Hämeenlinnan paikallisliikenne

Kilpailutuksen tuloksena Vekalle siirtyy myös linjoja, joita liikennöi Hämeenlinnan toinen merkittävä liikennöitsijä, Hämeen Linja. Hämeen Linjan toimitusjohtaja syyttääkin nyt mediassa Vekkaa vanhojen yhteistyökuvioiden rikkomisesta, kun se meni tarjoamaan Hämeen Linjan ajamaa liikennettä.

Tuota etukäteen markkinoiden sopimista sanotaan KARTELLIKSI ja se on kilpailulainsäädännön mukaan kiellettyä. Mielenkiintoista että Hämeen Linja vielä kehtaa lehdessä myöntää moisen kartellin suunnittelun. Mielenkiinnolla odotamme Rajamäen kaltaisia raivonpuuskia Facebookkiin :D
 
Kilpailutuksen tuloksena Vekalle siirtyy myös linjoja, joita liikennöi Hämeenlinnan toinen merkittävä liikennöitsijä, Hämeen Linja. Hämeen Linjan toimitusjohtaja syyttääkin nyt mediassa Vekkaa vanhojen yhteistyökuvioiden rikkomisesta, kun se meni tarjoamaan Hämeen Linjan ajamaa liikennettä.

Mun järkeni ei kyllä riitä ymmärtämään että miten tämä kaveri voi mennä tällaisia laukomaan lehdessä. Tai sitten se elää niin vahvasti maailmassa jossa kartellitilanne on selviö.
 
Yritin ensimmäistä kertaa koskaan lisätä pari valokuvaa JLF:n galleriaan (Hämeenlinnasta 19-20.2.2014) joiden arvelin kiinnostavan muitakin (linjaliikennekuvat mm. Pekolan liikenteen 68, Mikkolan liikenteen 2, Hämeen linjan 17).

Muitakin valokuvia olisi Hämeenlinnan hyvin monipuolisesta kalustosta,
mutta nyt kirjoittaa galleriassa että "image pending approval", en oikein löytänyt internetistä suomeksi tietoa mitä tämä tarkoittaa? Tiedostojen koko on alle 500 kt.
 
Muitakin valokuvia olisi Hämeenlinnan hyvin monipuolisesta kalustosta,
mutta nyt kirjoittaa galleriassa että "image pending approval", en oikein löytänyt internetistä suomeksi tietoa mitä tämä tarkoittaa? Tiedostojen koko on alle 500 kt.

Tuo tarkoittaa sitä, ettei moderaattori ole vielä hyväksynyt niitä galleriaan. Näkyvät heti hyväksymisen jälkeen.
 
Kuljetusliike Ismo Rajamäen linjoilta 1, 5, 11 ja 17 aikanaan voittamien vuorojen uudelleenkilpailutus on käynnistynyt. Tarjouspyyntö
 
Lehdon Liikenne on jo ottanut käyttöön linjanumeron 10 Hämeenlinna–Harviala–Turenki -linjalla

Lisäksi Pekolan samaa reittiä kulkevat autot saanevat myös saman linjanumeron.

2.6. alkaen Hämeenlinnan sisäisessä liikenteessä (vaikkakin menee vähän matkaa Hattulan puolella) on asemiaan vahvistanut Valkeakosken Liikenne, joka voitti Hämeenlinna–Iittala -linjan itselleen. Autoina on Toijalassa yöpyvät ilmastoidut 9700S:t #15 ja #20 vuoropäivin. Liikenne lisääntyy kouluvuoden aikana, jolloin liikenteessä tarvitaan jo kaksi autoa.


Torstaina 5.6. liikenteessä oli poikkeuksellisen vanhaa kalustoa, kun Hämeen Linjan Säffle #6 oli linjalla 14, samoin Vekka ajeli MaxCilla #7 linjaa 8.

Mainittakoon tässäki (jos ei muualta ole jo tullut ilmi), että Vekan kalusto on täydentynyt jopa kolmella Scania N94UB / Lahti 402:lla, jotka ovat HelB-taustaisia. Näistä ex HelB #9 on nykyisin valkoiseksi maalattu Vekka #23, sen sijaan HelB:t #12 ja #13 ovat vanhassa kuosissaan.
 
Vekka Liikenne on tuonut kevään kuluessa katukuvaan neljä bergeniläistaustaista Scania L94UB / Vest Center L -autoa. Kuviakin taitaa olla verkossa eri puolille siroteltuna, seuraavassa esimerkkikuvia omasta kuvagalleriastani: auto #4, auto #5, auto #31 ja auto #32.
 
2.6. alkaen Hämeenlinnan sisäisessä liikenteessä (vaikkakin menee vähän matkaa Hattulan puolella) on asemiaan vahvistanut Valkeakosken Liikenne, joka voitti Hämeenlinna–Iittala -linjan itselleen. Autoina on Toijalassa yöpyvät ilmastoidut 9700S:t #15 ja #20 vuoropäivin. Liikenne lisääntyy kouluvuoden aikana, jolloin liikenteessä tarvitaan jo kaksi autoa.

Kouluvuoden aikana sen päällekkäin menevän vuoron Valkeakosken Liikenne on tiettävästi antanut alihankintaan Jarbusille. Nyt kesäaikaan Valkeakosken Liikenne puolestaan ajaa aamun ensimmäisen vuoron Iittalasta Hämeenlinnaan Jarbusin alihankintana.
Iittalan liikenteestä ei ihme kyllä ollut muita tarjouksia, joten voittaminen oli helppoa. Olisi luullut kyllä muitakin paikallisia kiinnostavan.

---------- Viestit yhdistetty klo 19:57 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 18:36 ----------

Kouluvuoden aikana sen päällekkäin menevän vuoron Valkeakosken Liikenne on tiettävästi antanut alihankintaan Jarbusille. Nyt kesäaikaan Valkeakosken Liikenne puolestaan ajaa aamun ensimmäisen vuoron Iittalasta Hämeenlinnaan Jarbusin alihankintana.
Iittalan liikenteestä ei ihme kyllä ollut muita tarjouksia, joten voittaminen oli helppoa. Olisi luullut kyllä muitakin paikallisia kiinnostavan.
Sen verran korjaan, että kouluvuoden aikana Mikkolan/Pekolan Liikenne on antanut aamuvuoronsa Iittalasta Hämeenlinnaan alihankintaan Valkeakosken Liikenteelle. Tuon päällekkäin menevän vuoron alihankinnasta en nyt ole ihan satavarma, mutta jostain sellaisen käsityksen sain. Valkeakosken Liikenne ajaa Jarbusin aamuvuoron heinäkuun alusta koulujen alkuun saakka.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Nyt on näkynyt Hämeen Linjan linjoilla Lehdon Liikenteen väreissä olevaa kalustoa, mm toinen Volvo 8500LE ja hiljattain maalattu Hämeen Linjan Scala #1

Tässä HL #1 Lehdon väreissä linjalla 13, jota ajaa 1.7. alkaen vain Vekka Liikenne, joten kuva jäänee historiaan.
 
Takaisin
Ylös