Jätkäsaaren raitiotie

Mikä mahtaa muuten olla syynä siihen, ettei varovaa ole lisätty? Huono käytännön toimivuusko?

Kyllä ensimmäisen kokeilun perusteella käsittääkseni päätettiin laajentaa kokeilua. Eivät kai ole vain ehtineet vielä. Liikenteenohjauskeskuksen sivuja ei ole kyllä päivitetty, mutta jollakin esityslistalla kokeilun laajentamisesta oli puhetta. Toivottavasti ei ole sittemmin päätöksiä pyörretty.
 
Kyllä ensimmäisen kokeilun perusteella käsittääkseni päätettiin laajentaa kokeilua. Eivät kai ole vain ehtineet vielä. Liikenteenohjauskeskuksen sivuja ei ole kyllä päivitetty, mutta jollakin esityslistalla kokeilun laajentamisesta oli puhetta. Toivottavasti ei ole sittemmin päätöksiä pyörretty.

Kslk on päättänyt jo aikaa sitten, että Dunckerinkadun, Uintikeskuksen ja Vilhonvuoren (pohjoinen) liikennevaloihin tulee varova-ohjaus. Varovat piti rakentaa viime kesänä, mutta mitään ei ole tapahtunut. Siksi epäilen, että jotain on pielessä.
 
Kslk on päättänyt jo aikaa sitten, että Dunckerinkadun, Uintikeskuksen ja Vilhonvuoren (pohjoinen) liikennevaloihin tulee varova-ohjaus. Varovat piti rakentaa viime kesänä, mutta mitään ei ole tapahtunut. Siksi epäilen, että jotain on pielessä.

No yksi vihje löytyi liikenteenohjauskeskuksen sivuilta: "VAROVA-kohteet lykkäytyivät teknisten syiden takia". Tuo työohjelman katsaus on ilmeisesti tehty viime joulukuussa, eli "vaikutuksia koskeva tutkimus valmistuu maaliskuussa" tarkoittanee tätä maaliskuuta. Odotamme siis mielenkiinnolla.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaisikohan sinne kasin päättärille ja ehkä vähän pidemmällekin kuitenkin liikennöidä:
HS.fi sanoi:
Salmisaareen nousee vaivihkaa Helsingin suurin liikuntapaikka

Helsingin Salmisaareen rakennettava suuri liikuntahalli valmistuu reilun kahden viikon kuluttua. Hyvän sijainnin vuoksi liikuntakeskus kiilaa kaupungin suurimmaksi liikuntapaikaksi.

Sen arvioidaan vetävän jopa miljoona kävijää vuodessa. 1 000–2 000 harrastajan uskotaan suuntaavan päivittäin Salmisaareen.
....

Liikuntakeskukseen on Ruoholahden metroasemalta runsaan puolen kilometrin matka ja raitiovaunulinja 8:n päätepysäkiltä pari–kolmesataa metriä. Talon kylkeen on suunniteltu suurta pysäköintihallia.
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli...Helsingin+suurin+liikuntapaikka/1135254391773
Ja sille hallille ei ole vielä löydetty toteuttajaa.
 
Kannattaisi. Myös Kaapelitehtaan tapahtumatarjonta on ollut viimeaikoina nousussa. Ratikkayhteys pitäisi vain saada tuolta myös keskustaan.
Ysi, tai mikä se Jätkän ratikka onkaan, Crusellinsillan yli ja siitä länteen? Tuo ei sitten tarjoa näppärää vaihtoa Ruoholahden metroon, mutta voisihan se jatkaa Lauttasaaren metroasemalle. :)
 
Ysi, tai mikä se Jätkän ratikka onkaan, Crusellinsillan yli ja siitä länteen? Tuo ei sitten tarjoa näppärää vaihtoa Ruoholahden metroon, mutta voisihan se jatkaa Lauttasaaren metroasemalle. :)

Sillä ei ole mielestäni niin paljon väliä, millä metroasemalla vaihto on. Suora ratikkalinja keskustaan on joka tapauksessa lähes poikkeuksetta parempi kuin vaihto. Metromittakaavassa Ruoholahden asema on Salmisaaren kääntärin lähellä, n. 400 m. Voisi siinä samalla kyllä Larullekin vähän ratikkaa näyttää. :D
 
->Onhan siellä Salmisaaressa jokunen työpaikkakin ja lisää tulossa. Ymmärtääkseni alueella pitäisi valmistuttuaan olla noin 100 000 m2 toimitiloja. Mitä niihin nyt sitten mahtuu ihmisiä työskentelemään, muutama tuhat?
 
->Onhan siellä Salmisaaressa jokunen työpaikkakin ja lisää tulossa. Ymmärtääkseni alueella pitäisi valmistuttuaan olla noin 100 000 m2 toimitiloja. Mitä niihin nyt sitten mahtuu ihmisiä työskentelemään, muutama tuhat?
Niin ja oikeustalo, työpaikat Kaapelitehtaalla... Se on minusta jokseenkin umpisurkeaa palvelua matkustajien määrän huomioonottaen jos sinne pitää kävellä Ruoholahdesta.
 
Tänään (29.5.) havaittua:

Länsilinkin (silta Mechelininkadun loppupäässä) Hietalahden puoleisen pään lähelle on ilmestynyt kadun leikkaavat Jätkäsaaren linjan kiskot.
 
Ratakiskoja oli Malminrinteellä tiistaina 6.7. ja jotkut näyttivät olevan paikoilleen asennettuina. Kampintorin ja Lapinlahdenkadun välisellä osuudella ajoneuvoliikenne oli ohjattu läntisimmälle laidalle, ja tätä liikennettä oli rajoitettu liikennemerkein. Näkyi siellä silti henkilöautojakin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Satuin kulkemaan tänään Hietalahdenrannassa siinä missä jätkään vievät kiskot menevät tuon Mechelininkadun jatkeen yli.

Kiskot näyttivät kulkevan kadun yli tuplakiskona, siten että "kutosen" ja "ysin" kiskot kulkivat lomittain monta kymmentä metriä ja yhtyivät vasta risteylksen jälkeen (ks. kuvat). Jäin pohtimaan, että onko tämä tehty siksi että saataisiin itse liittymäkohdasta syväurainen kapella pyörilläkin (vaikka erkaantuessa ristikko mentäneen laipalla), vai onko kyse enemmän siitä, ettei vaihdetta ole haluttu Mechelininkadun päälle, jossa se voisi hidastaa ratikkaa tai kulua/tukkeutua autoliikenteen takia?
 

Liitetiedostot

  • P1000970_small.jpg
    P1000970_small.jpg
    150.2 KB · Lukukerrat: 288
  • P1000971_small.jpg
    P1000971_small.jpg
    134.7 KB · Lukukerrat: 387
Satuin kulkemaan tänään Hietalahdenrannassa siinä missä jätkään vievät kiskot menevät tuon Mechelininkadun jatkeen yli.

Kiskot näyttivät kulkevan kadun yli tuplakiskona, siten että "kutosen" ja "ysin" kiskot kulkivat lomittain monta kymmentä metriä ja yhtyivät vasta risteylksen jälkeen (ks. kuvat). Jäin pohtimaan, että onko tämä tehty siksi että saataisiin itse liittymäkohdasta syväurainen kapella pyörilläkin (vaikka erkaantuessa ristikko mentäneen laipalla), vai onko kyse enemmän siitä, ettei vaihdetta ole haluttu Mechelininkadun päälle, jossa se voisi hidastaa ratikkaa tai kulua/tukkeutua autoliikenteen takia?

Keskellä risteystä olevaan vaihteeseen kertyy enemmän liikenteen kuljettamaa moskaa. Vaihteen kunnossapito lienee päällimmäisin syy, miksi se on eteenvedetty ennen risteystä. Ensimmäiset yksilöt meillä.
 
Jäin pohtimaan, että onko tämä tehty siksi että saataisiin itse liittymäkohdasta syväurainen kapella pyörilläkin

Tämähän on tietenkin ihan sekoilua, minkä tajusin itsekinpian sen kirjoitettuani. Kyllähän itse vaihde on syvä, ja kyse on aina vain ristikoista, jotka taitavat tässä olla kyllä matalat (en ihan nähnyt niitä niin kunnolla kun olin väärällä puolella katua)
 
Takaisin
Ylös