Assamiehen onnikkabongaukset

Rekkarikin selvisi, se on: SKM-850. Siis Pohjolan Matkan #157:n.

Ajoin eilettäin A31:lla uudestaan. Oli L14. En edelleen hoxxinut mitään eroa L-malliin. :confused: En edes penkkijärjestyksestäkään. :oops: Korithan näyttävät päällisin puolin nekin samanlaisilta. U-mallin eron huomaa selkeästi takaosan järjestyksestä. Se on verraten uniikkia. Pitäisi joskus varmaan napata kuva, jos sattuisi olemaan vaan ajon aikaan tyhjillään...

City M -mallin rakennekuva voisi olla ihan kätevä saada. :wink:
 
Viimeksi muokattu:
^-Ohoopz, zorry:!: :oops: -olin sekoittanut varmaan A1:een sen kolmiykkösen. Jossakin bussissa oli virheellinen tieto itsessään, se taisikin olla A6.


& selitys sekaannukseen saapuu sitten tässä: rek.n:rot.
A1: YBE-931
A31: GCA-431

Tässä se syykin selvisi. :eek:
 
Viimeksi muokattu:
Eihän City M ja City L malleissa suurempia eroja ole, mutta tässä muutama niistä:

- City M:ssä on yksi porras sekä etu-, että keskiovella, kun taas City L:ssä ei ole portaita etu- eikä keskiovilla
- City M:ssä on erilainen penkkijärjestys auton etuosassa kuin City L:ssä. City M:ssä ei ole vastakkain istuttavia penkkejä, kun taas City L:ssä niitä on kummallakin puolen käytävää.
- City M:ssä ei ole porrasta mentäessä auton etuosasta auton takaosaan, City L:ssä on yksi porras

Tässä sisäkuva Koskilinjojen City L:stä. City M:stä minulla ei valitettavasti ole sisäkuvaa.

Toivottavasti nämä yksityiskohdat helpottavat bongaamista. ;)
 
^OK, kiitos! :smile: Johan selkisi. ;)

Eilen mutka Y:kissa: L65-A124. En olekaan ennen tainnut Saviharjun kautta mennä.

Oulusta Y:kiin näyttäisi pääsevän 4 eri tavalla: L62, L63 & L65, lisäksi via Muhos. :cool:

---------- Viesti lisätty kello 12:44 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 9:16 ----------

Ja tuo Flyer520 (HIS-224) näyttäisi tänäänkin olevan liikennöimässä Ykin suuntaan. Linjakilpeä en näkemään ennättänyt, vaan koskapa assalta lähti niin tuo määränpää varmaankin sillä oli. Muhokselle/Muhokselta liikennöivät kun eivät bussiasemalla lainkaan poikkea nykyisellään.

Mainittu bussi oli varmaankin ollut myöskin mukana syksyisellä Rokuan retkellä. Bussiarmadassa tuolloin 4 bussia. Syötteellä sen sijaan jopa 5, kummaltakin retkeltä on kännykuvia napsittu. :cool:

Osa entisistä A.Mörön linjavehkeistä maalattu Koskilinjojen kahvikerman väriin. Mitään näistä ei vielä havaintojen mukaan ole tullut uusiin KA-väreihin.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen mutka Y:kissa: L65-A124. En olekaan ennen tainnut Saviharjun kautta mennä.

Oulusta Y:kiin näyttäisi pääsevän 4 eri tavalla: L62, L63 & L65, lisäksi via Muhos.

Oulu-Ylikiiminki-liikenne on ollut Pohjois-Pohjanmaan elyn 1/2011 kilpailutuksessa, mutta ratkaisua ei näy elyn sivulla, vaikka määräajasta on jo monta viikkoa. Tarjousasiakirjoista näkyy, että välille on jäämässä vain 3 suoraa vuoroa M-P+, mutta muuten liikenne olisi liityntää Kiiminkiin linjalle 8. Samassa paketissa näyttäisi olevan myös Muhos-Ylikiiminki-vuorot ja liikenteeseen tarvitaan 3 bussia. Viikonloppu- ja kesäliikenne on omana kohteenaan. Jos kilpailun on voittanut jokin muu kuin Koskilinjat, Kiimingissä tarvitsee vaihtaa bussia, ja kukaties Koskilinjatkin järjestäisi yhteyden vaihdollisena?
 
Tänään sitten lopulta R-Linesin kyydissä. #15, auton *etäpaksissa* (=matkakorttien lukulaite) oli merkintä "Auto 3"... :confused:

Ns. *Pikku-Mersu* siis kuitenkin kyseessä, ilmeisesti modifioitu linjaliikenteen käyttötarkoitukseen. Esim. kaukokäyttöinen etuovi, jossa näyttäisi olevan hydraulinen eräänlainen *jatkovarsi*.

Vaikuttaisi himpun verran edeltäjäänsä kookkaamalta, joskaan paikkaluku ei isommin 20:ä ylittäne. :rolleyes:

---------- Viesti lisätty kello 23:59 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 23:55 ----------

L20:lla näkyi myöskin tuo A31 kerrattain olevan. Ja aivan toden totta, koska auto pysähtyi liikennevaloristeykseen Rautasaaren jälkeen, kerkesin bongatakin ihan mukavasti penkkijärjestystä. Huomasin nyt selvän eron City L:iin nähden. Vastakkaisia penkkejä ei ole. Sama juttu varmaan myöskin V.Alamäen #2:n kanssa..? Etummaisia poikittaispenkkejä en nyt taasen muista, että oliko 1 vaiko 2... :oops:
 
Hd-Express tänään. :cool: L25-A7. L25 on suora moottoritievuoro eli *Express*.

Paluukyyti L20-A64. Vastaan tuli L25-A4. Eli wanhan kunnon Wiimalaisen kyytiä saapi vielä hyvinnii. :D

Myöskin aiemmin mainitut *sisarukset* tavattiin. Lts: L20-A31 & L30-A1. A31 ollut myöskin L14:lla. Myöskin sillä itse ajanut.

Oletan Wiimalaisten käytön siksi, että luultavasti joko ei nopeusrajoittimia taikka sitten asetettu arvoksi 100 km/t. :rolleyes: Esim. Kabuksien nopeuskatto on asetettu 80 km/t.

---------- Viesti lisätty kello 17:40 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 17:35 ----------

Teinpähän tänään pikkukivan *wappukällin*. Pysäkille saapui romaniseurue, jonka tuntui hieman röyhkeän oloisesti tiedustelevan tietyn linjan bussia. En ollut ensin kuulevinani. Vastasin sitten poissaolevan tuntuisesti, etten tiedä.

Tiesin kyllä, mutta röyhkeältä vaikuttava ja kovin itsevarma kysyminen karkoittaa auttamis- & neuvomishalut melko tehokkaasti. :mad:

Bussi saapuikin jokusen min. kuluttua, hivenen myöhässä. Kyse ei ollut siitä, etten olisi seuruetta seurakseni toivonut. En halunnut vaan auttaa sellaista, joka esittää asiansa ylimieliseen tyyliin. :oops:
 
Viimeksi muokattu:
Vappukruisailu kolmosella! :cool:

Yhdistin eilen reippaan kävelylenkkeilyn bussiajeluihin. Tämä on eräs oman bongailuni erityispiirteitä.

Kävelin Lämsänjärven kautta kolmosen pysäkille hieman Kastellista eteläänpäin. Meno A135 & tulo A79, alias *Xuffe*. Sopiva pysäkki sijaitsee kumpaankin kulkusuuntaan nähden Maikkulan vesitornin vieressä. Kandee varmaan kesällä tämä muistaakin. ;)

Tuirasta, jota pidän vieläkin *kääntöpysäkkinäni* - jatkoin L17:n viimeisellä vuorolla Nalskuun. Sieltä kävellen keskustaan, ja kutosella taas Tuiraan.

Asiaa tuntemattomille tiedoksi, ettei esim. L3 poikkea Toripakalla. Sitä voi käyttää kulkusuuntaisesti ns. *kääntöpysäkkinä* yleensä muuten.

Listataan vielä muutkin autot: L6 - A151 & L17 - A108. Kabuksia kumpikin.

---------- Viesti lisätty kello 13:31 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 9:46 ----------

Kaketsun linjat:

L7:n *dualismia*: A79, A97, A44 & A88. Nämä varmimmin ko. linjalta tavannee.

L12:n vakivehkeet taasen: A108, A139 & A152. Joskus Lahti400:sia & Wiimalaisia vaihtelevasti. Ehkei niinkään CityL:iä - joskin niitäkin.

L14:lla: A46 päivisin, A138 ilt.

L13:lla kalusto vaihtelee, Volvo8700 siellä paljon näkyy. Toisinaan jopa Wiimalaisiakin. :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Kävelin Lämsänjärven kautta kolmosen pysäkille hieman Kastellista eteläänpäin. Meno A135 & tulo A79, alias *Xuffe*. Sopiva pysäkki sijaitsee kumpaankin kulkusuuntaan nähden Maikkulan vesitornin vieressä. Kandee varmaan kesällä tämä muistaakin. ;)

Koskilinjat näyttäisi tiedottavan, että 6.6. alkaen Knuutilankankaan kierto jää pois linjan 3 reitiltä. (Koskilinjojen kesäaikataulu on jo netissä. Muutoksia on aika paljon ja jotkin alueet jäävät ilman liikennettä.)

---------- Viesti lisätty kello 16:51 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 15:04 ----------

Oulu-Ylikiiminki-liikenne on ollut Pohjois-Pohjanmaan elyn 1/2011 kilpailutuksessa

Oulu/Kiiminki-Ylikiiminki-liikenteen talviarkena on voittanut Suorsan Liikenne. Kesällä ja viikonloppuisin liikennöitsijä on Taksipalvelu Junnonaho. Oulu-Muhos-talviarki-iltaliikenteen sai Huiput Oy. Jo 2/2010-kilpailutuksessa Oulu-Muhos-viikonloppuliikenteen voitti Revon Turistiliikenne.

Tuleekohan näissä Koskilinjojen häviämissä kyydeissä kelpaamaan OuluCardille ladatut liput? OuluCard on etäluettava kortti. Tarjouspyynnöissä vaadittiin vain kontaktillisen älykortin lukijalaite. Käyköhän niin, että matkat kallistuvat kilpailutuksen takia?:eek:
 
Sain vASta tänään kuntoon, jo ½ w. seisokissa olleen fillarini. Sitä *pahoinpideltiin* (wenttillit häwittämällä) wiimme syksynä, kun olin Pendo-reissulla Yv. :evil:

Sopivia wenttiileitä ei niin sitten millään meinannut löytyä, niihin hupenikin melkein tarkallensa Kempele-menopaluun werran. :mad: (-mikä sekin hinta lie jo kohonnut päälle kympin...) *grrr*

Onneksi tuli sellainen *alaa opiskellut mukava setä* apuun, ja homma saatiin lopulta korjattua onnistuneesti päätökseen. :cool:

Vertaistuessa siis bussilla & mutkin Tuiran kautta. Paluu L14 - A89. A89 siis toinen suosikki; A51:n ohella. :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Matkakortti ladattu K:leen R-kiskalla. :cool:
Taksat ovat kohonneet taaskin, nyt se kaupungin perustaksa on jo 3,10€. :mad:

Seutuliikenteen 30-päivän kortin hinta ei ollut vielä kivunnut. Sama 78€ oli.

Ajoaikaa on nytten 19.6.-11 kestävästi.

Ke kävin le-as. bongaamassa flyygareita. En nähnyt Norwegiania. :(
Nämä näin: OH-LXL & OH-SAP.

---------- Viesti lisätty kello 19:28 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 19:26 ----------

Kylmäsen Liikenne näkyy saaneen uuden auton. Näyttäisi telilliseltä Scalalta. Hieno homma, näitähän jo mm. Tampesterissa näkee paljonkin. Esim. TKL:lla. :cool:

Pohjolan Matkan #157 on vielä ajamatta. :oops:
 
Viimeksi muokattu:
Eilen Wiimalaisen kyytiä: L19 - A30. & muistin vielä sitä saufföörillekkin kehua. :biggrin:

---------- Viesti lisätty kello 18:11 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 18:06 ----------

Juuri tuon linjojen suppeuden vuoksi en matkakorttiani kesäisin latailekaan. :eek:

78 €/30pv. on aivan liian mittava hinta tuohon palvelutasoon nähden. :mad:
 
Pitää vaan bongata ko. biilin speksit... :roll: En saanut *tarkkaa kuvaa*. :oops: (-olin liian etäällä kohteesta...) :rolleyes:

Täällä keskustellaan Kalevan nettikommenteissa, Koskarien yt-neuvotteluista. Ilmeisesti sen kehityksen seurausta, josta Jouni Seilonen jo aiempana mainitsikin. :confused:

Kesäksi koittaa hyvinkin mittavia linjasupistuksia. En uskoisi, että mm. L6 jäisi kokonaan pois: vaan siltäpä tuo näyttää. :eek:
 
Viimeksi muokattu:
Hu klo 12-13 Pitkäkankaan koululla: itse *Mahti-Mikke* Granlund! :D AliAS Leijonamiehistön jäsen #64. :cool:

L19 menee Pitkäkankaalle, ohitettuansa kauppakeskus Kapteenin. L18 mahdollisesti myöskin Oulunsalosta. :confused:

---------- Viesti lisätty kello 23:10 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 23:03 ----------

Viittaus Kalevan nettikommenttiini: kävin nk. työmaakeikalla & kohtalaisen *kivuitta*. Vaihto Oys. Löysin määräpysäkinkin suhteellisen helposti, mutta: tavalleni uskollisesti, tein ns. *turhan kierroksen*.

Oma ajatus olisi se, että nyt kun huhtikuun lopun jälkeen L14:kin ajaa vain 1 krt/t. - niin L17 voisi aloittaa & päättää Kaukovainiolle.

Nyt lähtiessä tuntien tasalta (lähtö Oys:sta), niin tuolloin linjan aloitusaika olisi: xx.48-50. Silloin ei Kaketsulta mitään muita linjoja kulje. Vasta noin tunnin tasalta, ja silloin peräti 3 suunnilleen samaan aikaan. Tarkan aikataulun mukaan: kaikki 3 kpl, 2 min. viipeellä toisistansa.

Mitä ilmeisimmin tuo kesäaika tällekin linjalle muutoksen. Muistaakseni menneen kesän kautena (-10) ko. L17 korvasi L7:aa. :roll: :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös