Sivu 24 / 24 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4142021222324
Näytetään tulokset 346-354/354

Viestiketju: Jyväskylän paikallisliikenne

  1. #346

    Liittynyt
    29.11.2010
    Viestejä
    3

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    Millähän kalustolla tätä Laukaan liikennettä on nyt operoitu?
    Yleensä linjalla ovat Citywidet 530 ja 531, joskus joku muu Citywide. Arkiaamuisin ruuhkavuorossa näyttäisi olevan Volvo 8700LE teli.

  2. #347
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2042

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Mavi Näytä viesti
    Yleensä linjalla ovat Citywidet 530 ja 531, joskus joku muu Citywide. Arkiaamuisin ruuhkavuorossa näyttäisi olevan Volvo 8700LE teli.
    Aijaa, onko näissä nyt sitten tarjouspyynnön mukaiset turvavyöt jne?

  3. #348
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6170

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    Aijaa, onko näissä nyt sitten tarjouspyynnön mukaiset turvavyöt jne?
    Turvavyövaatimus poistettiin korjausilmoituksessa, joten ainoa vaatimus mitä nuo Citywidet eivät täyttäneet valmiiksi on USB-latauspistokkeet.

  4. #349

    Liittynyt
    30.06.2005
    Viestejä
    92

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Jyväskylän joukkoliikennejaostolle esitetään kilpailutuksen käynnistämistä kohteessa 5 pitäen sisällään 4:n auton liikenteen linjoille 5 ja 5K ajalle 3.6.2019-31.5.2025+neljän vuoden optio. Voittaja valittaisiin vielä tämän vuoden puolella. Kilpailussa vaaditaan uusia 2-akselisia Biokaasubusseja! Jyväskylässähän on kovasti tutkittu mahdollisuuksia käyttää vaihtoehtoisia polttoaineita joukkoliikenteessä.

  5. #350
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6170

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Kohteen 5 kilpailutus alkoi eilen. Sopimuskausi on vähän pidentynyt kaavaillusta ja on nyt 3.6.2019 - 6.6.2027 + 2 vuoden optio. Kalustovaatimuksena on neljä 2-akselista Euro6-biokaasubussia. Vara-autojen on täytettävä Euro6-vaatimus, mutta niiden käyttövoimaa ei ole rajoitettu.

  6. #351
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6170

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Kohteen 5 kilpailuun tuli vain 2 tarjousta, Jyväskylän Liikenne Oy:ltä ja Tilausajot Mennään Bussilla Oy:ltä. Näistä jälkimmäisen tarjous oli halvempi, joten se voitti.

  7. #352

    Liittynyt
    30.06.2005
    Viestejä
    92

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Kohteen 5 kilpailuun tuli vain 2 tarjousta, Jyväskylän Liikenne Oy:ltä ja Tilausajot Mennään Bussilla Oy:ltä. Näistä jälkimmäisen tarjous oli halvempi, joten se voitti.
    Saapa nähdä kuinka Tilausajot Mennään bussilla Oy pärjäilee tällaisessa liikenteessä. Kyseinen firmahan liikennöi aiemmin linjaa 13 kun se oli vielä Elyn kilpailuttama. Tuolloin liikenteen hoidossa oli aikalailla ongelmia lähinnä sekä kaluston, että ajamattomien lähtöjen vuoksi. Saa nähdä millaista kalustoa linjalle nyt tulee. Tällaisen pienen firman haaste on varmasti se että riittääkö yksi vara-auto. Kuinka toimia jos kaksi linjan vakiautoa ei ole ajokunnossa. Ei ole varmaan kovin edullista pitää kokoajan valmiudessa yhtä, jopa kahta autoa jotka tarvitsee kuitenkin olla vaaditussa värityksessä ja myös vähintään euro6:a.

  8. #353
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1731

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Mikko121 Näytä viesti
    Saapa nähdä kuinka Tilausajot Mennään bussilla Oy pärjäilee tällaisessa liikenteessä. Kyseinen firmahan liikennöi aiemmin linjaa 13 kun se oli vielä Elyn kilpailuttama. Tuolloin liikenteen hoidossa oli aikalailla ongelmia lähinnä sekä kaluston, että ajamattomien lähtöjen vuoksi. Saa nähdä millaista kalustoa linjalle nyt tulee. Tällaisen pienen firman haaste on varmasti se että riittääkö yksi vara-auto. Kuinka toimia jos kaksi linjan vakiautoa ei ole ajokunnossa. Ei ole varmaan kovin edullista pitää kokoajan valmiudessa yhtä, jopa kahta autoa jotka tarvitsee kuitenkin olla vaaditussa värityksessä ja myös vähintään euro6:a.
    Sanoisin että hankkivat autot leasing-sopimuksella. Kun tuotantoa on ainakin 8 vuotta ja mahdolliset optiot päälle niin kai se niin onnistuu. Sinänsä voisi veikata että paljoa ei tuosta voittoa jää käteen jos on halvalla tarjottu kun käytännössä kaikki autot, vähintään 5kpl on oltava uusia. Käytettyjä euro kutosia kun ei välttämättä ole ihan helppoa saada vara-autoiksi. Tietysti jokin jälkikäsittely on mahdollinen vaihtoehto jotta siihen päästään. Ja kun on kaasubusseista kyse, kannattaisi ehkäpä varmistella kahdella vara-autolla.

    En tiedä mitä oikein tältä odottaisi mutta jos selviytyvät urakasta siihen hintaan kun tarjosivat niin nostan hattua. Toisaalta voihan se olla niinkin että arvioivat jyväskylän liikenteellä tilanteen väärin jos uskoivat ettei kilpailijoita ole, nostivat hieman hintaa ja sitten kilpailija yllättikin.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  9. #354
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    916

    oletus Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Mikko121 Näytä viesti
    Saapa nähdä kuinka Tilausajot Mennään bussilla Oy pärjäilee tällaisessa liikenteessä. Kyseinen firmahan liikennöi aiemmin linjaa 13 kun se oli vielä Elyn kilpailuttama. Tuolloin liikenteen hoidossa oli aikalailla ongelmia lähinnä sekä kaluston, että ajamattomien lähtöjen vuoksi. Saa nähdä millaista kalustoa linjalle nyt tulee. Tällaisen pienen firman haaste on varmasti se että riittääkö yksi vara-auto. Kuinka toimia jos kaksi linjan vakiautoa ei ole ajokunnossa. Ei ole varmaan kovin edullista pitää kokoajan valmiudessa yhtä, jopa kahta autoa jotka tarvitsee kuitenkin olla vaaditussa värityksessä ja myös vähintään euro6:a.
    Elyn kilpailuissa ei taida tulla erikseen mitään sanktoita esimerkiksi ajamatta jättämisestä. Jää vain liikennöintikorvaukset saamatta. Kaupunkiliikenteessä sen sijaan jokainen rike maksaa rahaa liikennöitsijälle sakkona. En nyt Jyväskylän sanktioita muista mutta lienevät aikalailla samanlaiset kun muuallakin Suomessa, eli tiukat. Toivottavasti Mennään bussilla petraa toimintaansa ettei käy niin että maksavat kaupungille enemmän kuin sieltä saavat...

Vastaavia viestiketjuja

  1. Uuden Suur-Jyväskylän paikallisliikenne
    kirjoittanut a__m foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 29.11.2008, 19:42
  2. Kuvia Jyväskylän Liikenteen busseista
    kirjoittanut Georg Tilsa foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 11.07.2007, 21:07
  3. Jyväskylän kesäaikataulut
    kirjoittanut a__m foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 05.04.2006, 17:20
  4. Jyväskylän paikallisliikennekeskus
    kirjoittanut a__m foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 29.12.2005, 14:57
  5. Jyväskylän radalla hämminkiä
    kirjoittanut killerpop foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 25.07.2005, 01:52

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •