Lappeenrannan paikallisliikenne

Eilen (Ti 14.10) oli ainakin 3K:n 7.30 vuorolla Scala #949. Melko harvinainen näky 3K:lla. Iltapäivällä (Ainakin klo. 15 -vuorolla) 3K:lla oli jokin korkealattiainen kaukoliikenne-Carrus, jonka numeroa en kerennyt / muistanut kirjata ylös, sillä en ollut itse kyydissä, vaan satuin huomaamaan sen, kun odottelin bussiani. Mistä lie johtunut tuo Scalan sekä korkealattia-Carruksen ajattaminen 3K:lla, jolla yleensä näkyy pelkkiä Ikaruksia.
 
Laitoin tuonne kommenttia, omaan elämään vaikuttavat eniten linjan 5 60 minuutin kierrosajan riittämättömyys ruuhka-aikoina ja linjan 3 matkakeskuksen välipisteaikojen epämääräisyys.

Linja 3:

- matkakeskuksen ajat ovat aikataulussa n. xx:xx eivätkä sitovia aikoja, joita ennen auto ei voi ohittaa pysäkkiä. Tämä huonontaa linjan käytettävyyttä. Välipisteajat olivat hetken aikaa kiinteät, mutta ilmeisesti kuljettajilta tulleen palautteen perusteella ne muutettiin epämääräisiksi. Parempi mielestäni vaikka sitten liian tiukka välipisteaika, jota ennen auto ei voi olla pysäkillä, ettei pysäkille tarvitse tulla kymmenen minuutin toleranssilla.
- yliopistolta lähtee aamulla 7.25 A-variaatio, josta ei ainakaan aikataulukirjan reittikuvauksesta tiedä, meneekö se ylipäätään koko matkakeskuksen kautta vai ei.

Linja 5:

- 60 minuutin kierrosaika ei riitä ruuhka-aikoina. Linjaa ajetaan kahdella autolla -> vuoroväli 30 min.
- Jos lisätään yksi auto, kierrosaika kasvaisi 90 minuuttiin tai sitten ajettaisiin 20 minuutin vuorovälillä, jolloin kierrosaika ei muuttuisi miksikään.
- Olisiko reittiä muutettavissa siten, että tarvittava ajoaika lyhenisi? Omasta puolestani lehtitalolla ei olisi mitään tarvetta käydä. Hietalankatua ylös vain.
- Keskustan läpiajo vie nykyisellään aikaa ja ei voi sanoa, että se olisi mikään joukkoliikenteen laatukäytävä.
 
Ilmeisesti vähitellen alkaa Lappeenrantaankin tulla noita Volvoja.

Tänään #423 (Volvo 8900-teli) linjalla 5, itse havaitsin sen 15.18 -lähdöllä Keskustasta Matkakeskukseen. Lienee ollut liikenteessä jo pari päivää.
Se selittänee auton #325 linjalla 2.
 
Lappeenrannassa aiotaan nostaa kertalipun hintaa 3€ -> 3,5€.

Tämä tapahtuisi uuden taksa- ja lippujärjestelmän käyttöönoton myötä, joka tapahtunee vähitellen kesäkuun 2015 aikana. Asiasta päätetään ensi keskiviikkona 4.2.

Etelä-Saimaan uutinen aiheesta.
 
Lappeenrannassa aiotaan nostaa kertalipun hintaa 3€ -> 3,5€.

Tämä tapahtuisi uuden taksa- ja lippujärjestelmän käyttöönoton myötä, joka tapahtunee vähitellen kesäkuun 2015 aikana. Asiasta päätetään ensi keskiviikkona 4.2.

Etelä-Saimaan uutinen aiheesta.
Mutta samassa yhteydessä saadaan viimein myös matkakortin arvolla ostettava lippu, tuolloin hinta jää alle kolmen euron.

Tuleekohan tässä vielä kiire käyttää pois Matkahuollon korteilla majailevat kertamatkat? Matkahuollon kortti kun on niinkin fiksu, ettei siihen voi ladata edes kahta täyttä 44 matkan sarjaa. Täytyy ensin käyttää vähintään yksi matka toisesta sarjasta pois ennen kuin uusi mahtuu sisään.
 
Nyt uuden lippujärjestelmän käyttöönotosta on päätetty. Lippujärjestelmäksi tulee Waltti.

Hinnat arvokortilla maksettaessa:
  • Aikuiset (Yli 17 v.): Ruuhka-aikana 2.80€, hiljaisena aikana 2€
  • Opiskelijat: Ruuhka-aikana 1.75€, hiljaisena aikana 1.25€
  • Seniorit (Yli 65 v.): Ruuhka-aikana 2.45€, hiljaisena aikana 1,75€
  • Junnut (7-16 v.): Ruuhka-aikana 1.60€, hiljaisena aikana 1.20€
Hiljainen aika hinnoittelussa:
  • Arkena 9-14 ja 17.30 jälkeen
  • Viikonloppuisin
  • Arkipyhinä
Maksuvälineenä voi yhä käyttää käteistä, tällöin aikuisten lippu maksaa 3.50€. Alle 7-vuotiaat lapset, rattaiden kanssa kulkevat ja veteraanit matkustavat ilmaiseksi.

Syksyllä 2015 käyttöön tulevat myös 30 päivän kaupunkilippu sekä koululaislippu.

Kaupunkilippujen hinnat:
  • Aikuinen: 54€
  • Opiskelija: 43€
  • Lapset / Nuoret (Junnut): 30€
Uutena mahdollisuutena tulee mahdollisuus ladata arvokortteja netissä, tosin korttien lataaminen onnistuu edelleen ainakin kaupungintalolla.

Lisää tietoa: http://www.lappeenranta.fi/news/Waltin-sujuva-ja-turvallinen-arvokortti-maksuvalineeksi-Lappeenrannan-kaupunkiliikenteessa-/24537/5be18a24-c750-47c3-af29-5ec141a50579
 
Olin tänään näkevinäni Autolinjojen varikolla Lappeenrannassa vihreän Ikaruksen. Voisiko se olla S-ryhmän kokomainoksiin teipattu ESLL 691?

Juu, tänään tuo #691 olikin sitten jo linjalla, ja tosiaan on edelleen S-ryhmän vihreissä kokomainoksissa. Ajoi tänään Kesämäen vuorolla (3K).
Hutikuva autosta: [link]
 
Eilen (Ti 14.10) oli ainakin 3K:n 7.30 vuorolla Scala #949. Melko harvinainen näky 3K:lla. Iltapäivällä (Ainakin klo. 15 -vuorolla) 3K:lla oli jokin korkealattiainen kaukoliikenne-Carrus, jonka numeroa en kerennyt / muistanut kirjata ylös, sillä en ollut itse kyydissä, vaan satuin huomaamaan sen, kun odottelin bussiani. Mistä lie johtunut tuo Scalan sekä korkealattia-Carruksen ajattaminen 3K:lla, jolla yleensä näkyy pelkkiä Ikaruksia.

sielä oli myös yks päivä myös 919 linjalla

---------- Viestit yhdistetty klo 16:45 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 16:42 ----------

Eipä ole vieläkään näkynyt tuossa Ylen uutisessa, joka on julkaistu 5.8 ( http://yle.fi/uutiset/savonlinja_investoi_lahes_kymmenen_miljoonaa_busseihin/7394151) mainittuja busseja liikenteessä. Missä lie ovat?

Kysymys: Miksi Savonlinjan Volvoissa, jotka ovat Lappeenrannassa (327, 328, 330, 332, 333) takalinjakilvet eivät toimi? Mikä mahtaa olla siihen syynä, että Volvojen 332 ja 333 sivulinjakilvetkään eivät toimi? :confused:

varmaan siksi että ne eivät ole ottaneet niitä käyttöön tai ne ei saa tekstejä näkymään oikein
 
onkos kukaan muu nähnyt aamuvuoroissa linjalla 5 korkeita autoja, itse olen nähnyt tällä viikolla ja viime viikolla yhden autolinjan eb:n, autolinjojen volvo 9700, autolinjojen mersu travego, autolinjojen iveco irisbus crosway ja tänään joko eagle 560 tai falcon 540 en nähnyt kunnolla mutta jompikumpi niistä
 
Takaisin
Ylös