Lahden paikallisliikenne

Lahden kuulumisia:

Kilpailutuksessa on nyt myös Lahden ja Vääksyn/Padasjoen välinen liikenne ja Asikkalan sisäisiä linjoja. Alkupäivä kaiketi syysliikenteen alussa 2020.
Jos näin on niin tilanne on Niemisen linjojen kannalta varsin uhkaava. Jos se ei padasjoen suunnan vuoroja voita niin koko firma menee suurella todennäköisyydellä hautaan, koska mitään muuta liikennettä sillä ei ole ja tilausajojakaan se ei pahemmin harjoita.
 
Jos näin on niin tilanne on Niemisen linjojen kannalta varsin uhkaava. Jos se ei padasjoen suunnan vuoroja voita niin koko firma menee suurella todennäköisyydellä hautaan, koska mitään muuta liikennettä sillä ei ole ja tilausajojakaan se ei pahemmin harjoita.

Paketit ovat onneksi erillään siten että Lahti-Vääksy on omana kohteenaan ja Lahti-Vääksy-Padasjoki omanaan. Hauskasti vielä tuo padasjoen linja ajaa Niemisen reittiä mukaillen Paasikivenkadulle ja jatkaa sieltä Mytäjäisten kautta Matkakeskukselle.

---------- Viestit yhdistetty klo 09:32 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 09:30 ----------

Tässä kilpailutuksessa häiritsi eniten se mihin Sysmä jäi? Lsl ostoliikennettä ei siis sysmään jatkossa aja.
 
Traficomin mukaan 18.12.2018 otettu käyttöön ja Suomeen rekisteröity 15.5.2020 mittarilukema katsastuksessa ollut 40600km.
 
Nyt on käynnissä kohteiden 1 ja 3 kilpailutus.

Kohde 1: linjat 1, 22 ja 23. 8 sähkö-A2 (linja 1) ja 6 A2.
Kohde 3: linjat 5, 6, 16, 20 ja 28. 15 A2
Yhteistarjous kohteista on sallittu. A2:n vaatimus on vähintään 39 istumapaikkaa, joista 4 voi olla klaffeja. Takaovea ei vaadita.

Hinnasta saa 92 pistettä. Kalustopisteytys on:
Euro 6 0 p
Euro 6 biodiesel 3 p
Euro 6 biokaasu 4 p
Sähkö 8 p
Linjan 1 sähköbusseja ei huomioida kalustopisteytyksessä.

Sopimuskausi on 1.7.2021 - koulujen lukuvuoden 2028-29 viimeisen viikon sunnuntai + 2 vuoden optio.
 
Mitä linjoja nuo 22,23 ja 28 oikein ovat? Ja onko tuo mainittu linja 20 sama kuin nykyinen 20? En löytänyt mistään tietoa näistä.
 
22: Mukkula – Myyntimiehenkatu
23: Kukkila – Kauppatori
20: Hollola kk - Kauppatori
28: Jalkaranta – Tonttila/Joutjärvi (ensimmäisen vuoden ajan kaikki vuorot Tonttilaan, kesästä 2022 lähtien puolet vuoroista Joutjärvelle)

Linkit karttoihin: kohde 1, kohde 3
 
Mitä linjoja nuo 22,23 ja 28 oikein ovat?

22 ja 28 ovat runkolinjastosuunnitelman linjat 2 ja 8. Saa nähdä, muutetaanko numerot myöhemmin, kun nykyiset 2 ja 8 vapautuvat runkolinjojen käyttöönoton edetessä. Nykyinen linja 2 ajanee samaa reittiä samalla numerolla sopimuksen loppuun 7/2022, joten ainakin vuoden uusi linja 2 on numerolla 22. Nykyinen linja 8 poistunee myös samaan aikaan.

Lisäksi, on mielenkiintoista nähdä, mitä Koiviston Auto loppupeleissä ajaa kohteen 8 sopimuksella heinäkuusta 2022 eteenpäin. Suunniteltu linja 4 Ahtialasta Hollolaan, Nastolan kaksi linjaa, Hollolan kk:n linja ja kouluvuorot Hollolassa ja Nastolassa, vai jotain muuta.

---------- Viestit yhdistetty klo 10:19 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 07:33 ----------

Orimattilan kaupunki kilpailuttaa Orimattila-Henna -välin liityntäliikenteen. Liikennöintiaika on 1.8.2020-31.5.2021 ja 1+1 optiovuodet.

https://tarjouspalvelu.fi/TPPerusti...19c89-2695-4ccd-b764-fb89097efece&tpID=301802
 
Millaisetkohan kalusto vaatimukset noissa Padasjoen kohteissa oli ,elikäs joutuuko KA hankkimaan uutta käytettyä kalustoa.
 
Millaisetkohan kalusto vaatimukset noissa Padasjoen kohteissa oli ,elikäs joutuuko KA hankkimaan uutta käytettyä kalustoa.

2- tai 3-akselinen S-luokan kaupunkiliikenneauto. Euro V. Puolimatala tai korkea. Ovitus 1+1+0 tai 1+0+1. Istumapaikkoja vähintään 50. Elekroninen linjakilpi. Kahdella lähdöllä (7.00 Lahti-Asikkala KK ja 7.00 Urajärvi-Vääksy) tarvitaan joko vähintään 60 paikkainen auto tai tupla-auto.
 
Takaisin
Ylös