Lahden paikallisliikenne

No nyt on vihdoin sivutkin avattu: http://www.lsl.fi/

Edit: Löytyy kesäaikataulutkin: http://www.lsl.fi/files/LSL_Aikataulu_Kesa2014.pdf
Enpä odottanut että linjoilla 12 ja 17 olis 70 min kierrosaika! Tästä johtuen aikataulukin noudattelee 35 tai 70 min vuoroväliä. Sikäli erikoista kun nykyaikana tällaiset eivät ole kovin muodikkaita. Mutta toisaalta hauskaa ettei joka paikassa viljellä tylsiä tasaminuuttiaikatauluja!

Linjalla 32 pisti silmään myös sunnuntaivuoro, joka tulee Hartwallilta Saksalaan, josta 21:50 Kauppatorille, josta pitäisi jatkaa jo 21:55 kohti Karjusaarta. Ei taida onnistua missään olosuhteissa, kymmenenkin minuuttia taitaa olla sekin vähän tiukka. Ilmeisesti siinä on vain monistunut samat lähtöajat keskustasta, eikä otettu huomioon, että auto lähteekin 5 min poikkeavassa rytmissä.

Orimattila - Matkakeskus ajoaikaa annettu jopa 45 min, kauppatorille 50 min....
 
Linjalla 32 pisti silmään myös sunnuntaivuoro, joka tulee Hartwallilta Saksalaan, josta 21:50 Kauppatorille, josta pitäisi jatkaa jo 21:55 kohti Karjusaarta. Ei taida onnistua missään olosuhteissa, kymmenenkin minuuttia taitaa olla sekin vähän tiukka. Ilmeisesti siinä on vain monistunut samat lähtöajat keskustasta, eikä otettu huomioon, että auto lähteekin 5 min poikkeavassa rytmissä.
Olisko tässä vähän sellasta Paunulaista ajatusta takana? Sunnuntaina illalla tuskin on ihmeempää kiirettä / ruuhkaa. Vuoro saattaa ehtiä lähdölle ajoissa ja aivan sama vaikka ei ehtisi kun kuljettajalle päivän lopuksi annettu työaika "lopputöihin" kuittaa sen.
 
Hienoa, että tuota uutta Citaroa saadaan Suomeenkin. Tyylikäs.

Sisältä oli jotain ihan muuta kuin tyylikäs. Toki laminaattijäljitelmä lattiassa yritti tehdä siitä hienostuneen, mutta istuinkankaat olivat mielestäni todella järkyttävän kirjavat. Mutta lopullinen faktahan hyvästä autosta on, että on luotettava ja kuluttaa vähän.
 
Sisältä oli jotain ihan muuta kuin tyylikäs. Toki laminaattijäljitelmä lattiassa yritti tehdä siitä hienostuneen, mutta istuinkankaat olivat mielestäni todella järkyttävän kirjavat. Mutta lopullinen faktahan hyvästä autosta on, että on luotettava ja kuluttaa vähän.

Tässä vielä kuvaa niille, jotka eivät ole sitä sisältä nähneet.



Pinnat ovat varsin tyylikkäät ja ohjaamo tilava, mutta kuten Zambokin mainitsi, istuinkankaat ovat turhan kirjavat.
Lahden tilaajaväritys pukee autoa todella hyvin, ja aina on hyvä toivoa, että tuota mallia tullaan näkemään HSL-alueellakin. :cool:
 
Onko linjan 11 reittiä muutettu sitten viime syksyisen suunnitelman? Olin siinä käsityksessä, että linja oli tarkoitus vetää Kytölänmäen uuden asuinalueen kautta Herrasmanniin ja edelleen Koivukumpuun. Nythän se ajaakin Kariston kautta Koivukumpuun. Sikäli hyvä, että näin myös Ruolan kerrostaloalueella säilyy edes jonkinlainen bussiyhteys keskustaan (Viipurintien bussipysäkkejä ei kuitenkaan jostain syystä ole merkitty linjakarttaan). Kenties tässä jäätiin odottamaan Kytölänmäen uuden pääkadun rakentamista, sillä nykyinen Selkätie on bussiliikenteen kannalta varsin haastava.
 
Lehtimäki on ottanut ainakin osan uusista 9700S:istään LSL-ajoon. Numero 80 näkyi eilen linjalla 87.
 
Lehtimäki on ottanut ainakin osan uusista 9700S:istään LSL-ajoon. Numero 80 näkyi eilen linjalla 87.

Onko vanhoihin keikka-autoihin (jotka ilmeisesti ajaneet 9700S vuoroja) laitettu linjakilpiä, vai onko ollut hyväksi havaittua A4 mallia?
 
Takaisin
Ylös