Sivu 5 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456789 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 61-75/134

Viestiketju: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

  1. #61
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska Näytä viesti
    Korsisaaren nykyinen tarjonta ei täyttäisi vaadittua palvelutasoa. Esimerkiksi Helsinki-Klaukkala -välillä edellytetään enintään puolen tunnin vuoroväliä viikonloppuisin, kun nykyinen tarjonta on varsin epätasaista vuorovälin venyessä keskellä päivääkin paikoitellen pariin tuntiin.
    Joo. Nurmijärven yhteydet ovat kyllä hanurista. Hyvä että palvelutasoa on määritelty noinkin tiukaksi. Toivottavasti sinne saataisi hyvät yhteydet ja matkustajia käyttämään niitä.

    Viime viikonloppuna olin Serenassa ja Venäläisperhe tuli kysymään multa, että pääsevätkö kyydissäni e82:lla Helsinkiin. Sanoin että eivät suoraan, mutta pääsevät kalajärvelle ja helsinkiin 345:llä. Aikataulun mukaan olisivat joutuneet odottamaan vaihtoa ~10min. Sitten he kaivoivat Matkahuollon liput laukusta ja sanoin että ne eivät käy minulle. Puolisen tuntia olivat jo 339:ä odottaneet ja lähes tunniksi sitä piti vielä jäädä odottamaan. Eivät halunneet sitten ostaa uusia lippuja vaan jäivät ennemmin odottamaan 339:ä. Onneksi oli aurinkoinen keli

    Siitä kävikin mielessä miksei esim. e82 voisi ajaa Serenan sijaan sinne Nurmijärven rajan kääntöpaikalle ja poiketa sitten serenassa jonain kirjainversiona? Lahnus on kuitenkin aika huonojen yhteyksien varassa. 339 kulkee miten sattuu ja koulubussit ajaa vain koulupäivinä harvakseltaan..
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  2. #62
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3390

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Tuskin jatkaa, sillä kilpailutuksessa ei edellytetä 339:n liikennöintiä lainkaan.
    Jos ehtona on 30min vuoroväli viikonloppuisin mutta liikennöitsijä saa itse määritellä reitit ja aikataulut, niin eikö liikennöitsijä voi ajaa osan linjoista Hämeenlinnanväylää ja osan Vihdintietä kuten nykyisinkin? 339:llä on usein viikonloppuisin varsin täysiä vuoroja Serenaan menossa tai tulossa olevista ihmisistä. Luulisi että osa vuoroista kannattaisi jatkossakin ajaa Vihdintietä Klaukkalaan jolloin suora yhteys Hesasta Serenaan säilyisi. 30min vuoroväli Hki-Nurmijärvi välille viikonloppuisin vaikuttaa kyllä todella tiheältä. Saa nähdä onnistuuko lisääntyvä tarjonta houkuttelemaan tarpeeksi uusia matkustajia jotta noin tiheä vuoroväli kannattaa?
    Viimeisin muokkaaja aki; 13.05.2014 kello 23:56.

  3. #63
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5711

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Uudenmaan ELY-keskus on alkanut kilpailuttaa reittipohjaista käyttöoikeussopimusta linjoista 665 Helsinki - Hyrylä - Järvenpää - Hyökännummi + nippu kirjainversioita, 765 Helsinki - Viikki - Järvenpää - Jamppa - Nummenkylä - Hyökännummi ja 941 Tammisto - Aviapolis - Lentoasema - Maantiekylä - Riihikallio - Hyrylä - Jokela - Hyvinkää.
    Linjat 665 ja 765 voitti Etelä-Suomen Linjaliikenne, linjan 941 Ventoniemi. Hankintapäätös

  4. #64
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5711

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Järvenpää on aloittanut paikallisliikenteensä kilpailuttamisen uudelle sopimuskaudelle, joka alkaa 1.1.2015 ja päättyy 31.12.2016 + 2 vuoden optiomahdollisuus. Kilpailu käydään bruttokustannuskilpailuna ja ratkaisuperusteena on halvin hinta.

    Kilpailussa koko liikenne on yhtenä kohteena, johon kuuluu sekä paikallisliikenteen linjat 21 - 25 ja 65 että palveluliikenne. Liikenne vaatii 3 normaalikokoista bussia ja 2 pikkubussia.

    Normaalikokoisten bussien kokovaatimuksena on vähintään 24 istumapaikkaa ja pikkubussien 14 - 22 istumapaikkaa. Molempien päästötasovaatimus on vähintään Euro4 ja maksimi-ikä 9 vuotta.

    Tarjouspyyntö

  5. #65
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5711

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Myös Tuusula on kilpailuttamassa paikallis- ja palveluliikenteessä uudelle sopimuskaudelle.

    Kilpailussa on 4 kohdetta:
    1. linja 64 (1 matalalattiabussi, vähintään 34 istumapaikkaa)
    2. linja 67 (1 matalalattiabussi, vähintään 28 istumapaikkaa)
    3. linja 974 (1 matalalattiabussi, vähintään 34 istumapaikkaa)
    4. palveluliikenne (3 pikkubussia)

    Muuten sapluuna on hyvin samankaltainen kuin Järvenpäässä:
    • sopimuskausi 1.1.2015 - 31.12.2016 + 2 vuoden optiomahdollisuus
    • bruttokustannuskilpailu
    • ratkaisuperiaatteena halvin hinta
    • kaluston päästötaso vähintään Euro 4, maksimi-ikä 9 vuotta

    Tarjouspyyntö

  6. #66
    Tunnistettu jäsen Zambo avatar
    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    270

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Muuten sapluuna on hyvin samankaltainen kuin Järvenpäässä:
    • sopimuskausi 1.1.2015 - 31.12.2016 + 2 vuoden optiomahdollisuus
    • bruttokustannuskilpailu
    • ratkaisuperiaatteena halvin hinta
    • kaluston päästötaso vähintään Euro 4, maksimi-ikä 9 vuotta
    9 vuoden maksimi-ikä voi karsia osanottajia melko reippaasti pois. Euro3 autojen löytäminen käytettynä olisi huomattavasti helpompaa.

    Onko edes Savonlinjalla vapaana tuonne sopivaa kalustoa? Uusia autoja ei kukaan ehdi sopimuksen alkuun hankkia.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 26.06.2014 kello 11:40. Syy: siistitty lainausta

  7. #67
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5711

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Zambo Näytä viesti
    Onko edes Savonlinjalla vapaana tuonne sopivaa kalustoa?
    Savonlinja voisi tarvittaessa siirtää kalustoa esim. Savonlinnasta, minne se hankki ensi viikolla alkavaan liikenteeseen 5 uutta, vaikka siellä riittää Euro3.

    Korsisaarella olisi valmiiksi vapaana Keravalla nyt ajava HSL-värinen Crossway LE.

    Ainakin Ruotsista ja Norjasta saisi käytettyä kalustoa.

  8. #68
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Korsisaari.fi
    Uudenmaan Ely-keskus ja Nurmijärven kunnanhaliitus ovat valinneet Nurmijärven Linja Oy:n hoitamaan joukkoliikennettä Nurmijärven alueella seuraavaksi 3 vuodeksi. Sopimukseen sisältyy yhden vuoden optio.
    Linkki

    Olisivat kuulemma hankkimassa 15 uutta autoa liikennettä varten.
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  9. #69
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1272

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Linkki

    Olisivat kuulemma hankkimassa 15 uutta autoa liikennettä varten.
    Nyt on julkaistu hankintapäätöskin. Korsisaari oli ainoa tarjoaja. Liikenne hankitaan matalamman sunnuntailiikenteen palvelutason mukaan eli pyhäliikenne tuskin paranee nykyisestä.

