Sivu 5 / 15 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456789 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 61-75/220

Viestiketju: Lappeenrannan paikallisliikenne

  1. #61

    Liittynyt
    26.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    791

    oletus Vs: Lappeenrannan paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    itse olen päässyt käsitykseen ettei se nyt niin hirveän vanhaa ole, eikös siellä ole mm.-99 säfflejä, -01 setroja ja PK-seudulta siirrettyjä -03 ikaruksia. Eihän nuo ole ollenkaan vanhoja verrattuna vaikkapa Kuopion, Lahden tai Oulun korkeisiin 80-luvun lopun ja 90-luvun alun korkeisiin katureihin. Tietysti jos kalustosta ei pidetä huolta niin äkkiä uusikin auto menee huonoon kuntoon.
    Ymmärsit asian aivan oikein: kalusto on huonokuntoista, kun siitä ei pidetä huolta. Autoissa on niin paksu pölykerros, ettei niitä uskoisi noin nuoriksi. Parin minuutin istumisen jälkeen pöly tuntuu jo kurkussa. Joistakin autoista puuttuu penkkejä, hätävasaroista on vähintään puolet hävinnyt. Nuo Ikarukset ovat olleet sen verran vähän aikaa Lappeenrannassa, että ne vielä ovatkin hyväkuntoisia.

    Matkustajan näkökulmasta huonoimmassa kunnossa ovat Säfflet. Matkustajan kannalta Setrojen suurin ongelma on takaovi. Joko takaovi on pysyvästi suljettu tai se ei muuten vain avaudu. Minä en varmuudella muista Sarana-Setran takimmaisen oven ikinä olleenkaan auki. Korkealattiaisessa kaksiovisessa Setrassa on myös takaovi usein koko matkan kiinni.
    Blogi yleisistä saunoista: http://www.saunakulttuuri.com

  2. #62
    dima avatar
    Liittynyt
    04.11.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    79

    oletus Vs: Lappeenrannan paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Olisiko jollakulla laittaa listaa autolinjojen Lappeenrannan paikkurikalustosta...
    Tässä listaa:

    Säfflet: 116,117,121,122,123,132 (vm 1997)
    583, 584,586 (vm 1999)

    Lahti 402et: 111 (vm 1996) ja 137 (vm 1992)

    Setrat: 678,679,680 (vm 2002) ja nivel-Setra 560 (vm 1991)

    Ikarukset: 693,697,698,699 (vm 2003)

    Irisbus: 872 (vm 2009)

    Nivel-Setraa lukuunottamatta kaikki ovat matalalattiaisia.

    Vara-autoina käytetään yleensä Lahti 401iä 474 ja 475.

  3. #63
    TRe
    TRe ei ole kirjautuneena
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.11.2007
    Viestejä
    41

    oletus Vs: Lappeenrannan paikallisliikenne

    Ajaakos Autolinjat Imatralla muuta katuria kun palvelulinjaa 3 ?
    Ajetaankos se pikkubussilla (taisin itse viimeksi bongata 763:n) ?

  4. #64
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Helsingfors
    Viestejä
    226

    oletus Vs: Lappeenrannan paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut dima Näytä viesti
    Tässä listaa:

    Säfflet: 116......
    .... ja 475.
    Tuo tarkoitaa että kaluston keksi-ikä on vähän pikkasen pälle 10 vuotta. Onko se paljon Suomen maassa, tuon kokoisissa kaupungeissa ja yleisesti?
    Helsingfors har ein somletrikk!

  5. #65
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    694

    oletus Vs: Lappeenrannan paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Skurubisin Näytä viesti
    Tuo tarkoitaa että kaluston keksi-ikä on vähän pikkasen pälle 10 vuotta. Onko se paljon Suomen maassa, tuon kokoisissa kaupungeissa ja yleisesti?
    Keski-ikää enemmän mielestäni ratkaisee kaluston kunto (eli ylläpito = huolto- ja korjaustoiminnan taso). Jossain auto päätyy viidessä vuodessa ongelmajätteeksi, toisaalla 15 vuotias on vielä aivan kelpo kuljettamaan matkustavaisia paikasta a paikkaan b...
    Elämä on, mikset sinäkin?

  6. #66
    dima avatar
    Liittynyt
    04.11.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    79

    oletus Vs: Lappeenrannan paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TRe Näytä viesti
    Ajaakos Autolinjat Imatralla muuta katuria kun palvelulinjaa 3 ?
    Ajetaankos se pikkubussilla (taisin itse viimeksi bongata 763:n) ?
    Samaan pakettiin kuuluu myös palvelulinja 2P, ja noita ajetaan nimenomaan tuolla 763:lla.

  7. #67
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Lappeenrannan paikallisliikenne

    Mahtaako olla jokapäiväistä, että Irisbus 872 on linjalla 9? Tänään 22.3. auto oli lähdössä 18:45 Kariniemestä. Matkustajia keskustaan tullessa kaksi.

    Ikarus 697:ssä vaikuttaisivat sisävalot toimivan ovia avattaessa juuri päinvastoin kuin pitäisi: ne himmenevät, kun ovet avataan ja kirkastuvat leikkaussaliasentoon, kun ovet suljetaan.
    Viimeisin muokkaaja TEP70; 22.03.2010 kello 23:28.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  8. #68
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Lappeenrannan paikallisliikenne

    Eilen 26.3. Lappeenrannassa oli liikkeellä auto 193 eli Volvo B10M / Wiima K202 vm. 1993. Mahtaakohan tämä laatuauto olla vain tilapäisellä visiitillä vai onko tullut jäädäkseen?
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  9. #69
    dima avatar
    Liittynyt
    04.11.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    79

    oletus Vs: Lappeenrannan paikallisliikenne

    Eiköhän tuo ole tullut jäädäkseen, koska sehän on maalattu uudestaan ja teipattu Autolinjojen nimi kylkeen.

  10. #70
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Lappeenrannan paikallisliikenne

    Autossa 698 (Ikarus) paistaa päivä yhden avattavan sivuikkunan alta ja koko lasielementti rymisee kuopissa. Koskahan se putoaa? Ja nyt kun on taas kevätpölyn aika, alkavat autot olla sisältä aika järkyttävässä kunnossa. Tuleehan ne tietysti siivottua asiakkaiden vaatteilla joka päivä.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  11. #71
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Lappeenrannan paikallisliikenne

    Irisbus 872:ssa on sisällä islanninkielisiä hätäuloskäyntitekstejä. Onkohan Savonlinja saanut tämän auton edullisesti joltakin vaikeuksiin ajautuneelta islantilaiselta liikennöitsijältä jo ennen kuin auto on toimitettu perille?
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  12. #72
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5746

    oletus Vs: Lappeenrannan paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TEP70 Näytä viesti
    Onkohan Savonlinja saanut tämän auton edullisesti joltakin vaikeuksiin ajautuneelta islantilaiselta liikennöitsijältä jo ennen kuin auto on toimitettu perille?
    Suomeen tullessaan sekä 871 että 872 olivat Strætón (Reykjavikin alueen kaupunkibussiliikennöitsijä) keltaisissa väreissä.

  13. #73

    Liittynyt
    26.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    791

    oletus Vs: Lappeenrannan paikallisliikenne

    Tulipa taas käytyä lappeen Rannassa. Tässä hieman raporttia.

    Sunnuntaina matkustin vuoden 2003 Setralla. Ainoa kunnolla toimiva ovi oli keskiovi. Etuovi ei auennut joka pysäkillä eikä takaovikaan (tosin minä en odotakaan, että takaovi toimisi Savonlinjan Setroissa). Ja kun lopulta pysäytysnapitkaan eivät toimineet, kävi kuljettaja vaihtamassa auton. Kuljettaja esitteli minulle vaihdossa saamaansa ruåtsalaista autoa: ratti mureni käsiin ja kuljettajan kädet olivat siksi mustat.

    Torstaina matkustin Irisbusilla, vm 2009. Bussissa oli yksi hätävasara ja neljä tyhjää pidikettä seinillä. Määrääkö joku laki, montako vasaraa pitää bussissa olla? Riittääkö yksi? Tuosta viime vuoden autosta ei varmaan pääse onnettomuustilanteessa lasin läpi ilman vasaraa.

    Keskustan läpi ajavat heilurilinjat ovat saaneet uuden merkityksen Lappeenrannassa. Linjaa 1 ajetaan sunnuntaisin yliopistolta keskustaan. Keskustassa onkin sitten 30 minuutin odotus, jos meinaa jatkaa samalla linjalla vaikkapa keskussairaalaan. Linjoja 1 ja 2 ajetaan joka toinen tunti keskustasta itään. Onneksi joku linjataksi paikkaa tilannetta. Toiseen suuntaan - idästä yliopistolle - linja 1 on heilurilinja.

    Päättelin aikatauluista, että linjoja 1 ja 2 ajetaan sunnuntaisin yhteisesti kahdella autolla. Linjoilla 4 ja 5 on kummallakin yksi auto. Koko sunnuntailiikenne hoidetaan siis neljällä autolla.
    Blogi yleisistä saunoista: http://www.saunakulttuuri.com

  14. #74

    Liittynyt
    12.02.2007
    Viestejä
    337

    oletus Vs: Lappeenrannan paikallisliikenne

    Vasaroista...en ole koskaan kuullut, että niitä olisi kukaan kuljettaja tai asentaja varastanut. Matkustajat ne vie, ja sitten parutaan, kun niitä ei ole. Ylipäätään alle vuodessa tuhotaan uusien autojen takaosat kaikenmaailman töhryillä yms., ja ehjät istuimet revitään riekaleiksi. Sen jälkeen voikin taas moittia yhtiötä epäsiisteistä autoista. Tämä siis yleisestiottaen ympäri Suomea.

  15. #75
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Lappeenrannan paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vompatti Näytä viesti
    Torstaina matkustin Irisbusilla, vm 2009. Bussissa oli yksi hätävasara ja neljä tyhjää pidikettä seinillä. Määrääkö joku laki, montako vasaraa pitää bussissa olla? Riittääkö yksi? Tuosta viime vuoden autosta ei varmaan pääse onnettomuustilanteessa lasin läpi ilman vasaraa.
    Todellakin, matkustajien mukana ne autoista ulos kulkeutuvat. En nyt tässä lähde leimaamaan mitään ikäryhmää, jokaisella on siitä varmaan omat käsityksensä. Harvempi eläkeläinen niitä varmaan kuitenkaan repii.

    Eivätkös vasarat ole katsastusvaruste? Eli kerran vuoteen huollon on niitä joka autoon vähintään täydennettävä. On varmasti melko turhauttavaa ja käsittääkseni ne vasarat eivät edes ole mitään kovin edullisia esineitä.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kadonnut paikallisliikenne
    kirjoittanut LateZ foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 02.11.2010, 18:23
  2. Lappeenrannan lennot Tango-lentoyhtiölle
    kirjoittanut Epa foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 27.11.2007, 16:40
  3. Airecon aloittaa ilmasillan Lappeenrannan ja Helsingin välillä
    kirjoittanut Epa foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 03.10.2007, 20:40
  4. Lappeenrannan bussiterminaali
    kirjoittanut vompatti foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 09.06.2007, 21:43
  5. Lappeenrannan duoratikkasuunnitelmat
    kirjoittanut R.Silfverberg foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 25
    Viimeisin viesti: 11.05.2006, 14:53

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •