Sivu 18 / 18 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 81415161718
Näytetään tulokset 256-263/263

Viestiketju: Paikallisliikenne Kouvolan seudulla

  1. #256

    Liittynyt
    28.10.2008
    Viestejä
    143

    oletus Koulubussi odotti hiekoitusautoa viisi tuntia Iitissä

    Tässä mennään Kouvolan kaupungin naapuripitäjään Iittiin ja lähteenä on Kouvolan Sanomat 29.1.2016:

    Koulubussi odotti apua viisi tuntia Iitissä

    Koulubussi odotti hiekoitusautoa viisi tuntia Etelä-Iitissä Kimonkyläntiellä torstaina 28.1.2016. Kimonkyläntie on suorin, kestopäällystetty reitti Kausalasta Lapinjärven Kimonkylään kuutostien varteen. Kuljettaja oli varautunut liukkaaseen keliin ämpärillisellä hiekkaa. Sen avulla kuljettaja sai estetyksi, ettei auto valu ojaan. Pakolliselle viiden tunnin tauolle joutui Etelä-Suomen Linjaliikenne Oy:n auto 908, joka aikaisemmin on liikennöinyt pääkaupunkiseudulla. Kimonkyläntien kunnossapidosta vastaa YIT.

  2. #257

    Liittynyt
    17.02.2011
    Sijainti
    Kouvola
    Viestejä
    79

    oletus Vs: Paikallisliikenne Kouvolan seudulla

    Ote Kouvolan kaupungin tiedotuslehdestä 1/2016:

    "Älykkäästi bussin kyytiin"
    Aikataulu ja reitti ovat avainsanat, kun on kyse joukkoliikenteen käyttämisestä. Painetuista aikatauluista tiedon löytäminen on työlästä ja tieto voi olla myös vanhentunutta. Tuore Kouvolan joukkoliikennelogistikko Jaakko Löytynoja kertoo, että tähän mietitään nykyaikaista tietoteknistä ratkaisua.
    - Selvitämme alkuvuodesta, miten saamme linja-autoliikenteeseen liittyvät avaintiedot reaaliaikaisesti matkustajien käyttöön. Bussiliikenteeseen liittyvä data on suhteellisen helposti hyödynnettävissä. Tarvitaan vain toimiva sovellus, joka tarjoaa tiedon kaikkien saataville.
    - Missä bussi juuri sillä hetkellä liikkuu, onko se myöhässä ja milloin se on lähimmällä pysäkillä. Tarkka reaaliaikainen tieto palvelee matkustajaa ja minimoi odotusajan. VR:llä on kaikki tieto junista reaaliaikaisesti käytettävissään, samoin on myös esimerkiksi Lappeenrannassa bussiliikenteen osalta. Kouvolassa on nyt kääritty hihat, jotta vuoden mittaan täälläkin olisi nykyaikainen palvelusovellus käytettävissä.
    - Mietimme huolella tarpeet ja järjestelmän vaatimukset sekä toteutamme ne fiksusti. Laitamme samalla koko joukkoliikenteeseen liittyvän tiedon uuteen uskoon niin, että kaikki tarvittava tieto on yksinkertaisesti ja helposti käytettävissä.Pian siis GPS–signaali päivittää älypuhelimeen tai tablettiin tarkan tiedon bussien liikkeistä. Löytynoja kertoo, että pidemmällekin meneviä sovelluksia on Suomessa jo kehitteillä.
    - Sovelluksessa voi olla useampia tahoja mukana, kuten joukkoliikenne ja taksit. Matkustaja saa tiedon, millä kulkuvälineillä hän voi matkan suorittaa. Hinnan ja kiireellisyystason mukaan hän valitsee itselleen parhaiten sopivan yhdistelmän.

  3. #258

    Liittynyt
    28.10.2008
    Viestejä
    143

    oletus Vs: Paikallisliikenne Kouvolan seudulla

    Tässä pari poimintaa Kouvolan Sanomista vuodelta 1961:

    Kouvolan Sanomat 31.8.1961:

    Lisäyksiä linja-autoliikenteeseen 1.9.-61 lähtien

    Kossilan Liikenne Oy:n taholta kerrottiin seuraavista lisäyksistä linja-autoliikenteeseen 1.9.61 lähtien: Huomattavin liikenteen lisäys tapahtuu Kouvola – Kuusankoski – Voikkaa välillä ns. Kuusaantiellä. Suurimman osan päivästä liikennöi tällä tiellä myöskin toinen auto, joka on sijoitettu vastavuoroksi entiselle vuorolle. Täten lähtevät Kuusaantien autot niinä päivän aikoina, kun 2 autoa on liikenteessä, Kouvolasta sekä Voikkaalta 5 min. yli tasan ja puolen tunnin. Kuusankoskelta on näin yhteys molempiin suuntiin sekä Kouvolaan että Voikkaalle 15 min. vaille ja yli tasatunnin.

    Jo pari päivää aikaisemmin eli 29.8.1961 oli lehden takasivulla seuraava tulitikkulaatikon kokoinen ilmoitus:
    Muutamia Voikkaalla tai Kuusankoskella asuvia linja-auton rahastajia otetaan palvelukseen. Ilmoittautuminen konttoriimme Kouvolassa. Kossilan Liikenne Oy

  4. #259

    Liittynyt
    17.02.2011
    Sijainti
    Kouvola
    Viestejä
    79

    oletus Vs: Paikallisliikenne Kouvolan seudulla

    Kouvolan Matkakeskukselle on tänään asennettu uudet aikataulunäytöt. Asennuksen toteutti Seasam ja näytöt käyttävät Matkahuollon dataa.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat  

  5. #260

    Liittynyt
    17.02.2011
    Sijainti
    Kouvola
    Viestejä
    79

    oletus Vs: Paikallisliikenne Kouvolan seudulla

    Savonlinjalle VDL Citea Kouvolaan. Oli vielä Citea-mainosteipeissä, mutta bongattu tänään Voikkaa-Anjala -linjalla.

  6. #261

    Liittynyt
    17.02.2011
    Sijainti
    Kouvola
    Viestejä
    79

    oletus Vs: Paikallisliikenne Kouvolan seudulla

    Ja kuvaa Savonlinjalla koekäytössä olevasta VDL:stä, olkaa hyvä.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat  

  7. #262
    Commuter avatar
    Liittynyt
    30.09.2016
    Sijainti
    45100
    Viestejä
    1

    oletus Vs: Paikallisliikenne Kouvolan seudulla

    Jokavuotiseen tapaan linja 10 saa maanantaista lauantaihin kulkevat myöhäisvuoronsa takaisin tulevana maanantaina. Arkisin illan viimeinen 10E lähtee matkakeskukselta klo 21.40 ja 10L klo 22.10, lauantaisin E 22.00 / L 22.20. On silti häpeällistä, että Kouvolan kokoisessa kaupungissa illan viimeiset autot lähtevät näin aikaisiin (Anjalankosken suunnasta puhumattakaan) sillä 80-luvun aikatauluja selaamalla selviää liikennöinnin jatkuneen parhaimmillaan aamukolmeen.

    Autoistuminen ja ajat yleisestikin ovat toki koetelleet Pohjois-Kymenlaakson joukkoliikennettä rankalla kädellä, mutta kun etenkin viikonloppuöisin katselee ihmismassojen liikehdintää ja seuraavana aamuna kauhistuttavien taksikuittien loppusummia, niin en näe syytä miksi myöhäisemmälle liikennöinnille ei olisi tarvetta. Lehtomäkeläisenä maksaisin mielelläni vaikka puolet päivätaksaa kalliimman hinnan päästäkseni öisistä riennoista nopeasti ja vaivattomasti kotiin, enkä epäile etteikö maksaisi moni muukin tällaisen mahdollisuuden ollessa tarjolla.

  8. #263

    Liittynyt
    28.10.2008
    Viestejä
    143

    oletus Vs: Paikallisliikenne Kouvolan seudulla

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Commuter Näytä viesti
    Jokavuotiseen tapaan linja 10 saa maanantaista lauantaihin kulkevat myöhäisvuoronsa takaisin tulevana maanantaina. Arkisin illan viimeinen 10E lähtee matkakeskukselta klo 21.40 ja 10L klo 22.10, lauantaisin E 22.00 / L 22.20. On silti häpeällistä, että Kouvolan kokoisessa kaupungissa illan viimeiset autot lähtevät näin aikaisiin (Anjalankosken suunnasta puhumattakaan) sillä 80-luvun aikatauluja selaamalla selviää liikennöinnin jatkuneen parhaimmillaan aamukolmeen.

    Autoistuminen ja ajat yleisestikin ovat toki koetelleet Pohjois-Kymenlaakson joukkoliikennettä rankalla kädellä, mutta kun etenkin viikonloppuöisin katselee ihmismassojen liikehdintää ja seuraavana aamuna kauhistuttavien taksikuittien loppusummia, niin en näe syytä miksi myöhäisemmälle liikennöinnille ei olisi tarvetta. Lehtomäkeläisenä maksaisin mielelläni vaikka puolet päivätaksaa kalliimman hinnan päästäkseni öisistä riennoista nopeasti ja vaivattomasti kotiin, enkä epäile etteikö maksaisi moni muukin tällaisen mahdollisuuden ollessa tarjolla.
    16.4.1996 oli Kouvolan Sanomissa oheinen uutinen:

    Kouvola palauttaa kaupunkiliikenteen valtionapurahoja

    Kouvolan kaupunki joutuu palauttamaan viime vuotta varten saamiaan kaupunkiliikenteen valtionapurahoja kaikkiaan 119 196 markkaa.

    Liikenneministeriö myönsi valtionapurahaa kaupunkiliikennettä varten Kouvolalle 285 000 markkaa, josta se sai suurimman osan ennakkomaksuna. Valtionapuun oikeuttavia kustannuksia kertyi kuitenkin vain 189 608 markkaa, ja kun kaupungin on osallistuttava joukkoliikenteen rahoittamiseen yhtä suurella summalla kuin valtio, jäi molempien osuudeksi vain 94 804 markkaa. Liikaa maksetun ennakon palauttaminen merkittiin eilisiltana kaupunginhallituksen tiedoksi.


    14.9.1996 oli Kouvolan Sanomien yleisönosastossa seuraava kirjoitus:

    Huonot linja-autoyhteydet haittaavat iltaa Kouvolassa

    Syksyn saavuttua ovat iltakoulut taas alkaneet ja lapset odottavat innokkaina pääsyä myöhäisillekin harjoitusvuoroilleen pelihalleihin. Kansalaisopisto puolestaan on tarjonnut monenmoista kurssitoimintaa niillekin, jotka eivät voi osallistua sellaiseen päivällä. Myös teatteri on jakanut mielenkiintoisen esitteen ohjelmistosta ja ovathan vielä elokuvateatterit ja niiden iltanäytökset. Illalla voisi pistäytyä joskus myös ravintolassa.

    Monelta kaupunkilaiselta iltaopiskelu ja harrastukset kuitenkin usein jäävät puuttuvan linja-autoyhteyden takia. Esimerkiksi välillä Keskusta – Eskolanmäki lähtee viimeinen linja-auto keskustasta jo klo 20.40, kun taas opiskelu- ja harrastustunnit päättyvät vasta klo 21. Miten panet pienen harrastajan tulemaan kotiin kolmen kilometrin matkan illan pimeydessä? Eivät kaikki aikuisetkaan uskalla siihen aikaan liikkua.

    Kouvolan kaupunki kuitenkin mieluummin palauttaa valtiolta saamaansa ”tukirahaa” kuin järjestää asukkailleen turvallisen linja-autopalvelun. Kenestä tilanne oikein kiikastaa? Onko se yrittäjän haluttomuutta maksaa yhdestä lisätyötunnista? Vai johtuuko tilanne ainoastaan asiasta päättäneestä porukasta?

    Totuus lienee se, ettei päättäjien järkikulta noteeraa rahvaan palveluita. Muistamme hyvin, miten kuuluisien ”messumatkojen” yhteydessä muutama päättäjä kertoi kyseessä olevan eliittiryhmän. Ehdotan, että tämä Kouvolan eliittiin itsensä lukeva sakki tekisi paikallisliikenneasialle pikaisesti jotain. Kyllä ihmisille pitää pystyä järjestämään turvallinen kotiinkuljetus myös iltaisin. Muuten, jakaako kaupunki niitä taksilappuja kenties tavallisille veronmaksajillekin?

    ”Syksy saapuu, bussi ei”


    Seuraavasta eli 1997-1998 aikataulusta alkaen ylimääräiset talvikauden iltavuorot Eskolanmäkeen ja Lehtomäkeen alkoivat kulkea maanantaista perjantaihin, kun ne siihen asti kulkivat vain perjantaisin.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Lähijunaliikenne Tampereen seudulla
    kirjoittanut Sami Koskinen foorumissa Junat
    Vastauksia: 101
    Viimeisin viesti: 16.08.2016, 00:29
  2. Junia korvaava bussiliikenne Lahden ja Kouvolan välillä
    kirjoittanut Epa foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 20.05.2009, 11:42
  3. Raidebussi voisi yhdistää Kouvolan ja Kotkan
    kirjoittanut Elmeri foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 12.03.2008, 10:18
  4. Rataehdotus: Kouvolan itäpuolelta Savonrataan
    kirjoittanut Murzu foorumissa Junat
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 30.08.2006, 04:43
  5. Linjaliikenneluvat pk-seudulla
    kirjoittanut christian_ foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 19.07.2005, 23:14

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •