Jätkäsaaren raitiotie

Viesti on tietysti monitulkintainen, puhutaanko reitistä Ruoholahdenkatu-Välimerenkatu-Atlantinkatu ("linja B") vai ratikasta terminaalille. Itse pelkään pahoin, että suunnitelmia on päästy sabotoimaan ja kyse on ysiratikasta.

Kukas nyt on salaliittoteoreetikko? :)

Mistä olet kysynyt tuota asiaa? Jospa vastaaja ei tiedä, mistä puhuu.

Ehdotan, että lähetät kysymyksesi KSV:n liikennesuunnittelupäällikölle ja täsmennät sen koskemaan Länsiterminaaliin vievää ratikkayhteyttä. Jos ei Poutanen itse vastaa, niin delegoi sellaiselle suunnittelijalle, joka tuosta tietää, ja saat sitä kautta luotettavan vastauksen.

Ymmärtääkseni tämänhetkinen aikataulu linjan 9 pidennykselle on elokuu 2012.
 
Eiköhän tässä nyt ole kyse siitä, että Töölön metron Jätkäsaaren laajennuksen liikennöinnin aloittaminen on ainoastaan muutaman muodollisen päätöksen päässä, eikä tähän väliin nyt kannata enään tässä vaiheessa tunkea ratikoita sotkemaan euroopan parhaan joukkoliikenteen toteutumista. Odotellaan nyt ihan rauhassa niitä hel.fi:n päätöksiä, eikä haikailla näiden museovehkeiden perään.
 
Korjataan 339-DF:lle: päätös on tehty ilman, että asiasta on sen enempää tiedotettu, kelpaako paremmin.

Kouvolle: Tietääkseni Töölön metro ja Jätkäsaaren ratikka eivät liity mitenkään yhteen, mutta voisin hyvin kuvitella, että luulet muuta.
Hel.fi ei myöskään ole henkilö tai tee päätöksiä, vaan Helsingin kaupungin sähköpostiosoitteet päättyvät hel.fi
En ihmettele, ettet tiennyt sitäkään.
 
Länsiterminaalille vievän raitiotien suunnittelu ja toteutus etenee siten, että liikenne voidaan aloittaa elokuussa 2012.
 
Sain tarkennuksen saamaani viestiin. 2015-17 toteutuvalla linjalla tarkoitetaan linjaa, joka tulee kasin kääntöpaikalle lähelle Crusellia. Sekin linja tulee Kampista ja sen päättäri on siis Crusellin luona.
Minulle ilmoitettiin, että Kampista tuleva eka raitiolinja (9) toteutuu 2012.
 
Kouvolle: Tietääkseni Töölön metro ja Jätkäsaaren ratikka eivät liity mitenkään yhteen, mutta voisin hyvin kuvitella, että luulet muuta.
Hel.fi ei myöskään ole henkilö tai tee päätöksiä, vaan Helsingin kaupungin sähköpostiosoitteet päättyvät hel.fi
En ihmettele, ettet tiennyt sitäkään.

Pitäisiköhän foorumille perustaa joillain keskusteluareenoilla netissä nähty virallinen vitsinsellittäjätunnus, joka vääntäisi niin sanotusti raitiotiekiskosta selkoversion sarkastisemmista kommenteista?
 
Vastasin jo henkilökohtaisesti hmikolle, että en tarvitse vitsinselittäjää, kun esitän asiallisia kommentteja liittyen Jätkäsaaren raitioteihin. Asiassa ei minusta ole mitään vitsikästä.
 
No onhan koko tämänpäiväinen keskustelu melko huvittava. Autopuolueen sabotaasia ja salaista päätöksentekoa - kaikki koohkaus vain väärinymmärryksen takia.

Kiva kun on huvittavaa, sinulla on aika halvat huvit. Totesin jo aiemmin, mitä tarkoitin salaisella, sitä, että myöhästymisestä ei kerrottaisi. Eihän siitäkään pidetä melua, että kasin liikenne alkaa luvatusta 8/2011 vasta 1/2012, koska aikataulut eivät pidä. Koohkanneet täällä ovat muut kuin minä. Kukaan ei halunnut johtaa minua harhaan, vaan oma-aloitteisesti minulle lähetettyä viestiä korjatttiin ja täsmennettiin.
 
faxr.jpg
 
Totesin jo aiemmin, mitä tarkoitin salaisella, sitä, että myöhästymisestä ei kerrottaisi. Eihän siitäkään pidetä melua, että kasin liikenne alkaa luvatusta 8/2011 vasta 1/2012, koska aikataulut eivät pidä.
No, en nyt oikein käsitä mistä tässä keskustellaan.
Mutta jo yli kaksi kuukautta sitten ainakin SRS-uutisissa kerrottiin kasin myöhästymisestä ja syykin kerrottiin.
 
Eiköhän tässä nyt ole kyse siitä, että Töölön metron Jätkäsaaren laajennuksen liikennöinnin aloittaminen on ainoastaan muutaman muodollisen päätöksen päässä, eikä tähän väliin nyt kannata enään tässä vaiheessa tunkea ratikoita sotkemaan euroopan parhaan joukkoliikenteen toteutumista. Odotellaan nyt ihan rauhassa niitä hel.fi:n päätöksiä, eikä haikailla näiden museovehkeiden perään.
Mikäs suunnitelma tuolloinen on? Ymmärsinköhän nyt ihan väärin; Töölön metron laajennus Jätkäsaareen?
 
Mutta jo yli kaksi kuukautta sitten ainakin SRS-uutisissa kerrottiin kasin myöhästymisestä ja syykin kerrottiin.

Joo, syykin tarkentui tässä. Syöttöasema nimittäin viivästyy siksi, että se rakennetaan taloon sisälle eikä omaksi pömpeliksi, mikä on sinänsä ihan hyvä juttu, ja talon rakentaminen on viivästynyt.

Ikävä esimerkki siitä, miten uudellakin alueella ratikka saattaa törmätä monenlaisiin hidasteisiin. Ei taloa -> ei syöttöasemaa -> ei liikennettä, vaikka rata ja ajolangat olisivatkin valmiina.

Maailmalla on olemassa siirrettäviä, tilapäisiä syöttöasemiakin. Jos ratikkarakentaminen meillä pääsee varsinaiseen buumivauhtiin, ehkä meilläkin voisi investoida sellaiseen. Tämä sama ongelma kun voi hyvin olla edessä melkein millä vaan uudella alueella.
 
Ikävä esimerkki siitä, miten uudellakin alueella ratikka saattaa törmätä monenlaisiin hidasteisiin. Ei taloa -> ei syöttöasemaa -> ei liikennettä, vaikka rata ja ajolangat olisivatkin valmiina.

Eikös tuo viivästyvä talo ole suunnilleen ensimmäinen alueella, joten myös ei taloa -> ei matkustajia.
 
Eikös tuo viivästyvä talo ole suunnilleen ensimmäinen alueella, joten myös ei taloa -> ei matkustajia.

Joo, mutta tästä mallista pitäisi päästä jotenkin eroon. Hankkeiden lykkääminenkään ei ole mitenkään ilmaista, uudelleen aikataulutus aiheuttaisi itsessään kustannuksia. Toiseksi liikennejärjestelyt pitäisi olla valmiina siinä vaiheessa kun asukkaat muuttaa monestakin hyvästä syystä, semmoinen ei äkkiseltään ilmeinen on että kiskot kadussa nostaa maan arvoa enemmän kuin kiskot paperilla, jälkimmäiset kuitenkin saattaa peruntuuntua vaikka kuinka muuta vannotaan. Vastavuoroisesti säästöt siitä että tehdään vuoden pari myöhemmin ei ole kovin kummoisia, eihän nyt katuverkonkaan kanssa odoteta että asunnot valmistuu ensin.
 
Takaisin
Ylös