Sivu 9 / 15 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678910111213 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 121-135/223

Viestiketju: Lappeenrannan paikallisliikenne

  1. #121
    bussifriikki avatar
    Liittynyt
    02.05.2007
    Viestejä
    2364

    oletus Vs: Lappeenrannan paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Autolinjat 111 on saanut uudet, keltaiset S-Marketin mainokset.
    Tuohan on siis Lahti 402

  2. #122
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2649

    oletus Vs: Lappeenrannan paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut bussifriikki Näytä viesti
    Tuohan on siis Lahti 402
    Kyllä, Lahti 402:han se on. Kuvia tulossa huomenna.

  3. #123
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2649

    oletus Vs: Lappeenrannan paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Autolinjat 111 on saanut uudet, keltaiset S-Marketin mainokset.
    Tässä kuva tuosta Autolinjat 111:stä.

  4. #124
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Helsingfors
    Viestejä
    226

    oletus Vs: Lappeenrannan paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Lappeenrannan paikallisliikenteessä on yksi pienempi, mutta matkustuskokemukseen varmasti vaikuttava...
    ....Toinen asia, johon olen kiinnittänyt huomioita, on Koulukadun (keskustan) "bussiterminaalin" toimivuus, tai itse asiassa sen toimimattomuus. Koulukadulla...
    ...myös lähtöaikanäytön puute toiselta Koulukadun paikallisliikenteen pysäkiltä on mielestäni ongelma. Katokset näyttöineen ovat nimittäin Valtakadulla, ja missä käytössä: autojen parkkipaikkana.
    Minkä tähden pysäkkit piti edes siirttää pois Valtakadulta (keskustasta) Koulukadulle ("vähemmän keskusta"). Mielestäni homma toimi paremmin Valtakadulla ja se Koulukatu olisi saanut jättää läpi-ajo liikkennekaduksi. Tuntuu että nykyinen lopputulos on kaksi huonosti toimivaa katua.

    /Skurubisin
    Helsingfors har ein somletrikk!

  5. #125

    Liittynyt
    27.10.2007
    Viestejä
    352

    oletus Vs: Lappeenrannan paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Skurubisin Näytä viesti
    Minkä tähden pysäkkit piti edes siirttää pois Valtakadulta (keskustasta) Koulukadulle ("vähemmän keskusta"). Mielestäni homma toimi paremmin Valtakadulla ja se Koulukatu olisi saanut jättää läpi-ajo liikkennekaduksi. Tuntuu että nykyinen lopputulos on kaksi huonosti toimivaa katua.

    /Skurubisin
    Pysäkit olisi ehdottomasti pitänyt säilyttää Valtakadulla. Ilmeisesti pysäkit siirrettiin Koulukadulle siksi että joukkoliikenne katsotaan tarpeettomaksi ja jopa haitalliseksi ja se haluttiin siirtää jonnekin missä siitä on vähiten haittaa autoilulle.

    Lappeenrannan keskustan yrittäjät vierastavat linja-autoja
    Yritykset haluavat pitää rahakkaat yksityisautoilijat asiakkainaan. Ovensa eteen linja-autoja ei kaipaa kukaan.

    EEVA SEDERHOLM

    Lappeenranta. Lappeenrannan keskustan yrittäjien näkemys linja-autojen
    pääpysäkin paikasta on selvä. Kukaan ei halua joukkoliikennettä keskustaan
    * ainakaan oman ikkunansa eteen.
    Kauppakadun ja Oksasenkadun risteys on yksi seitsemästä vaihtoehdosta,
    joihin keskuspysäkki mahdollisesti sijoitetaan. Siellä sijaitsevan
    Malli-kappa-vaateliikkeen pitäjä Anneli Märkälä ihmettelee, miten rekat
    enää pääsisivät tuomaan kauppaan tavaraa, jos kadulla seisoisi linja-autoja.
    * Liikkeisiin tulevan pakokaasun määrä olisi lisäksi aivan hirveä, hän
    kauhistelee.
    Märkälä on myös huolestunut siitä, pääsisivätkö varakkaat
    henkilöautoasiakkaat enää perille.
    * Oksasenkadulla on neljä naistenvaateliikettä, joista yksikään ei ole
    mikään halpahalli.
    Kaupungin teknisen toimen tuotantojohtaja Pasi Leimi esitteli
    pysäkkivaihtoehdot yrittäjille perjantaina Lappeenrannan Kaupunkikeskusta
    Lakes ry:n järjestämässä tilaisuudessa. Leimi on johtanut asiaa
    selvittänyttä ryhmää, johon kuuluu kaupungin edustajien lisäksi
    linja-autoyrittäjiä.

    Yksikään vaihtoehdoista ei noussut yrittäjien suosikiksi. Suurin huoli oli,
    että linja-autot häiritsevät henkilöautoliikennettä ja vievät siten asiakkaita.
    Yhdessä suunnitelmavaihtoehdossa linja-autot kerääntyisivät
    Pormestarinkadulle Etelä-Karjalan Osuuspankin eteen. Pankin toimitusjohtaja
    Risto Kiljunen vastustaa tätä vaihtoehtoa, koska ainakin alustavassa
    suunnitelmassa pysäköintipaikat häviäisivät eivätkä henkilöautot enää saisi
    kulkea kadun kautta.
    * Kysymys on asiakaspysäköinnistä. Toki meillä käy paljon koululaisia
    juomassa kahvia automaatista, mutta kyllä ne ovat henkilöautoasiakkaat,
    jotka ottavat mukaansa ehkä jotain muutakin, Kiljunen sanoo.
    Pasi Leimi uskoo kuitenkin, että moni naisasiakas kokisi hyvänä, jos
    linja-auto veisi suoraan pankin tai kaupan eteen. Paikallisliikennettä kun
    käyttävät eniten naiset, koululaiset ja opiskelijat.
    * Ehkä heillä ei sitten ole niin paljon rahaa kuin yksityisautoilijoilla.
    Leimi kuitenkin korostaa, että suunnitelmat ovat alustavia pohjapiirroksia.
    Niitä voidaan muuttaa sen mukaan, minkä ihmiset kokevat kaikkein
    tärkeimmäksi. Jos pienen puistikon säilyttäminen on tärkeintä, siitä
    voidaan uhrata busseille vain pieni osa. Jos taas henkilöautoliikenne on
    tärkeintä, senkin säilyttäminen saattaa onnistua.

    Selvitystyössä mukana olleiden linja-autoliikennöitsijöiden kannalta
    nykyinen Valtakatu on selvästi paras paikka keskuspysäkille.
    * Jos joudumme pois sieltä, ainut järkevä vaihtoehto on Pormestarinkatu,
    Autolinjojen Petri Pesonen toteaa.
    Risto Kiljunen tiedusteli, miksi osuuspankin toiveisiin paremmin sopiva
    Vapaudenaukio ei kävisi keskuspysäkiksi. Pesosen mukaan sinne ei saisi
    toimivia jatkoyhteyksiä: Itä-Lappeenrannasta saapuvat joutuisivat
    odottamaan Vapaudenaukiolla pahimmillaan kymmenen minuuttia ennen kuin
    pääsisivät keskustaan.
    Kiljusen mielestä matka Vapaudenaukiolta keskustaan on niin lyhyt, että
    matkustajat voivat helposti kävellä sen.
    * Pahimmillaan kävely kestää minuutin, hän tuhahti.
    Leimi muistutti, että on myös vanhuksia ja liikuntaesteisiä, jotka haluavat
    linja-autolla perille asti.

    Yrittäjä sekä ympäristö- ja rakennuslautakunnan jäsen Jorma Tyrmi (myö)
    huomautti, että koko pysäkkikysymys liittyy siihen, miten laaja
    kävelykeskusta kaupunkiin halutaan. Vaikka kyse on poliitikkojen
    päätöksestä, hänen mukaansa yrittäjienkin pitäisi ottaa asiaan nyt kantaa.
    Kaupungin suunnitelmissa puhutaan olohuoneesta, jossa ihmiset käyvät
    viihtymässä, käyttämässä rahaa ja näyttäytymässä. Tällä hetkellä
    kaupunkilaiset mieltävät sellaiseksi lähinnä kesäisen sataman.
    * Kyllä tähän kaupunkiin pitäisi äkkiä saada jonkunlainen olohuone. Talvet
    ovat keskustayrittäjille erittäin hiljaisia, McDonad’s-yrittäjä Hannu
    Summanen totesi.
    * Jotain keskustalle pitää tehdä. Nyt siellä ei ole ketään,
    kaupunginvaltuutettu Jyri Hänninen (kok.) myötäili.
    Seppo Rautiovaara

    Kuvateksti

    Lappeenrannan Oksasenkadun yrittäjät eivät ole innostuneet keskuspysäkin
    sijoittamisesta sinne.

    Pysäkkivaihtoehdot
    1. Valtakatu: nykyinen paikka
    2. Valtakatu*-Koulukatu: nykyinen paikka ja vastaava kohta Koulukadulla
    3. Vapaudenaukio-*Valtakatu: pysäkki Valtakadulla kirjaston ja
    liikenneympyrän välillä
    4. Vapaudenaukio: pysäkki nykyisillä parkkipaikoilla
    5. Vapaudenaukio*-Koulukatu: pysäkki liikenneympyrästä lähtevällä Oikokadulla
    6. Kauppakatu*-Oksasenkatu: pysäkit katujen laidoille
    7. Pormestarinkatu: pysäkki osuuspankin edessä

    Kirjoittaja: Eeva Sederholm
    Julkaisupäivä: 25.02.2006
    Tallennuspäivä: 27.02.2006

  6. #126
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3327

    oletus Vs: Lappeenrannan paikallisliikenne

    Vieläkö tuo vuoden 2006 asenne on vallitseva? Kävin muutama viikko sitten ensimmäistä kertaa Lappeenrannassa ja hämmästyin siitä, miten kaukana ydinkeskustasta rautatieasema onkaan. Paikallisliikennettä en käyttänyt, koska oli sunnuntai ja palvelutaso oli surkea. Taksilla menin keskustasta takas asemalle.
    Sakari Kestinen

  7. #127
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2649

    oletus Vs: Lappeenrannan paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Vieläkö tuo vuoden 2006 asenne on vallitseva? Kävin muutama viikko sitten ensimmäistä kertaa Lappeenrannassa ja hämmästyin siitä, miten kaukana ydinkeskustasta rautatieasema onkaan. Paikallisliikennettä en käyttänyt, koska oli sunnuntai ja palvelutaso oli surkea. Taksilla menin keskustasta takas asemalle.
    Linja 5 ajaa sunnuntaisin tunnin välein, ja kyllä sillä pitäisi olla yhteys joka junalta Helsingin suunnasta ja joka junalle Helsingin suuntaan. Se lähtee keskustasta minuutilla :18 ja Matkakeskuksesta minuutilla :30 (juna Helsingistä saapuu :14-:28 ja juna Helsinkiin lähtee :38-:41).

  8. #128

    Liittynyt
    26.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    792

    oletus Vs: Lappeenrannan paikallisliikenne

    Hartsan lainaama kirjoitus on siis sama, johon viittasin Lappeenrannan bussiterminaalia koskevassa ketjussa. Vuoden 2006 jälkeen asenteet eivät varmasti ole muuttuneet mihinkään, päinvastoin. Lappeenranta on Suomen toiseksi autoistunein kaupunki, ja se pitää ottaa huomioon kaavoituksessa! Kohta varmaan ehdotetaan bussiliikenteen lopettamista parkkipaikkojen lisäämiseksi.

    Tuossahan siteerattiin kaupunginvaltuutettua, joka sanoi: "Jotain keskustalle pitää tehdä. Nyt siellä ei ole ketään." Nyt voidaan kysyä, miksi mitään ei ole tehty? Automarketteja ja ostoskeskuksia laajennetaan ja rakennetaan lisää keskustan ulkopuolelle. Keskustaan ei jää mitään. Etelä-Saimaassahan aikanaan jopa uhkailtiin, että Lappeenrannan Anttila joutuu nostamaan hintoja, jos tavarataloa ei saada siirrettyä moottoritien varteen halvempien kuljetusyhteyksien päähän. Tavarantoimitukset keskustaan kun ovat kalliimpia. Minä luulin, että kaikissa Suomen Anttiloissa on samat hinnat sijainnista riippumatta.
    Blogi yleisistä saunoista: http://www.saunakulttuuri.com

  9. #129
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5805

    oletus Vs: Lappeenrannan paikallisliikenne

    Lappeenrannan kaupunki on käynnistänyt paikallisliikenteen kilpailuttamisen. Sopimuskausi on 1.5.2014-30.6.2018 + optiomahdollisuus 1.7.2018-30.6.2020. Hankintailmoitus

  10. #130

    Liittynyt
    02.01.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    21

    oletus Vs: Lappeenrannan paikallisliikenne

    Mennään bussilla – aja ilmaiseksi paikallisliikenteessä -tapahtuma järjestetään jälleen syyskuussa.

    http://www.lappeenranta.fi/Suomeksi/...eessa_2013.iw3
    nyoor-mõõn mønaam!

  11. #131

    Liittynyt
    09.07.2005
    Viestejä
    530

    oletus Vs: Lappeenrannan paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut dietreut Näytä viesti
    Mennään bussilla
    Lappeenrannassa mennään todellakin bussilla, kertoo Etelä-Saimaa -lehti. Kokonaismatkustajamäärä kasvoi viime vuonna 11,1 %, eli yli 150.000 matkustajalla.
    :P

    Matkustajat, tehkää kasoja kadun reunaan!

  12. #132
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2649

    oletus Vs: Lappeenrannan paikallisliikenne

    Lappeenrannan paikallisliikenteen aikatauluissa käytetään uutta formaattia kesän 2013 aikataulukirjasta lähtien.

    http://www.lappeenranta.fi/loader.as...c-e7f8eeadec3d

  13. #133
    Karosa avatar
    Liittynyt
    17.10.2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    2461

    oletus Vs: Lappeenrannan paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    käytetään uutta formaattia
    Vaikuttaa ihan selvältä tuo aikataulu, tosin en tiedä millainen nykyinen on niin en osaa verrata.

  14. #134
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2649

    oletus Vs: Lappeenrannan paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Karosa Näytä viesti
    Vaikuttaa ihan selvältä tuo aikataulu, tosin en tiedä millainen nykyinen on niin en osaa verrata.
    Vanha versio on tällainen.

  15. #135
    Karosa avatar
    Liittynyt
    17.10.2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    2461

    oletus Vs: Lappeenrannan paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Vanha versio on tällainen.
    Muistuttaa vähän meidän pysäkkiaikatauluja, mutta tuo uudempi on selvästi paljon helpompi lukea.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kadonnut paikallisliikenne
    kirjoittanut LateZ foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 02.11.2010, 16:23
  2. Lappeenrannan lennot Tango-lentoyhtiölle
    kirjoittanut Epa foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 27.11.2007, 14:40
  3. Airecon aloittaa ilmasillan Lappeenrannan ja Helsingin välillä
    kirjoittanut Epa foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 03.10.2007, 18:40
  4. Lappeenrannan bussiterminaali
    kirjoittanut vompatti foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 09.06.2007, 19:43
  5. Lappeenrannan duoratikkasuunnitelmat
    kirjoittanut R.Silfverberg foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 25
    Viimeisin viesti: 11.05.2006, 12:53

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •