Voisikos noista Valkeakosken Linjojen punaisista paikkureista tehdä myös esittelyt TSB:lle? Valkeakosken liikennehän on siellä jo hyvin edustettuna. Ihan ohimennen sepustettuna tuo YAL-902 on siis Ex. Concordia #238 ja toinen kuvissa esiintyvä laatikko (OFV-952) ex. Connex #428. Tuo Scania puolestaan kulki samalla yhtiöllä numerolla 230, Ruotsista tuotu...
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 09.09.2007 kello 16:08. Syy: jaettu omaksi ketjukseen
Linjoilla on myös ainakin ollut Linjebussilta/Connexilta ostettu 89-mallinen Volvo B10M/Wiima K202 ZES-383, joka on uutena tullut Hakunilan Liikenteelle numerolle 252. On sellainen tyypillinen Ukko-Paavon aikainen 2+2+0-ovinen keppivaihteinen auto... Tämän sisarautot #251 ZER-260 ja #343 ZER-271 ovat muuten vastikään olleet esillä Arktisten Bussien foorumilla Viroon menneitä suomi-busseja käsittelevässä ketjussa.
Eihän tästä Epun pyynnöstä ole edes vuotta ja vihdoin on jotain saatu aikaiseksi.
Täydennyksiä, korjauksia ja tarkennuksia otetaan vastaan. Ihan varma en näistä 80-luvun alun alkupuolen ajoneuvoista ole, onko niitä vielä yhtiöllä.
Ja tässä ne linkit:
- Kalustolista
- Kuvasto (käytössä olevat)
- Kuvasto (poistettuja autoja)
Laatikoissa näyttää olevan ikkunalinjan yläpuolella pienet muistot edellisistä omistajista![]()
Hoituri henkeen ja vereen.
Tuo 1 LIC-926 on vm-91. Tuotu Suomeen -97.
Tänään ilmestynyt Aamulehden paperiversio tietää kertoa, että Valkeakosken Liikenne Oy on tehnyt esisopimuksen kaupasta, jolla se ostaa Valkeakosken Linjat Oy:n.
Lopullisesti kauppa tulee voimaan heinäkuun alussa, jos Länsi-Suomen lääninhallitus hyväksyy liikennelupien siirron.
Ja epäonnekkaille joille ei Aamulehden paperiversiota tule, on onneksi saatavilla saman konsernin Kauppalehden dikitaaliversio osoitteessa
http://www.kauppalehti.fi/5/i/yrityk...=2009/05/22441
Siitä selkiää sama asia.