Sivu 6 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456
Näytetään tulokset 76-84/84

Viestiketju: Tvärbanan

  1. #76

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1732

    oletus Vs: Tvärbanan

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Piirka Näytä viesti
    Hän ei myöskään kyennyt selittämään, miksi ajoi kuten ajoi. Kiskoalueen lumipeite saattaa olla osasyy törttöilyyn?
    Miten mulla tulee mieleen se juttu USA:sta, jossa autoilija kääntyi kiskoille, koska: 1) uskoi navigaattoria enemmän kuin tuulilasista näkyvää todellisuutta, ja 2) navigaattoriin oli rautatie virheellisesti merkitty autotieksi?

  2. #77

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: Tvärbanan

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Piirka Näytä viesti
    Hän ei myöskään kyennyt selittämään, miksi ajoi kuten ajoi.
    Tulee mieleen, että jos kuski on uskonut navigaattoria enemmän kuin silmiään, niin häntä nolottaa sen verran, että ei kehtaa myöntää.

  3. #78

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Tvärbanan

    Tvärbananin jatko Solnaan on nyt saanut uusia ongelmia, tällä kertaa aikatauluun liittyen. Dagens Nyheter tietää kertoa, että virallista avaamispäivää joudutaan odottamaan ensi vuoteen opastinjärjestelmän myöhästymisen takia. Viime keväänä valmistunut ja kesällä koeajettu rata saa CAF-vaununsakin hieman myöhässä, mutta niillä olisi kuitenkin ehditty aloittaa ajo ajoissa tämän vuoden syksynä. 350 kruunun opastinjärjestelmän kanssa joudutaan nyt odottelemaan elokuuhun 2014 saakka, jolloin myös jatkon Solnan keskuksesta Solnan asemalle pitäisi olla valmis. Samaan aikaan uudelleenavataan myös nykyinen osuus Sickla-Alvik, jonka opastinjärjestelmän uusinta piti suorittaa loppuun jo tänä vuonna, mutta suoritetaankin ens vuoden toukokuun ja elokuun välillä. Alvikista Solnaan tullaan kyllä liikennöimään, mutta harvakseltaan ja hitaasti ilman kunnollista opastusta. Lisäksi matkustajat joutuvat vaihtamaan Alvikissa vaunua.

    Vastuussa myöhästymisestä on General Electricsin GE Transportation ja SL:ssä ollaan onneksi ilmeisesti varauduttu tulkitsemaan sopimusehtoja, koska sellaisia on papereihin kirjoitettu.

  4. #79

    Liittynyt
    07.08.2009
    Viestejä
    2158

    oletus Vs: Tvärbanan

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Vesa Nurminen Näytä viesti
    350 kruunun opastinjärjestelmän
    Melko halpaa. Älköön enää moitittako Tvärbanan-hankkeiden kustannushallintaa.

  5. #80

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Tvärbanan

    Ja taas on ajeltu ohi tiestä eristetylle rataosuudelle, kertoo Dagens Nyheter. Tällä kertaa kyseessä oli nuorempi henkilö, joten ihan kokemattomuuskin voi olla syynä. Ei näyttäisi lumipeitettäkään olevan jäljellä ja paikka on ihan kohtalaisen hyvin valaistu.

  6. #81

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Tvärbanan

    Täällä on aikaisemmin puhuttu, kuinka vignolkiskorata pölkyillä estäisi autoja ajamasta raitiotielle. Alan pikku hiljaa epäillä tuota argumenttia.

    Aina kun sanotaan, että jokin ratkaisu on idioottivarma, unohdetaan että idiootit ovat hyvin kekseliäitä.

  7. #82

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Tvärbanan

    Niin, pitäisikö siis tarkentaa, että se estää ajon radalla, muttei ajoa radalle. Tyhmähän siinä pitää olla, jos tarkoituksella yrittää ajaa.

  8. #83

    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki Lauttasaari
    Viestejä
    427

    oletus Vs: Tvärbanan

    SL'n kotisivun mukaan Tvärbanan Solnan osuudella aletaan liikennöidä 28.10 -13. Tosin Alvikissa pitää vaihtaa vaunua. Vasta vuoden kulutua on vaihdoton yhteys koko radan pituudelta.

    Lisätietoja:

    http://www2.sl.se/Templates/Article.aspx?id=18391
    'En ole kiinnostunut selityksistä, joita annetaan myöhästymisille. Olen kiinnostunut vain siitä mitä on todella saatu aikaan'
    (Mahatma Gandhi)

  9. #84

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Tvärbanan

    Ensimmäiset vaunut ovat täällä. Ilmeisesti niitä on tuotu varikolle jo viime kuun lopusta.

    Samaan aikaan, kun Tukholman länsipuolelle halutaan kaivaa 61 miljardin kruunun autotunnelia, kauhistellaan uusien ratikoiden 25 miljoonan kappalehintaa.

    Kulunvalvonnan myöhästymisestä johtuen näillä vaunuilla ajellaan syksystä alkaen helsinkiläistä vauhtia ensi vuoteen saakka välillä Alvik - Solna.

    Videossa mainitaan ohimennen myös viimeisin toivonkipinä runkobussilinja 4:n muuttamisesta ratikkalinjaksi. Dagen Nyheter tiesi eilen kertoa, että maakäräjät vaativat tutkimaan uudelleen linja 4:n ratikkavaihtoehtoa (uutinen ei luettavissa verkossa). Tutkimusrahat on jo varattu seuraavan vuoden budjettiin.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 14.05.2013 kello 20:13. Syy: miljoona -> miljardi

Sivu 6 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tvärbanan jatketaan Solnaan
    kirjoittanut antaeus foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 15
    Viimeisin viesti: 12.06.2008, 18:16

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •