Oulun paikallisliikenne

Huiput Oy:n varikolla komeilee kokovalkoinen Volvo City L, Oulun tilaajalogoin varustettuna. Rekkaria en nähnyt. Minkähän firman vanha?
 
Olisiko Oubus 15 eli entinen Lehtosen Liikenne 6, sitä ennen Veolia Transport 231?
 
Oulun joukkoliikennejaoston ensi viikon esityslistalla on mukana tiedoksiantoasiana, että Kylmäsen Liikenne alihankkii Koskilinjoille kohteessa 10 (linjat 50 - 54) kolme autokiertoa. Listateksti
 

Tuli käytyä Oulussa kaupunkilomalla ja ainakin minun mielestä homma pelasi hienosti. Aikataulukirjan jakelussa oli kuulemma jotain ongelmaa, ilmeisesti liian pienet painosmäärät, mutta itse ajelin linja 15 Keskusta - Nallikari ja kyseisestä autosta sain aikataulukirjan haltuuni.
Oli muuten Hämeenlinnan paikallisliikenteeseen tottuneelle (käytetty kalusto) hienoa ajaa Oulun Taksipalveluiden operoimalla linjalla ja auto VDL Citea. Erittäin tyylikäs auto...
 
Ajettu tänään ensi kertaa uutta talviaikataulua -myöhään illalla, ja omana 45. syntymäpäivänä. Omalta kannalta ovat reitit muuttuneet "paremmin ajettaviksi". Tästä seikasta varmastikin on moni muu täysin toista mieltä.

Ja kyllä, juurikin näin - mikäli reittiharvennus on 20% luokkaa. Mikä on tietysti täysin sietämätöntä ja hyväksymätöntä. :( :mad:

Lähemmin ajoistani omassa ketjussani: "Assamiehen onnikkabongaukset".
 
Viimeksi muokattu:
Tällä palstalla on varmaan Oulussa päin asuvia, niin osaisiko kukaan avittaa kysymykseen, että mitä vuoroja Oulun Joukkoliikenteessä ajetaan alihankkijoiden voimin. Itse en tiedä muuta kuin että Kylmänen ajaa Koskilinjojen laskuun linjaa 54 6:55 Tyrnävästä ja 16:10 Oulusta.
 
Kylmäsen Liikenne ajaa myös Koskilinjojen linjan 56 (Lentoasema-Kempele-Tyrnävä). Muita ei pitäisi tuon 54:n lisäksi olla.
 
Oulussa päättyy ensimmäisten vuonna 2014 alkaneiden sopimusten sopimuskausi ensi kesänä ja uuden sopimuskauden kilpailuttaminen on alkanut. Tarjouspyyntö

Kilpailu on jaettu neljään kohteeseen:
  • kohde 9: Oulu - Ylikiiminki (linjat 36 ja 38Y). Sopimuskausi 5.6.2017 - 6.6.2021. 2 seutuliikennebussia
  • kohde 10: Eteläinen suunta, seutuliikenne (linjat 52, 52V, 53, 53K, 53A, 53R, 54, 56, 56K ja 56B). Sopimuskausi 5.6.2017 - 2.6.2024. 10 seutuliikennebussia
  • kohde 11: Oulu - Kempele (linjat 50 ja 51). Sopimuskausi 5.6.2017 - 4.6.2023. 4 matalalattiabussia
  • kohde 12: Oulunsalo (linjat 58, 58B ja 58B). Sopimuskausi 8/2017 (koulujen alkupäivä) - 31.5.2020. 1 matalalattiabussi
Seutuliikennebussien kohteissa kaluston keski-ikävaatimus on 9 vuotta ja maksimi-ikä 16 vuotta. Seutuliikenneautoissa on oltava pehmustetut istuimet. Matalalattiabussien kohteissa kaluston keski-ikävaatimus on 8 vuotta, maksimi-ikä 15 vuotta ja päästötasovaatimus Euro 4.

Edellisestä kilpailusta poiketen kaikkien bussien pohjavärin on oltava valkoinen.

Kaikissa kohteissa ratkaisuperusteena on halvin hinta.

Uutuutena kilpailuttamismenettelyssä on tarjousten porrastettu jättö: kohteen 10 tarjoukset on jätettävä 26.9. mennessä, kohteiden 9 ja 11 31.10. ja kohteen 12 28.11. Oletettavasti tulokset jätetystä tarjouksesta ehtivät tulla ennen seuraavien tarjousten jättämistä.
 
Oulussa päättyy ensimmäisten vuonna 2014 alkaneiden sopimusten sopimuskausi ensi kesänä ja uuden sopimuskauden kilpailuttaminen on alkanut. Tarjouspyyntö

Kilpailu on jaettu neljään kohteeseen:
  • kohde 9: Oulu - Ylikiiminki (linjat 36 ja 38Y). Sopimuskausi 5.6.2017 - 6.6.2021. 2 seutuliikennebussia
  • kohde 10: Eteläinen suunta, seutuliikenne (linjat 52, 52V, 53, 53K, 53A, 53R, 54, 56, 56K ja 56B). Sopimuskausi 5.6.2017 - 2.6.2024. 10 seutuliikennebussia
  • kohde 11: Oulu - Kempele (linjat 50 ja 51). Sopimuskausi 5.6.2017 - 4.6.2023. 4 matalalattiabussia
  • kohde 12: Oulunsalo (linjat 58, 58B ja 58B). Sopimuskausi 8/2017 (koulujen alkupäivä) - 31.5.2020. 1 matalalattiabussi
Seutuliikennebussien kohteissa kaluston keski-ikävaatimus on 9 vuotta ja maksimi-ikä 16 vuotta. Seutuliikenneautoissa on oltava pehmustetut istuimet. Matalalattiabussien kohteissa kaluston keski-ikävaatimus on 8 vuotta, maksimi-ikä 15 vuotta ja päästötasovaatimus Euro 4.

Edellisestä kilpailusta poiketen kaikkien bussien pohjavärin on oltava valkoinen.

Kaikissa kohteissa ratkaisuperusteena on halvin hinta.

Uutuutena kilpailuttamismenettelyssä on tarjousten porrastettu jättö: kohteen 10 tarjoukset on jätettävä 26.9. mennessä, kohteiden 9 ja 11 31.10. ja kohteen 12 28.11. Oletettavasti tulokset jätetystä tarjouksesta ehtivät tulla ennen seuraavien tarjousten jättämistä.

Kohteen 10 voitti Oulun Taksipalvelut Oy. Linkki Oulun joukkoliikennejaoston pöytäkirjaan.
 
Takaisin
Ylös