  10. #70
    Tunnistettu jäsen Zambo avatar
    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    270

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska Näytä viesti
    Nyt on julkaistu hankintapäätöskin. Korsisaari oli ainoa tarjoaja. Liikenne hankitaan matalamman sunnuntailiikenteen palvelutason mukaan eli pyhäliikenne tuskin paranee nykyisestä.
    Oliko sunnuntailiikenteen palvelutasossa noin merkittävä ero, että toinen vaihtoehto nostaisi kuluja yli 10%? Voittaneen tarjouksen hintatasoa on vaikea arvioida kun muita tarjouksia ei tullut.

  11. #71
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5711

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Myös Tuusula on kilpailuttamassa paikallis- ja palveluliikenteessä uudelle sopimuskaudelle.

    Kilpailussa on 4 kohdetta:
    1. linja 64 (1 matalalattiabussi, vähintään 34 istumapaikkaa)
    2. linja 67 (1 matalalattiabussi, vähintään 28 istumapaikkaa)
    3. linja 974 (1 matalalattiabussi, vähintään 34 istumapaikkaa)
    4. palveluliikenne (3 pikkubussia)
    Kaikki kohteet voitti Korsisaari Oy. Hankintapäätös

  12. #72
    KriZuu avatar
    Liittynyt
    28.02.2012
    Sijainti
    Lahti
    Viestejä
    562

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Kaikki kohteet voitti Korsisaari Oy. Hankintapäätös
    Mielenkiintoista, että myös Tammelundin Liikenne osallistui kilpailuun.

  13. #73
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2598

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut KriZuu Näytä viesti
    Mielenkiintoista, että myös Tammelundin Liikenne osallistui kilpailuun.
    Vertailun vuoksi: Lappeenrannan paikallisliikenteen kilpailussa tarjouksia jätti kolme liikennöitsijää: Autolinjat, Korsisaari ja TLO (joka tosin veti tarjouksensa pois).

  14. #74

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    650

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Järvenpää on aloittanut paikallisliikenteensä kilpailuttamisen uudelle sopimuskaudelle, joka alkaa 1.1.2015 ja päättyy 31.12.2016 + 2 vuoden optiomahdollisuus. Kilpailu käydään bruttokustannuskilpailuna ja ratkaisuperusteena on halvin hinta.

    Kilpailussa koko liikenne on yhtenä kohteena, johon kuuluu sekä paikallisliikenteen linjat 21 - 25 ja 65 että palveluliikenne. Liikenne vaatii 3 normaalikokoista bussia ja 2 pikkubussia.

    Normaalikokoisten bussien kokovaatimuksena on vähintään 24 istumapaikkaa ja pikkubussien 14 - 22 istumapaikkaa. Molempien päästötasovaatimus on vähintään Euro4 ja maksimi-ikä 9 vuotta.

    Tarjouspyyntö
    Kuka voitti tämän kilpailutuksen?

  15. #75
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3390

    oletus Vs: Keski-Uudenmaan joukkoliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Kuka voitti tämän kilpailutuksen?
    Veikkaanpa että nykyinen liikennöitsijä, eli ESLL jatkaa.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Helsingin, Uudenmaan ja Itä-Suomen raideliikenteestä
    kirjoittanut kouvo foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 07.01.2011, 23:46
  2. Keski-Suomen Liikenne
    kirjoittanut killerpop foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 13.04.2008, 20:21
  3. Raitiovaunutunnelihankkeet Keski-Euroopassa
    kirjoittanut Antero Alku foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 11.07.2007, 01:07
  4. Raitiovaunuhankintoja Keski-Euroopassa
    kirjoittanut vristo foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 17.03.2007, 10:59
  5. Luotijunayhteys Oulusta Keski-Eurooppaan
    kirjoittanut Harri Turunen foorumissa Junat
    Vastauksia: 20
    Viimeisin viesti: 26.09.2005, 00:24

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •