Sivu 12 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 289101112
Näytetään tulokset 166-177/177

Viestiketju: Lahden paikallisliikenne

  1. #166

    Liittynyt
    12.09.2017
    Sijainti
    Lahti
    Viestejä
    11

    oletus Vs: Lahden paikallisliikenne

    Kumpihan alkaa liikennöimän linjan 95 Orimattila-Henna-Orimattila Lehtimäki vai Koiviston auto?

    http://www.lsl.fi/hennan-aseman-joukkoliikenne/

    Tuntuu nyt jo siltä, ettei Lehtimäen liikenteellä ole tarpeeksi autoja, kun klo 7 aikaan aamulla 4C, 4R, ja 87 ajetaan pitkän matkan autoilla.

  2. #167

    Liittynyt
    29.01.2008
    Viestejä
    2

    oletus Vs: Lahden paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska Törö Näytä viesti
    Kumpihan alkaa liikennöimän linjan 95 Orimattila-Henna-Orimattila Lehtimäki vai Koiviston auto?

    http://www.lsl.fi/hennan-aseman-joukkoliikenne/

    Tuntuu nyt jo siltä, ettei Lehtimäen liikenteellä ole tarpeeksi autoja, kun klo 7 aikaan aamulla 4C, 4R, ja 87 ajetaan pitkän matkan autoilla.

    Näyttäisi Lahden seudun joukkoliikennelautakunnan ensiviikon kokousen esityslistan mukaan olevan Koiviston Auto. Samassa esityslistassa esitetään Koiviston auton sopimuksiin optioiden käyttöä.

    http://ktweb.lahti.fi/ktwebbin/dbisa...2017%2016%3a00

  3. #168
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    306

    oletus Vs: Lahden paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kasi Näytä viesti
    Näyttäisi Lahden seudun joukkoliikennelautakunnan ensiviikon kokousen esityslistan mukaan olevan Koiviston Auto. Samassa esityslistassa esitetään Koiviston auton sopimuksiin optioiden käyttöä.
    Lehtimäen liikennöimät kohteet ovat samanpituisia. Onko niistä jo tehty optiopäätös vai mahdollisesti neuvottelut kesken / optiota ei käytetä?

  4. #169

    Liittynyt
    12.09.2017
    Sijainti
    Lahti
    Viestejä
    11

    oletus Vs: Lahden paikallisliikenne

    Keskusteltavana on myös runkolinjaston suunnittelu vuodelle 2018. Oma mielipiteeni on, että kaikki linjat jotka eivät mene "luonnostaan" matkakeskuksen kautta voidaan siirtää takaisin Hollolankadulle ja Pekanmäkeen.

    Toinen asia on, että itse kannatan linjan 6 palauttamista. Sen lisäksi Linjan 3 voisi jatkaa matkakeskukselta Hennalaan. Autolla on aikaa käydä hennalassa ja pysäkitkin olisivat valmiina. Lisäksi Hennalaan on tullut paljon uusia kerrostaloja tarkoitan entisen reitti voisi kulkea näin. Hollolankatu-Vanha Helsingintie-Tornatorinkatu-Rykmentinkatu-Hennalankatu-Vanha Helsingintie-Mannerheimintie-Matkakeskus. Näin saataisiin 3 linjalla järkevä päätepysäkki Matkakeskuksen sijaan.

  5. #170

    Liittynyt
    29.01.2008
    Viestejä
    2

    oletus Vs: Lahden paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Zambo Näytä viesti
    Lehtimäen liikennöimät kohteet ovat samanpituisia. Onko niistä jo tehty optiopäätös vai mahdollisesti neuvottelut kesken / optiota ei käytetä?
    Noista Lehtimäen liikenöimien linjojen optioista en tiedä, mutta tulevassa kokouksessa käsitellään myös Korkeimman hallinto-oikeuden päätöstä SL-Autoyhtymä Oy:n tekemästä valituksesta, koskien reittiliikennelupahakemuksen hylkäämistä. Tuolla hakemuksellahan SL-Autoyhtymä haki aikanaan markkinaehtoista liikennettä Heinola - Lahti välille. KHO on nyt hyväksynyt valituksen ja joukkoliikennelautakunta joutuu käsittelemään hakemuksen uudelleen.

  6. #171

    Liittynyt
    12.09.2017
    Sijainti
    Lahti
    Viestejä
    11

    oletus Vs: Lahden paikallisliikenne

    Koiviston Auto alkoi 10.12.2017 liikennöimään linjaa 95 Orimattila - Henna. Hennan juna-aseman avajaispäivänä sitä ajettiin Koiviston Auto #236:lla. Kaupallisen vuoron jälkeen se ajoi Orimattilasta tilausajon #250:n kanssa. Myös Koiviston Auto #203 oli paikalla LSL:n näyttelybussina. Kuskin mukaan reitti on talvella aivan hirveä jos Huhdanojantie ei ole hiekoitettu.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 10.12.2017 kello 20:02. Syy: isot kirjaimet lauseiden alkuun, kiroilu pois

  7. #172
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2966

    oletus Vs: Lahden paikallisliikenne

    Matkustajamäärät nousseet vuoteen 2016 verrattuna, tietää ESS. Samassa yhteydessä kerrotaan suosituimmaksi linjaksi ykkönen eri variaatioineen.

    https://www.ess.fi/uutiset/paijathame/art2430591
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  8. #173
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6031

    oletus Vs: Lahden paikallisliikenne

    Kohteiden 4 ja 5 seuraavan sopimuskauden kilpailutus on aloitettu. Hankintailmoitus

    Kohde 4 sisältää linjan 7. Kalustona on 6 kaupunkilinja-autoa.

    Kohteessa 5 on linjat 12, 13 ja 17 sekä uutena aloittava cityliikenne (C1 Kiveriö - Paasikivenkatu, C2 Pyhätön - Paasikivenkatu). Kalustona on 5 kaupunkilinja-autoa ja cityliikenteessä 1 pikkubussi.

    Molempien kohteiden sopimuskausi on 1.7.2018 - 30.6.2020. Optiomahdollisuutta ei ole. Kohteen 5 cityliikenne alkaa 13.8.2018.

    Ansaintamallina on bruttomalli. Kilpailutuksessa hinnan painoarvo on 84 pistettä ja kaluston 16 pistettä. Kaluston keski-ikävaatimus on 8 vuotta.

  9. #174

    Liittynyt
    12.09.2017
    Sijainti
    Lahti
    Viestejä
    11

    oletus Vs: Lahden paikallisliikenne

    Linjakartta
    Ylläoleva nopeasti google my mapsilla kyhätty linjakartta voi hyvinkin vastata todellisuutta näistä uusista "linjoista". Jos teemme seuraavat oletukset:

    1. Linjan 12 reitti Ala-okeroisista Mytäjäisiin pysyy samana.
    2. Linjasta 12 tehtäisiin kiertoreitti keskustassa.
    3. Linjan 13 reitti Nikkilästä Matkakeskukselle pysyy samana.
    4. Uusi linja 13 menee nykyisen 32N.n tavoin suoraan vesijärvenkatua Tevin kautta, tai vaihtoehtoisesti Trion kautta, jos sinnepäin aletaan torin sumppua siirtämään.
    5. Uusi linja C1 noudattaa nykyisen 12 reittiä Kiveriöstä torille
    6. Uusi linja C2 noudattaa nykyisen 13 reittiä Pyhättömästä torille
    7. Ylipäätään että kumpikaan citylinja kulkee torin kautta

    Muuten vaikuttaa ihan näppärältä ajatukselta. Uudet citylinjathan pyörivät mukavasti tunnin kierrosajalla. Yksi auto voi helposti ajaa molemmat ( XX.00 Paasikivenkatu, XX.15 Kiveriö, XX.30 Paasikivenkatu, XX.45 Pyhätön yms)
    Viimeisin muokkaaja Miska Törö; 18.01.2018 kello 22:17.

  10. #175
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1674

    oletus Vs: Lahden paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska Törö Näytä viesti
    Linjakartta
    Ylläoleva nopeasti google my mapsilla kyhätty linjakartta voi hyvinkin vastata todellisuutta näistä uusista "linjoista". Jos teemme seuraavat oletukset:

    1. Linjan 12 reitti Ala-okeroisista Mytäjäisiin pysyy samana.
    2. Linjasta 12 tehtäisiin kiertoreitti keskustassa.
    3. Linjan 13 reitti Nikkilästä Matkakeskukselle pysyy samana.
    4. Uusi linja 13 menee nykyisen 32N.n tavoin suoraan vesijärvenkatua Tevin kautta, tai vaihtoehtoisesti Trion kautta, jos sinnepäin aletaan torin sumppua siirtämään.
    5. Uusi linja C1 noudattaa nykyisen 12 reittiä Kiveriöstä torille
    6. Uusi linja C2 noudattaa nykyisen 13 reittiä Pyhättömästä torille
    7. Ylipäätään että kumpikaan citylinja kulkee torin kautta

    Muuten vaikuttaa ihan näppärältä ajatukselta. Uudet citylinjathan pyörivät mukavasti tunnin kierrosajalla. Yksi auto voi helposti ajaa molemmat ( XX.00 Paasikivenkatu, XX.15 Kiveriö, XX.30 Paasikivenkatu, XX.45 Pyhätön yms)
    Uudet reitit vaikuttavat ihan fiksuilta jos ne noin toteutetaan, joskin toivoisi sitten ettei linjan 12 autoa kovin kauaa seisoteta torilla. Tuo Tevi vaihtopysäkkinä on kyllä tätä nykyä vielä varsin ankea, mutta ehkäpä sille lähitulevaisuudessa tapahtuu jotain sellaista, että siinä viitsii bussia odotella. Siitä ei toki pääse yli eikä ympäri, että tori on pysäkin paikkana viihtyisämpi kuin ruuhkainen ja meluista Vesijärvenkatu.

    Mitenköhän lie tuo kohteen 5 kalusto jakautuu? Oliskohan 17:lle tulossa 3 autoa jotta riittävän ajoajan myötä päästäisiin takaisin puolen tunnin vuoroväliin?

    Jännittävää nähdä iskeekö Reissu Ruoti jotain liikennettä itselleen takaisin. Neljän vuoden takainen tappio ja liikenteen menetys varmaan vielä kirvelee hieman.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  11. #176
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6031

    oletus Vs: Lahden paikallisliikenne

    Tässä kohteen 5 linjojen reitit kopioituna tarjouspyynnöstä:
    12 Ala-Okeroinen-Kauppatori: Lintulantie - Helsingintie – Ulaaninkatu – Helsingintie – Hennalankatu – Rykmentinkatu – Tornatorinkatu - Helsingintie – Mannerheiminkatu – Loviisankatu – Vesijärvenkatu – Aleksanterinkatu
    12M Metsä-Hennala-Kauppatori: Ulaaninkatu – Helsingintie – Hennalankatu – Rykmentinkatu – Tornatorinkatu - Helsingintie – Mannerheiminkatu – Loviisankatu – Vesijärvenkatu – Aleksanterinkatu
    12R Ala-Okeroinen-Kauppatori: Lintulantie - Helsingintie – Uusi Orimattilantie – Jokimaankatu – Uusi Orimattilantie – Helsingintie – Mannerheiminkatu – Loviisankatu – Vesijärvenkatu – Aleksanterinkatu
    12 Kauppatori-Ala-Okeroinen: Aleksanterinkatu – Rauhankatu – Vapaudenkatu – Vesijärvenkatu – Loviisankatu – Mannerheiminkatu – Helsingintie – Tornatorinkatu - Rykmentinkatu – Hennalankatu – Helsingintie – Ulaaninkatu – Helsingintie – Lintulantie
    12B Kauppatori-Ala-Okeroinen: Aleksanterinkatu – Rauhankatu – Vapaudenkatu – Vesijärvenkatu – Loviisankatu – Mannerheiminkatu – Helsingintie – Lintulantie
    12M Kauppatori-Metsä-Hennala: Aleksanterinkatu – Rauhankatu – Vapaudenkatu – Vesijärvenkatu – Loviisankatu – Mannerheiminkatu – Helsingintie – Tornatorinkatu - Rykmentinkatu – Hennalankatu – Helsingintie – Ulaaninkatu
    12R Kauppatori-Ala-Okeroinen: Aleksanterinkatu – Rauhankatu – Vapaudenkatu – Vesijärvenkatu – Loviisankatu – Mannerheiminkatu – Helsingintie – Uusi Orimattilantie – Jokimaankatu – Uusi Orimattilantie – Helsingintie – Lintulantie
    13 Niemi-Nikkilä: Mukkulankatu – Vuoripojankatu – Aniankatu – Niemenkatu – Ankkurikatu – Vesijärvenkatu – Uudenmaankatu – Launeenkatu – Uudenmaankatu – Aukeankatu – Ajokatu – Sokeritopankatu – Orvokkitie – Metsä-Pekkalantie
    13 Nikkilä-Niemi: Lohkokalliontie – Metsä-Pekkalantie – Sokeritopankatu – Ajokatu – Aukeankatu – Uudenmaankatu – Launeenkatu – Uudenmaankatu – Vesijärvenkatu – Ankkurikatu – Niemenkatu – Laatikkotehtaankatu – Haapalankatu – Niemenkatu – Aniankatu – Vuoripojankatu – Mukkulankatu
    17 Joutjärvi-Ruoriniemi: Pekantie – Järvenpäänkatu – Ahtialantie – Karjalankatu – Iso-Paavolankatu – Mannerheiminkatu – Rautatienkatu – Loviisankatu – Vesijärvenkatu – Aleksanterinkatu – Rauhankatu – Vapaudenkatu – Vesijärvenkatu – Kirkkokatu – Kauppakatu – Lahdenkatu – Vesijärvenkatu – Ankkurikatu – Niemenkatu – Ruoriniemenkatu
    17 Ruoriniemi-Joutjärvi: Ruoriniemenkatu – Niemenkatu – Ankkurikatu – Vesijärvenkatu – Lahdenkatu – Kauppakatu – Aleksanterinkatu – Rauhankatu – Vapaudenkatu – Vesijärvenkatu – Loviisankatu – Rautatienkatu – Mannerheiminkatu – Iso-Paavolankatu – Karjalankatu – Ahtialantie – Järvenpäänkatu – Pekantie
    C1 Kiveriö-Paasikivenkatu: Hirsimetsäntie – Purokatu – Kiveriönkatu – Hirsimetsäntie – Tunnelikatu – Kannaksenkatu –Saimaankatu –Hämeenkatu – Vesijärvenkatu – Aleksanterinkatu – Paasikivenkatu
    C1 Paasikivenkatu-Kiveriö: Paasikivenkatu – Pellonkulmankuja – Jalkarannantie – Lahdenkatu – Vapaudenkatu – Vesijärvenkatu – Hämeenkatu – Saimaankatu – Kannaksenkatu – Tunnelikatu – Hirsimetsäntie
    C2 Pyhätön-Paasikivenkatu: Laitakatu – Pitkäkatu – Supankatu – Karjalankatu – Kannaksenkatu – Laaksokatu – Saimaankatu – Aleksanterinkatu – Paasikivenkatu
    C2 Paasikivenkatu – Pyhätön: Paasikivenkatu – Pellonkulmankuja – Jalkarannantie – Lahdenkatu – Vapaudenkatu – Laaksokatu – Kannaksenkatu – Karjalankatu – Supankatu – Laitakatu

    Kohteen 5 autoista arkisin yksi on 12:lla, yksi 13:lla, 3 17:lla (3x30=90) ja yksi cityliikenteessä.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Jännittävää nähdä iskeekö Reissu Ruoti jotain liikennettä itselleen takaisin. Neljän vuoden takainen tappio ja liikenteen menetys varmaan vielä kirvelee hieman.
    Kohteiden nykyisellä liikennöitsijällä on kyllä kaluston puolesta kilpailuetu, koska vuonna 2014 hankitulla Euro6-kalustolla saisi käytännössä samat kalustopisteet kuin tuliterilläkin busseilla.

  12. #177

    Liittynyt
    12.09.2017
    Sijainti
    Lahti
    Viestejä
    11

    oletus Vs: Lahden paikallisliikenne

    Onkohan joutuneet lähtemään kehätien alta karkuun, kun reitit on vedetty pois Prisman ja Gigantin välistä?. Muuten ihan toimivat reitit ja niin edelleen.

Sivu 12 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 289101112

Vastaavia viestiketjuja

  1. Lahden lähiliikenne
    kirjoittanut lamarjam foorumissa Junat
    Vastauksia: 60
    Viimeisin viesti: 12.02.2011, 21:55
  2. Lahden moottoritielle lisää pysäkkejä
    kirjoittanut Ajomestari foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 06.10.2008, 21:10
  3. Lahden linja-autoasema
    kirjoittanut Epa foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 21.09.2007, 16:16
  4. Lahden oikoradan lähijunaliikenne
    kirjoittanut tkp foorumissa Junat
    Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 01.08.2007, 15:47
  5. Lahden Autokorin lyhenne
    kirjoittanut Compact foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 24.06.2007, 09:56

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •