Kemin paikallisliikenne

Toinen lyhytkäinen, VS:n lyhyt Kutter:
Eilen nähtiin Kemin keskustassa lyhytmallinen Veljekset Salmelan Kutter #45, oli ilmeisesti *mutkin* menossa kohti Torniota. Auto havaittu selkeästi Kutter-koriseksi. Ilmeisesti lyhytkorinen, noin 25-30 -paikkainen versio suhteellisen harvinainen ilmestys tänäpänä Suomessa. :D
 
Ihmetyttää, käyttävätkö Tornion ammattikoulun ja Mercurian opiskelijat Netmatkojen moottoritievuoroa, koska se lähtee vasta 24 min yli täyden tunnin. Salmelan vuorot lähtevät jo pian täyden tunnin jälkeen ja niillä on ennemmin perillä, vaikka ne mutkittelevatkin. Vastaava aamulla tulosuuntaan: Tornion ammattikoululla ollan jo 20 min vaille täyden tunnin. Ei hyvä.

Mielestäni moottoritievuoron olisi parempi saapua aamupäivällä Tornioon minuutilla 50 (Haaparannalle 00) ja lähteä iltapäivällä minuutilla 10 (Haaparannalta 00). Tästä seuraisi nykyistä pitempi pysähdys Kemin linja-autoasemalla, jonka takia myös Kemistä lähdettäessä pitäisi kiertää LPKS-sairaalan kautta (ainakin iltapäivällä).
 
Opiskelin aikanani Torniossa ja käytin Salmelan liikennettä, mm. juna-bussiyhteyttä useinkin. Tuolloin oli vielä oma auto käytössä, nykyään ei ole.

Salmelan Neoplan #53 tavattu Kemin l-as.
 
Näin eilen Kemin keskustassa semmoisen lyhykäisen pikkubussin mallin, jossa viistot ikkunat. Menopeli on Veljekset Salmelan, oli ilmeisesti liikennöimässä väliä Kemi-Tornio.

Ja kyseessähän oli siis ollut merkiltään Neoplan. Bussi on numeroinniltaan #53. Aivan kuvaamisen arvoinen kohde mielestäni! Ajaa väliä Kemi-Tornio.
 
Vs: Kemin paikallisliikenne & linkitettynä

Tänään Kemistä Tornioon (Kem-Tor) l.as :arrow: l.as. NET-Matkat operaattori, auto #5. Lähtö tapahtui klo 17.05.

Yritin koettaa Salmelan #52:n kyytiin, auto todistettavasti Wiima K202. :arrow: http://koti.mbnet.fi/oso/picture.php?photo=229 :idea:
 
Viimeksi muokattu:
Kemin paikallisliikenteen linjojen 2 ja 6 kilpailutus ajalle 1.7.2014 - 30.6.2015 + 1 vuoden optiomahdollisuus on käynnistynyt. Tarjouspyynnön voi ladata Kemin kaupungin sivuilta

Sopimusmallina on reittipohjainen käyttöoikeussopimus ja kilpailun ratkaisuperiaatteena halvin hinta. Kalustovaatimuksena on Euro3-päästötason matalalattiabussit, joiden on oltava vuosimallia 2000 tai nuorempia.
 
Jopas nyt kun oikein vuoden mittaisen sopimuskauden heltyivät antamaan. :D
 
Veikkaanpa että ainoan tarjouksen jättää Heiskasen liikenne:)

Suattaapi myös Gold Line jättää tarjouksen. Eurokolmosiahan jää Jyväskylästä eläkkeelle, joilla on hyvä päristellä pitkin Kemiä. Mutta lähteekö KA-itkupotkuraivari käyntiin, kun ei menestytty. :mrgreen:
 
Kilpailutuksen ratkaisu oli kuluneella viikolla teknisessä lautakunnassa. Pöytäkirjaa ei ole vielä netissä, mutta esityslistan mukaan tarjouksia saatiin kolmelta liikennöitsijältä, joista halvimman hyväksytyn tarjouksen jätti Heiskasen Liikenne.
 
Kemissä kilpailutetaan nyt paikallisliikennettä sopimuskaudelle 1.7.2020 - 31.5.2024 + 2 vuoden optio.

Liikenteessä on neljä autoa:
  • linja 2: 1 teli (vähintään 49 istumapaikkaa + 3 klaffia). Iltaisin ja viikonloppuisin voidaan liikennöidä pienkalustolla (vähintään 16 istumapaikkaa)
  • linjat 2B, 2C ja 2BC: 2 seutuautoa (vähintään 60 istumapaikkaa, korkealattiaiset käyvät)
  • linjat 6, 6A, 6B ja 6C: 1 matala (vähintään 39 istumapaikkaa + 3 klaffia). Kesäisin tällä autolla ajetaan linjaa 2A.
Päästötasovaatimus on Euro 5 (vara-autoilla Euro 4) ja maksimi-ikä 12 vuotta (vara-autoilla 15 vuotta). Kaluston on oltava valkoista. Eteen, taakse ja molemmille sivuille teipataan Kemin kaupungin osoittamat logot.

Ansaintamalli on bruttomalli. Ratkaisuperusteena on pelkkä hinta.
 
Voittajaksi valittiin 21.4.2020 Kemin Taksipalvelut Oy (hankintapäätös), mutta hankintapäätöksestä on valitettu markkinaoikeuteen. Tarjouksia jätettiin kaksi, toisena tarjoajana oli Heiskasen Liikenne.
 
Takaisin
Ylös