Oulun paikallisliikenne

Näkeekö yksityishenkilö noita tarjouspyyntöasiakirjoja? Hilman kautta päädyin Oulun tarjouspyyntöpalveluun ja siellä vaadittiin rekisteröitymistä.

Rekisteröityminen tosiaan vaaditaan, mutta kuka tahansa voi rekisteröityä. Periaatteessa rekisteröityminen on mahdollista vain yrityksille, mutta rekisteröityessä voi myös kertoa yrityksen olevan vasta perusteilla.
 
Rekisteröityminen tosiaan vaaditaan, mutta kuka tahansa voi rekisteröityä. Periaatteessa rekisteröityminen on mahdollista vain yrityksille, mutta rekisteröityessä voi myös kertoa yrityksen olevan vasta perusteilla.

Kaupunki ohjeisti aikanaan yksityishenkilöitä luomaan tunnuksen "Ei alv-tunnusta" kohdan kautta mikäli haluaa vain tutustua asiakirjoihin.
 
Ja tuosta on tehty valitus markkinaoikeuteen. https://www.markkinaoikeus.fi/fi/index/vireillaolevathankinta-asiat.html

--- Lainaus ---
VIREILLE: 7.2.2022
HANKINTAYKSIKKÖ: Oulun kaupunki
HANKINTAPÄÄTÖS: Oulun kaupungin joukkoliikennejaoston päätös 19.1.2022, § 5, Oulun kaupungin palveluliikenne sopimuskaudelle 1.9.2022-31.8.2026

VIREILLE: 7.2.2022
HANKINTAYKSIKKÖ: Oulun kaupunki
HANKINTAPÄÄTÖS: Oulun kaupungin joukkoliikennejaoston päätös 19.1.2022, § 3, joukkoliikenteen tarjouskilpailun 2/2021 kohteesta Cityliikenne sopimuskaudelle 1.1.2023-4.6.2028

--- Lainaus loppuu ---

Forum24-paikallislehden (Kalevan uloke) jutun mukaan "Mika K. Niskanen Oy vaatii miljoonan euron hyvitysmaksua, jos kaupunki ei tee sopimusta Oulun cityliikenteestä 1.1.2023–4.6.2028 välille."
 
Forum24-paikallislehden (Kalevan uloke) jutun mukaan "Mika K. Niskanen Oy vaatii miljoonan euron hyvitysmaksua, jos kaupunki ei tee sopimusta Oulun cityliikenteestä 1.1.2023–4.6.2028 välille."

Tuosta jutusta on tulossa mielenkiintoinen arvovaltataistelu, jossa osapuolet saattavat tehdä kalliita juridisia virheitä. Tämä saaga jatkunee vuosia.
 
Forum24-paikallislehden (Kalevan uloke) jutun mukaan "Mika K. Niskanen Oy vaatii miljoonan euron hyvitysmaksua, jos kaupunki ei tee sopimusta Oulun cityliikenteestä 1.1.2023–4.6.2028 välille."

Markkinaoikeuskäsittelyn ajaksi voidaan tehdä vain ja ainoastaan ehdollinen sopimus, jos on ihan pakko. Sopimuksen teko voi johtaa suurempaan liemeen, varsinkin tilanteessa jossa valittaja voittaa. Mutta tuohon 1.1.2023 on vielä aikaa, jospas markkinaoikeus olisi nopea käsittelemään.
 
Mainittakoon, että tarjouspyyntöasiakirjoissa on myös uusi väritysohje.

Uusi tilaajaväritys näyttäisi olevan vain tuunaus vanhasta. Keulan pinkki osuus jatkuu vähän keskioven takapuolelle asti ja sen perässä oleva lyhyt väritetty osuus vaihtuu oranssista siniseksi.
Capture.PNG
 
Uusi tilaajaväritys näyttäisi olevan vain tuunaus vanhasta. Keulan pinkki osuus jatkuu vähän keskioven takapuolelle asti ja sen perässä oleva lyhyt väritetty osuus vaihtuu oranssista siniseksi.

Eikö sarjanumerolla yleensä tarkoiteta ihan jotain muuta numeroa kuin bussin kylkinumeroa?
 
Milloinkohan on tuo Kaijonharjun linjapaketin kilpailutus kun nehän on nyt jonkinaikaa olleet OTP:lla? Siis linjat 18/5/5N
 
Milloinkohan on tuo Kaijonharjun linjapaketin kilpailutus kun nehän on nyt jonkinaikaa olleet OTP:lla? Siis linjat 18/5/5N

Kohteiden 1 (linjat 1, 5, 5N) ja 14 (linjat 11, 14, 18, 58) sopimukset alkoivat kesällä 2020, joten eivät ne ihan kauhean kauaa ole vielä olleet. Sopimukset ovat 8-vuotisia, eli loppuvat vuonna 2028, ellei sopimuksia ennen sitä irtisanota.
 
Esityslistasta poimittua:
Oulun joukkoliikenne on tulevaisuudessa Oulun Seudun Liikenne.
Linja-Autoa kutsutaan Onnikaksi ja Citybussia Lähibussiksi.
Vyöhykkeet muuttuvat alueiksi.

Asiakohta 5 koskenee salassapitopykälien perusteella oikeudenkäyntiä.
 
Oulun kaupungin sivulla on tiedote, jossa avataan asiaa. Siinä kerrotaan myös, mitkä liikennöitsijät hoitavat nykyisiä OTP:n linjoja 10.8. alkaen väliaikaisen sopimuksen puitteissa.
 
Takaisin
Ylös