Näytetään tulokset 1-5/5

Viestiketju: Uusi matala Kabus

  1. #1

    Liittynyt
    30.06.2005
    Viestejä
    80

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut A_M
    Kyllä se 105 ihan TC6Z3/7300 Kabus 3 ainakin mun käsittääkseni on Matalat sen sijaan pitävät ainakin vielä matalaa profiilia.
    Niin kyllä sun sivuilta tarkastin jo että olit merkannut sen sellaiseksi.. Mutta voidaanhan tuo TC6-Z3:n viesti tulkita niin että kun se 105 on valmis niin sit on matalien vuoro. Ja niistähän on siis 1 valmiina. Sijoituspaikka vain on vielä hämäränpeitossa. Mutta Jyväskylään niitä siis tulee lähes 100% varmasti.

  2. #2
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    06.07.2005
    Sijainti
    000
    Viestejä
    26

    oletus

    Uskoisin kanssa niinkuin Mikkokin, että Jyväskylään matalia tulee ensimmäinen iso sarja, ja vain tämä ensimmäinen yksilö, joka on jo jonkinaikaa ollut valmiinakin ja koeajoissa, ja vähän ulkomaillakin ajellut jää Lahden Liikenteelle. Jokatapauksessa hieno homma jos näitä tosiaan tehdään se 70kpl, kyllä siitä riittää sitten vähän jokapuolelle KA-yhtymää varmasti.

  3. #3

    Liittynyt
    30.06.2005
    Viestejä
    80

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TC6-Z3
    Jokatapauksessa hieno homma jos näitä tosiaan tehdään se 70kpl, kyllä siitä riittää sitten vähän jokapuolelle KA-yhtymää varmasti.
    70? No sitten niitä kyllä piisaa vähän jos jonnekin! Jyväskyläänhän on luvattu 20. Eli varmaan ne ensimmäiset. No sitten kyllä kummasti paranisi lahden ja Kuopionkin kalusto. Jokunen saattaa Liietä porvooseenkin. Jos ei sit Jyväskylään tuu kuitenkin enemmänkin. Lauttakylä Tuskin tarvitsee matalia. Mutta kuinkahan mahtaa olla Lähilinjojen laita. Kuitenkin luulis että sinne niitä ei ängetä kun LH taitaa olla kuoleva luonnonvara. Goldline ei taida myöskään tarvita matalia ihan välttämättä.

    Uteliaisuuttani kuitenkin kysyn että mistä olet tämän tiedon kuullut?

  4. #4
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2948

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TC6-Z3
    Uskoisin kanssa niinkuin Mikkokin, että Jyväskylään matalia tulee ensimmäinen iso sarja, ja vain tämä ensimmäinen yksilö, joka on jo jonkinaikaa ollut valmiinakin ja koeajoissa, ja vähän ulkomaillakin ajellut jää Lahden Liikenteelle. Jokatapauksessa hieno homma jos näitä tosiaan tehdään se 70kpl, kyllä siitä riittää sitten vähän jokapuolelle KA-yhtymää varmasti.
    Voisi taas olla tarvetta katkasta ketju omaksi aiheekseen (esim Kabus low-entry).

    Innolla odotan millainen on low-entry tyyppinen Kabus matalattiabussi. Lahdessa tuli saatua kokemuksia täysmatalista ja ne oli helppo rankata koko tehtaan parhaiksi tuotteiksi. Jos näistä on onnistuttu vielä meneen eteenpäin (esim matkustamon ankeaa harmautta kaunisteltu ja saatu kunnon kattokanavat, joista pikkasen ilmaa puhaltaa), niin kyseessä on todella kelpo auto, joka kestää vertailun muihin nykyaikaisiin katureihin.

    70 kappaletta voi tuntua suurelta määrältä, mutta jo pelkästään Lahdessa tuntuisi olevan tarvetta puolelle tästä määrästä. Jos ei vielä vuoden aikana niin muutaman vuoden sisään. Jyväskylässä tilanne on tietty kiireellisempi.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  5. #5
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    885

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop
    70 kappaletta voi tuntua suurelta määrältä, mutta jo pelkästään Lahdessa tuntuisi olevan tarvetta puolelle tästä määrästä. Jos ei vielä vuoden aikana niin muutaman vuoden sisään. Jyväskylässä tilanne on tietty kiireellisempi.
    Jyväskylässä kaupunki on jo havainnut JL:n nykyisen kaluston laadun(?), ja vaatinut että kalustoa pitää uusia jos JL haluaa että liikennelupaa jatketaan. Noh, toivotaan että uudet kabusit olisi kestävämpiä kuin City-U:t joiden pääasiallinen tehtävä tuntuu olevan korjaamon työllistäminen...

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kabus TC6-Z3
    kirjoittanut Bussiterminaali foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 31
    Viimeisin viesti: 07.10.2012, 20:45
  2. 1524 mm 100%-matala EU-ratikka
    kirjoittanut Compact foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 27.05.2009, 01:08
  3. VR:lle uusi toimitusjohtaja
    kirjoittanut Autoton espoolainen foorumissa Junat
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 02.03.2009, 23:10
  4. Hybridi-Kabus
    kirjoittanut Resiina foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 10
    Viimeisin viesti: 24.01.2008, 23:21
  5. Kabus esillä A2:ssa
    kirjoittanut JudgeT foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 12
    Viimeisin viesti: 23.12.2006, 13:23

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •