Näytetään tulokset 1-10/10

Viestiketju: Jyväskylän paikallisliikennekeskus

  1. #1
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    01.07.2005
    Viestejä
    507

    oletus Jyväskylän paikallisliikennekeskus

    Näyttääpi olevan netissä lisätietoa tulevasta. http://www.jyvaskyla.fi/yhdyskuntato...nnekeskus.html

    Suunnitellaan myös reaaliaikaisen informaatiojärjestelmän toteuttamista

  2. #2
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus

    Suunnitelmasta puuttuvat vinolaiturit. Ne parantaisivat Vapaudenkadun toimivuutta huomattavasti. Samalle pysäkille kun yrittää usein kolme autoa yhtä aikaa, ei tuloksena ole muuta kuin sähläystä. Vinolaitureilla saataisiin samaan tilaan mahtumaan enemmän toimivia pysäkkejä. Kävisivät vielä katsomassa mallia vaikka Herttoniemestä, kuinka homma tulisi hoitaa.

  3. #3
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    887

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TEP70
    Suunnitelmasta puuttuvat vinolaiturit. Ne parantaisivat Vapaudenkadun toimivuutta huomattavasti. Samalle pysäkille kun yrittää usein kolme autoa yhtä aikaa, ei tuloksena ole muuta kuin sähläystä.
    Ongelmaksi taitaa tulla tilanpuute. Viereinen parkkipaikka on yksityisalueella joten laiturialuetta ei niin vaan helposti levennetä. Monesti on kuullut sanottavan että paikallisliikenteen pysäkit on liian kaukana matkakeskuksesta, joten mikäpä olisi estänyt kaupunkia rakentamasta vanhalle postin tontille kunnon paikallisliikenneterminaalia. Tai toinen, edes osittainen ratkaisu ongelmaan olisi muuttaa Tourulan suuntaan lähtevien bussien reittiä Väinönkatu-Hannikaisenkatu, poistaa matkakeskuksen edestä pysäköintipaikat ja laittaa pysäkit tilalle.

  4. #4

    Liittynyt
    09.07.2005
    Viestejä
    540

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TEP70
    Suunnitelmasta puuttuvat vinolaiturit.
    Ei sinne mitään vinolaitureita tarvita. Ne veisivät vain liikaa tilaa ja vähentäisivät terminaalialueen kaakkoispuolella olevan parkkialueen autopaikkoja. Toisekseen, nykyvauhdilla vähenevät matkustajamäärät karsii pakostakin ajettavia linjoja. Siten jatkossa riittää yksi pysäkki suuntaansa, kun kourallinen linja ajaa tunnin-puolentoista välein...

    Esitteen havainnekuvista ilmenee, että Jyväskylässä on ikuinen kesä. Mahtaa syys-talvikelit tulla ylläripyllärinä, kun vettä, räntää ja lunta sataa vaakatasossa eivätkä katokset silloin paljoakaan suojaa anna. Lähes korttelin mittaisessa katoksessa ei ole montaa välikköseinää, äkkiseltään näkyy pari mainostaulua.

    Ihmetyttää mikä tuossa hankkeessa oikein maksaa. Liikenneväylätyöt maksavat yli 2,8 milj. €. Kun summasta poistetaan katulämmityksen n 0,5 milj. € ja katosten n 0,4 milj. € rakennuskustannukset jäljelle jää n. 1,9 milj. € Vapaudenkadun yhden korttelin ja Asemakadun puolentoista korttelin matkalta. Aiotaanko kadunpätkät päällystää kullalla päällystetyillä marmorilaatoilla?

    Piirka

  5. #5
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    06.07.2005
    Viestejä
    189

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp
    Tai toinen, edes osittainen ratkaisu ongelmaan olisi muuttaa Tourulan suuntaan lähtevien bussien reittiä Väinönkatu-Hannikaisenkatu, poistaa matkakeskuksen edestä pysäköintipaikat ja laittaa pysäkit tilalle.
    Kysyin tätä asiaa Jyväskylän kaupungin liikenneinsinööri Jorma Lipposelta pari viikkoa sitten ja hän vastasi että paikallisliikenteen bussireittejä ei kierrätetä matkakeskuksen kautta koska nykyiset reitit ovat optimaalisia, ja vain pieni vähemmistö paikallisliikenteen matkoista kohdistuu matkakeskukselle. Mielestäni ihan hyvin perusteltu vastaus.

  6. #6

    Liittynyt
    09.07.2005
    Viestejä
    540

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp
    mikäpä olisi estänyt kaupunkia rakentamasta vanhalle postin tontille kunnon paikallisliikenneterminaalia.
    Vanhan postin tontilla (Kilpisenkatu 8 ) sijaitsee suojeltu, Alvar Aallon suunnittelema Valtiontalo, jota ei saa purkaa. Kaupungille tullee iso lasku talon korjaamisesta, koska siihen syntyi halkeamia, kun naapuritonttia räjäyteltiin uuden toimistotalon rakentamisen myötä. Lisäksi siinä on mitä ilmeisimmin homeongelmakin. Vanhan postitalon toinen naapuritontti, Kilpisenkadun ja Vapaudenkadun kulmassa, jossa sijaisti vanha purettu funkishuoltamo (tätä tonttia ilmeisesti tarkoitit?) on nykyisellään varattu Jyväskylän musiikkitaloa varten. Kaupungin kehno rahatilanne ja poliittiset kädenväännöt ovat kerta toisensa jälkeen siirtäneet rakentamista hamaan tulevaisuuteen. Toivottavasti puljua ei koskaan rakenneta

    Tuo musiikkitalon tontti joutaisi terminaalialueeksi, koska toisaalta kaupunki suunnittelee kävelynkadun laajentamista Väinönkadulle. Kaupunki haluaa siirtä osan Rajakadun-Sepänkadun suunnan linjoista Puistokadulle. Puistokadulta pääsee Kalevankadun kautta kääntymään Vaoaudenkadulle, toiseen suuntaan ajaminen vaatii ainakin yhden korttelin kiertämistä Matkakeskusta hipoen. Mikäli kaupunki saa tahtonsa läpi, voisi Puistokadun ja Vapaudenkadun välinen reitti kulkea Yliopistonkadun ja Kilpisenkadun kautta. Tässä pitäisi rakentaa Kilpisenkadulle jatke terminaalille.

    Piirka

  7. #7
    ATR
    ATR ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    25.12.2005
    Viestejä
    13

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp
    mikäpä olisi estänyt kaupunkia rakentamasta vanhalle postin tontille kunnon paikallisliikenneterminaalia.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Piirka
    Vanhan postin tontilla (Kilpisenkatu 8 ) sijaitsee suojeltu, Alvar Aallon suunnittelema Valtiontalo, jota ei saa purkaa.
    Vai tarkoittaakohan tkp vanhan postin tontilla Vapaudenkadun ex-postin tonttia Vapauden- ja Urhonkadun kulmassa poiisitalon naapurissa ja aivan Matkakeskuksen vieressä? Tälle tontillehan nousee nyt valtion virastotalo.

  8. #8
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ATR
    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp
    mikäpä olisi estänyt kaupunkia rakentamasta vanhalle postin tontille kunnon paikallisliikenneterminaalia.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Piirka
    Vanhan postin tontilla (Kilpisenkatu 8 ) sijaitsee suojeltu, Alvar Aallon suunnittelema Valtiontalo, jota ei saa purkaa.
    Vai tarkoittaakohan tkp vanhan postin tontilla Vapaudenkadun ex-postin tonttia Vapauden- ja Urhonkadun kulmassa poiisitalon naapurissa ja aivan Matkakeskuksen vieressä? Tälle tontillehan nousee nyt valtion virastotalo.
    Sillä tontilla terminaali olisi minusta jo liian kaukana kaupallisesta elämästä. Matkustajat jäisivät käytännössä kuitenkin pois nykyisillä Vapaudenkadun pysäkeillä Forumin edessä. Tulisi helposti terminaali, jolla ei ole juurikaan käyttäjiä.

  9. #9

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    970

    oletus

    Vähän mittasuhteita: Jyväskylän matkakeskukselta ei ole suunniteltuun Vapaudenkadun terminaaliin sen pitempi matka kuin Helsingin suurella päärautatieasemalla joutuu useimmiten kävelemään bussiin, saati metroon tai Mannerheimintielle ratikkaan.

    Ja mikä estää ajattamasta linjat (varsinkin itään päin menevät) siitä matkakeskuksen edestä niin, että siinä on tavallinen pysäkkipari.

    Jyväskylän paikallisliikenneterminaali olisi pitänyt rakentaa ainakin 15 vuotta sitten, samaan aikaan, kun paikallisbussit siirrettiin Vapaudenkadulle. Järjetön viivyttely näin pienen hankkeen kanssa osoittaa, kuinka paljon Jyväskylää todellisuudessa joukkoliikenne kiinnostaa.

  10. #10
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    01.07.2005
    Viestejä
    507

    oletus

    Todella, idän suunnan linja-autot Urhonkadun sijasta Matkakeskuksen ja Väinönkadun kautta Vapaudenkadulle.

    Ja miten niin ei kiinnosta? Kyllä Lipposta ainakin.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Jyväskylän paikallisliikenne
    kirjoittanut jet foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 342
    Viimeisin viesti: 13.12.2017, 21:52
  2. Jyväskylän Liikenteen 400 paloi romuksi
    kirjoittanut tkp foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 09.04.2006, 03:30
  3. Jyväskylän kesäaikataulut
    kirjoittanut a__m foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 05.04.2006, 17:20
  4. Jyväskylän talviaikataulut 2005-2006
    kirjoittanut a__m foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 6
    Viimeisin viesti: 16.09.2005, 14:04
  5. Jyväskylän radalla hämminkiä
    kirjoittanut killerpop foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 25.07.2005, 01:52

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •