Raitiovaunuhavaintoja - joulukuu 2016

8.6

Liittynyt
5 Marraskuu 2014
Viestit
1,408
2.12.
Linjalla 1A iltaruuhkassa kuusi NR1 vaunua: 57(lcd) vuorossa 201, 44, 65(lcd), 55(lcd), 67 ja 52 ja loput Varioita.
Linjalla 9 Artic 411 vuorossa 186, 410, 414 vuorossa 187, 409 vuorossa 180, 407 vuorossa 181, 415 ja 402. Ysillä myös NR1 #70 vuorossa 281 ja Vario 211 vuorossa 280. Linjalla 7A NR1 # 41 vuorossa 174 ja 64 vuorossa 10172 (koulutusvuorossa). Linjalla 7B NR1 #58 ja Artic 405 koulutusvuorossa 11077. Seiskalla ei pitäisi olla aikataulun mukaan enää NR1:iä. Ykkösellä päivällä koulutuksessa jopa kolme vaunua: Artic 404 vuorossa 10101, Vario 237 ja eräs tunnistamatta jäänyt Vario. Ykkösellä oli siis päivällä tuplakapasiteetti normaaliin verrattuna. MLNRV2 #112 oli koeajossa. Linjalla 6/T/8 Artic 413 ja 405 vuorossa 283. Vitosella vuoro 252 saapui varikolta Lasipalatsille kilvin 00 Siirtoajo, ja vaihtoi kilvet vitoseen vasta juuri ennen Rautatieasemaa ja otti matkustajia vasta asemalta. Vastaavaa käytäntöä en ole ennen nähnyt, yleensä varikolta tulevassa vitosessa on jo runsaasti matkustajia ennen asemaa. Myöskään vastaavaa kilvitystä en ole koskaan ennen nähnyt.
 
Hienosti tukkivat nuo harjoitusajot Arabian suunnasta tulevan aikataulunmukaisen liikenteen. Eivät voineet vaikka lähteä 5-10min erotuksella toisistaan liikkeelle?
 
3.12.
Linjalla 6/T/8 Artic 405, 402 vuorossa 166 ja 413 vuorossa 150. Ysillä Artic 415 vuorossa 182, 411, 407 vuorossa 185 ja MLNRV2 #77.
 
2.12.
Vitosella vuoro 252 saapui varikolta Lasipalatsille kilvin 00 Siirtoajo, ja vaihtoi kilvet vitoseen vasta juuri ennen Rautatieasemaa ja otti matkustajia vasta asemalta. Vastaavaa käytäntöä en ole ennen nähnyt, yleensä varikolta tulevassa vitosessa on jo runsaasti matkustajia ennen asemaa. Myöskään vastaavaa kilvitystä en ole koskaan ennen nähnyt.

Kiitos kattavasta havaintopaketista. Myös omat havaintoni tukevat vitosen käytännöistä kirjoittamaasi. Kilvitystä "00 Siirtoajo" ei mielestäni ole ratikkapuolella näkynyt aiemmin (vaikka se on bussipuolella yleinen), mutta viime viikkoina olen nähnyt sitä ratikoissa useamman kerran. Uusi ohjeistettu käytäntö vaiko uuden LIJ:n ominaisuus?
 
Kiitos kattavasta havaintopaketista. Myös omat havaintoni tukevat vitosen käytännöistä kirjoittamaasi. Kilvitystä "00 Siirtoajo" ei mielestäni ole ratikkapuolella näkynyt aiemmin (vaikka se on bussipuolella yleinen), mutta viime viikkoina olen nähnyt sitä ratikoissa useamman kerran. Uusi ohjeistettu käytäntö vaiko uuden LIJ:n ominaisuus?

Uuden LIJ-järjestelmän ominaisuus tuo tosiaan on. :)
 
Ettäkö upouusi järjestelmä olisi kankeampi ja huonompi kuin vanha? No, ei se toki eka kerta olisi kun näin on. Mutta kurjaa silti, jos noin on mennyt käymään.
 
9.12.
Linjalla 1A iltaruuhkassa kuusi NR1 vaunua: 42(lcd) vuorossa 203, 41(lcd), 52, 69, 55(lcd) ja 64(lcd) ja loput Varioita.
Ysillä Artic 402 vuorossa 187, 406 vuorossa 182 ja 404 vuorossa 180, Vario 227 ja MLNRV2 #104. Rullakilpinen 67 linjalla 7B, vaikkei näitä pitäisi enää olla aikataulun mukaan. Noin klo 16:30-17:30 linjat 6T ja 8 ajoivat Mäkelänkatua Käpylään kääntymään Arabian sijaan kolarin vuoksi.
 
Pe 9.12.2016:

Pitkästä aikaa Artic linjalla 4. Ei ollut Koskelan hallista liikennöitävässä vuorossa 141, vaan vuorossa 142, joka lähtee aamulla Töölön hallista, mutta palaa yöllä Koskelaan. Näin vaunun linjalla ensimmäisen kerran klo 9.05 ja uudestaan vielä iltakymmeneltä, kun se tuli Katajanokalle. En tiedä missä vaiheessa ja miksi vaunu oli sijoitettu kyseiseen vuoroon.
 
13.12.
Linjalla 1A iltaruuhkassa kuusi NR1 vaunua: 57(lcd) vuorossa 203, 69, 58(lcd), 66(lcd), 44 ja 67 ja loput Varioita.
Linjalla 9 Artic 412, 404, 407 vuorossa 180. NR1 #40 linjalla 7B vuorossa 175.
 
Takaisin
Ylös