Imatran paikallisliikenne

Imatran Ivecot ovat toimineet huonosti talvella. Juuri nyt Ivecoista 15 ja 17 on poistettu rahastuslaitteet ja ne on asennettu 86:een sekä 138:aan.
 
Imatralle on saapunut ensimmäinen Volvo 8500LE Facelift B7RLE. Kantaa kylkinumeroa 2, ollen V-S Bussipalveluiden kolmas auto 2, Turun 7700:n ja Helsingin Sprinterin lisäksi. On Västtrafikin sinisessä värityksessä. Rekisterikilpenä ZOC-456.
 
Eipä riitä vieläkään. Taas uusi Säffle, V-S 4 havaittu linjalla 5. Kantaa kilpeä ZOC-460. Kuulemani mukaan vielä yksi Säffle on tulossa, luultavasti ZOC-459 (V-S 1)
 
Imatran paikallisliikenteen sopimuksesta puidaan kaupunginhallituksessa 7.3. Tämä näkyy esityslistalla muttei kuitenkaan ole luettavissa.
 
Imatran paikallisliikenteen sopimuksesta puidaan kaupunginhallituksessa 7.3. Tämä näkyy esityslistalla muttei kuitenkaan ole luettavissa.
Seuraavaksi sitä puidaan kaupunginvaltuustossa 14.3. Sama juttu kuin kh:n esityslistassa edellisellä viikolla, tämä kohta ei ole luettavissa.
 
Imatra keskeyttää bussiliikennehankinnan.

Linkki kaupungin tiedotteeseen
Olennaisin kohta tiedotteessa on:
"Pilotointijakson jälkeen kutsuohjautuva liikenne otetaan asteittain laajempaan käyttöön korvaamaan hiljaisen ajan liikennettä ja tämä pienentää liikennöintimääriä huomattavasti."

Imatran kaupunki on panostanut vuoden aikana huomattavasti joukkoliikenteeseen. Imatran joukkoliikenteen palvelutaso on parempi kuin esimerkiksi huomattavasti suuremmassa Kokkolassa, vaikka Kokkolassakin on paikallisliikenne lisääntynyt verrattuna kahden vuoden takaiseen. Nyt Imatran joukkoliikennejärjestelmä aiotaan sitten pilata. Toivottavasti uudistus perutaan, mutta sanamuodot kuulostavat siltä, että se aiotaan toteuttaa palautteesta riippumatta.
 
Takaisin
Ylös