Sivu 3 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/108

Viestiketju: Kuopion paikallisliikenne

  1. #31
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1319

    oletus Vs: Kuopion paikallisliikenne mahdollisen lakon aikana

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Metropolitan Näytä viesti
    Hoitaako Finnair näitä vai onko Kuopion Liikenteelläkin jotakin hieman säännöllisempää liikennettä kentälle, kuten joskus 80-luvulla? Ymmärrän, että pohjimmiltaan korpikentälle ei kannata ajattaa busseja kuin lentoihin liittyen, mutta tällaisella julkisella liikenteellä kun ei ainakaan lisätä uskoa että kentältä välttämättä pääsisi liikkelle pulittamatta kymmeniä euroja.
    Tietoa Kuopion lentokentän bussiyhteyksistä löytyy täältä. Liikenne on Pohjois-Savon ELY-keskuksen (aiemmin Itä-Suomen lääninhallituksen) ostamaa. Kuopion keskustan ja lentokentän välillä liikennöi tällä hetkellä Linja-Karjala Oy. Tietoa Suomen lentoasemien liikenneyhteyksistä löytyy Finavian sivuilta http://www.finavia.fi/.

  2. #32
    Metropolitan avatar
    Liittynyt
    15.02.2010
    Sijainti
    Hesa
    Viestejä
    14

    oletus Vs: Kuopion paikallisliikenne mahdollisen lakon aikana

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska Näytä viesti
    Tietoa Kuopion lentokentän bussiyhteyksistä löytyy täältä. Liikenne on Pohjois-Savon ELY-keskuksen (aiemmin Itä-Suomen lääninhallituksen) ostamaa. Kuopion keskustan ja lentokentän välillä liikennöi tällä hetkellä Linja-Karjala Oy. Tietoa Suomen lentoasemien liikenneyhteyksistä löytyy Finavian sivuilta http://www.finavia.fi/.
    OK, paljon kiitoksia tiedoista.

    Finavian sivuilta näkeekin esim. että edullisempi, mutta toisinaan -- noudoista
    riippuen -- hitaampi Airport-taksi ei operoi viikonloppuisin...
    "Airport-taksia ei ajeta viikonloppuisin la klo 03 - ma klo 04 välisenä aikana"

    Kai se nuoruusvuosien näky 33(?)-bussin säännöllisestä seisomisesta terminaalin
    edessä pysäkillä sitten oli liian hyvää ollakseen enää totta. Eli terminaali laajeni
    vanhasta lasiparakista, mutta julkiset liikenneyhteydet parannettiin samalla tuhlausmentaliteetista.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 09.03.2010 kello 20:45.
    --
    On-line since 10th of January 1863.

  3. #33

    Liittynyt
    09.07.2005
    Viestejä
    540

    oletus Vs: Kuopion paikallisliikenne

    Kuopion bussiliikenne Rissalan kentälle uudistui vuodenvaihteessa. Linjaa jatkettiin lentoasemalta Siilinjärven MH:lle ja samalla linjanumeroksi tuli 40. Vuoromäärä kasvoi samalla viikottaisesta 56:sta 100:aan. Linjaa liikennöidään ainoastaan ma-pe. Illan viimeinen vuoropari ajetaan tosin vain väliä Kuopio-lentoasema. Liikennöitsijänä jatkaa Linja-Karjala Oy. Kahden ensimmäisen viikon aikana (ostoliikennesopimuksen mukaisesti) kertalipun sai yhden euron "tutustumistarjouksella".
    :P

    Matkustajat, tehkää kasoja kadun reunaan!

  4. #34
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1319

    oletus Vs: Kuopion paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Piirka Näytä viesti
    Kuopion bussiliikenne Rissalan kentälle uudistui vuodenvaihteessa. Linjaa jatkettiin lentoasemalta Siilinjärven MH:lle ja samalla linjanumeroksi tuli 40. Vuoromäärä kasvoi samalla viikottaisesta 56:sta 100:aan. Linjaa liikennöidään ainoastaan ma-pe. Illan viimeinen vuoropari ajetaan tosin vain väliä Kuopio-lentoasema. Liikennöitsijänä jatkaa Linja-Karjala Oy. Kahden ensimmäisen viikon aikana (ostoliikennesopimuksen mukaisesti) kertalipun sai yhden euron "tutustumistarjouksella".
    Tämän linjan kilpailuasiakirjoissa mainittiin kalustovaatimuksena osittain matalalattiainen paikallisliikenteen bussi, mutta kaikissa näkemissäni kuvissa Linja-Karjala on ajanut linjaa uudehkoilla Irisbus Arway ja Crossway -mallisilla korkealaittiaisilla vakiovuoroautoilla.

  5. #35

    Liittynyt
    22.04.2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    6

    oletus Vs: Kuopion paikallisliikenne

    Keskustan alueen reitit muuttuvat vähän, mielestäni ihan järkevään suuntaan kun nykyinen älytön Kauppakadun kautta kiertely jää pois. http://www.kuopionliikenne.fi/ajankohtaista/14488 Uudelle Teatterinkulman pysäkille ei ole tehty fyysistä pysäkkitaskua vaan tasku on maalattu katuun, on vähän eriskummallisen näköinen ratkaisu (pitää koittaa saada kuvattua).

    Kuopion liikenne ajaa linjaa 1 nykyisin pakettiautolla http://omnibussi.1g.fi/kuvat/Transpo...29%20Lasse.jpg joskin teippaukset lukuun ottamatta auton numeroa ja liikennöitsijän nimeä on poistettu.

  6. #36

    Liittynyt
    09.07.2005
    Viestejä
    540

    oletus Vs: Kuopion paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Conan Näytä viesti
    Keskustan alueen reitit muuttuvat vähän, mielestäni ihan järkevään suuntaan kun nykyinen älytön Kauppakadun kautta kiertely jää pois.
    Nehän muuttuvat vähän väliä. Onkohan tuo parin viikon päästä toteutettava keskustan reittimuutos peräti kolmas tänä vuonna? Jääneeköhän tuo Tulliportinkadun kaksisuuntaistaminen pysyväksi, vai palataanko takaisin alkuasetelmaan ennen Ala-tori -hankkeen (37,5 M € hintainen parkki"luola"laajennus 741:lle autolle) aloittamista? Alkuasetelma = samansuuntaiset Tulliportinkatu ja Kauppakatu yksisuuntakatuina, ensin mainitulla ajosuunta itään ja Kauppakadulla länteen.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Conan Näytä viesti
    Kuopion liikenne ajaa linjaa 1 nykyisin pakettiautolla
    Ykköslinjalla menossa kuolinkamppailu. Jotain viitisen vuotta sitten linjaa ajettiin Niiralan ja Kallanrannan väliä kahdesti tunnissa, myöskin lauantaisin. Nykyään sekavasti neljän eri päätepysäkin väliä vain koulupäivisin.
    :P

    Matkustajat, tehkää kasoja kadun reunaan!

  7. #37

    Liittynyt
    22.04.2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    6

    oletus Vs: Kuopion paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Piirka Näytä viesti
    Nehän muuttuvat vähän väliä. Onkohan tuo parin viikon päästä toteutettava keskustan reittimuutos peräti kolmas tänä vuonna? Jääneeköhän tuo Tulliportinkadun kaksisuuntaistaminen pysyväksi, vai palataanko takaisin alkuasetelmaan ennen Ala-tori -hankkeen (37,5 M € hintainen parkki"luola"laajennus 741:lle autolle) aloittamista? Alkuasetelma = samansuuntaiset Tulliportinkatu ja Kauppakatu yksisuuntakatuina, ensin mainitulla ajosuunta itään ja Kauppakadulla länteen.
    Käsittääkseni toriremontin valmistuttua Kauppakadusta ja Haapaniemenkadusta tulee torin reunoilla (ja vähän pidemmällekin kai) kävelykatuja ja bussiliikenne jää kaksisuuntaisille Tulliportinkadulle ja Puijonkadulle.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Piirka Näytä viesti
    Ykköslinjalla menossa kuolinkamppailu. Jotain viitisen vuotta sitten linjaa ajettiin Niiralan ja Kallanrannan väliä kahdesti tunnissa, myöskin lauantaisin. Nykyään sekavasti neljän eri päätepysäkin väliä vain koulupäivisin.
    Näinpä. Ei ykkösessä taida juurikaan matkustajia kulkea. Eikä nykyisiä aikatauluja ole kai muuhun suunniteltukaan kuin koululaisille ja vanhuksille. Lienisikö Kuopiossa potentiaalia jonkinlaisille keskikaupunkilinjoille? Käsittääkseni Oulussa on hyviä kokemuksia citylinjoista.

  8. #38

    Liittynyt
    26.06.2009
    Viestejä
    29

    oletus Vs: Kuopion paikallisliikenne

    Nuo kaksisuuntaiset kadut tulevat pysymään tuollaisinaan. Eli niiralan suuntaan lähtevät linjat ajavat suoraan tulliportinkatua eivätkä koukkaile enää kauppakadulle. Ainoastaan mistä en ole satavarma, tuleeko sokkarin eteen pysäkkejä linjoille jotka aiemmin ajoivat suoraan haapaniemenkatua pitkin (linjat 20, 7, 23). Jotain luonnoksia olen nähnyt missä olis pieni bussikaista haapaniemen kadulla välillä kauppakatu-minna canthinkatu joka muutoin olisi myös kävelykatua.

    Ja tuohon ykkösen ajokkiin.. Linjan matkustajat sopivat hyvin siihen, ja polttoaineen kulutus on huimasti pienempi mitä isommalla bussilla. vrt, 70l / 20l..

  9. #39
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1264

    oletus Vs: Kuopion paikallisliikenne

    Tätä uutista on jopa luultu pilaksi - eli kertalipun hintaa on laskettu kesän ajaksi:
    http://www.kuopionliikenne.fi/ajanko...lippu-kampanja
    "Yhteistyössä Kuopion Liikenne Oy ja Kuopion kaupunki."
    We komen aan in Erps-Kwerps.

  10. #40
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Lahden paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut SD202 Näytä viesti
    Käypäs Kuopion -osiossa.
    http://www.kuopionliikenne.fi/ajanko...lippu-kampanja
    "Yhteistyössä Kuopion Liikenne Oy ja Kuopion kaupunki."
    Eli onhan Koiviston Auto -yhtymällä asiakasnäkökulmaa. Eri asia, onko asiakas sitten matkustaja vai Kuopion kaupunki.
    Mutta mitä nyt täällä on reilun kolmen viikon verran matkannut muutaman kilometrin mittaisia työmatkojaan polkupyörällä - ja nähnyt miten suosittu kulkumuoto pyöräily on, niin kova työ taitaa olla houkutella lukuisia pyöräilijöitä bussin kyytiin...
    2,50 €. No vau. Sehän on Tampereella purnatun kallis peruskertalipun hinta, joka sisältää 60 minuutin rajoittamattoman vaihtoajan ja on voimassa myös pyhinä ja joka päivä klo 23:59 saakka.

    Kuopiossa tuo taksa on siis voimassa vain heinä–elokuun ajan lukuunottamatta pyhäpäiviä (kaikki sunnuntait), jolloin taksa on 4,30 € – eli halvemmaksi tulee kolmen hengen mennä taksilla. Tarjousajan jälkeen ma-la taksa onkin tyypillinen KA-taksa 3,20 €.

    Koska vakiotaksat ovat noinkin korkeita, ihmiset äänestävät jaloillaan ja ajavat jo valmiiksi ostetulla autolla tai isommalla porukalla taksilla, tai sitten tosiaan pyöräilevät. Jos kertataksa olisi aina 2,50 € – tai mieluummin kertalippu poistuisi kaupunkialueen liikenteestä kokonaan ja korvautuisi 24 h voimassaolevalla päivälipulla hintaan 5 €, matkustajia saattaisi tulla huomattavasti nykyistä enemmän. Tämä toki edellyttäisi aktiivista mainoskampanjaa, bussien kyljissä voisi olla tarrat "24 h vain 5 € !"

    Hyvällä säkällä Kuopion kaupunki on maksanut KA:lle jotain tuosta hyvästä jotain, että yritetään houkuttaa "halvalla" lipun hinnalla väkeä KA:n busseihin.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 28.06.2012 kello 01:20. Syy: siirretty toiseen ketjuun
    Sakari Kestinen

  11. #41

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    672

    oletus Vs: Kuopion paikallisliikenne

    [offtopic]Vähän tuntuu siltä, että niissä kunnissa, joissa on jossain vaiheessa kehitystä ollut kunnallinen liikennelaitos, kertalippujen hinta (omasta mielestä) on pysynyt matkustajan kannalta kohtuullisena. Varsinkin nämä KA-yhtymän "hallitsemissa" kaupungissa tuntuisi hinnat olevan järjestään huomattavasti korkeammalla muihin verrattuna.

    Voi tosiaan vaan kuvitella, minkä tasoinen/hintainen joukkoliikenne esim. Tampereella olisi, jos sisäinen liikenne olisi ollut aina suoraan yksityisten hallussa. [/offtopic]

  12. #42
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1264

    oletus Vs: Lahden paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Hyvällä säkällä Kuopion kaupunki on maksanut KA:lle jotain tuosta hyvästä jotain, että yritetään houkuttaa "halvalla" lipun hinnalla väkeä KA:n busseihin.
    Itsekin epäilin juuri kaupungin harrastamaa subventointia syyksi, miksi uutisessa lukee tuo "yhteistyössä Kuopion Liikenne Oy ja Kuopion kaupunki".

    Asiaan liittyen: postiluukusta kolahti tänään Kuopion kaupungin tiedotuslehtinen. Lehden sivuilla oli havainnekuva siitä, miltä jo ties kuinka kauan remontissa ollut tori näyttää sitten, kun remontti on ohi ensi vuonna. Havainnekuvassa on torin reunustan pysäkeillä busseja. Yksi busseista on Helbin väreissä ja kaksi muuta Jokeri-värisiä. Kuopion kaupungin kannanotto bussiliikenteen kilpailuttamiselle?
    We komen aan in Erps-Kwerps.

  13. #43

    Liittynyt
    09.07.2005
    Viestejä
    540

    oletus Vs: Lahden paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    2,50 €... Kuopiossa tuo taksa on siis voimassa vain heinä–elokuun ajan lukuunottamatta pyhäpäiviä (kaikki sunnuntait), jolloin taksa on 4,30 € – eli halvemmaksi tulee kolmen hengen mennä taksilla. Tarjousajan jälkeen ma-la taksa onkin tyypillinen KA-taksa 3,20 €.
    Olenko tyhmä, mutta eikö tuo tarjoushinta ole myöskin voimassa yö- ja pyhäliikenteessä?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Koska vakiotaksat ovat noinkin korkeita, ihmiset äänestävät jaloillaan ja ajavat jo valmiiksi ostetulla autolla tai isommalla porukalla taksilla, tai sitten tosiaan pyöräilevät. Jos kertataksa olisi aina 2,50 € – tai mieluummin kertalippu poistuisi kaupunkialueen liikenteestä kokonaan ja korvautuisi 24 h voimassaolevalla päivälipulla hintaan 5 €, matkustajia saattaisi tulla huomattavasti nykyistä enemmän.
    Ikävä kyllä KA-konsernikaupungeissa talous on aika kuralla/tiukalla. Valtiolta pitäisi irrota lisää fyrkkaa, jotta ehdottamasi päivälippusysteemi voitaisiin niissä ottaa käyttöön. Niissä muuten tuetaan jo nyt osittain kertalippuja, ilmeisesti jonkinlaisella könttäsummalla. Lahdessa ja Jyväskylässä on käytössä tasataksa (3,20 €). Ilman tätä järjestelyä pisimmillä tasataksa -linjoilla kertalippu maksaisi Matkahuoltotaksalla jopa 5,90 €. Kummassakin kaupungissa siirtolippu on tällä hetkellä maksuton (eli kaupungeilta irtonee siihenkin järjestelyyn jotakin tuohta).

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rester Näytä viesti
    Vähän tuntuu siltä, että niissä kunnissa, joissa on jossain vaiheessa kehitystä ollut kunnallinen liikennelaitos, kertalippujen hinta (omasta mielestä) on pysynyt matkustajan kannalta kohtuullisena. Varsinkin nämä KA-yhtymän "hallitsemissa" kaupungissa tuntuisi hinnat olevan järjestään huomattavasti korkeammalla muihin verrattuna.
    Ei KA-konsernikaupungeissa kertalippu ole sen kalliimpi kuin muissakaan Matkahuolto-taksa -paikkakunnillakaan. Kertalipuista jaksetaan aina marista, että ne on liian kalliita. Jos esimerkiksi kerran viikossa asioi bussilla mennen-tullen, niin silloin 40 matkan kortti (voimassa 90 pv) on sopiva matkakumppani (hinnat euroissa):

    - Iisalmi 46,00 (44 matkaa)
    - Jyväskylä 67,00
    - Lahti ja Porvoo alkaen 87,60
    - Oulu 76,00
    - Varkaus 45,00

    Hinta matkaa kohden 1,05-2,19 €. Kuukausilippujen hinta vaihtelee Varkauden 40 eurosta Kuopion 59 euroon. Tuo Varkauden kuukausilippu ei tosin ole hintansa väärtti, koska näin kesällä ajetaan vain kahta linjaa, ainoastaan ma-pe, kummallakin suunnilleen kahden tunnin vuorovälillä.
    :P

    Matkustajat, tehkää kasoja kadun reunaan!

  14. #44
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Lahden paikallisliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Piirka Näytä viesti
    Ikävä kyllä KA-konsernikaupungeissa talous on aika kuralla/tiukalla. Valtiolta pitäisi irrota lisää fyrkkaa, jotta ehdottamasi päivälippusysteemi voitaisiin niissä ottaa käyttöön. Niissä muuten tuetaan jo nyt osittain kertalippuja, ilmeisesti jonkinlaisella könttäsummalla. Lahdessa ja Jyväskylässä on käytössä tasataksa (3,20 €). Ilman tätä järjestelyä pisimmillä tasataksa -linjoilla kertalippu maksaisi Matkahuoltotaksalla jopa 5,90 €. Kummassakin kaupungissa siirtolippu on tällä hetkellä maksuton (eli kaupungeilta irtonee siihenkin järjestelyyn jotakin tuohta).
    Rohkenen väittää, että asia ei ole noinkaan. Jos Kuopion kaupunki tilaa tarjouspyynnössä liikennettä lipputuotteilla päivälippu 5 €, kausiliput nykyhintaisia jne., palvelutaso nykyisen kaltainen mutta selkeämpi, ei nettokustannus poikkea välttämättä nykyisestä kustannustasosta.
    Sakari Kestinen

  15. #45
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus Vs: Kuopion paikallisliikenne

    Kuopion kaupunki pyytää liikennöitsijöiltä kommentteja tarjouspyynnön luonnoksesta. Luonnokset löytyvät 26.7. asti Kuopion kaupungin sivuilta.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kuvia Kuopion torilta
    kirjoittanut Waltsu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 21.07.2010, 00:54
  2. Kuopion Liikenne
    kirjoittanut kemkim foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 23.04.2008, 04:14
  3. Paikallisliikenne Ristijärvellä
    kirjoittanut Jouni Seilonen foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 07.11.2007, 18:16
  4. Kuopion matalalattia - Mercedekset, tausta ja ikä?
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 26.04.2006, 07:50

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •