Joensuun paikallisliikenne

Ikävää, että perinteinen perheyritys lopettaa. Mikähän liikennöitsijä mahtaa tulla Joensuuhun ykköseksi?

Eiköhän se uusi liikennöitsijä(t) selviä kunhan kilpailutustulokset julkaistaan. Lehtonen nyt kuitenkin varmaan hoitaa liikenteen sinne ensi vuoden kesäkuun loppuun asti jolloin uusi yrittäjä(t) aloittaa kilpailutetun liikenteen.
 
No vähän veikkaan Savonlinjan olevan vahvoilla, toki myös Pohjolan Matka voi yllättää. Jotenkin vaan luulen, että Savonlinja on vahvoilla ja tulee voittamaan. Lisäksi nyt kun Lehtonen ilmoitti lopettavansa niin on muilla mahdollisuus nostaa hintojansa.
 
Eiköhän Pohjolan Matka ole aika todennäköinen Joensuun katuriin. Sillä Johannan ukko on Kyösti Lehtosen poika.
 
Joensuun paikkurin uusi liikennöitsijä valitaan ensi Torstaina. Lehtonen siis liikennöi nykyisen sopimuksen loppuun asti, eli ensi vuoden kesäkuuhun. Uusi liikennöitsijä aloittaa sitten 1.7.2014.

Lähde: Yle Pohjois-karjala
 
Vs: Jyväskylän paikallisliikenne

Mä kun olin aika varma ettei OB ole mukana Joensuun kilpailutuksessa mutta onhan se. Savo-Karjalan linjan voitto ei siis olekaan ihan itsestäänselvyys. No huomennahan tuo ratkeaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lehtosen kalusto varmaan menee myyntiin kun toiminta lakkaa. Onko kilpailutuksen voittajalla velvoite tarjota töitä lehtosen nykyisille työntekijöille?
 
No vähän veikkaan Savonlinjan olevan vahvoilla, toki myös Pohjolan Matka voi yllättää. Jotenkin vaan luulen, että Savonlinja on vahvoilla ja tulee voittamaan. Lisäksi nyt kun Lehtonen ilmoitti lopettavansa niin on muilla mahdollisuus nostaa hintojansa.
Jos (kun) tarjousten jättöaika on umpeutunut, ei liene kovin helppoa ilmoittaa kilpailutuksen järjestäjälle, että "sori, ei se tarjous olekaan voimassa" :p
 
Lehtosen liikenteeltä nyt kannattaisi muutama auto hankkia kun kalustovaatimukset ovat väljät ja maksimi-ikäkin 19 vuotta. Lehtosen autot 5 (scala -02) 6 (City L -03) 7 (Lahti 402 -00) 9 (scala -06) ja 16 (scala -11) Olisivat ihan käypää kalustoa vielä useiksi vuosiksi eteenpäin.
 
Jos (kun) tarjousten jättöaika on umpeutunut, ei liene kovin helppoa ilmoittaa kilpailutuksen järjestäjälle, että "sori, ei se tarjous olekaan voimassa" :p

Eivät näköjään jättäneet tarjousta ollenkaan, joten ei tarvinnut edes ilmoittaa. Veikkaisin tosin Lehtosen Liikenteen lopetuspäätöksen johtuvan enemmän omistajan korkeasta iästä, kilpailutus oli vain sopiva sauma lopettaa. Sukupolvenvaihdosta kuitenkin yritettiin sillä, että Lehtosen Liikenteen omistajan miniän yritys Pohjolan Matka tarjosi liikennettä.
 
Mitenkäs noiden muiden linjojen osalta tapahtuu? Koska ne menevät kilpailuun? Ymmärtääkseni Joensuussa on kuitenkin enemmän kuin 6 linjaa?
 
Mitenkäs noiden muiden linjojen osalta tapahtuu? Koska ne menevät kilpailuun? Ymmärtääkseni Joensuussa on kuitenkin enemmän kuin 6 linjaa?

Tämän ketjun viestissä nro 6 on ilmoitettu muiden linjojen kilpailutuksesta. Se käynnistettiin myöhemmin, joten on ymmärrettävää, että tuloskin julkistetaan jäljempänä.
 
Nyt kilpailussa on kaksi kohdetta, kohteet 2 ja 3:
2: seutulinjat 102, 103 ja 105 sekä koululaislinjat 102, 121 ja 122. 4 matalalattiabussia ja 8 korkealattiaista seutuliikennebussia
3: seutulinjat 202, 203 ja 204, Joensuun sisäiset linjat 9 ja 112 sekä koululaislinjat 202 - 217. 1 matala teli, 4 matalalattiabussia ja 9 korkealattiaista seutuliikennebussia.

Kohteen 2 voitti Linja-Karjala ja kohteen 3 Savo-Karjalan Linja.
Ratkaisu
 
Takaisin
Ylös