Sivu 17 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7131415161718192021273757 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 241-255/1001

Viestiketju: Jätkäsaaren raitiotie

  1. #241
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Kampin-Jätkäsaaren raitiotien liikennesuunnitelma hyväksyttiin kslk:ssa 2.4.09 ehdotuksen mukaan.

  2. #242
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    HS:n mielipidesivulla tänään Marja Paakki kirjoittaa roskaa Ruoholahdenkadun-Malminrinteen raitiotiestä.

    Kuka muistaa, mikä Vepsäläisen sihteerin etunimi oli? Sukunimi ainakin oli Paakki.

  3. #243

    Liittynyt
    26.09.2006
    Sijainti
    Helsinki, Punavuori
    Viestejä
    3666

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Ruoholahdenkatu - Malminrinne linjaus menee kyllä läpi varsinaisesta sumpusta.

    En olisi mitenkään yllättynyt, jos länsimetron valmistuttua linjaus siirtyisi linjalle Fredrikinkatu - Salomonkatu - Lapinrinne.

  4. #244
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut petteri Näytä viesti
    En olisi mitenkään yllättynyt, jos länsimetron valmistuttua linjaus siirtyisi linjalle Fredrikinkatu - Salomonkatu - Lapinrinne.
    Länsimetron valmistumisen myötä tuon sumpun pitäisi helpottua ratkaisevasti, kun sieltä saadaan bussit pois.

  5. #245
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Kaupunginhallitus käsittelee Jätkäsaaren ratikoiden perustamissuunnitelmaa 25.5.09. Asia menee valtuustoon 10.6.09. Linkki esityslistaan: http://www.hel2.fi/paatoksenteko/khs.../12alku09.html

    Hyvältä näyttää. Lausunnonantajat puoltavat ja töiden on määrä alkaa tänä vuonna (Länsilinkki ja Crusellinsilta). Linjan 8 pidennys on määrä ottaa käyttöön 2011-2012 ja yhteys terminaalille 2012.

  6. #246
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    809

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lueskellessani uusinta Raitiota, havahduin ratakuvauksen Itämerenkatu - Saukonpaasi alkukappaleeseen. "Vielä ei ole päätetty, jääkö Salmisaaren nykyinen kääntöpaikka varayhteydeksi, vai puretaanko Itämerenkadun länsipään rata ja kääntöpaikka".

    Toivottavasti järki voittaisi, ja rata saisi jäädä. En voi käsittää tätä perisuomalaista ajattelua, että kaikki mikä ei ole juuri nyt käytössä / tarpeellista on välittömästi tuhottava / hävitettävä / hukattava. Ihan kuin se ylimääräinen kääntösilmukka siellä jotakuta häiritsisi.

    Salmisaaren silmukalla tulee varmasti olemaan käyttöä myös tulevaisuudessa pelkästään jo poikkeustilanteissa. Lisäksi se on myös hyvä lähtöpaikka esim. suurtapahtuman lisälinjalle, tuleehan Itämerenkadulta yhteys Kamppiinkin, josta taas pääsee suoraan lähes minne tahansa.

    Silmukan purkaminen olisi silkkaa hulluutta, valitettavsati hulluudesta ei ole täällä pulaa.
    Näin se nyt vaan menee

  7. #247
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    No, ei kai nyt kaikkea tarvita?

    Vakavasti ottaen; olisi mukavaa kuulla (lukea) jotain kehityskelpoisia ideoita joskus, ei vaan sitä negatiivia...
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  8. #248

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Vakavasti ottaen; olisi mukavaa kuulla (lukea) jotain kehityskelpoisia ideoita joskus, ei vaan sitä negatiivia...
    Kehityskelpoinen ei-negatiivinen idea: säilytetään Itämerenkadun pään kääntöpaikka.

    Kelpaako?

  9. #249
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Kuten tuoreesta kokonaiskehittämissuunnitelmastakin näkee, varayhteydet ja kääntöpaikat ovat tarpeellisia ja niiden merkitys vain korostuu tulevaisuudessa, kun liikenne oletettavasti lisääntyy.

    Salmisaaren kääntöpaikkaa voisi käyttää myöhässä olevien kasien kääntämiseen samoin kuin nyt käytetään Paavalia. Lisäksi sitä voisi käyttää linjan 9 poikkeusreittinä silloin, kun yhteys Jätkän satamaan on jostain syystä poikki.

    Lisäksi Salmisaareen ajetaan melko runsaasti tilausliikennettä.

    Toivonkin, että SLS jää paikoilleen. Lähinnä varmaan on kyse rahasta, Itämerenkadun "ylimääräiset" vaihteet kun maksavat helposti toistasataatuhatta euroa.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  10. #250
    Tunnistettu jäsen Nakkiputka avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    531

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Kuten tuoreesta kokonaiskehittämissuunnitelmastakin näkee, varayhteydet ja kääntöpaikat ovat tarpeellisia ja niiden merkitys vain korostuu tulevaisuudessa, kun liikenne oletettavasti lisääntyy.

    Salmisaaren kääntöpaikkaa voisi käyttää myöhässä olevien kasien kääntämiseen samoin kuin nyt käytetään Paavalia. Lisäksi sitä voisi käyttää linjan 9 poikkeusreittinä silloin, kun yhteys Jätkän satamaan on jostain syystä poikki.

    Lisäksi Salmisaareen ajetaan melko runsaasti tilausliikennettä.

    Toivonkin, että SLS jää paikoilleen. Lähinnä varmaan on kyse rahasta, Itämerenkadun "ylimääräiset" vaihteet kun maksavat helposti toistasataatuhatta euroa.
    Ja ennenkaikkea Salmisaaren kääntöpaikan purkaminen olisi mielestäni turhan selvä signaali siitä, että Lauttasaaren ratikkaa ei rakenneta niin sanotusti "ikinä"...
    "Tavoitteiden asettamisen pitää olla riittävän kunnianhimoista, jotta se pakottaa uudenlaiseen ajatteluun ja uusien läpimurtojen tavoitteluun." - Kone Oyj:n evp toimitusjohtaja Matti Alahuhta kirjassaan:"Johtajuus – kirkas suunta ja ihmisten voima".

  11. #251

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Jos se jää vähälle käytölle, niin eikö sen voisi jotenkin maastottaa. Eli tekisi siihen pienen puistikon, vähän niin kuin Paavalinkirkolla. Ruoholahdessa ei viheralueita ole yhtään liikaa.

  12. #252
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    809

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nakkiputka Näytä viesti
    Ja ennenkaikkea Salmisaaren kääntöpaikan purkaminen olisi mielestäni turhan selvä signaali siitä, että Lauttasaaren ratikkaa ei rakenneta niin sanotusti "ikinä"...
    Tämä on mielestäni huomionarvoisin kohta silmukan kohtalosta päätettäessä.

    Nyt kun länsimetron rakentaminen tärähtää käyntiin, olisi syytä miettiä, halutaanko yksi keskustaan suorana säilyvä linja hoitaa raitiovaunuilla vai ei. Silmukan purkaminen olisi helppo perustelu jälkimmäiseen päätökseen.
    Näin se nyt vaan menee

  13. #253
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Malminrinteen ja Ruoholahdenkadun katusuunnitelmaluonnokset ovat nähtävillä rakennusviraston sivuilla: http://www.hel.fi/wps/portal/Rakennu...enkadun+kautta

    Raitiovaunukaista-alue on vain 5,6 m leveä (näin on myös esim. Mannerheimintiellä, suositus olisi 6,0 m), mikä sinänsä riittää juuri ja juuri, mutta minua huolettaa se, että viereiset autokaistat ovat paikoin vain 3,0 m leveitä (suositus 3,5 m) joten odotettavissa on, että autot ajavat liian lähellä raitiovaunukaistoja. Joka tapauksessa ratkaisu on parempi kuin KSV:n alkuperäinen esitys, jossa rv-kaistoja ei ollut lainkaan.

    Mutta estääkö joku Ruoholahdenkadun rv-kaistojen toteuttamisen korotettuna? Se saisi autoilijat varomaan kaistoja paremmin.

    HKR:n mukaan katujen muutostöiden yhteydessä uusitaan myös vesi-, viemäri- ja kaukolämpöputkia sekä sähkökaapeleita. Ruoholahdenkadulla putki- ja johtotyöt on jo pääosin tehty, mutta kadun länsipäässä sekä Malminrinteessä työt jatkuvat ensi kesään asti. Varsinaiset katu- ja kiskotyöt alkavat keväällä ja valmistuvat niin, että raitioliikenne Kampista Jätkäsaareen voidaan aloittaa vuonna 2012.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  14. #254
    Kaid avatar
    Liittynyt
    26.06.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    546

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Malminrinteen ja Ruoholahdenkadun katusuunnitelmaluonnokset ovat nähtävillä rakennusviraston sivuilla: http://www.hel.fi/wps/portal/Rakennu...enkadun+kautta
    Ihmettelin tätä jo nähdessäni suunnitelman edellisen version, mutta ihmityksenaiheeni ei ole näköjään suunnitelmasta kadonnut: Miksi ihmeessä Malminrinteen/Lapinlahdenkadun liikenneympyrässä raitiotiekiskot kulkevat keskustan suuntaan mentäessä liikenneympyrässä vastakkaiseen suuntaan kuin muu liikenne (kts. http://www.hel.fi/wps/wcm/connect/2a...df?MOD=AJPERES)? Kuinka ihmeessä aiotaan varmistaa, että autoilijat todella väistävät "väärään suuntaan" ajavaa sporaa? Toki ymmärrän, että muunlainen järjestely olisi vaatinut sporakiskoille tiukempaa kaarresädettä, mutta kuinkä järkevää on tehdä liikenneympyrä, jossa todennäköisesti vaaditaan myös liikennevalot liikenneturvallisuuden varmistamiseksi?

  15. #255
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6706

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kaid Näytä viesti
    Miksi ihmeessä Malminrinteen/Lapinlahdenkadun liikenneympyrässä raitiotiekiskot kulkevat keskustan suuntaan mentäessä liikenneympyrässä vastakkaiseen suuntaan kuin muu liikenne?
    Onhan se hurjan näköinen. Minusta kuitenkin enemmän positiivisessa mielessä – nyt on kerrankin käynyt niin, että ratikka on priorisoitu autojen edelle. Ratikan kaarresäteestä ei ole tingitty, vaan autot saavat kiltisti odottaa ja ihmetellä vastaantulevaa ratikkaa. Paikallehan tulee samanlaiset kolmionmuotoiset varoitusvalot kuin vaikkapa Asemapäällikönkadun kiertoliittymässä on, joten kyllä autojen pitäisi osata pysähtyä ajoissa.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 56
    Viimeisin viesti: 18.07.2012, 00:17
  2. Anna nimet Jätkäsaaren raitiovaunupysäkeille!
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 43
    Viimeisin viesti: 12.09.2011, 23:33
  3. Vastauksia: 54
    Viimeisin viesti: 26.08.2010, 07:01
  4. Mikonkadun raitiotie
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 125
    Viimeisin viesti: 02.06.2009, 14:55
  5. Jätkäsaaren joukkoliikennevaihtoehto tulevaisuudessa
    kirjoittanut vristo foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 28.05.2007, 09:41

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •