Sivu 17 / 23 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7131415161718192021 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 241-255/343

Viestiketju: Jyväskylän paikallisliikenne

  1. #241

    Liittynyt
    30.06.2005
    Viestejä
    81

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    Onnibusin Möttö onkin jo todennut, että busseja tulee vara-autoineen 86 kappaletta, mikä on 7 kpl enemmän verrattuna tilaajan vaatimaan määrään (vara-autot laskettuna mukaan). Ehkäpä tuossa luvussa on sitten muutama uusi auto enemmän...
    AB-foorumilla nimimerkki Teemu kertoo herra Mötön maininneen Radio Keski-Suomen haastattelussa Jyväskylään tulevan n. 25 uutta ja 60 käytettyä autoa.

    Ruotsinmaalta tuntuu olevan tyrkyllä melko rutkasti 2003 ja 2004-mallisia autoja. Nehän sinällään kelpaavat, mutta keski-ikä tulee nopeasti vastaan jos isokin osa käytetyistä on tuon ikäisiä. Niin paljon en käytettyjen bussien hintatasosta tiedä, että tuleeko kannattavaksi hankkia sopimuskauden aikana uusi satsi käytettyjä jotta keski-ikä vaatimuksen saa täytettyä.

  2. #242
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Voisi kuvitella, että ennemminkin käytettyjä korvataan uusilla sopivassa kohtaa. Silloin ei tarvitse ostaa niin montaa, jos keski-ikää painotetaan ajetuilla kilometreillä
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  3. #243
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1984

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Voisi kuvitella, että ennemminkin käytettyjä korvataan uusilla sopivassa kohtaa. Silloin ei tarvitse ostaa niin montaa, jos keski-ikää painotetaan ajetuilla kilometreillä
    Yleisesti voisi ajatella, että jos mikään ei varsinaisesti pakota hankkimaan kaikkia uusia heti alkuun, lienee fiksumpaa hankkia lisää uusia kesken sopimuskauden jo senkin kannalta, että niillä on sitten enemmän käyttöikää jäljellä tulevaisuuden kilpailuissa.

    Onnibusin juttu on nyt aikalailla yleisestä poikkeava tapaus, koska heillä ei ole vielä yhtäkään autoa ennestään tähän valtavaan jättipottiin. Eli jos uusia hankitaan lisää kesken sopimuskauden, niillä korvataan sellaisia busseja, joita on jo hankittu samaan liikenteeseen tietyllä hinnalla. Uusia bussejakin saanee yhtä autoa kohden sitä halvemmalla mitä suurempi kertatilaus on kuin että tilaukset jaettaisiin usealle eri vuodelle.
    Viimeisin muokkaaja JT; 22.10.2013 kello 12:59.

  4. #244

    Liittynyt
    30.06.2005
    Viestejä
    81

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TAKAMOOTTORI Näytä viesti
    Mikä on autojen ovivaatimus? Eli vaaditaanko kolme vai kaksi ovea?
    Kaksiakselisessa uusi/käytetty 1+ 1/2+ 0/1/2

    Kolmiakselisessa uudessa 1/2+ 1/2+ 1/2

    Kolmiakselisessa käytetyssä 1/2+ 1/2+ 0/1/2

    Katsoin nuo siitä alkuperäisestä tarjospyynnöstä enkä löytänyt päivitettyä mistään joten en ole aivan varma onko nuo muuttuneet siinä.

    Aika löyhät vaatimukset tuoltaosin muuten paitsi silmiinpistävää on että kaksiakselisessa ei tuon mukaan voisi olla kahta etuovea. Katsoin pikaisesti läpi osan pääkaupunkiseudulla toimivien bussiyhtiöiden kalustosta ja siellä ei juuri yksietuovisia ole kuin näissä viimeksi tulleissa.

  5. #245
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Onnittelut Onnibussille. Mötön korporaatio pelasi homman aivan mahtavasti kotiin. Mutta eikö ole aika hassua, että halpabussifirma jonka kyydissä pääsee kympillä tampereelle pystyy tarjoamaan halvemmalla kuin lähes koko maassa toimiva KA-konserni? Luulisi juuri että KA:lla pätäkkää riittäisi. Taikka sitten olivat ahneita, tarjosivat kalliilla ja saivatkin nöyryyttävästi pataan. Uskallan väittää, että mikäli KA olisi enemmän voittanut niin samat Kabussin romut siellä pyörisivät seuraavat 7 vuotta. Ouluhan tulokset ilmeisesti tulevat myös lähiaikoina? Ymmärtääkseni siellä juuri ennen Jyväskylän tuloksen julkistusta tarjouksien jättöaika meni umpeen.

  6. #246

    Liittynyt
    12.02.2007
    Viestejä
    367

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Kai 2-akselisissa voi myös leveämpi etuovi olla, kunhan paikkaluku ja jalkatilat riittää. Parempihan se vaan on, jos ovista paremmin mahtuu. Ruotsin tuonnin mahdollistaa se, ettei käytetyissä näköjään ovien suhteen vaadita mitään kovin täsmällistä. Ja voi olla ihan järkevääkin. 3-ovisia uudehkoja käytettyjä ei ihan tuosta vaan hankita kymmenittäin. Ja sitten on edessä se Jyväskylä-sisustuksen tekeminen...

  7. #247
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    887

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Mutta eikö ole aika hassua, että halpabussifirma jonka kyydissä pääsee kympillä tampereelle pystyy tarjoamaan halvemmalla kuin lähes koko maassa toimiva KA-konserni?
    Täytyy vain toivoa ettei Onnibussille käy samoin kuin eräälle Hämeenlinnassa toimineelle liikennöitsijälle, joka irtisanoi sopimuksen kaupungin kanssa kun huomasi ettei linjalta saatavat tulot riitä kattamaan menoja...

  8. #248
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp Näytä viesti
    Täytyy vain toivoa ettei Onnibussille käy samoin kuin eräälle Hämeenlinnassa toimineelle liikennöitsijälle, joka irtisanoi sopimuksen kaupungin kanssa kun huomasi ettei linjalta saatavat tulot riitä kattamaan menoja...
    Ja miten tällainen yhtälö voi edes olla mahdollinen kun kyse on bruttoliikenteestä? Hinnat on laskettu ja niiden mukaan mennään.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  9. #249

    Liittynyt
    27.10.2005
    Viestejä
    471

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Onnibus Oy:n automäärä tulee siis 1.7.2014 olemaan 91. Mikäli lähiaikoina ratkeavissa kilpailutuksissa tulee vielä muutamien kymmenien autojen lisävoitot, Onnibus kuuluukin jo maamme 10 suurimman liikennöitsijän joukkoon!

    Ruotsissa myyntiin tulevat autot ovat yleensa 8-12 vuotiaita, kovassa käytössä olleita ja monesti huono / erittäin huonokuntoisia. Norjassa myyntiin tulevat autot ovat huomattavasti paremmassa kunossa, ja iältäänkin nuorempia. Tosin, norjalainen hintataso on myös korkeampi.

    Suuria myyntieriä sen sijaan lähtisin etsimään Keski-Euroopasta.

  10. #250

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Helsinki, Hamina
    Viestejä
    676

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Saas kattoo nyt, miten Jyväskylän joukkoliikenteessä lopulta käy. Eli riittääkö Onnibussin muskelit 85 bussin hankkimiseen ja huolto- ja korjauspalveluiden organisointiin ja yli sadan kuljettajan rekrytointiin.
    Vaikka onhan esimerkkejä, kun pienempi firma hankkii isomman, esimerkiksi kun Tallink osti Siljan, huhuja liikkuu kuulemma Virossa mafiarahoituksesta ja rahanpesusta, ovat varmaan vain ilkeitä spekulaatioita.
    Mitenkäs olisi, jos perustetaan matkustajayhdistys, joka kuljettaa jäseniään vakituista reittiä pitkin vähän alle virallisen operaattorin hinnalla. Tarvittaessa kuski myy uusille jäsenille vaikkapa eurolla jäsenkortteja.
    Latvian Riiassa firma Eco Buss ajaa reittejä ilman lupia kuljettaen ilmeisesti vain matkaklubin jäseniä, mutta jäseneksi pääsee helposti. Siitä Googlen käännöskoneella http://translate.googleusercontent.c...y4fhh2FNopAL5A
    Tuskin Onnibussilla olisi mitään tällaista vastaan, onhan heillä Elinaekspress vastaavasti tilausajona hoidettuna.
    antti

  11. #251

    Liittynyt
    18.09.2008
    Viestejä
    52

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Onhan noita ollut, että pienempi ostaa suuremman.
    Kolmisenkymmentä vuotta sitten muuan piskuinen Koiviston auto Oy osti itseään paljon suuremman Kuopion liikenteen.
    Samaten Pohjolan turistiauto osti Kainuun liikenne oy:n joka oli paljon suurempi kuin PTA.

  12. #252

    Liittynyt
    19.07.2006
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    346

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Ja miten tällainen yhtälö voi edes olla mahdollinen kun kyse on bruttoliikenteestä? Hinnat on laskettu ja niiden mukaan mennään.
    Laskemalla arvioidut tulevat henkilöstökulut/polttoainekulut/kalustokulut/muut kulut väärin. Tilanne voi olla haasteellinen jos kulut kasvavat tuloja suuremmiksi. Ja tämän tulevien kulujen arvioimiseksi tehdyn ennustamisenhan jokainen tarjouksen tekijä on joutunut tekemään kohdallaan. Koska tarjous on "kovasti" huokeampi kuin muiden, on tietysti syy epäillä jonkinlaista lasku- tai arviointivirhettä. Aika tulee näyttämään miten käy.

  13. #253

    Liittynyt
    12.12.2010
    Viestejä
    568

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Admiral Observer Näytä viesti
    Laskemalla arvioidut tulevat henkilöstökulut/polttoainekulut/kalustokulut/muut kulut väärin. Tilanne voi olla haasteellinen jos kulut kasvavat tuloja suuremmiksi. Ja tämän tulevien kulujen arvioimiseksi tehdyn ennustamisenhan jokainen tarjouksen tekijä on joutunut tekemään kohdallaan. Koska tarjous on "kovasti" huokeampi kuin muiden, on tietysti syy epäillä jonkinlaista lasku- tai arviointivirhettä. Aika tulee näyttämään miten käy.
    Sivusta tätä ketjua ja ylipäätään aihetta seuranneena voin sanoa, että paroneiden palveluksessa olevat henkilöt suhtautuvat Onnibusiin samalla tavalla kuin VR:llä töissä olevat tai olleet henkilöt raideliikenteenkilpailun avaamiseen. Yritetään keksiä jos vaikka mitä selityksiä ja salaliittoja. Kun lopulta takki on täysin tyhjä, aletaan suoltaa sellaista pravdaa, ettei tarinankertoja usko siihen itsekään.

  14. #254

    Liittynyt
    16.10.2012
    Sijainti
    Pohjois-Savo
    Viestejä
    25

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Jyväskylän liikenteen nykyisestä paikkurikalustosta 39kpl on suhteellisen uusia Kabus 4:a joille varmaan pitäisi löytyä uutta työtä konsernin sisältä. Tietysti jos muissakin kaupungeissa tulee takkiin niin sitten näitä uudehkoja oman tuotannon autoja jää käsiin melkoiset määrät. OB:lle KA tuskin haluaa myydä yhtäkään käytettyä autoa joten kannattaisiko OB:n suunnata katseet Ruotsin puolelle? Eikös sieltä saa suhteellisen uutta käytettyä paikkurikalustoa vai mikä siellä on tilanne? Kuinkahan paljon OB:n pitää hankkia uusia autoja ja kuinka suuri osa saa olla käytettyjä?

    Kaikenkaikkiaan Jyväskylän Liikenteeltä on poistumassa 40 autoa, joille pitäisi löytyä työnsarkaa konsernin sisältä, sillä Jyväskylässä aivan kaikkia kaupunkiliikenteen autoja tarvitse, jos JL:n voittama kohde on ainoastaan 3 auton kohde, niin kyllä siinä yhtymän muut osat saa käyttökelpoista ja uutta kalustoa paikkurikaluston ja sekä mahdollisesti kaukoliikenteen autojen osalta. Mutta vanhempia autoja menee tietysti poistoon/romutukseen, jos eivät saa menemään niitä mihinkään muuhun yksikköön. Mutta KA-yhtymällähän on se periaate, ettei autoja myydä ulkopuolisille, eli Onnibus joutuu hankkimaan autonsa jostain muualta. Harva auto kuitenkin päätyy KA-yhtymän sisältä yksityiskäyttöön, mutta aika suuret määrät on kuitenkin menneet romuttamolle..

  15. #255

    Liittynyt
    08.01.2011
    Viestejä
    51

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Star 701 Näytä viesti
    Kaikenkaikkiaan Jyväskylän Liikenteeltä on poistumassa 40 autoa, joille pitäisi löytyä työnsarkaa konsernin sisältä, sillä Jyväskylässä aivan kaikkia kaupunkiliikenteen autoja tarvitse, jos JL:n voittama kohde on ainoastaan 3 auton kohde, niin kyllä siinä yhtymän muut osat saa käyttökelpoista ja uutta kalustoa paikkurikaluston ja sekä mahdollisesti kaukoliikenteen autojen osalta. Mutta vanhempia autoja menee tietysti poistoon/romutukseen, jos eivät saa menemään niitä mihinkään muuhun yksikköön. Mutta KA-yhtymällähän on se periaate, ettei autoja myydä ulkopuolisille, eli Onnibus joutuu hankkimaan autonsa jostain muualta. Harva auto kuitenkin päätyy KA-yhtymän sisältä yksityiskäyttöön, mutta aika suuret määrät on kuitenkin menneet romuttamolle..
    NOU HÄTÄ. Vakuutukset kuntoon, kyllä Kolmasosapuoli vie kaluston........KAUAS. Rahat luukulta, eikä tarvitse myydä suomipojille.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Uuden Suur-Jyväskylän paikallisliikenne
    kirjoittanut a__m foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 29.11.2008, 19:42
  2. Kuvia Jyväskylän Liikenteen busseista
    kirjoittanut Georg Tilsa foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 11.07.2007, 21:07
  3. Jyväskylän kesäaikataulut
    kirjoittanut a__m foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 05.04.2006, 17:20
  4. Jyväskylän paikallisliikennekeskus
    kirjoittanut a__m foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 29.12.2005, 14:57
  5. Jyväskylän radalla hämminkiä
    kirjoittanut killerpop foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 25.07.2005, 01:52

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •