Näytetään tulokset 1-9/9

Viestiketju: Oulun paikallisliikenne 2010

  1. #1
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Oulun paikallisliikenne 2010

    Jo ainakin 11 kabusta Oulussa - Koskilinjat 150 tänään linjalla 6 (Ahvenojalta 12.25 jne...)

  2. #2
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Oulun paikallisliikenne 2010

    Koskilinjojen kuljettajat ovat lakossa tänään lauantaina 13.2. kertoo Kaleva.

  3. #3

    Liittynyt
    04.07.2006
    Sijainti
    Oulu
    Viestejä
    310

    oletus Vs: Oulun paikallisliikenne 2010

    Niinhän tuo mokoma kolhoosi otti ja meni korpilakkoon. Pysäkillä seistessä tiedotus oli ihan perinteistä AKT-tasoa eli nolla.
    Eipä jäänyt tälläkään kertaa epäselväksi kuinka tärkeitä me matkustajat joukkoliikenteelle olemme.

  4. #4
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Oulun paikallisliikenne 2010

    Tänään klo 10.10 Alakyläntiellä Koskilinjojen kuorma-auto hinasi saman putiikin linja-autoa nro 50, jossa oli linjanumero 22. Noin kolme minuuttia myöhemmin meni samalla linjanumerolla auto 61.

  5. #5
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Oulun paikallisliikenne 2010

    Tänään sunnuntaina Koskilinjat 154, uudehko Kabus, oli linjan 19 kello 9.40 vuorolla Kuivasrannalta Oulunsaloon, mutta noin 12.20 se saapui Koskilinjojen varikolle Välivainiolla. Oletin, että se olisi linjalla koko päivän. Mistähän oli kyse?

  6. #6
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Oulun paikallisliikenne 2010

    Ensi talven aikatauluihin voi tutustua täällä.

    Oulussa on linjojen vuorovälinä yleensä 30min tai 60min ja edellisen omistajan aikana tällaisten linjojen liikennöinti oli sama koulupäivinä ja koulujen lomapäivinä kouluvuoden aikana. Viime vuosina on aikatauluihin ilmestynyt sellainen ilmiö, että koulupäivinä ajetaan 30min välein noin klo 17 asti, mutta muuten 60min välein. Tällaisia linjoja ovat olleet 4, 11 ja 14. Tulevan talven aikataulussa tämä aikataulurakenne tulee käyttöön myös linjoille 7 ja 13.

    Linja 7 (ja linjan 19 ilta- ja viikonloppuvuorot) on kiertänyt Kuivasjärven myötäpäivään, mutta alkaa kulkea kumpaankin suuntaan Kuivasjärven länsipuolitse ja reittiin tulee muutos Kuivasrannalla ja Ritaharjussa.

    Kempeleestä on päässyt OYS:aan sekä linjalla 9 että 13 pitkin päivää, mutta 13 lopettaa Kempeleeseen ajamisen. Sen tilalle Kokkokankaalla tulee 22, joka poistuu Ketolanperältä, jonne jää linjan 9 Murtoon asti yltävät vuorot.

    Nallikarin ja Oulunsalon Pajuniemen välillä kulkenut 18 muuttuu Oulunsalon sisäiseksi koulupäivälinjaksi. Kaakkuri-Maikkula-Keskusta -välillä sen korvaa 32, joka siirtyy sinne moottoritieltä. Nallikariin pääsee ensi talvena kaikkina viikonpäivinä vain kerran tunnissa linjalla 17, koska 18 lopettaa. Nallikarissa on kylpylä ja leirintäalue ynnä muuta sen tapaista ja reitin varrella Toppilansaaren ehkä hieman pienehkö asuntoalue. Sille suunnalle pitäisi ehkä kaavoittaa lisää asutusta, jotta sinne kannattaisi liikennöidä (edes koulupäivinä!) kahdesti tunnissa. Mielestäni yleisestikin pitäisi asuinalueista suunnitella tarpeeksi isoja, jotta niille toteutuisi joukkoliikennettä vähintään kahdesti tunnissa. Jos kaupunginosan "isous" on jonkun mielestä jotenkin paha juttu, niin ketju peräkkäisiä pieniä alueita ajaa saman asian.

    Linjan 11 aikataulua on muutettu niin, että se lähtee keskustasta koulupäivinä linjan 8 kanssa Lintula-Mäntylä-suuntaan tasaisesti 15min välein.

    Linjan 13 aikataulua on muutettu niin, että se lähtee keskustasta koulupäivinä linjan 12 kanssa Metsokankaalle asti tasaisesti 15min välein.

