Näytetään tulokset 1-4/4

Viestiketju: Vitoslinjan kalusto

  1. #1

    Liittynyt
    06.07.2015
    Viestejä
    96

    oletus Vitoslinjan kalusto

    Kesän aikana on havaittu, että uuden vitoslinjan kalusto on muuttunut hyvin nopeasti kokonaan välipalallisiin nivelvaunuihin, vaikka alkuperäisen suunnitelman mukaan iso osa vuoroista piti ajaa Variotrameilla. Nyt kun katsoin syysaikatauluja linjalle, käytettävä kalusto on näemmä taas hieman erilaista kun osa lähdöistä ajetaan ilman matalalattiaisia vaunuja. Onkohan sekään ihan tarkoituksenmukaista kun terminaalivuorot tunnetusti kulkevat kovalla käyttöasteella?

  2. #2
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6432

    oletus Vs: Vitoslinjan kalusto

    Minusta on järkevämpää panna suuret (osa)matalat vaunut kokopäivävuoroihin kuin seisottaa niitä ison osan aikaa päivästä hallissa vain siksi, jotta ne voivat ajaa iltaruuhkassa kierroksen-pari femmalla. Femmaa ajetaan iltaruuhkan aikaan, koska Ruotsin-laivat lähtevät siten, että matkustajat on syötettävä sinne iltaruuhkassa. Silloin femman on tyytyminen korkeaan kalustoon, ellei sitten matalaa ole käytettävissä aiottua enemmän, kuten usein on tilanne.

    Minusta tuo on ihan tehokasta kaluston käyttöä. Laivalle menevät vuorot ovat vaikuttaneet kaupungilla kohtuullisen hiljaisilta. Veikkaan sen johtuvan siitä vanhasta tottumuksesta, eli ehkä nuokin vuorot pikku hiljaa kuormittuvat paremmin, mutta samanlaista piikkiä kuin laivalta kaupungille ei tuohon suuntaan silti synny. Vanhasta tottumuksesta? Niin, 4T-aikaan kaiketi suurin osa laivalle menijöistä on noussut ratikkaan Lasipalatsin ja Ylioppilastalon pysäkeiltä. 5 ei kulje kummankaan kautta, joten veikkaisin aika monen menevän yhä vielä nelosella Vyökadun pysäkille ja kävelevän sieltä. Kaljalastikin on mukana vasta paluusuunnassa
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  3. #3
    8.6
    8.6 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    05.11.2014
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    258

    oletus Vs: Vitoslinjan kalusto

    Aikatauluihin on merkitty selvästi enemmän korkeita vuoroja kuin on tarpeen. Esim. 1A:lla ei ollut keväällä kuutta NR1-vuoroa juuri koskaan, vaikka aikatauluihin oli niin merkitty. Eikä silloin ollut kymmentä Articia käytössä, mutta ne samat kuusi vuoroa on merkitty aikatauluihin korkeina edelleen. Jos 1A:n kuusi vuoroa ajetaan korkeina, voidaan vitosen vuoroista vähintään kaksi ajaa Varioilla, ja loput vaikka Articeilla, jotka ovat olleet selvästi vajaakäytössä nykyisin. Näin voitaisiin koko vitonen hoitaa matalalattiakalustolla myös iltaruuhkassa.

  4. #4

    Liittynyt
    07.08.2006
    Viestejä
    64

    oletus Vs: Vitoslinjan kalusto

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    ...mutta samanlaista piikkiä kuin laivalta kaupungille ei tuohon suuntaan silti synny.
    Ei tietenkään synny, koska toisin kuin laivalta poistuttaessa kaikki laivaan menijät eivät ole menossa terminaaliin samaan aikaan vaan hajautuvat tasaisemmin eri kulkuvälineisiin.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Nuuksion linjojen kalusto
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 11.10.2012, 19:30
  2. h45:n kalusto
    kirjoittanut joboo foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 18
    Viimeisin viesti: 03.02.2012, 09:03
  3. Linjojen 503, 506 ja h53 kalusto 12.8.08 alkaen
    kirjoittanut Tonttu18 foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 25.08.2008, 20:14
  4. Linjan 24 kalusto
    kirjoittanut aki foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 11
    Viimeisin viesti: 06.05.2008, 15:18
  5. h54:n kalusto
    kirjoittanut jansku foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 12
    Viimeisin viesti: 28.05.2006, 20:43

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •