Oulun paikallisliikenne

OTP:n #103:sta on poistettu kaikki muu tilaajaväriteippaus paitsi oikean puolen kyljestä kohta jossa on auton numero.
Onkohan kyseessä ilkivaltaa, tilaajavärityksen muuttuminen vai auton myynti?Näytä liitetiedosto 3134

Vaikka tämä olikin nyt vain onnettomuusbussi on todennäköisesti tilaajavärityskin muuttumassa Oulun uuden brändin myötä, joka julkistetaan tänä vuonna.
 
Vaikka tämä olikin nyt vain onnettomuusbussi on todennäköisesti tilaajavärityskin muuttumassa Oulun uuden brändin myötä, joka julkistetaan tänä vuonna.
Taas. Ensimmäinen eli kokovalkoinen tilaajaväritys ehti olla käytössä turhan pitkään, ja onhan se edelleenkin joissakin autoissa. Toki uudessakin värityksessä on turhan paljon valkoista, mutta aika outoa mennä sitä taas muuttamaan.
 
Linjalla 15 on alkanut lähimaksukokeilu, joka kestää elokuuhun asti jolloin jokaisella Oulun Joukkoliikenteen linjalla (paitsi 49 ja 59) voi maksaa lähimaksulla. Lähimaksuhinnasto on täysin sama kuin aikuisen Waltti-arvolipulla, mutta käytössä on myös lisäksi vyöhykepohjaiset maksukatot. Linjalla 15 kulkevissa busseissa on nyt erikoisulkoasu joka mainostaa lähimaksuominaisuutta. Ainakin Koskilinjat #172 oli uudelleenteipattu.
 
Kohteen 18 voitti Revon turistiliikenne.
Mielenkiintoisempaa päätöksessä oli se, että OTP on suljettu pois tarjouskilpailusta.
 
Kohteen 18 voitti Revon turistiliikenne.
Mielenkiintoisempaa päätöksessä oli se, että OTP on suljettu pois tarjouskilpailusta.

Näköjään hyödynsivät hankintalain harkinnanvaraisen poissulkemisen pykäliä 81§ ja 82§.

---

Hankintalain 81 §:ssä säädetään niin sanotuista harkinnanvaraisista
poissulkemisperusteista. Hankintayksiköllä on mahdollisuus sulkea
pois tarjouskilpailusta sellainen toimittaja, jonka toimituskyky on
heikentynyt tai jota ei muutoin voida pitää luotettavana.

Hankintayksikkö voi päätöksellään sulkea tarjouskilpailun
ulkopuolelle ehdokkaan tai tarjoajan, jonka suorituksissa
aikaisemmissa hankintasopimuksissa tai käyttöoikeussopimuksissa
on ollut merkittäviä tai toistuvia puutteita jonkin keskeisen
vaatimuksen toteuttamisessa; lisäedellytyksenä on, että puutteet
ovat johtaneet kyseisen aikaisemman sopimuksen ennenaikaiseen
irtisanomiseen, purkamiseen, vahingonkorvauksiin tai muihin
vastaaviin sanktioihin. Hankintayksikkö voi päätöksellään sulkea
tarjouskilpailun ulkopuolelle myös ehdokkaan tai tarjoajan, joka on
ammattitoiminnassaan syyllistynyt sen luotettavuuden
kyseenalaistavaan vakavaan virheeseen, jonka hankintayksikkö voi
näyttää toteen.

---
 
Näköjään hyödynsivät hankintalain harkinnanvaraisen poissulkemisen pykäliä 81§ ja 82§.

---

Hankintalain 81 §:ssä säädetään niin sanotuista harkinnanvaraisista
poissulkemisperusteista. Hankintayksiköllä on mahdollisuus sulkea
pois tarjouskilpailusta sellainen toimittaja, jonka toimituskyky on
heikentynyt tai jota ei muutoin voida pitää luotettavana.

Hankintayksikkö voi päätöksellään sulkea tarjouskilpailun
ulkopuolelle ehdokkaan tai tarjoajan, jonka suorituksissa
aikaisemmissa hankintasopimuksissa tai käyttöoikeussopimuksissa
on ollut merkittäviä tai toistuvia puutteita jonkin keskeisen
vaatimuksen toteuttamisessa; lisäedellytyksenä on, että puutteet
ovat johtaneet kyseisen aikaisemman sopimuksen ennenaikaiseen
irtisanomiseen, purkamiseen, vahingonkorvauksiin tai muihin
vastaaviin sanktioihin. Hankintayksikkö voi päätöksellään sulkea
tarjouskilpailun ulkopuolelle myös ehdokkaan tai tarjoajan, joka on
ammattitoiminnassaan syyllistynyt sen luotettavuuden
kyseenalaistavaan vakavaan virheeseen, jonka hankintayksikkö voi
näyttää toteen.

---
No toinen OTP:n kilpailusta sulkemisen syy on yrityksen taloustilanne. Oulussa vaaditaan yrityksen tilinpäätöksessä oliko yli 15? prosentin omavaraisuusastetta, paremmin muistavat korjatkoot, mutta OTP:n talousluvut edellisellä tuloskaudella , joka oli käytettävissä ko. kilpailutuksen aikana eivät täyttäneet tilaajan määrittelemiä kriteerejä.
 
No toinen OTP:n kilpailusta sulkemisen syy on yrityksen taloustilanne.

Ei tuollaista ole mainittu hankintapäätöksessä. Voihan olla, että myös sillä perusteella poissulkeminen olisi ollut mahdollista, mutta nyt sitä ei kuitenkaan tehty.
 
Linjalla 15 on alkanut lähimaksukokeilu, joka kestää elokuuhun asti jolloin jokaisella Oulun Joukkoliikenteen linjalla (paitsi 49 ja 59) voi maksaa lähimaksulla. Lähimaksuhinnasto on täysin sama kuin aikuisen Waltti-arvolipulla, mutta käytössä on myös lisäksi vyöhykepohjaiset maksukatot. Linjalla 15 kulkevissa busseissa on nyt erikoisulkoasu joka mainostaa lähimaksuominaisuutta. Ainakin Koskilinjat #172 oli uudelleenteipattu.

Koskilinjat #179 on nyt myös saanut värityksen.
 
Takaisin
Ylös