Sivu 16 / 23 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6121314151617181920 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 226-240/341

Viestiketju: Jyväskylän paikallisliikenne

  1. #226
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1655

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    Liikenne alkaa 1.7.2014 kesäliikenteellä, joten hankinta-aikaa osalle kalustoa onkin hiukan enemmän, koska vasta talviliikenteessä tarvitaan koko kalusto käyttöön.
    Tulikin mieleeni, että mahtaakohan Onnibus nyt ostaa nuo Rajamäen Hämeenlinnassa käyttämättömäksi jääneet OmniLinkit esim. vara-autoiksi?
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  2. #227
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3552

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Nyt kun OB repäisi kunnolla Jykylässä, niin mahtaako sama toistua muissakin KA-kaupungeissa? Tässähän voi käydä kuten aikoinaan pk-seudulla josta KA (Liikenne oy) poistui kokonaan kilpailun alettua.
    Mielenkiintoista on myös nähdä, aikooko OB jatkossa osallistua HSL-alueen kilpailutuksiin kun suuri osa Vantaan ja Espoon seutu -ja sisäisistä linjoista kilpailutetaan kehäradan ja länsimetron valmistuessa. Voi kuitenkin olla vaikea lyödä kampoihin Nobinalle, Veolialle ja Pohjolalle joilla on jo pitkä kokemus alueen kilpailutuksesta.

  3. #228

    Liittynyt
    27.10.2005
    Viestejä
    471

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Olin kyllä ennustanut Jyväskylän Liikenteelle tappioita tässä kilpailutuksessa, kuten muissakin KA-yhtymälle. Se, että Onnibus tyhjensi pöydän, oli kuitenkin pienoinen yllätys. Siitä heille toki onnittelut! Eikä mitenkään poissuljettua etteikö voittoja tulisi myös muissa KA-kaupungeissa.

  4. #229

    Liittynyt
    08.01.2011
    Viestejä
    51

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Lasse Näytä viesti
    Olin kyllä ennustanut Jyväskylän Liikenteelle tappioita tässä kilpailutuksessa, kuten muissakin KA-yhtymälle. Se, että Onnibus tyhjensi pöydän, oli kuitenkin pienoinen yllätys. Siitä heille toki onnittelut! Eikä mitenkään poissuljettua etteikö voittoja tulisi myös muissa KA-kaupungeissa.
    Kyllä onnistuu jos tulevat kuljettajat otetaan töihin omistajakuskeina eli he maksavat omalla toimenimellä kulut/lomat/lomasijaiset ja muun kalustoon liityvän huollon. Helsingin seudulla se varmaan on hankalampaa. Tässä mielenkiintoinen avaus joukkoliikenteelle. Tästä pitäisi myös asiakkaiden ja tilaajien ryhdistäytyä ja määrätä kunnon sangtiot ilman selityksiä liikenteen hoitajalle.

  5. #230

    Liittynyt
    04.07.2006
    Sijainti
    Oulu
    Viestejä
    310

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut elakevaari Näytä viesti
    Kyllä onnistuu jos tulevat kuljettajat otetaan töihin omistajakuskeina eli he maksavat omalla toimenimellä kulut/lomat/lomasijaiset ja muun kalustoon liityvän huollon. Helsingin seudulla se varmaan on hankalampaa. Tässä mielenkiintoinen avaus joukkoliikenteelle. Tästä pitäisi myös asiakkaiden ja tilaajien ryhdistäytyä ja määrätä kunnon sangtiot ilman selityksiä liikenteen hoitajalle.
    Tuo on uusi tieto ja ajatus enkä tiedä sen todenperäisyydestä mitään, mutta mistä siinä oikein sanktioitaisiin liikenteenhoitajaa?

  6. #231
    KriZuu avatar
    Liittynyt
    28.02.2012
    Sijainti
    Kirkkonummi
    Viestejä
    591

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elias Näytä viesti
    Onnibus voitti Jyväskylän paikallisliikenteen kilpailussa 74 bussin liikennöinnin eli lähes koko kaupunkiseudun joukkoliikenteen hoidon. Vain yksi kolmen bussin kohde meni toiselle yritykselle. Optioineen sopimus on yli sadan miljoonan euron arvoinen. 1.7.2014 alkava liikenne merkitsee varakalustoineen 86 bussin hankintaa ja 130 työntekijän rekrytointia. Onnibus Oy:n voittamissa kohteissa sopimusten peruskaudet päättyvät vuosina 2018-2021, joita seuraa mahdollisuus 2-3 vuoden optiokausiin.

    http://www.onnibus.fi/onnibus-on-jyv...teen-voittaja/
    Tämäpä yllättävä, mutta hyvä uutinen!
    Mitäköhän autoja mahtavat tuonne tuoda...

  7. #232

    Liittynyt
    12.02.2007
    Viestejä
    367

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    En ymmärrä, että mitä hienoa tässä nyt on saavutettu? Alueella pitkään toiminut perinteikäs yritys menettää liikennettä roimasti. Onko Jyväskylän Liikenteen toiminnassa ollut jotain sanomista, vai mistä tämä ylistys Onnibussin voitosta? Hinta on halvempi, mutta mikä muuttuu paremmaksi?

  8. #233

    Liittynyt
    04.07.2006
    Sijainti
    Oulu
    Viestejä
    310

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Onhan siinä jo jotain, että liikenneluvilla suojattu oligopolisoitunut toimiala muuttuu hiljalleen kilpailluksi toimialaksi ja läänityksistä luovutaan. Jyväskyläläiset veronmaksajat "säästivät" lehtitietojen mukaan 5.000.000 euroa ja toisaalta 100.000.000 euron hankintaan tuli muitakin mahdollisia toimijoita eikä vain yksi ja ainoa.

  9. #234
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3552

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Jyväskylän liikenteen nykyisestä paikkurikalustosta 39kpl on suhteellisen uusia Kabus 4:a joille varmaan pitäisi löytyä uutta työtä konsernin sisältä. Tietysti jos muissakin kaupungeissa tulee takkiin niin sitten näitä uudehkoja oman tuotannon autoja jää käsiin melkoiset määrät. OB:lle KA tuskin haluaa myydä yhtäkään käytettyä autoa joten kannattaisiko OB:n suunnata katseet Ruotsin puolelle? Eikös sieltä saa suhteellisen uutta käytettyä paikkurikalustoa vai mikä siellä on tilanne? Kuinkahan paljon OB:n pitää hankkia uusia autoja ja kuinka suuri osa saa olla käytettyjä?

  10. #235
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2794

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Kuinkahan paljon OB:n pitää hankkia uusia autoja ja kuinka suuri osa saa olla käytettyjä?
    Automäärät löytyvät aiemmin tästä ketjusta: http://jlf.fi/f16/45-jyvaskylan-paik...tml#post156862

  11. #236
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1655

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TAKAMOOTTORI Näytä viesti
    En ymmärrä, että mitä hienoa tässä nyt on saavutettu? Alueella pitkään toiminut perinteikäs yritys menettää liikennettä roimasti. Onko Jyväskylän Liikenteen toiminnassa ollut jotain sanomista, vai mistä tämä ylistys Onnibussin voitosta? Hinta on halvempi, mutta mikä muuttuu paremmaksi?
    Perinteikäs kyllä, mutta kun tarkastelee viimeisen viiden vuoden toimintaa, ei tappio välttämättä yllätä. Kalusto Kabuseja lukuunottamatta on tällä hetkellä a) Ruotsista käytettynä hankittuja yli 10 vuotiaita autoja sekä b) uutena hankittuja 90-luvun autoja joista osa on tullut konsernin sisältä muualta. Mitään näistä autoista ei ikänsä (ja osittain myös ovituksensa) puolesta voinut tarjota tähän kilpailuun, ei vissiin edes vara-autoiksi. Voisin veikata, että ainakin osalle kuljettajista uutinen on mieluisa, kun heinäkuussa ei tarvitse enää ajella Kabussia.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Jyväskylän liikenteen nykyisestä paikkurikalustosta 39kpl on suhteellisen uusia Kabus 4:a joille varmaan pitäisi löytyä uutta työtä konsernin sisältä. Tietysti jos muissakin kaupungeissa tulee takkiin niin sitten näitä uudehkoja oman tuotannon autoja jää käsiin melkoiset määrät. OB:lle KA tuskin haluaa myydä yhtäkään käytettyä autoa joten kannattaisiko OB:n suunnata katseet Ruotsin puolelle? Eikös sieltä saa suhteellisen uutta käytettyä paikkurikalustoa vai mikä siellä on tilanne? Kuinkahan paljon OB:n pitää hankkia uusia autoja ja kuinka suuri osa saa olla käytettyjä?
    Eiköhän OB:n väki keksi suhteellisen helposti mistä ja mitä hankitaan. Siitä vaan selvittelemään missä päin olisi sopimuksia päättymässä ja sen myötä tulossa isoja satseja autoja myyntiin. Aikaakin on vielä ja vuosikin ehtii välissä vaihtua, se kun on monesti uusien sopimusten alkamisajankohtakin. Ja olisihan nytkin saatavana mm. Nobinalta muutamia Jokeri-telejä. Autoja vaan pitäisi sitten seisottaa jossain talven yli, mikä toki ei ole ihan ilmaista välttämättä.
    Mitä tulee noihin Kabus-katureihin, niin eiköhän katsella ja odotella miten käy esim. Lahdessa. Noita Jyväskylän autojahan voi nyt tarjota mm. sinne. Lahden kilpailusta lienee tulossa tiukempi kuin Jyväskylässä, kun KA ei ole siellä nytkään yksin ja sen alueen nykyisilläkin toimijoilla riittänee kiinnostusta ja valmista kalustoakin tarjottavaksi.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  12. #237

    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki Lauttasaari
    Viestejä
    427

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Onnea kilpailutuksen voittajalle!
    Jään mielenkiinnolla odottamaan seuraavaa syksyä ja talvea, kuinka liikenne hoituu.
    'En ole kiinnostunut selityksistä, joita annetaan myöhästymisille. Olen kiinnostunut vain siitä mitä on todella saatu aikaan'
    (Mahatma Gandhi)

  13. #238

    Liittynyt
    10.07.2005
    Viestejä
    316

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut elakevaari Näytä viesti
    Kyllä onnistuu jos tulevat kuljettajat otetaan töihin omistajakuskeina eli he maksavat omalla toimenimellä kulut/lomat/lomasijaiset ja muun kalustoon liityvän huollon. Helsingin seudulla se varmaan on hankalampaa. Tässä mielenkiintoinen avaus joukkoliikenteelle. Tästä pitäisi myös asiakkaiden ja tilaajien ryhdistäytyä ja määrätä kunnon sangtiot ilman selityksiä liikenteen hoitajalle.
    No tämä eläkevaarin tieto on kyllä taas HTT:ta tempaistua, kyllä minä tiedän tietoa, kun Shellin pöydässä Liikenteen kuljettajat kertoivat saaneensa jo aikaa sitten työtarjoukset... Jos nyt vedetään esimerkkinä Tampere, niin linjalla 25, jonka Onnibus voitti, olevat reilut 10 kuljettajaa ovat työsuhteessa Onnibus Oy:n, ilman tätä ei sopimusta kauupungin kanssa olisi edes allekirjoitettu ja näin on varmasti myös Jyväskylänkin kanssa.
    Onnibus pakkaa tietenkin besserwissereiden keskuudessa sekoittaa se, että on olemassa Onnibus Oy, sekä Onnibussin nimen alla liikennöivät yhteistyö liikennöitsijät, vähän Expresbussin tapaan, eli pikavuoroliikenteessä em. brändit ovat markkinointiyhtiöitä, joiden lipun alla liikennöitsijät ajavat. Onnibus oy:llä on tällä hetkellä itsellään vain yksi vuoropari Tampere-Helsinki välillä sekä tuo em. linja 25 Tampereella, kaikki muut ovat konsortioon kuuluvien itsenäisten yrittäjien hallussa. Onnibus oy:stä en työnantajana ole kuullut mitään huonoa työnantajana yms. , mutta muutamasta Onnibus logon alla liikennöivästä yrityksetä kylläkin. Että eipä sotketa asioita !

  14. #239

    Liittynyt
    12.02.2007
    Viestejä
    367

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Mikä on autojen ovivaatimus? Eli vaaditaanko kolme vai kaksi ovea?

  15. #240
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1981

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Kuinkahan paljon OB:n pitää hankkia uusia autoja ja kuinka suuri osa saa olla käytettyjä?
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Automäärät löytyvät aiemmin tästä ketjusta: http://jlf.fi/f16/45-jyvaskylan-paik...tml#post156862
    Sopimuskohde 1 on vähintään 7 vuoden mittainen ja vaatimuksena 5 uutta bussia 27 bussin kokonaismäärästä. Sopimuskohde 2 on vähintään 6 vuoden mittainen ja vaatimuksena 5 uutta bussia 23 bussin kokonaismäärästä. Vaikuttaisi siltä, että noin pitkät sopimuskaudet vaativat useamman uuden bussin hankkimista ainakin edellä mainittujen sopimuksien alkuun tai kesken sopimuskauden, jotta 8 vuoden maksimikeski-ikä säilyy alusta loppuun. Keski-ikä luultavasti lasketaan kilometripainotteisesti, joten tässä on varsin haastellista laskea todellista tilannetta keski-iän suhteen. Asian voi kuitenkin ajatella niin, että jos samalla kalustolla ajettaisiin koko sopimuskausi, niin kaluston tulisi olla sopimuksen 1 alussa keskimäärin vuoden vanhaa ja sopimuksessa 2 2 vuotta vanhaa.

    Onnibusin Möttö onkin jo todennut, että busseja tulee vara-autoineen 86 kappaletta, mikä on 7 kpl enemmän verrattuna tilaajan vaatimaan määrään (vara-autot laskettuna mukaan). Ehkäpä tuossa luvussa on sitten muutama uusi auto enemmän...

Vastaavia viestiketjuja

  1. Uuden Suur-Jyväskylän paikallisliikenne
    kirjoittanut a__m foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 29.11.2008, 19:42
  2. Kuvia Jyväskylän Liikenteen busseista
    kirjoittanut Georg Tilsa foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 11.07.2007, 21:07
  3. Jyväskylän kesäaikataulut
    kirjoittanut a__m foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 05.04.2006, 17:20
  4. Jyväskylän paikallisliikennekeskus
    kirjoittanut a__m foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 29.12.2005, 14:57
  5. Jyväskylän radalla hämminkiä
    kirjoittanut killerpop foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 25.07.2005, 01:52

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •