Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/28

Viestiketju: Koiviston Auto -konsernin paikallisliikenteet

  1. #1

    Liittynyt
    13.07.2008
    Sijainti
    Porvoo - Borgå
    Viestejä
    113

    oletus Koiviston Auto -konsernin paikallisliikenteet

    Voisiko joku tietäväinen ystävällisesti antaa yleiskatsauksen KA-konsernin kaupunkiliikennetoiminnasta eri paikkakunnilla, ja miten se viime aikojen kilpailutuksissa on pärjännyt. Menetti Jysväskylän, voitti Porvoon, sai osan Lahden seudusta - tämän tiedän, mutta sen jälkeen kaipaan muiden osaamista. Kiitos!

  2. #2
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    212

    oletus Vs: Koiviston Auto -konsernin paikallisliikenteet

    Varkaus, Iisalmi ja Rauma on ainakin Koivarikaupunkeja. Oulussahan Koivari tais säilyttää suurimman osan itsellään.
    Laadukas joukkoliikenne perustuu tasavirtaulinaan ja virran ottamiseen virtakiskosta.

    BT-industries

  3. #3
    Karosa avatar
    Liittynyt
    17.10.2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    2540

    oletus Vs: Koiviston Auto -konsernin paikallisliikenteet

    Kuopion Liikenne on kans yksi Koivarin osa-aluetta.

  4. #4
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3553

    oletus Vs: Koiviston Auto -konsernin paikallisliikenteet

    Rovaniemellä KA toimii nimellä Goldline.

  5. #5
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    212

    oletus Vs: Koiviston Auto -konsernin paikallisliikenteet

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aki Näytä viesti
    Rovaniemellä KA toimii nimellä Goldline.
    Mutta Rovaniemellähän ei taida olla paikkuria Koivarilla/Gold Linella. Olikos Kemissä/Keminmaalla vielä paikkuria yhtymällä?
    Laadukas joukkoliikenne perustuu tasavirtaulinaan ja virran ottamiseen virtakiskosta.

    BT-industries

  6. #6
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2796

    oletus Vs: Koiviston Auto -konsernin paikallisliikenteet

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Bussiterminaali Näytä viesti
    Olikos Kemissä/Keminmaalla vielä paikkuria yhtymällä?
    On, muutama lähtö arkipäivisin Kemi-Keminmaa-linjalla: http://www.goldline.fi/aikataulut/pa...s-jokisuu-kemi

  7. #7

    Liittynyt
    16.10.2012
    Sijainti
    Pohjois-Savo
    Viestejä
    25

    oletus Vs: Koiviston Auto -konsernin paikallisliikenteet

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Karosa Näytä viesti
    Kuopion Liikenne on kans yksi Koivarin osa-aluetta.

    Kuopion Liikenteellä Kuopion paikallisliikenteen lisäksi on paikallisliikennettä Varkaudessa, ja osittain myös Iisalmessa. Iisalmen tilannetta en tiedä, että miten laajasti paikallisliikennettä siellä hoitaavat, mutta käsittääkseni siellä jotain linjoja on heillä hoidettavanaan..

  8. #8
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1659

    oletus Vs: Koiviston Auto -konsernin paikallisliikenteet

    Jämsästä ja Äänekoskelta löytyy myös konsernin paikallisliikennettä. Tosin en tiedä mikä onkaan sitten liikenteen volyymi ensi kesän jälkeen. Jämsässä kai oli joku kilpailutus, mutta siellä taitaa vuoromäärät vähentyä melkoisesti. Vaan mahtaakohan Äänekoski-Suolahti kuihtua olemattomiin? Toki osa vuoroista ajetaan edelleen vuoteen 2016(?) ulottuvien sopimusten puitteissa.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  9. #9

    Liittynyt
    25.05.2011
    Viestejä
    253

    oletus Vs: Koiviston Auto -konsernin paikallisliikenteet

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Jämsästä ja Äänekoskelta löytyy myös konsernin paikallisliikennettä. Tosin en tiedä mikä onkaan sitten liikenteen volyymi ensi kesän jälkeen. Jämsässä kai oli joku kilpailutus, mutta siellä taitaa vuoromäärät vähentyä melkoisesti. Vaan mahtaakohan Äänekoski-Suolahti kuihtua olemattomiin? Toki osa vuoroista ajetaan edelleen vuoteen 2016(?) ulottuvien sopimusten puitteissa.
    Tourusen Linjat Oy:n aikaan Mämmensalmi-Äänekoski-Suolahti -paikallisvuoroa ajettiin tunnin vuorovälillä yhdellä autolla aamukuudesta iltakahdeksaan ja sen lisäksi väliä Äänekosken keskusta - Suolahti palvelivat myös (Suolahti)-Äänekoski-Suolahti-(Laukaa)-Jyväskylä -vuorota nelostietä tai Laukaan kautta Jyväskylään. Äänekosken kaupunki maksoi Touruselle yhtiön loppuaikoina muistaakseni 50 euroa per kierros niistä vuoroista, jotka ajoivat Äänekosken terveyskeskuksen kautta.

    Koiviston Auton ostettua Tourusen, liikenne paikallisreitillä vähennettiin minimiin, Mämmensalmen päätepysäkiltä ajetaan Äänekosken läpi vain kahdesti päivässä ja Äänekoski-Suolahti -väli hoidetaan Jyväskylään menevillä Jyväskylän Liikenteen linjojen 40 ja 41 vuoroilla.

  10. #10
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6004

    oletus Vs: Koiviston Auto -konsernin paikallisliikenteet

    Isossa kuvassa merkittävät KA:n paikallisliikennekaupungit ovat Oulu, Jyväskylä, Lahti ja Kuopio. Kaikki muut ovat marginaalisia noihin verrattuna eivätkä yhteensäkään niin suuria kuin mikään noista neljästä yksinään.

    Ja näistä KA siis hävisi lähes kaiken liikenteen Jyväskylässä, mutta Oulussa, Lahdessa ja Kuopiossa markkinaosuus säilyi suunnilleen ennallaan.

  11. #11
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1264

    oletus Vs: Koiviston Auto -konsernin paikallisliikenteet

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Ja näistä KA siis hävisi lähes kaiken liikenteen Jyväskylässä, mutta Oulussa, Lahdessa ja Kuopiossa markkinaosuus säilyi suunnilleen ennallaan.
    Olihan Koiviston Autolla varsin merkittävä paikallisliikenteen osuus myös pk-seudulla Oy Liikenne Ab:n ja Lähilinjojen voimin. Pikku hiljaa kilpailutustappioiden myötä konsernissa ilmeisesti kuitenkin päätettiin vetäytyä pk-seudulta vai kuinka se menikään tarkalleen?

    Samoin Turku taisi olla myös kaupunki, jonne Koiviston Auto -konserni pääsi yrityskauppojen myötä, mutta vetäytyi sieltäkin sitten myöhemmin.

    Onkin mielenkiintoista nähdä, toistaako historia itseään esim. Jyväskylän seudulla.
    We komen aan in Erps-Kwerps.

  12. #12

    Liittynyt
    10.05.2013
    Viestejä
    6

    oletus Vs: Koiviston Auto -konsernin paikallisliikenteet

    Koiviston auto tilannut voitettujen kilpailutusten vuoksi 80 uutta autoa. Niistä 29 menee Kuopioon ja loput muille paikkakunnille. Jos tilanne ei muutu ei Jyväskylään tarvita kuin pari kolme uutta autoa ja jää hyvin paljon vara-autoja.

  13. #13
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1659

    oletus Vs: Koiviston Auto -konsernin paikallisliikenteet

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Huuskonen Näytä viesti
    Koiviston auto tilannut voitettujen kilpailutusten vuoksi 80 uutta autoa. Niistä 29 menee Kuopioon ja loput muille paikkakunnille. Jos tilanne ei muutu ei Jyväskylään tarvita kuin pari kolme uutta autoa ja jää hyvin paljon vara-autoja.
    Lahteen tilattiin 50 uutta joten tuo yksi jäljelle jäävä on sitten se Jyväskylän vitoslinjan auto.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  14. #14

    Liittynyt
    09.07.2005
    Viestejä
    540

    oletus Vs: Koiviston Auto -konsernin paikallisliikenteet

    Koivari-kaupunkien lukumäärä vähenee yhdellä, kun Kuopion Liikenne vetäytyy Iisalmesta, kertoo YLE Savo. Iisalmen toimipisteen YT-neuvottelut koskevat 14:a kuljettajaa. Osalle heistä saattaa löytyä töitä Kuopiosta tai Varkaudesta.
    :P

    Matkustajat, tehkää kasoja kadun reunaan!

  15. #15
    bussifriikki avatar
    Liittynyt
    02.05.2007
    Viestejä
    2364

    oletus Vs: Koiviston Auto -konsernin paikallisliikenteet

    Koskilinjojen OmniLinkejä on laitettu muihin KA-kaupunkeihin. Koskilinjat #5 on Lahden Liikenteen #274 ja Koskilinjat #9 on Jyväskylässä, kumpikin edelleen siniraitaisena.


Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. Koiviston Auto
    kirjoittanut Epa foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 29
    Viimeisin viesti: 04.09.2017, 22:55
  2. Koiviston Auto korvauksiin laittomasta irtisanomisesta
    kirjoittanut tkp foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 12
    Viimeisin viesti: 22.06.2013, 10:46
  3. Koiviston Auto -yhtymän värit
    kirjoittanut bussifriikki foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 24
    Viimeisin viesti: 05.01.2013, 11:16
  4. Koiviston Auto ostanut Koskilinjat Oulusta
    kirjoittanut aki foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 29
    Viimeisin viesti: 09.10.2007, 20:39
  5. Koiviston Auto -yhtymän väritys
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 28.05.2007, 22:54

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •