärkeitä muutoksia. Keravan ja Nikkilän sekä Nikkilän ja Söderkullan reitit on yhdistetty. Tämä vaikuttaa merkittävästi Keski- ja Etelä-Sipoon väliseen bussiliikenteeseen. Uusi Kerava–Nikkilä–Söderkulla -reitti yhdistää kunnan kolme kasvualuetta toisiinsa ja parantaa yhteyksiä raideliikenneverkostoon ja Helsingin ja Porvoon väliseen tiheään bussivuoroverkostoon. Keravalta Nikkilän kautta Söderkullaan kulkevat bussit eivät poikkea Nikkilän linja-autoasemalle. Kun bussit saapuvat Söderkullaan, ne ajavat reittiä Amiraalintie–Söderkullan koulukeskus–Uusi Porvoontie ja takaisin Söderkullantietä pitkin Nikkilään.

    Alueluovutuksen vaikutukset bussiliikenteeseen
    Rajansiirron takia koulupäivinä Landbosta ja Karhusaaresta Nikkilään ja Söderkullaan ajetut bussivuorot on lakkautettu. Kalkkirannasta lähtevät vuorot eivät enää kulje moottoritietä pitkin Landbon kautta Helsinkiin.
    Viimeisin muokkaaja vko; 05.07.2009 kello 17:14. Syy: turhat rivinvaihdot pois

  3. #18
    ESLL avatar
    Liittynyt
    05.01.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    15

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Myös linjan 833 (Klemetskog)-Riihikallio-Hyrylä-Kerava linjanumero muuttuu syysliikenteen alussa 933:si !!
    Hymyillään kun tavataan

  4. #19
    Resiina avatar
    Liittynyt
    04.07.2005
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    870

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Keski-uudemmaan Talviaikataulut 2009-2010 ovat ilmestyneet netissä
    Nurmijärven aikataulut ovat ensimmäistä kertaa mukana.

  5. #20
    Jazu avatar
    Liittynyt
    07.08.2006
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestejä
    92

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Järvenpäässä aloittaa / on jo aloittanut kutsuohjattu -palvelulinja. Lähtöpaikkana Myllytien terveyskeskus ja lähdöt tasa tunnein klo 9-15.

  6. #21
    ESLL avatar
    Liittynyt
    05.01.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    15

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Nikkilän MH-pakettipalvelut ovat siirtyneet keravan MH-asiamiespisteen hallinnasta takaisin nikkilään uuden yrittäjän Sipoon Autovaraosa Oy:n hoidettavaksi, osoitteeseen Isokyläntie 30, 04130 Sipoo
    Hymyillään kun tavataan

  7. #22
    Jazu avatar
    Liittynyt
    07.08.2006
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestejä
    92

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Järvenpää 14.9.2009 noin klo 15

    SL871 (Irisbus Crossway LE) / Linja 22

  8. #23
    Resiina avatar
    Liittynyt
    04.07.2005
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    870

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Etelän Bussien linja- ja tilausajoliikenne on siirtynyt Nurmijärven Linja Oy:lle 03.12.2009 tehdyllä liiketoimintakaupalla.
    Linjat 34 ja 934 siirtyvät 01.01.2010 Nurmijärven Linja Oy:lle.
    Kyseisen kaupan myötä asiakkaat voivat käyttää Nurmijäven Linja Oy:n lippuja myös kyseisillä linjoilla.
    Lähde:
    http://www.korsisaari.fi/fi/lehdisto...18&uutinen=144

  9. #24
    Resiina avatar
    Liittynyt
    04.07.2005
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    870

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Linjan 643 liikenne loppuu 06.06.2010
    Tuusulan kunta kilpailutti linjat 62, 64, 67 ja 974 kaudelle 07.06.2010-31.05.2013 (Optio vuoden 2014 loppuun)
    Nurmijärven linja sai linjat 62 ja 64
    Etelä-Suomen Linjaliikenne sai linjat 67 ja 974

    Lisäksi Sipoon ja Pornaisten aikataluluonnos ajalle 7.6.2010 - 5.6.2011 löytyy Täältä ja Keski-uudemmaan kesäaikataulut löytyy Täältä
    Viimeisin muokkaaja Resiina; 28.05.2010 kello 17:30.

  10. #25

    Liittynyt
    28.01.2007
    Viestejä
    13

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Linjaa 950 Kerava - Nikkilä liikennöi näköjään taas kesän ajan
    Etelä-Suomen linjaliikenne, eilen näin kauempaa jonkun Setran linjalla.

  11. #26
    Jazu avatar
    Liittynyt
    07.08.2006
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestejä
    92

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    SL 681 näyttäisi taas ajelevan Keski-Uudellamaalla.

  12. #27
    Resiina avatar
    Liittynyt
    04.07.2005
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    870

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Sipoon kunanvaltuustossa on 31.01.2011 käsitelty aloitetta joukkoliikenneyhteyksien parantamisesta
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Sipoon kunnanvaltuusto
    Aloite kunnan sisäisen bussiliikenteen nopeasta parantamisesta
    1330/00.00.09/2010

    KV § 70
    Valtuusto 30.8.2010
    Yhteisen Sipoomme valtuustoryhmä jätti aloitteen, jossa se vaatii, että Nikkilän ja Söderkullan välisiä bussivuoroja lisätään pikaisesti. Aloitteessa vaaditaan myös bussiliikennettä koskevan pikaisen selvityksen tekemistä, jotta tarpeet voidaan ottaa huomioon ensi vuoden talousarviota laadittaessa.
    KH § 375
    Kunnanhallitus 9.11.2010
    Valmistelija: erikoissuunnittelija Rita Lönnroth, rita.lonnroth@sipoo.fi,

    Linja-autoyhtiöt ovat vuodesta toiseen supistaneet vuorojaan heikentyneen kannattavuuden takia. Joukkoliikenneyhteydet toimivat suhteellisen joustavasti Porvoo-Söderkulla-Helsinki ja Nikkilä-Helsinki -reiteillä. Moneen kylään ei pääse bussilla iltaisin tai viikonloppuisiin. Paippisiin ei enää kulje busseja klo 15.15 jälkeen.

    Osa sipoolaisista on, ja tulee aina olemaan, riippuvaisia joukko- liikenteestä. Puutteelliset joukkoliikenneyhteydet vaikeuttavat heidän elämäänsä ja rajoittavat liikkumismahdollisuuksia. Hyvien joukko- liikenneyhteyksien luominen ja ylläpitäminen on mahdollista, mikäli yhteiskunnan varoja suunnataan siihen riittävässä laajuudessa.

    Kunta tukee taloudellisesti Nikkilän ja Helsingin välisiä myöhäis-, yö- ja sunnuntaivuoroja. Lisäksi kunta maksaa koulukuljetuksiin oikeutettujen perusopetusoppilaiden matkakustannukset ja subventoi yleisiä matkalippuja (Sipoolippu ja liityntälippu sekä Keski- Uudenmaan seutulippu ja Porvoon/Itä-Uudenmaan seutulippu).

    Porvoon Liikenne Oy on alustavasti ilmoittanut, että Kerava- Nikkilä-Söderkulla -reitin bussit voisivat kulkea maanantaista perjantaihin puolen tunnin välein päivisin (klo 7 - 17) ja kerran tunnissa iltaisin (klo 17 - 22). Tämä edellyttää, että kunta tukee liikennettä 50 000 eurolla vuodessa. Kymmenen edestakaista lauantaivuoroa maksaisi 16 000 euroa ja kymmenen sunnuntai- vuoroa 26 000 euroa vuodessa. Kesäliikennettä ei ole huomioitu tarjouksessa.

    Vuoden 2011 talousarvioesitykseen on varattu 45 000 euroa joukkoliikennekokeiluja varten. Tämä määräraha voitaisiin käyttää Kerava-Nikkilä-Söderkullan -reitin kehittämiseen.

    Talousarvioesitykseen sisältyy myös liikennesuunnittelijan palkkaaminen. Pikaisen joukkoliikenneselvityksen laatiminen on mahdollista esimerkiksi konsulttityönä, mikäli tähän myönnetään resursseja. Alueellinen palvelutasoselvitystyö käynnistyy kuntien osalta marraskuun alussa. Jo tässä vaiheessa tiedetään kuitenkin, että joukkoliikenneyhteyksien parantamiseen on panostettava huomattavia resursseja, mikäli kunta haluaa tarjota hyvän palvelu- tason asukkaille. Sipoo on laaja, suhteellisen hajanaisesti asuttu alue, jolla on tiheä tieverkko.

    Vt. talous- ja hallintojohtajan ehdotus
    Kunnanhallitus päättää, että kunta jatkaa neuvotteluja Porvoon Liikenne Oy:n kanssa Kerava-Nikkilä-Söderkullan -reitin linja- autovuorojen lisäämisestä.

    Kunnanhallitus antaa asian valtuustolle tiedoksi ja esittää, että aloite on täten loppuun käsitelty.

    Päätös
    Kunnanhallitus hyväksyi yksimielisesti esittelijän ehdotuksen.
    ____________

    Liite 1/ 375. §


    KV § 12
    Valtuusto 31.1.2011
    Päätös
    Valtuusto hyväksyi yksimielisesti kunnanhallituksen ehdotuksen.
    Lähde: http://sipoo1.tjhosting.com/kokous/20111120-12.HTM
    Saapi nähdä mitä tuostakin sitten loppujenlopuksi tulee

  13. #28

    Liittynyt
    27.10.2005
    Viestejä
    463

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Toisaalta tuon tammikuisen kokouksen jälkeen sipoolaisten katse on jo kääntynyt kohti HSL:ää
    http://www.sipoonsanomat.fi/artikkel...-mukaan-hslaan

  14. #29
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6386

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    HSL-jäsenyys maksaisi tuon mukaan Sipoolle 400 000 e/v. Eihän sillä saa kuin yhden bussin ja hallintokuluja. Eli millaiselle liikenteelle tuo hintaoletus perustuu? Ilmeisesti nykyiselle, vaikka kuvateksti antaakin ymmärtää, että HSL:n myötä vuoroja tulisi lisää.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  15. #30
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1271

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    HSL-jäsenyys maksaisi tuon mukaan Sipoolle 400 000 e/v. Eihän sillä saa kuin yhden bussin ja hallintokuluja. Eli millaiselle liikenteelle tuo hintaoletus perustuu? Ilmeisesti nykyiselle, vaikka kuvateksti antaakin ymmärtää, että HSL:n myötä vuoroja tulisi lisää.
    Tuolla rahalla saisi nykyisen palvelutason ja lisäksi asukkaille edullisemmat joukkoliikennematkat ja mahdollisuuden kulkea yhdellä HSL-matkakortilla koko seudulla. Matkat halpenisivat niillä, jotka käyttävät Sipoon bussien lisäksi muuta joukkoliikennettä, vaikkapa ratikkaa, sekä alennusryhmäläisillä. Nykyisellään Sipoon tukemissa työmatka- ja seutulipuissa on vain yksi hinta kaikille matkustajaryhmille, joten esimerkiksi lapsilla, nuorilla ja opiskelijoilla lippujen hinnat putoaisivat hyvin merkittävästi.

    Siirtymäajan liikennöintisopimusten voimassaoloajan loppuun saakka liikenne perustuisi U-järjestelmään kuten Kirkkonummella. Sopimusten päätyttyä Sipoon sisäinen sekä Sipoon ja muun HSL-alueen välinen liikenne muuttuisi HSL:n tilaamaksi. Merkittävä osa Sipoon kautta kulkevasta bussiliikenteestä on kuitenkin HSL-alueen ulkopuolelle ulottuvaa (lähinnä Pornaisiin sekä Porvooseen ja muualle Itä-Uudellemaalle), joten iso osa liikenteestä saattaa säilyä nykyisen U-liikenteen tapaisena.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Helsingin, Uudenmaan ja Itä-Suomen raideliikenteestä
    kirjoittanut kouvo foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 07.01.2011, 23:46
  2. Keski-Suomen Liikenne
    kirjoittanut killerpop foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 13.04.2008, 20:21
  3. Raitiovaunutunnelihankkeet Keski-Euroopassa
    kirjoittanut Antero Alku foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 11.07.2007, 01:07
  4. Raitiovaunuhankintoja Keski-Euroopassa
    kirjoittanut vristo foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 17.03.2007, 10:59
  5. Luotijunayhteys Oulusta Keski-Eurooppaan
    kirjoittanut Harri Turunen foorumissa Junat
    Vastauksia: 20
    Viimeisin viesti: 26.09.2005, 00:24

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •