Lahden paikallisliikenne

Ainakin Hollolassa auto EMT-945 numerolla 95 ja ihan valkoisena. Siis yksi volvoista.
 
Myöskin Orimattilassa ajellut 8700 Volvo. ex Paunulaisen XYP-719 numero Lehtimäellä #8 ja maalattu Lahden väreihin
 
Lahden kaupungissa kuulemma taloustilanne heikko, sen takia varmaan Lahdessakin 3-6 Km kertalippu maksaa aikuiselta 3,40 Euroa tuo uutinen oli Orimattilan otsikolla mut molemmat ihan ryöstöhintoja.
Joo mutta oliko pakko mennä lisäämään vuorotarjontaa noinkin rajusti? Mielestäni parempi vaihtoehto olisi ollut huomattavasti maltillisemmat lisäykset ja höllemmät kalustovaatimukset sekä samalla halvemmat liput. Ja edelleenkään en tajua mihin teliautoja tarvitaan niinkään montaa mitä tuli. Ehkä jollain 3- ja 4- linjojen ruuhkassa saattavat olla tarpeen mutta ei ehkä muuten.
 
Joo mutta oliko pakko mennä lisäämään vuorotarjontaa noinkin rajusti? Mielestäni parempi vaihtoehto olisi ollut huomattavasti maltillisemmat lisäykset ja höllemmät kalustovaatimukset sekä samalla halvemmat liput. Ja edelleenkään en tajua mihin teliautoja tarvitaan niinkään montaa mitä tuli. Ehkä jollain 3- ja 4- linjojen ruuhkassa saattavat olla tarpeen mutta ei ehkä muuten.

Aamuisin ja Koulujen jälkeen on niille vaan tarvetta sen näkee selkeesti. Itseäni ei haittaa oman kotilinjan tiheys, tosin kun menee koulusta kotiin niin aikataulu on suunniteltu et jos pääsee vaik 15:00 niin bussi ajaa 14:57 ohi ja seuravaa tulee 30 min päästä vasta, Sunnuntai liikenteen lisäys on ollut järkevä veto.
 
Tuo "kallis" bussilippu on edelleen paljon halvempi kuin auton käyttöönotto. Täysin rahattomat menköön jalan tai polkupyörällä. Tai matkustavat lähemmäs. Liikkuminen ei ole kovin tehokasta hyväntekeväisyyttä, siitä syntyy vain ylimääräistä liikkumista ja ylimääräisestä liikkumisesta syntyy pöhöttynyt yhdyskuntarakenne. Joka vaatii enemmän hyväntekeväisyyttä. Pätee muuten myös ilmaisiin teihin.
 
Olihan tämä arvattavissa. Mikä ihmeen järki oli ylipäätään lisätä liikennettä näinkin rajusti? Kyllähän karsimista voisi tehdä enemmänkin kuin tuolla mainitulla summalla. Esimerkiksi linjat 2 ja 3 kulkemaan ruuhka-aikojen ulkopuolella puolen tunnin välein, myös lauantaisin. Linja 6 pois ja 32 hoitamaan Kujalan yhteydet kuten ennenkin, samoin linjalta 11 voisi hyvin karsia vuoroja vaikkapa lopettamalla pyhäliikenne kokonaan, kun reittiäkään ei vielä pitkään aikaan tarvi siirtää Kytölään.
 

Ja jatkuu... http://www4.lahti.fi/ktwebbin/ktpro...=18&elin=JOUKLIIK&lis=1&pvm=2.9.2014 16:00:00

"Talousarvioehdotuksessa on esitetty säästökohteet Lahden sisäiselle joukkoliikenteelle:
x Joukkoliikenteen lippujen hintojen korotus (2%/vuosi joka vuosi, 2017 arvio) 200 000€ säästö / 2015
x Joukkoliikenteen palvelutason lasku 5% vuodessa joka vuosi 600 000€ säästö / 2015"
 
Ja jatkuu... http://www4.lahti.fi/ktwebbin/ktpro...=18&elin=JOUKLIIK&lis=1&pvm=2.9.2014 16:00:00

"Talousarvioehdotuksessa on esitetty säästökohteet Lahden sisäiselle joukkoliikenteelle:
x Joukkoliikenteen lippujen hintojen korotus (2%/vuosi joka vuosi, 2017 arvio) 200 000€ säästö / 2015
x Joukkoliikenteen palvelutason lasku 5% vuodessa joka vuosi 600 000€ säästö / 2015"

Kyllä on pimeätä touhua. Viesti on selvä: käyttäkää mieluummin omaa autoa kuin joukkoliikennettä!
 
KA #231 Vdl ajaa ainakin tänään 8900 Volvon Sijasta Linjalla 2 lähdön 14:35 Metsä-Pietilä-Viuha. Ja jokin 8900 volvo oli maalaushallissa selkeästi maalattavana, onkohan ottanut pahemmin osumaa?
 
Takaisin
Ylös