Sivu 4 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345678 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 46-60/134

Viestiketju: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

  1. #46
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5711

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Mikähän mahtaa olla kilpailutus tilanne Nurmijärven, Tuusulan, Järvenpään ja Hyvinkään linjojen osalta?
    Nurmijärvellä siirtymäajan sopimukset ovat voimassa 31.12.2014 asti. Järvenpään paikkurissa ESLL ajaa jo kilpailutetulla sopimuksella.

  2. #47

    Liittynyt
    07.11.2006
    Viestejä
    73

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Mikähän mahtaa olla kilpailutus tilanne Nurmijärven, Tuusulan, Järvenpään ja Hyvinkään linjojen osalta?
    Hyvinkään paikallisliikenteestä on tehty käyttöoikeussopimus jo pari vuotta sitten.

  3. #48

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    650

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Edellä olevista viesteistä selviää kilpailutusten tilanne Nurmijärven, Hyvinkään ja Järvenpään osalta, mutta onko kenelläkään tietoa Tuusulan tilanteesta?

  4. #49
    ESLL avatar
    Liittynyt
    05.01.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    15

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Linjan U974 osalta tilanne on tämä, joilloin Tuusulan kunnan sijasta seuraavan kilpailutuksen julkaisee Uudenmaan ELY-keskus:

    Reitti jatkuu edelleen Tuusulan kunnan hankkimana 31.12.2014 saakka. HSL on sopinut kunnan kanssa erikseen, että Vantaan alueella linjalla kelpaavat HSL:n liput. Tuusulan sisällä tai kuntarajan Tuusula/Vantaa ylittävillä matkoilla kelpaavat nyt ja jatkossakin vain Matkahuollon toteuttamat liput.

    Millainen jatko on 1.1.2015 alkaen, on vielä auki. Ilmeisestikin se jatkuu entisenlaisena Kehäradan alkuun 1.7.2015. Puhetta on kuitenkin Tuusulan kanssa ollut siitä, että linja typistettäisiin päättymään Korsoon. Välillä Korso-Peijas ei ole enää ollut kulkijoita. Se tuli alun alkaenkin siksi, että tuusulalaisten erikoissairaanhoito oli silloin Peijaksen sairaalassa. Nykyäänhän se on Hyvinkään sairaalassa.

    Lisätietoja antaa Tuusulan kunnan liikenneinsinööri Jukka-Matti Laakso, jukka-matti.laakso@tuusula.fi, puh. 040 314 3569.

    Etelä-Suomen Linjaliikenne Oy:llä (optio)sopimus linjan hoitamiseen päättyy 31.12.2014
    Hymyillään kun tavataan

  5. #50

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    650

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Onko ESLL:llä tietoa Tuusulasta Helsinkiin ajettavien linjojen kilpailutuksesta? Esim. tuo U 632:n tilanne kiinnostaa ainakin Viinikanmetsän alueen työntekijöitä, koska uudessa Vantaan linjastosuunnitelmassa ei ole enää vaihdotonta yhteyttä Helsingistä Viinikanmetsään. Nykyinen 652 (A) on suunniteltu menevän jatkossa Hakaniemestä Kivistön asemalle.

  6. #51

    Liittynyt
    23.10.2006
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    534

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Mikähän mahtaa Etelä-Suomen Linjaliikenteen Helsinki-Hyrylä-Järvenpää-Mäntsälä -liikenteen tilanne olla, ilmeisesti kesäkuussa loppuu siirtymäaika koko joukolta vuoroja? Reittiliikennelupahakemus on jätetty ja vedetty pois. Koiviston Auton ja Ventoniemen siirtymäaika Tuusulan suunnalla jatkuu kuitenkin vielä vuosia, jollain kai ELY-keskuksen olisi syytä paikata Etelä-Suomen Linjaliikenteen jättämä aukko. Jos vielä 637 nykymuodossaan lakkaa, jää tiettyinä aikoina tarjonta Hyrylän ja Helsingin välillä turhan rajoittuneeksi.

  7. #52
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5711

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Uudenmaan ELY-keskus on alkanut kilpailuttaa reittipohjaista käyttöoikeussopimusta linjoista 665 Helsinki - Hyrylä - Järvenpää - Hyökännummi + nippu kirjainversioita, 765 Helsinki - Viikki - Järvenpää - Jamppa - Nummenkylä - Hyökännummi ja 941 Tammisto - Aviapolis - Lentoasema - Maantiekylä - Riihikallio - Hyrylä - Jokela - Hyvinkää. Tarjouspyyntö löytyy ELY-keskusten joukkoliikenteen hankinnat -sivulta, kun valitsee alueeksi Uudenmaan.

    Sopimuskausi on 1.7.2014 - 30.6.2015 + 1 vuoden optiomahdollisuus.

    Kilpailu on jaettu kahteen kohteeseen, joista voi jättää yhdistelmätarjouksen:
    1. linjat 665 ja 765: 4 bussia
    2. linja 941: 1 bussi

  8. #53
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5711

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Uudenmaan ELY-keskus aloitti tänään alueellisen käyttöoikeussopimuksen kilpailuttamisen Nurmijärven joukkoliikenteestä. Sopimus kattaa Nurmijärven sisäisen liikenteen, Nurmijärven ja pääkaupunkiseudun välisen liikenteen, Nurmijärven ja Hyvinkään välisen liikenteen ja palveluliikenne Kivenkyydin. Liikennöitsijä suunnittelee reitit ja aikataulut itse, paitsi Nurmijärvi - Hyvinkää -välillä, Nurmijärven sisäisillä linjoilla 42, 47, 53 ja 495K sekä palveluliikenne Kivenkyydillä. Sopimuskausi on 1.1.2015 - 31.12.2017 + 1 vuoden optiomahdollisuus.

    Kilpailun ratkaisussa hinnasta saa korkeintaan 95 pistettä ja kalustosta korkeintaan 5 pistettä. Kalustopisteet määräytyvät päästöjen perusteella. Kalustovaatimuksena on isoilla busseilla Euro2-päästötaso ja 16 vuoden maksimi-ikä, pienkalustolla 8 vuoden maksimi-ikä. Vain ruuhka-aikaan käytettävän kaluston ei tarvitse täyttää päästö- eikä ikävaatimusta.

    Tarjouspyynnön voi ladata Uudenmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskuksen internet-sivuilta osoitteesta: http://www.ely-keskus.fi/web/ely/jou...teen-hankinnat (sivulla tulee huomata, että oikeassa yläkulmassa olevasta vihreästä painikkeesta tulee olla valittuna Uusimaa).

  9. #54
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Tuohan on mittatilaustyönä tehty Korsisaarelle :P
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  10. #55
    Tunnistettu jäsen Zambo avatar
    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    270

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Vain ruuhka-aikaan käytettävän kaluston ei tarvitse täyttää päästö- eikä ikävaatimusta.
    Tämä on mielenkiintoinen lisäys kalustovaatimuksiin. Ruuhka-aikaan voi ajaa lähes millä tahansa "pommilla". Kaluston pääomakulut ovat kuitenkin vain pieni osa liikenteen hoitokuluista, mutta se on iso osa miellyttävän joukkoliikenteen imagoa. Nurmijärvellä luulisi olevan potentiaalisia joukkoliikennematkustajia paljon nykyistä enemmän.

    Tässä tapauksessa kalustovaatimukset lienevät kuitenkin etu. Nykyisin linjoja liikennöivällä Nurmijärven linjalla on merkittävä osa kalustosta 19xx mallisia, vastaavasti monilla muillakin liikennöitsijöillä jää vastaavan ikäistä kalustoa ilman ajoa. Korsisaaren lisäksi voisi ainakin veikata Pohjolan Liikenteen olevan kiinnostunut liikenteestä.

  11. #56
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    693

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Zambo Näytä viesti
    Tämä on mielenkiintoinen lisäys kalustovaatimuksiin.
    Anteeksi maalaisuuteni, mutta lisäys tarkalleen ottaen mihin vaatimuksiin? Salli mun nauraa
    Elämä on, mikset sinäkin?

  12. #57
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3390

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Näin harrastajan näkökulmasta toivon että Korsisaari jatkaa 339:n liikennöitsijänä. Kalusto on kirjavaa ja vanhemmatkin autot on hyvässä kunnossa. Mulla ei ole mitään sitä vastaan että Korsisaaren vanhukset 3, 30 ja 47 saisivat jatkaa ruuhkavuoroissa Jos vertaan vaikka Vihdintien linjoja 339 ja 345, niin kyllä 339 voittaa kirkkaasti. 345:n kalusto on kaikki samaa HSL-väristä VDL:ää joka on aika tylsää.

  13. #58
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5711

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Näin harrastajan näkökulmasta toivon että Korsisaari jatkaa 339:n liikennöitsijänä.
    Tuskin jatkaa, sillä kilpailutuksessa ei edellytetä 339:n liikennöintiä lainkaan.

  14. #59
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Tuskin jatkaa, sillä kilpailutuksessa ei edellytetä 339:n liikennöintiä lainkaan.
    Mutta mikäli Korsisaari voittaisi, se voisi halutessaan jatkaa osimoilleen samoilla reiteillä ja aikatauluilla kuin nykyäänkin?
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  15. #60
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1272

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Mutta mikäli Korsisaari voittaisi, se voisi halutessaan jatkaa osimoilleen samoilla reiteillä ja aikatauluilla kuin nykyäänkin?
    Korsisaaren nykyinen tarjonta ei täyttäisi vaadittua palvelutasoa. Esimerkiksi Helsinki-Klaukkala -välillä edellytetään enintään puolen tunnin vuoroväliä viikonloppuisin, kun nykyinen tarjonta on varsin epätasaista vuorovälin venyessä keskellä päivääkin paikoitellen pariin tuntiin.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Helsingin, Uudenmaan ja Itä-Suomen raideliikenteestä
    kirjoittanut kouvo foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 07.01.2011, 23:46
  2. Keski-Suomen Liikenne
    kirjoittanut killerpop foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 13.04.2008, 20:21
  3. Raitiovaunutunnelihankkeet Keski-Euroopassa
    kirjoittanut Antero Alku foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 11.07.2007, 01:07
  4. Raitiovaunuhankintoja Keski-Euroopassa
    kirjoittanut vristo foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 17.03.2007, 10:59
  5. Luotijunayhteys Oulusta Keski-Eurooppaan
    kirjoittanut Harri Turunen foorumissa Junat
    Vastauksia: 20
    Viimeisin viesti: 26.09.2005, 00:24

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •