Assamiehen onnikkabongaukset

Ok. Näin vain sivulta, ja minusta profiilit muistuttavat toisiaan.

Tänään Oulussa linja 12, auto #71. On ollut yleensä linja 13:lla. Joskus ollut vaihtoa näiden kahden linjan kesken, muttei nyt pitkään aikaan.
 
^Ajaminen (kyydissä matkustajana oleminen) PM:n #57:ssä vahvennetaan. "Ookaus" (matkustus) tapahtunut ainakin kerran, pe 3.2.-12 n. klo 13 aikoihin. Ajettu linjalla 3, joka on Kajaanin paikallislinja.

Auton tyyppi ei näy (omissa) merkinnöissä. Muistikuvan mukaan nk. "puolimatalikko" -jollaisia kumpainenkin: sekä Volvo 8700 että Lahti 402.

Viime bongaus Kajaanissa (eiliseltä) tapahtunut olosuhteissa, joissa keskittyminen oli vaikeata sekä visuaalisuus rajoittunutta. Sellainen saattaa johtaa "huonoihin bongauksiin" eli virhehavaintoihin, valitettavasti. :oops:
 
Viimeksi muokattu:
Struktuuri muuttunut, koska kesäaikataulut tulleet voimaan. Paljon muutoksia kaluston suhteen.
 
Tämä (P265) siis taitaa tietenkin olla P273. Junaparit eivät enää vastaa toisiaan numeraalisesti. P265 on yöpikajuna Hki-Kjä. Toivottavasti edes nyt tämä menisi jotenkin päin oikein... :?:

Aikasemmin P61 oli Helsinki-Kemijärvi ja P69 Helsinki-Rovaniemi. Pohjoisesta etelään P60 oli Rovaniemi-Helsinki ja P68 Kemijärvi-Helsinki. Nykyään siis P265 on Hki-Kja ja P273 Hki-Roi sekä P266 Roi-Hki ja P274 Kjä-Hki.
 
Voi ei. Ettekö vieläkään ole poistanut minua pösilöä? :oops:

En kiistä noita edellisiä tietoja, omani ovat muistin varaisa. Lähimuistini saattaa huomiointikyvyn ohella, pettää pahAStikin. :(
 
No, jos palataan takaisin tähän bussiaiheeseen: niin ennen oli Muhoksen eteläinen bussilinja 60 ja pohjoinen taas 61. Nyt ovat linjat 61P ja 61E. Operaattori on ainakin iltavuorojen osalta vaihtunut Huipuiksi. Heidän kalustollaan olen ajanut, mutten Muhokselle.

VR:n pohjoiset 6. liikennepiirin junaparit yöjunayhteyksin olivat lähinnä tällaiset, taisivat nekin numeroinnin osalta vaihtua joissain välissä.

P51: yöpikajuna Helsingistä Ouluun, hidas ja myöhäinen. Tykkäsin käyttää sitä jokseenkin paljon. En muista oliko autovaunuja, varmaan silloin kun kuljin sitä käyttäen, niin varmaan ei. Yhteys taisi ottaa aikaa enemmän kuin kymmenen tuntia tuolla välillä. (Minulla edessäni vanha Moottori-lehden autopikajunamainos VR:lta -nv.-85: sen mukaan kyllä olisi ollut autovaunuja P51:ssa.)
P61: yöpikajuna Helsingistä Rovaniemelle. Lähtö kymmenen korvissa illalla. Perillä Oulussa noin suunnilleen kahdeksan aikoja aamulla.
P63: silloinen yöpikajuna Helsingistä Kemijärvelle. Lähtöaika oli Helsingistä arviolta seitsemän aikoihin illalla. Aamulla Oulussa, viiden ja kuuden välillä aamulla. Perilläoloaika aikaistui huomattavasti myöhempänä.
P69 oli ainakin jossain välissä päiväpikajuna Rovaniemeltä Helsinkiin. Taisi muuttua sittemmin P67:ksi.
P65 oli harvemmin kulkeva yöpikajuna, taisi olla juhla-aikoina ja perjantaisin.
EP 57 oli erikoispikajuna, nykyisten IC:jen esiäiti, lähti Hgistä n. klo 16.00 - perillä Oulussa n. klo 23.30.

P64: yöpikajuna Kemijärveltä Helsinkiin, muuttui myöhempänä P68:ksi. Lähtöaika myöhäistyi junayhteyden nopeutumisen myötä. Muuttui keskiyöksi.
P62: yöpikajuna Rovaniemeltä Helsinkiin. Lähtöaika Roista noin kello kuuden aikoja illalla. Perillä Helsingissä muistaaksein noin klo 7.45.
P70 oli päiväpikajuna Rovaniemeltä Helsinkiin. Oulussa joskus tasalleen puolenpäivän aikoihin. Perillä Hgissä iltamyöhään ja EP58 siitä vieläkin myöhempänä. Lähti Oulusta joskus klo 16:n aikoihin, ehkä hieman jälkeen.
P66 oli harvemmin kulkeva viikonlopun yöpikajuna kaiketi Rovaniemeltä Helsinkiin, ehkä jossain välissä Kolarista.

Jos jollakulla on hallussaan vanhoja VR:n aikatauluvihkoja, niin kyllä näitä esittämiäni saa oikaista. Mielellään jossain juna-asioihin liittyvässä ketjussa.

---------- Viesti lisätty kello 7:53 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 7:40 ----------

Takaisin tämän ketjun pääaiheeseen. Linja-autoajeluja "ookauksia" pks-alueella: Helsinki-Korso. Ainakin linjat 71 sekä 731N käytössä. Ajallinen kesto noin ½ tunnin luokkaa. Matkan pituus lienee ollut 25-30 km. Sörnäisissä vaihdettiin tullessa vielä Metroon, jotta saatiin sieltäkin yksi ajelu päärautatieasemalle. Metrovaunu oli #205. Metroajeluille ei ole omaa bongausketjua minulla. :oops:
 
Viimeksi muokattu:
En todellakaan tässä kohtaa valehdellut. Näyttäisi linjalle 70 Lumijoelle (Lki) saapunut kokonaan uusi bussi. Tämä tapaus on PM:n (Pohjolan Matka) #213.

Tuo pitää kyllä aivan ehdottomASti ajaa! :D

Uusia bongauksia. Uusi ajokausi aloitettiin ma, vkon vertaisen tauon jälkeen. Voimassa seutulippu, ladattu Oulun MH. 30 pv latauksen hinta, tätä ketjua päivitettäessäni: on 73€. Linjoja arviolta ½ vähemmän, kuin talvikaudella. Yksi ajatus on käydä lähikuntien uimarantoja busseilla. Siinä syy. :wink:
 
Viimeksi muokattu:
Linja 4:lla on tullut ajeltua. Sen ajokalusto osin pysynyt samana, mutta osin myöskin muuttunut. Auto #101 ollut linjalla 8, mutta ajettu linjalla 4.
Yleensä ainakin Kabus numero #137 löytyy tuolta mainitulta linjalta (4) usein. Väittäisin että myöskin toinen Kabus, #105 olisi tällä linjalla ollut. Jolla on parempaa tietoa tästä kerrottavanaan, niin vapaasti kertokoon. :wink:

Paikallisliikenteen bussiliikenteen bongaukset tähän ketjuun pääsääntöisesti kotikaupungistani, näkyy avattaren alla. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Niille, jotka eivät sitä vielä tiedä: Oulussa on kesäajan alennettu ajotaksa cityliikenteessä. Hinta on yksi euro (1€). Yksi vaihto toiselle linjalle sallitaan. Oma kokemus sanoo, että kannattaa vaihtaa rautatieasemalla. Linjat ovat talvikauden mukaiset tietääkseni, eli niitä ei supistettu. Citylinjoja on kolme: A, B, ja C. Operoi Huiput Oy.

Itse olen käyttänyt mm. junalta tullessa, ja ajanut Toripakan pääpysäkille. Sieltä jatkanut muuta paikallisliikenteen bussilinjaa käyttäen kotia. Myöhäinen ns. järkevästi käytettävä linja lienee linja 8, hätätapauksessa linja 19 käy myös. Linja 19 on yliopistolta lentoasemalle Oulunsaloon sekä toisinpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Pks-alueen ajelut taannoisella reissulla etelään:
Lähetetty: Torstai 21. Kesäkuu 2012, 12:39 Viestin aihe: l-a

Linja-autot: paikallisbussit: linja 71 - auto #614, linja 731N - #481.
Nämä la. Sekä su: linja 731N - #93. Sörnäisissä jäätiin kyydistä & jatkettiin metrolla päär.as

Nämä ajelut siis välillä rautatieas. bussiterminaali (avopysäkit) - Korso (Vantaalla) - sekä Sörnäisten metroas.
 
Viimeksi muokattu:
Kauan toivottu harvinaisuus on lopulta tullut ajettua: Kylmäsen Liikenne #20. Alias YVS-949. Pitkä telillinen Scania-Scala. Suosittelen sen ajamista kaikille bussi-friikeille! Autossa toki ilmastointi! :cool:

Syy, miksi: luultavasti ei tällä alueella muita vastaavia löytyne.
 
Viimeksi muokattu:
Muutamia kuluvan kesän linjoista, joiden kalusto näyttäisi struktuurisesti tältä:
Linja 1: #141 & #142 (edelleen)
linja 8: #144 & #153 - mutta muitakin ko. linjalla esiintynyt
linja 11: #136
linja 13: #104 & #106
linja 14: #138 & #67
linja 20: #140 (alkuperäisestikin tällä linjalla jo pidempään rno: BSY-305; kuva: http://koti.mbnet.fi/oso/picture.php?photo=121) #146
 
Puuttui, linja 4 - kalusto pääsääntöisesti tässä: #105 & #137. Muitakin toki esiintynyt, mutta nämä merkittävimmät.
 
Ajokauden viimeinen päivä päättyi eilen. Tosi hienoja pongaus-ajoja sekä useita.

Erityistä: vartavasten haettu ajo, Kylmäsen #4 eli ROF-353. Auton sisusta huomiota herättävän stimuloiva. Pinkit sävyt korostuvat. Otan tämän uudeksi suosikkiautokseni. Auton tyyppi pitäisi oleman Lahtikko-402.

Tätä edeltävästi on Kylmäsen "pitkäbussi", teli-Scala #20 eli YVS-949 ajettu. Tällä alueella (koko P-Suomi) en ole muita telillisiä Scaloja huomannut olevan. Siis seutuajossa. Pitkän matkan reittiliikenne poissuljettuna tästä kontekstista. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös