Raitiovaunuhavaintoja - huhtikuu 2016

8.4.
Linjalla 1A iltaruuhkassa viisi NR1 vaunua: 45 vuorossa 102, 65(lcd), 58(lcd), 69 ja 53. Lisäksi MLNRV2 #76 ja loput Varioita.
Artic 402 linjalla 7B ja 401 koulutusajossa Rautatientorin pysäkillä klo 13:39.
 
Linjalla 1A iltaruuhkassa neljä NR1 vaunua: 33 vuorossa 102, 44, 53 ja 70(lcd). Lisäksi MLNRV2:t #76 ja #82 ja loput Varioita.
Artic 401 linjalla 6/T/8.
 
Artic 403 oli tänään 7A:lla. Mahtaako olla toinen kerta linjalla?
 
Artic 403 oli tänään 7A:lla. Mahtaako olla toinen kerta linjalla?
Enpäs osaa arvioida, monettako kertaa se nyt on linjalla, mutta tässä kuvassa se näkyy ensimmäisenä vaununa, itse asiassa sen takana tullut 401 ei heti meinaa erottua kuvan vasemmalla puoliskolla. Mutta tämä oli ensimmäinen kerta, kun saan kaksi Articia peräkkäin linjalla samaan kuvaan. Aikanaan tällaisen kuvan ottaminen tietenkin helpottuu huomattavasti.
 
Enpäs osaa arvioida, monettako kertaa se nyt on linjalla, mutta tässä kuvassa se näkyy ensimmäisenä vaununa, itse asiassa sen takana tullut 401 ei heti meinaa erottua kuvan vasemmalla puoliskolla. Mutta tämä oli ensimmäinen kerta, kun saan kaksi Articia peräkkäin linjalla samaan kuvaan. Aikanaan tällaisen kuvan ottaminen tietenkin helpottuu huomattavasti.
Jatkan eilisestä. Nyt perjantaina HKL 403 liikkui linjalla 10. Kuvagalleriaan pääsi aiheesta mm. tällainen kuva. Kyllä ovat alan ihmiset suunnitelleet matkustajien kannalta mukavan vaunun. Olen protoillakin muutaman kerran matkustanut, mutta kyllä tämä 403:nen vahvisti vain uskoani tämän konseptin tulevaisuuteen.
 
Sain eilen vahvistuksen siihen, että eilinen tosiaan oli 403:n toinen kerta linjalla. Tänään sitten kolmas. Mainio tuo kuva, jossa on kaksi Articia peräkkäin!

Rattivaunun tavoin olen hyvin tyytyväinen vaunuihin – on mukava istua korkealla ja tilaa on 2+2-matalavaunuksi aika paljon. Ne ovat hiljaisia ja oikein kauniita katsella. Ja oikean stadilaisspåran värisiäkin! Sen sijaan kuljettajilta olen kuullut toisenlaista palautetta. Tuntuu siltä, että aika moni on ohjaamoon tyytymätön. Yksi ongelmista, huono rahastusasento, korjautuu tietysti kohta itsestään mutta työergonomiasta on kuulunut muutenkin moitteita. Toivottavasti sitä puolta pystytään vielä parantamaan, että vaunuista tulee kaikille kuljettajille mieluisa työkalu.
 
Takaisin
Ylös