Assamiehen onnikkabongaukset

^Ok. Hyvä tietää. :)
Olin kerran ollut näkevinäni myöskin tuon #35:n linja 61E:llä.
Nämä Muhoksen linjathan muuttuivatten tuonnottain:
olivat wielä wanhan A.Mörön aikaan linjat 60 & 61. Nyt siis 61E & 61P.
Linjojen kalusto ollut tasaisen vaihtelevaa: mm. Scaloja & Volvo 8700:sia nähty.
Linjan kääntöpiste on Oulun l.as. kohdalla. Silloin E-linja muuttuupi P:ksi.

Pidin kyllä kovasti wanhoista entisistä Falconeista & Eagleista. Mielestäni sopivia tuolle hieman normikaturi-linjoja pidemmille reiteille. Oulu-Muhos: n. 35 km.
 
Viimeksi muokattu:
OmniLink-bonjausta & bonguuta:
-Linja 8, #34 (ennemmin linja 9)
-Linjat 12 & 20, #48 (ennemmin linja 13, jolla myös ajo) A48=LZR-117
-Linja 14, #42 (jatkaa edelleen)

Yksi ajo L13:lla OmniLinkillä, ei jäänyt ylös eikä mieleen: on saattanut olla tuo mainittu LZR-117, #48 :oops: (Luulin että olisi ollut #17... :rolleyes:)

KA-yhtymän käytänteen mukaisesti järjestystunnus ei matkustajan puolelta näy, talvella sekä kuraisella kelillä loska/lika peittää perätunnuksen. :mad:
Näkökyvyn radikaali heikentymä rajoittaa bongauksen uskottavuutta & mielekkyyttä. :frown:

---------- Viesti lisätty kello 9:46 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 9:44 ----------

Muutama harva WiimaK202 jatkaa vielä. Luultavasti kokonaan kaupunkikuvasta poistumassa. Esim. linja 6, #7.

Suorsa liikennöi telillisellä Lahti402:lla, ainakin reittiä 65 (#3).:cool:
 
#35 siis nyttemmin linja 17:lla.

Tänään Palveluliikenteen auto, BOC-843 (rn. tark.) Citylinja C:lla. Auton tyyppi Fiat Ducato - invakuljetukseen soveltuva, näyttäisi 14 istumapaikkaa olevan (pikaisen laskennan perusteella).
Huippujen autoissa ei siis ollenkaan ns. liikennöitsijän sisäistä järjestysnumerointia: josta syystä ilmoitetaan rekisteritunnuksittain nämä bongaukset.:mad:

---------- Viesti lisätty kello 22:33 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 22:27 ----------

Vertaispiireissä keskusteltua: olisi tarvista (tarvetta) linja D:llekin Cityliikenteeseen. Tuirassa asunee paljolti vanhuksia sekä siellä sijaitsee vanhusten palveluyksiköitä. Esittäisin ns. rantalinjaa, joka ohittaisi mm. Merikosken voimalaitoksen. Erityiskoulu(ja)kin lienee sijainnevan tuolla alueella (lähellä entistä Merijalin makeistehdasta). Tuostakin hienosta jokirannan alueesta, piti sitten leipoa taaskin yksi uusi hienohelmojen kultahammas-kortteli tänne!!!:mad::mad::mad:
 
Viimeksi muokattu:
Eilen linja 4 auto 57 Kaj (Pohjolan Matka) & linja 1. Bussi hyytyi välille Pohjolankadulle (ei suostunut starttaamaan), vaihtoautoa odoteltiin n. vajaat 15 min. Malli oli Star-501.

---------- Viesti lisätty kello 13:41 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 13:33 ----------

Yki toissapv. Meno Revon Fifty #4, sisällä lukee kylläkin "auto 3". Paluu Ykistä itselle uudelle operoijalla, Suorsan #3:lla (Lahti-402). Linja oli 65 tullessa ja 63 mennessä.

Kaikille bussi-intoilijoille tuota seudun ehkä pisintä yksittäistä linjaa (kesto n. 1 t, pituus mutkin n. yli 50 km; L63) lämmöllä suosittelen!:cool: Maisemaltaan reitti on sanoinkuvaamattoman kaunista, seurailee Sanginjoen mutkaisia & mäkisiä rantamaisemia.:D
 
Viimeksi muokattu:
Tuo kovan onnen oikutteleva bussi saattoi olla #329. Ylläripylläri oli se kun tilurimallinen vehje katurikäytössä. Korvannutta onnikkaa en sannut enää talteen. Korkealattiainen taisi sekin. :-o
 
Viimeksi muokattu:
Uusi kausi aloitettu kahdella Lka:an suuntautuneella matkalla. Muutoin ollut vajaakäyttöä.Tämän ajokauden tavoite on ylittää kaupunkialue 5x. Lasken Ykin tähän, vaikka hallinnollisesti & vyöhykkeellisesti ei kuulu erillenä maaseutukuntana.Tämä tahtoo sanoa: Oululippu on pätevä Ykiin (-ei Kki:iin), koska kuuluu samaan kuntaan.---------- Viesti lisätty kello 14:07 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 14:05 ----------Joitain uudisbongauksia tapahtunut, esim. linja 6 muuttunut radikaalisti. Ja sen korvannee pääosin linja 16. En muista enää tarkemmin, mutta linjastruktuurit pysyneet paljolti entisellään (se mikä auto mitäkin linjaa ajaa). Uusia CityLinkkejä, joilla myöskin ajeltu. Joskin paljon vielä ajamatta. :-o :roll: :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Kolme pv. sitten kaputeerasi A33 pahoin, en tiedä millä linjalla oli. Haukkasi OYS:n pysäkillä valliin sekä vaurioitui. Ilmeisesti helman verhoilut/pelllit sekä ohjauksen ripustus kärsivät pahoin. Auto jouduttu ilmeisesti hinaamaan.

Luultavasti kunnostettaneen. A33 on Scania-Scala. Ollut mm. linjoilla 8 & 20.

Luultavasti Koskareitten A33 kunnostettaneen & otettaneen uudelleen käyttöön.
 
Finis koittaa. Olen lopettelemassa näitä touhuja lopullisesti. Virhebongauksia ei voida editoida jälkeenpäin. Näin ollen sekä heikentyneen visualisointikyvyn myötä uskottavuus rapissut. Uudet Koskilinjojen bussit eivät useinkaan ole riittävän selvästi merkityt, että niitä saattaisi uskottavasti bongata. Esim. n:rointi matkustajan puolelta puuttuu kokonaan uudessa KA-käytänteessä. :mad:

Minä lopettelen nämä puuhat kokonaan... Kiitos & heippa...:frown:
 
^^ -Ja joka vielä tätäkin ihmettelee, niin hälle tiedoksi: että koetapa tutkia auton numerointia sen sivusta, ilman tyypillistä järjestystunnusta? Taikka tutkia sitä, lokaisesta eli lumisesta auton perästä??? :mad: Huom.: -keulastakaan se ei aina riittävän selvästi näy, paitsi jos auton alle heittäytyy... :twisted:
 
Viimeksi muokattu:
Suokaa anteeksi väsynyt sarkasmini. Mutta enää ei enempää bongausta tehdä. Vältytään näin yhteentörmäyksiltä & ylilyönneiltä.

Pyydän että ylläpito inaktivoisi käyttäjätunnukseni, eli poistaisi pääsyn/käyttöoikeuden tähän palstaan.
 
^Näköjään ei sittenkään poistettu. :roll: :rolleyes:

Uutta: Huippujen vakkarikatureille ajoa, L61. Autoissa ei nro-tunnusta. Toinen on MB & toinen Carrus Vega (kaiketi). Rekkareita en nyt tähän saa, mutta netistä kyllä löytää. Ovat siis Linja 61:n ns. iltavuoroja. (Toinen luult. JHG- & toinen FHK) tsjp. :twisted:
 
^Näköjään ei sittenkään poistettu. :roll: :rolleyes:

Uutta: Huippujen vakkarikatureille ajoa, L61. Autoissa ei nro-tunnusta. Toinen on MB & toinen Carrus Vega (kaiketi). Rekkareita en nyt tähän saa, mutta netistä kyllä löytää. Ovat siis Linja 61:n ns. iltavuoroja. (Toinen luult. JHG- & toinen FHK) tsjp. :twisted:

JHG-313 Carrus Vega kävi Savo-Karjalan Linjalla ennen Huipuille saapumistaan
FHK-213 on puolestaan entinen M. Vaaran MB O 510 Tourino.

Ennakkotietona, Huippujen kalusto tulee lähiaikoina avattavalle Oulun seudun onnikoita käsittävälle sivustolle.
 
Linja 61 on näköjään muuttunut talven aikana siten, että linja ajaa ns. "bay":hin eli laiturille. Aiemmin menivät suoraan vain kadun kautta ohi Ratakatua. Linjan autot kääntyvät takaisin paluusuuntaan reitillä. Ennen nk. "eteläreitti" oli 60, nyt 61E, ja vastaavasti "pohjoisreitti" oli 61, nyt 61P. (-vielä 90-luvulla: jolloin käytin sitä usein, oli VR:n P61 - yöpikajuna Helsingistä Rovaniemelle = nyk. P265)

Tarkat rekisteritiedot: (käsin kirjoitettuna voimassa olevassa aikataulussa, mihin bongaukset aina taltioin)
Volvo Carrus Vega: JHG-313
Mercedes Benz: FHK-213
 
JHG-313 Carrus Vega kävi Savo-Karjalan Linjalla ennen Huipuille saapumistaan
FHK-213 on puolestaan entinen M. Vaaran MB O 510 Tourino.

Ennakkotietona, Huippujen kalusto tulee lähiaikoina avattavalle Oulun seudun onnikoita käsittävälle sivustolle.

Kiitos kaunis tästä tiedosta. Bussien historiatiedot ovat toki aina kiintoisia ja kiehtovia.

Näiden bussien aikataulutiedot saatavilla Huippujen omilta sivuilta. Koska Koskilinjat hoitavat päivävuorot, ja Huiput iltavuorot: niin ei näitä aikataulutietoja Koskilinjojen aikatauluissa enää näy. Citybussien sensijaan vielä kylläkin. Nämä(kin) siirtyivät Huipuille vuodenvaihteessa.

---------- Viesti lisätty kello 17:35 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 17:32 ----------

Linja 63, joka yhäkin kaikista ehdottomin suosikkini: vaihtoi operaattoria R-Lines:lle. Toiselta nimeltä Revon Turistiliikenne ja kotipaikka Muhos (tarkkaa/oikeampaa nimeä en tähän muista). Olisikohan ollut Carrus Fifty, ja #4 jolla ajoin. Linja siis tuli ajettua "päästä päähän" koko pituudeltaan ja kestoltaan.

---------- Viesti lisätty kello 17:38 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 17:35 ----------

Muuta erikoista Huipuista: kaikki Cityliikenteen käyttämät uudet autot ajettu. Kerran ollut Palveluliikenteen (täällä Oulussa: "Onni") bussi, jolloin ajettu Rautatieasemalta. Joskus toisinaan myöskin Cityliikenteen busseja käytetään Linjan 61 ajoissa. Isot alkukirjaimet tässä tarkoituksellisesti ja lähinnä "erotteina".
 
Takaisin
Ylös