Näytetään tulokset 1-11/11

Viestiketju: Linja-autoliitto: Ainakin 3000 bussia romuksi

  1. #1
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6004

    oletus Linja-autoliitto: Ainakin 3000 bussia romuksi

    Linja-autoliiton mukaan tuhansia busseja joudutaan vetämään pois liikenteestä, koska ne eivät täytä enää paikallis- ja seutuliikenteen kilpailutuksissa vaadittavia päästömääräyksiä.

    MTV3:n uutinen

  2. #2
    bussifriikki avatar
    Liittynyt
    02.05.2007
    Viestejä
    2364

    oletus Vs: Linja-autoliitto: Ainakin 3000 bussia romuksi

    Aiheesta on juttua parhaillaan myös Maikkarin kymmenen uutisissa

  3. #3
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Linja-autoliitto: Ainakin 3000 bussia romuksi

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Linja-autoliiton mukaan tuhansia busseja joudutaan vetämään pois liikenteestä, koska ne eivät täytä enää paikallis- ja seutuliikenteen kilpailutuksissa vaadittavia päästömääräyksiä.

    MTV3:n uutinen
    Toisinsanoen liikennöitsijöitä harmittaa kun joutuvat uusimaan yli-ikäistä kalustoaan. Jutussa mainitulla Lehtosen liikenteelläkin on vielä liikenteessä entisiä sta:n ja helbin yli 20-vuotiaita laatikko-wiimoja (Hyviä peruskatureita silti ovat iästä huolimatta) Toki joissakin tapauksissa voisi hyvin sallia vanhemmankin kaluston käytön esimerkiksi yksittäisissä ruuhka -tai koululaisvuoroissa. Tällaisissa tapauksissa bussin max. ikä voisi olla vaikka 20-23 vuotta. Mistäköhän tuo 3000 bussin poistoluku on saatu? Kyllä kai osan kalustosta voi aivan hyvin päivittää vähimmäispäästövaatimukset täyttäviksi kuten HSL-alueella on ainakin nobina tehnyt joillekin vanhemmille autoille.

  4. #4
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6004

    oletus Vs: Linja-autoliitto: Ainakin 3000 bussia romuksi

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Mistäköhän tuo 3000 bussin poistoluku on saatu?
    Olisiko kaikkien alle Euro3-päästötasoa olevien bussien lukumäärä Suomessa. Keskisuurissa kaupungeissa tuosta joukosta ei tosin liikennöi kuin murto-osa, eihän keskisuurissa kaupungeissa ole edes yhteensä lähellekään noin monen bussin liikennettä.

  5. #5

    Liittynyt
    15.09.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    197

    oletus Vs: Linja-autoliitto: Ainakin 3000 bussia romuksi

    Saavolan mukaan linja-auton keskimääräinen elinkaari on 18 vuotta.
    Kyllä minä sen katurin haluasin nähdä joka 18 vuotta vetää Tampereen Hämeenkadulla seitsemänä päivänä viikossa vuoden ympäri 18 vuotta. Tai edes lähelle 18 vuotta.
    Pikku Antin autosta on kumi puhjennut.

  6. #6
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6004

    oletus Vs: Linja-autoliitto: Ainakin 3000 bussia romuksi

    Lainaus Alunperin kirjoittanut anttipng Näytä viesti
    Kyllä minä sen katurin haluasin nähdä joka 18 vuotta vetää Tampereen Hämeenkadulla seitsemänä päivänä viikossa vuoden ympäri 18 vuotta. Tai edes lähelle 18 vuotta.
    Onhan TKL:nkin kalustossa hiljattain täysi-ikäisyyttään juhlineita busseja:
    http://koti.mbnet.fi/b10m/tsb/kortti.php?haku=BGO-796
    http://koti.mbnet.fi/b10m/tsb/kortti.php?haku=BGO-836
    http://koti.mbnet.fi/b10m/tsb/kortti.php?haku=BGO-827

  7. #7

    Liittynyt
    27.10.2005
    Viestejä
    471

    oletus Vs: Linja-autoliitto: Ainakin 3000 bussia romuksi

    Typerää itkemistä aiheetta. Olisivat sen sijaan tyytyväisiä että vaatimukset ovat noinkin löysät, vastaavia kun ei taida enää löytyä edes Virosta! Ruotsissahan ei linjaliikenteessä enää juurikaan voi edes tarjota dieselkäyttöistä kalustoa, vaan sen on oltava jollakin vaihtoehtoisella polttoaineellaa käyvää.

  8. #8

    Liittynyt
    17.02.2011
    Sijainti
    Kouvola
    Viestejä
    84

    oletus Vs: Linja-autoliitto: Ainakin 3000 bussia romuksi

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Lasse Näytä viesti
    Typerää itkemistä aiheetta. Olisivat sen sijaan tyytyväisiä että vaatimukset ovat noinkin löysät, vastaavia kun ei taida enää löytyä edes Virosta! Ruotsissahan ei linjaliikenteessä enää juurikaan voi edes tarjota dieselkäyttöistä kalustoa, vaan sen on oltava jollakin vaihtoehtoisella polttoaineellaa käyvää.
    Jep, ei passaa alkaa itkemään. Ja itsehän me sinne EU:hun väkisin aikanaan halusimme. Eletään nyt vaan kiltisti, niin kuin isot herrat haluaa!

    Mieluummin minäkin uudemmalla bussilla ajan/matkustan kuin ikälopulla sademetsänkaatajalla jossa pitää olla viisi toppatakkia päällekäin talvella + muuta kivaa.

  9. #9
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Linja-autoliitto: Ainakin 3000 bussia romuksi

    Sinänsä harmillista, että monissa kohteissa Suomessa vaaditaan käytännössä upouutta kalustoa ja liikennöitsijät joutuvat joka tapauksessa näkemään vaivaa ja valitsemaan kalustonsa seuraavaksi 18 vuodeksi, muttei silti viitsitä vaatia hybridi-, tai vaihtoehtoisen käyttövoiman busseja.

  10. #10
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    708

    oletus Vs: Linja-autoliitto: Ainakin 3000 bussia romuksi

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Ei näistä kolmesta ole monikaan tainnut koko ikäänsä liikennöidä seitsemänä päivänä viikossa...
    Elämä on, mikset sinäkin?

  11. #11
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2953

    oletus Vs: Linja-autoliitto: Ainakin 3000 bussia romuksi

    Lainaus Alunperin kirjoittanut anttipng Näytä viesti
    Kyllä minä sen katurin haluasin nähdä joka 18 vuotta vetää Tampereen Hämeenkadulla seitsemänä päivänä viikossa vuoden ympäri 18 vuotta. Tai edes lähelle 18 vuotta.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut J_J Näytä viesti
    Ei näistä kolmesta ole monikaan tainnut koko ikäänsä liikennöidä seitsemänä päivänä viikossa...
    Hämeenkatuakin pahemmat kivirännit löytyy Hämeenlinnasta, jossa bussireittien kadut keskustassa on lähes poikkeuksetta kivipintaisia. Hallituskatu on koko matkaltaan, Palokunnankatu lähes koko matkaltaan (vain tuo Kasarmikadun ja Sibeliuksenkadun välinen osuus on asfaltilla. Kasarmikadullakin kiveä tuohon Palokunnankadun risteykseen. Lisäksi moni linja joutuu vielä kärsimään Turuntiellä sekä Parolantien risteyksen että Poltinahon kiertoliittymän kivipinnoista.

    Monella linjalla on vieläpä vakiauto ajamassa ympäri viikon aamusta iltaan myös viikonloppuliikenteessä. Ja vaikka vuosien mittaan kalustoa siirtyisikin muille linjoille, samoilla kiviosuuksilla joutuvat kärsimään. Joku Hämeen Linjan #4 (joka muuten piti pitkään uusimman katurin titteliä), on sekin ajellut hyvin yhtäjaksoisesti 16,5 vuoden ajan näitä katuja, joten varmasti rasitusvammojakin on tullut
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Linja-autoliitto myöntänyt vapaalippuja virkamiehille
    kirjoittanut sm3 foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 12
    Viimeisin viesti: 03.10.2012, 21:19
  2. HSL: Yli 100 uutta bussia HSL:n tilaamaan bussiliikenteeseen
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 13.12.2011, 11:50
  3. Pari Veoliaa romuksi
    kirjoittanut antti foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 05.06.2009, 15:12
  4. Veolialle Norjassa 173 uutta bussia kerralla
    kirjoittanut antti foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 28.06.2007, 18:30
  5. Jyväskylän Liikenteen 400 paloi romuksi
    kirjoittanut tkp foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 09.04.2006, 03:30

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •