Assamiehen onnikkabongaukset

L7 struktuuri näyttää tällä haavaa olevan näin: päivisin kierrossa A:t 41, 44, 79 & 97. Poistuneita: A:t 10 & 88.
 
Jl-ajoa Kaj.: Pohjolan Matkat, #289 (rn. CHE-989). Ajo/ookaus tapahtui toissap:nä. Linja 2. Auto saattoi muuttaa linja 1:ksi, vuoron päätyttyä. En ole varma tästä kuitenkaan. Kaj. liikennöi myöskin Wiimoja. Yksi nähty Kaj. l-as. :roll: :rolleyes: :-o

---------- Viesti lisätty kello 15:04 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 14:57 ----------

Koskilinjat, ajettua: L14 - A47. On näitä uuskäytettyjä Scania OmniLink:kejä. :)
 
Viimeksi muokattu:
^^
-Olipahan pienoisia vaikeuksia tunnistaa autoa; olisi kyllä pitänyt. Sisusta poikkesi muista ajetuista vastaavista Carrus Vegoista huomattavasti.

Niinikään ajettua, Kaj.: Pohjolan Matkat, Linja 1 & #1. Ajopelinä Scania Scala. :-o

Linjalla 4 oli mm. Pohjolankadulla Wiima, #39.
 
Viimeksi muokattu:
Muistoja PohjolASta: varusmiesaikana, suosikaa jl:a. Eli juuri sitä joukkoliikennettä.
On vakava vaara, mennä väsyneenä rattiin & lomille! Tätä jo meillekin korostettiin, nyt
siitä jo selvät säännöt.

Roi:n paikkarit siis tulivat tutuiksi.

Nyt käytin Pohjolan Matkojen palveluja, jopa tarpeettomastikin. Jotta tukisin paikallislikennettä Kaj.
Käsittääkseni bussilinjoja siellä nyt ehkä 7 kpl. Eivät kulje pyhäisin. :eek:

Kajaanin hyvin neuvovat, joustavat & palvelualttiit kuskit muistan aina!
Toki sinivalkoisten, sisustukseltaan kokemiini nähden erikoisten bussien joukossa.
Sen koin hyvin piristävänä. Sitä jäin vain suremaa, etten Wiimalaisen kyytiin wielä päässyt.
Ehkäpä tuokin korjaantunee... :-o
 
Viimeksi muokattu:
Tuore bongaus, ihan jokusen päivän takaa. Saattoi olla noin aikaa, 20.12. kieppeillä. L17 (Oulunsuu-Nallikari) - A35. A35 aivan uutena tuttavuutena, & tuontibussina. Ks. Tuontibussit-verkkosivusto: osio Koskilinjat.

---------- Viesti lisätty kello 3:31 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 3:24 ----------

Roi:ssa, Someronharjuun (LapItR/LapLsto) joskus silloin aikoinaan..

Linjat olivat sekä 10 että 11.
Hoiti Paikalliskuljetus (Oy?)
//Usein myöskin nk. siviilikuljetuksia eli nyk. lienee ehkä Pohjolan Matka????

[-kuten aiemmin uumoilin, osa viestistä hävisi tuonne bittiavaruuteen, siitä tämä lievä sekavuus...]
 
Viimeksi muokattu:
Lipun lataus on nytten tauolla. MH:n Matkakorttia aion jatkossa systemaattisesti boikotoida. Syy: liian korkea lipun hinta palvelujen tasoon & saatavuuteen nähden.:mad:

---------- Viesti lisätty kello 0:02 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 0:01 ----------

Aion mennä uudeksi vuodeksi Keskeiseen Suomeen. Linja-autolla en ainakaan mene, se on jokseenkin varmaa. Mieluummin junalla, oli sitten reitti mikä tahansa. Vaikkapa sitten via Tpe. :twisted:
 
Tänään ekaa (I) kertaa ajoa sekä Oulun Huipuilla, että uusilla CB:eilla.
Linjat C & B. Tiedot tallessa taskussa. :twisted:
Ilmeisesti yksi auto on varalla (nk. särkymävara c-linjoille). :-i
 
Järj. nämätten: UOF-426 & UOF-428. #-(liikennöitsijän sisäistä järjestysnumerointi-) tietoa ei autojen kyljissä, eikä edes sisätiloissa (vrt. V.Paunu Oy). :mad:

---------- Viesti lisätty kello 23:39 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 23:37 ----------

^Korjataan vielä lisäksi edelliseen: cb-linjoille. :roll:
 
Viimeksi muokattu:
Uusia tulokkaita havailtu: L61:lla A17 & L17:lla (tänään) A35. Nämätten ruotsalaisia tuontibusseja.

MH:n Bussikortti voimassa, ladattu Kle:en R-Kiskalla. H: 73€, joka siten kohtuullistunut (ennen 1.1.-12: 78€/30 pv. lataus seutulippu-sovelluksessa).:cool:

Tavoite: ajokaudella väh. 4 kuntapiirin ylitttävää ajoa (lähikunnat, ei Yki: joka kuuluu Ouluun).
Ed. omistan Yki:in suuntauvan (via Kki) ajoni yhd. aktiivin/Oulun AutAS ry. ex. siht. muistolle. Tämä menehtyi Muhoksella liikenneturmassa jokunen v. sitten. Hällä oli D-kortti /bussin ajamiseen oikeuttava ajoluokitus.

---------- Viesti lisätty kello 22:31 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 22:27 ----------

Paunulainen vaunu havaittu Raksilassa. Auton numerointia ei kyetty havainnoimaan, kori vaikutti Carrus Star:lta: ei niitä kaikkein pitkäkorisimpia. Ei siis telillinen versio. Oli muutoin sydäntä lämmittävä näky! Paunulainen Oolusa! Jee! :D
 
Viimeksi muokattu:
Tätä en mene sentään ihan varmaksi asti vannomaan. Mutta näin: cb, Linja C, UOF-427. Ajo varmistamaton, bongaus varmistettu. Selite: sama vuoro (sama Tp pys.) myöhempänä ajankohtana. Ei voida tietää sitä, että onko autoa vaihdettu *kesken tuurin*. Mutta oletusarvo tämä juuri näin.

Wiimmalaizzii Oolusa: Linja 8 (bongauskohta Tp/ToPa, matkalla Mäntylä-Kki) , A15. Koskilinjat operoi. Käyttää myöskin juuri tuota termiä (L-linja, A-auto).

Joskus ennen, L17:lla ollut Kabussi A148 L16:lla (uusi syksyn -11 linja, ollut ehkä tuolloin joskus aiemmin: josta ei empiirian tietoa). Ajettu, ei vain pelkkä näköhavainto.

---------- Viesti lisätty kello 22:54 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 22:46 ----------

Onnettomien onnikka: vankijuna, jossa edessä Sr1 no. 3079, takana Nom 11004. Asiakkaita ilm. Oulun Lääninvankilaan. J. via Pelson aluevankila (lähin r.as. lie Vaa {Vaala}) & Sukeva. Sukeva löytynee väliltä Kaj.-Ilm. Vankikulj. pidennetyllä minibussilla raiteelta 3 Ol.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään Kaakkurista A108, näytti perästä päin katsoin toisaalta A106:lta, tämä ollut monesti yleensä nk. Linnalinjalla. /Yo-Oulunsalo
A108 on taasen ollut L12:n vakiopeli. :)

Bongausta sekä uskottavuuttani rajoittaa oikean silmän vaikea-asteista tasoa oleva näköhäiriö.

Pitäneekös heittää, nämä bongailu hommat kokonaan sikseen? (Jottei herkimmät/tarkimmat turhaan siitä hermostuisi?)
 
Viimeksi muokattu:
CB: Kaikki linjat nyt ajettu uudella operaattorilla (Huiput).Bussi on pitkä & takaa kapea. Alussa takkuilua, nyt ajot sujuvatten jouhevammin kuin aivan ensi alkuun.Kolme eri autoa ajettuna, kolme eri linjaa. Ts. -ei tarkoita, että ko. linja olisi ajettu ns. päästä-päähän.Tämä taasen toteutuu näin tässä kevään mittaan. :twisted:
 
Viimeksi muokattu:
Uusia, Euro3 -päästönormien mukaisia kaupunkibusseja saapunut lisää. Ainakin A9 sekä A34 nähty. A34 Linja 9:llä. A35 pitänyt ns. entisen Nallikarin linjan. Eli L17.

Jatkossa näitä näkyy bussikohtauksiin sekä perättäin samanlaisia autoihin nähden riittämiin.

Vinkki: esim. kuvauspaikassa kohtaa saman linjan kaksi eri autoa, jotka samaa tyyppiä. Perättäisyys: saman tyyppiset autot eri linjalla samaan liikennesuuntaan. (Idea siinä, että autotyyppi vaihtunut, joka tuo lisää *bongausarvoa*).

---------- Viesti lisätty kello 23:25 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 23:22 ----------

Täsmennän tätä kaikilLe bussikuvaajille: tietyissä kohdin linjoilla, saman linjan 2 eri autoa kohtaavat vastakkaisiin suuntiin. Kuvitellulla pysäkillä, siis samaa linjaa pääsisi kumpaan tahansa kulkusuuntaan.

Harvemmin, joskin toisinaan: nämä kohtaavat juuri pysäkin kohdalla. Vielä harvemmin ovat pysäkit teittäin juuri vastakkain. Siinä tämä bongauksen erikoisuus lyhykäisyydessään. :twisted:

---------- Viesti lisätty kello 23:33 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 23:25 ----------

Tänään oli Wiima-autoja myöskin vielä: A7 - L6. Muitakin oli, muttei kyetty tunnistamaan (mahd. L13 - A94). Oulussa kulkee vielä jokunen Wiimalainen, mutta kowasti jo harwenemaan päin.

Esim. Keminmaassa (Meri-Lappi, Peräpohjola) kulkee wielä wanhoja Wiima-wehkehiä. Mm. Gold Line Oy.:cool:
Toinen taattu operoija on Welj. Zalmela.:wink:
 
Uusia, Euro3 -päästönormien mukaisia kaupunkibusseja saapunut lisää. Ainakin A9 sekä A34 nähty. A34 Linja 9:llä. A35 pitänyt ns. entisen Nallikarin linjan. Eli L17.

Ai, joko se #34 on saatu kanssa linjalle. Muiden OmniLinkkien sijoituksethan menevät näin:

#9 Linja 23
#17 Linja 21
#27 Linja 11
#35 Linja 17
#42 Linja 14
#47 Linja 23
#65 Linja 24

Tänään oli Wiima-autoja myöskin vielä: A7 - L6. Muitakin oli, muttei kyetty tunnistamaan (mahd. L13 - A94). Oulussa kulkee vielä jokunen Wiimalainen, mutta kowasti jo harwenemaan päin.

Juu, eiköhän tämä aikataulukausi jää Wiimojen viimeiseksi. Ehkäpä jo helmikuussa ne katoavat lopullisesti.
 
Takaisin
Ylös