    Tässäpä nämä silmiinpistävimmät muutokset, vaikka muutoksia on useilla muillakin linjoilla. Vaikutelmaksi jäi, että liikenteen volyymi supistuisi ainakin jonkin verran.
    Viimeisin muokkaaja Jouni Seilonen; 31.07.2010 kello 22:34.

  7. #7
    Assamies avatar
    Liittynyt
    08.01.2008
    Sijainti
    Oulu, Kaukovainio
    Viestejä
    1176

    oletus Vs: Oulun paikallisliikenne 2010

    Viime viikonloppuna pidettiin Oulussa Kuninkuusravit. Keskustasta oli järjestetty Äimäraution ravikeskukseen bussikuljetus, joka toimi ravipäivinä melkoisen tiheärytmisesti. En ajanut niillä, usea oli Kabus. Enkä myöskään kuvannut.

    Yleensä muut vakiolinjat, jotka liikennöivät ko. ilmansuuntaan (etelä) ovat Koskilinjalla 1, 9, 19. Sekä tietysti Kylmäsen Liikenteen (Liminka-Tyrnävä) ja Pohjolan Matkan (Lumijoki) linjan 70 autot. Tuo linja 70 on tosi hämäävä, pitäisi ehkä eriyttää vuorojen numerointeja selkeämmäksi.
    Viimeisin muokkaaja Assamies; 01.08.2010 kello 13:58. Syy: Äimärautio
    -I'm Always Going & Coming Straigth Sideways!

  8. #8
    Jouni Seilonen avatar
    Liittynyt
    19.09.2007
    Sijainti
    Oulu / Ristijärvi
    Viestejä
    847

    oletus Vs: Oulun paikallisliikenne 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Assamies Näytä viesti
    Yleensä muut vakiolinjat, jotka liikennöivät ko. ilmansuuntaan (etelä) ovat Koskilinjalla 1, 9, 19. Sekä tietysti Kylmäsen Liikenteen (Liminka-Tyrnävä) ja Pohjolan Matkan (Lumijoki) linjan 70 autot. Tuo linja 70 on tosi hämäävä, pitäisi ehkä eriyttää vuorojen numerointeja selkeämmäksi.
    Ehkä Oulu-Lumijoki-vuorot voisivat olla linjanumerolla 71. M-P Lumijoen yhteydet ovat enimmäkseen syöttöyhteyden avulla linjan 70 Oulu-Liminka-Tyrnävä-vuoroille. Nämä Liminka-Lumijoki-vuorot voisivat olla vaikka 71B.

  9. #9

    Liittynyt
    04.07.2006
    Sijainti
    Oulu
    Viestejä
    310

    oletus Vs: Oulun paikallisliikenne 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jouni Seilonen Näytä viesti
    Tässäpä nämä silmiinpistävimmät muutokset, vaikka muutoksia on useilla muillakin linjoilla. Vaikutelmaksi jäi, että liikenteen volyymi supistuisi ainakin jonkin verran.
    Tuo lienee ollut kehitys viimeiset 30 vuotta. 80-luvun alun jälkeen ei ole tullut (nettona) uutta liikennettä vaikka kaupunki on kasvanut kymmenillä tuhansilla asukkailla ilman kuntaliitoksiakin. Automäärät ovat edelleen Veljekset Pohjola + Koskilinjat -tasolla noin karkeasti katsoen.
    Nyt KA:n astuttua liikennöitsijäksi ainakin hetkeksi ennen kilpailtua paikallisliikennettä, lienee tuotekehityksen suunta juurikin tuo että kaikki kannattamattomat heti ulos ilman kummempia miettimisiä. Siten liikenteen kilometrien väheneminen kiihtynee vahvasti edelleen. Ennen sitä tosin ovat vähenneet istujat penkeiltä...

Vastaavia viestiketjuja

  1. Oulun paikallisliikenne 2009
    kirjoittanut Pulustaja foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 35
    Viimeisin viesti: 12.01.2010, 08:07
  2. Oulun rengaslinja
    kirjoittanut Jouni Seilonen foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 03.11.2009, 20:00
  3. Oulun pysäkkinäytöt
    kirjoittanut sam foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 27.03.2008, 07:03
  4. Oulun seudun paikallisliikenne raiteille?
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 11
    Viimeisin viesti: 22.09.2007, 21:31
  5. Oulun Citylinjat
    kirjoittanut killerpop foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 02.06.2006, 15:44

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •