Sivu 21 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11171819202122232425314161 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 301-315/1001

Viestiketju: Jätkäsaaren raitiotie

  1. #301

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Mikä mahtaa muuten olla syynä siihen, ettei varovaa ole lisätty? Huono käytännön toimivuusko?
    Kyllä ensimmäisen kokeilun perusteella käsittääkseni päätettiin laajentaa kokeilua. Eivät kai ole vain ehtineet vielä. Liikenteenohjauskeskuksen sivuja ei ole kyllä päivitetty, mutta jollakin esityslistalla kokeilun laajentamisesta oli puhetta. Toivottavasti ei ole sittemmin päätöksiä pyörretty.

  2. #302
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    6712

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elmo Allen Näytä viesti
    Kyllä ensimmäisen kokeilun perusteella käsittääkseni päätettiin laajentaa kokeilua. Eivät kai ole vain ehtineet vielä. Liikenteenohjauskeskuksen sivuja ei ole kyllä päivitetty, mutta jollakin esityslistalla kokeilun laajentamisesta oli puhetta. Toivottavasti ei ole sittemmin päätöksiä pyörretty.
    Kslk on päättänyt jo aikaa sitten, että Dunckerinkadun, Uintikeskuksen ja Vilhonvuoren (pohjoinen) liikennevaloihin tulee varova-ohjaus. Varovat piti rakentaa viime kesänä, mutta mitään ei ole tapahtunut. Siksi epäilen, että jotain on pielessä.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  3. #303

    Liittynyt
    23.08.2005
    Viestejä
    3332

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Kslk on päättänyt jo aikaa sitten, että Dunckerinkadun, Uintikeskuksen ja Vilhonvuoren (pohjoinen) liikennevaloihin tulee varova-ohjaus. Varovat piti rakentaa viime kesänä, mutta mitään ei ole tapahtunut. Siksi epäilen, että jotain on pielessä.
    No yksi vihje löytyi liikenteenohjauskeskuksen sivuilta: "VAROVA-kohteet lykkäytyivät teknisten syiden takia". Tuo työohjelman katsaus on ilmeisesti tehty viime joulukuussa, eli "vaikutuksia koskeva tutkimus valmistuu maaliskuussa" tarkoittanee tätä maaliskuuta. Odotamme siis mielenkiinnolla.
    Viimeisin muokkaaja Elmo Allen; 06.03.2010 kello 16:37.

  4. #304

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Kannattaisikohan sinne kasin päättärille ja ehkä vähän pidemmällekin kuitenkin liikennöidä:
    Lainaus Alunperin kirjoittanut HS.fi
    Salmisaareen nousee vaivihkaa Helsingin suurin liikuntapaikka

    Helsingin Salmisaareen rakennettava suuri liikuntahalli valmistuu reilun kahden viikon kuluttua. Hyvän sijainnin vuoksi liikuntakeskus kiilaa kaupungin suurimmaksi liikuntapaikaksi.

    Sen arvioidaan vetävän jopa miljoona kävijää vuodessa. 1 000–2 000 harrastajan uskotaan suuntaavan päivittäin Salmisaareen.
    ....

    Liikuntakeskukseen on Ruoholahden metroasemalta runsaan puolen kilometrin matka ja raitiovaunulinja 8:n päätepysäkiltä pari–kolmesataa metriä. Talon kylkeen on suunniteltu suurta pysäköintihallia.
    http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/.../1135254391773
    Ja sille hallille ei ole vielä löydetty toteuttajaa.

  5. #305

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Kannattaisikohan sinne kasin päättärille ja ehkä vähän pidemmällekin kuitenkin liikennöidä:
    Kannattaisi. Myös Kaapelitehtaan tapahtumatarjonta on ollut viimeaikoina nousussa. Ratikkayhteys pitäisi vain saada tuolta myös keskustaan.

  6. #306

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Vesa Nurminen Näytä viesti
    Kannattaisi. Myös Kaapelitehtaan tapahtumatarjonta on ollut viimeaikoina nousussa. Ratikkayhteys pitäisi vain saada tuolta myös keskustaan.
    Ysi, tai mikä se Jätkän ratikka onkaan, Crusellinsillan yli ja siitä länteen? Tuo ei sitten tarjoa näppärää vaihtoa Ruoholahden metroon, mutta voisihan se jatkaa Lauttasaaren metroasemalle.

  7. #307

    Liittynyt
    18.03.2006
    Sijainti
    Stockholm
    Viestejä
    1973

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut teme Näytä viesti
    Ysi, tai mikä se Jätkän ratikka onkaan, Crusellinsillan yli ja siitä länteen? Tuo ei sitten tarjoa näppärää vaihtoa Ruoholahden metroon, mutta voisihan se jatkaa Lauttasaaren metroasemalle.
    Sillä ei ole mielestäni niin paljon väliä, millä metroasemalla vaihto on. Suora ratikkalinja keskustaan on joka tapauksessa lähes poikkeuksetta parempi kuin vaihto. Metromittakaavassa Ruoholahden asema on Salmisaaren kääntärin lähellä, n. 400 m. Voisi siinä samalla kyllä Larullekin vähän ratikkaa näyttää.

  8. #308

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    844

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    ->Onhan siellä Salmisaaressa jokunen työpaikkakin ja lisää tulossa. Ymmärtääkseni alueella pitäisi valmistuttuaan olla noin 100 000 m2 toimitiloja. Mitä niihin nyt sitten mahtuu ihmisiä työskentelemään, muutama tuhat?

  9. #309

    Liittynyt
    31.01.2006
    Viestejä
    2686

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut j-lu Näytä viesti
    ->Onhan siellä Salmisaaressa jokunen työpaikkakin ja lisää tulossa. Ymmärtääkseni alueella pitäisi valmistuttuaan olla noin 100 000 m2 toimitiloja. Mitä niihin nyt sitten mahtuu ihmisiä työskentelemään, muutama tuhat?
    Niin ja oikeustalo, työpaikat Kaapelitehtaalla... Se on minusta jokseenkin umpisurkeaa palvelua matkustajien määrän huomioonottaen jos sinne pitää kävellä Ruoholahdesta.

  10. #310
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    809

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Tänään (29.5.) havaittua:

    Länsilinkin (silta Mechelininkadun loppupäässä) Hietalahden puoleisen pään lähelle on ilmestynyt kadun leikkaavat Jätkäsaaren linjan kiskot.
    Näin se nyt vaan menee

  11. #311
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3385

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Ratakiskoja oli Malminrinteellä tiistaina 6.7. ja jotkut näyttivät olevan paikoilleen asennettuina. Kampintorin ja Lapinlahdenkadun välisellä osuudella ajoneuvoliikenne oli ohjattu läntisimmälle laidalle, ja tätä liikennettä oli rajoitettu liikennemerkein. Näkyi siellä silti henkilöautojakin.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 07.07.2010 kello 09:00. Syy: kirjoitusvirhe

  12. #312
    Resiina avatar
    Liittynyt
    04.07.2005
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    896

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Laitoin muutaman kuvan Kamppi-Ruoholahti suunnalta kuvattu 15.07.2010
    http://picasaweb.google.com/Resiina....Rakennustoita#

  13. #313

    Liittynyt
    04.11.2008
    Sijainti
    Helsinki, Vallila
    Viestejä
    421

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Satuin kulkemaan tänään Hietalahdenrannassa siinä missä jätkään vievät kiskot menevät tuon Mechelininkadun jatkeen yli.

    Kiskot näyttivät kulkevan kadun yli tuplakiskona, siten että "kutosen" ja "ysin" kiskot kulkivat lomittain monta kymmentä metriä ja yhtyivät vasta risteylksen jälkeen (ks. kuvat). Jäin pohtimaan, että onko tämä tehty siksi että saataisiin itse liittymäkohdasta syväurainen kapella pyörilläkin (vaikka erkaantuessa ristikko mentäneen laipalla), vai onko kyse enemmän siitä, ettei vaihdetta ole haluttu Mechelininkadun päälle, jossa se voisi hidastaa ratikkaa tai kulua/tukkeutua autoliikenteen takia?
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat   

  14. #314
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    374

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Otso Kivekäs Näytä viesti
    Satuin kulkemaan tänään Hietalahdenrannassa siinä missä jätkään vievät kiskot menevät tuon Mechelininkadun jatkeen yli.

    Kiskot näyttivät kulkevan kadun yli tuplakiskona, siten että "kutosen" ja "ysin" kiskot kulkivat lomittain monta kymmentä metriä ja yhtyivät vasta risteylksen jälkeen (ks. kuvat). Jäin pohtimaan, että onko tämä tehty siksi että saataisiin itse liittymäkohdasta syväurainen kapella pyörilläkin (vaikka erkaantuessa ristikko mentäneen laipalla), vai onko kyse enemmän siitä, ettei vaihdetta ole haluttu Mechelininkadun päälle, jossa se voisi hidastaa ratikkaa tai kulua/tukkeutua autoliikenteen takia?
    Keskellä risteystä olevaan vaihteeseen kertyy enemmän liikenteen kuljettamaa moskaa. Vaihteen kunnossapito lienee päällimmäisin syy, miksi se on eteenvedetty ennen risteystä. Ensimmäiset yksilöt meillä.

  15. #315

    Liittynyt
    04.11.2008
    Sijainti
    Helsinki, Vallila
    Viestejä
    421

    oletus Vs: Jätkäsaaren raitiotie

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Otso Kivekäs Näytä viesti
    Jäin pohtimaan, että onko tämä tehty siksi että saataisiin itse liittymäkohdasta syväurainen kapella pyörilläkin
    Tämähän on tietenkin ihan sekoilua, minkä tajusin itsekinpian sen kirjoitettuani. Kyllähän itse vaihde on syvä, ja kyse on aina vain ristikoista, jotka taitavat tässä olla kyllä matalat (en ihan nähnyt niitä niin kunnolla kun olin väärällä puolella katua)

Vastaavia viestiketjuja

  1. Kuvia Jätkäsaaren raitioyhteyden työmailta
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 56
    Viimeisin viesti: 18.07.2012, 00:17
  2. Anna nimet Jätkäsaaren raitiovaunupysäkeille!
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 43
    Viimeisin viesti: 12.09.2011, 23:33
  3. Vastauksia: 54
    Viimeisin viesti: 26.08.2010, 07:01
  4. Mikonkadun raitiotie
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 125
    Viimeisin viesti: 02.06.2009, 14:55
  5. Jätkäsaaren joukkoliikennevaihtoehto tulevaisuudessa
    kirjoittanut vristo foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 28.05.2007, 09:41

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •